Tennis

Formule 1, Tennis, Fierljeppen, in dit subforum kan erover gepraat worden
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

zeekomkommer schreef: 09 sep 2018, 11:09 Osaka was super en gelukkig onverstoorbaar. Mooi dat jeugdige discipline wint van mentale aftakeling en ego.

What a disgrace van Williams. Bah. Zo lelijk.
Ik voelde de racismekaart opkomen, maar ze verraste me enigszins met de seksismekaart.
Dit soort situaties moet eens als voorbeeld dienen om de massahysterie hierover te normaliseren.
Zelfbeheersing en goed gedrag moeten eens de overhand hebben boven dit soort walgelijke schreeuwerigheid.

Zie bijvoorbeeld deze foto hieronder. Hoofdscheidrechter Brian Earley gedraagt zich en doet moeite zich te beheersen en redelijk te zijn en Serena Williams doet gewoon waar ze zin in heeft en stelt haar ego centraal. Walgelijk! (nou ja verzachtend is wel dat Earley de macht aan zijn zijde heeft en Williams daarvan afhankelijk is)
Afbeelding
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Geest van Dirk schreef: 09 sep 2018, 21:34
Pffffff. Ga dit even vergoelijken en weer onder een kopje discriminatie stoppen.......vrouwen.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

salmonyappi schreef: 09 sep 2018, 21:46 Pffffff. Ga dit even vergoelijken en weer onder een kopje discriminatie stoppen.......vrouwen.......
Als ik de carrière van Serena Williams bekijk dan vind ik het gelijk mekkeren van jou over welke kaart zij al wel niet wilt trekken, alsof dat iets is wat zij normaal doet, grote onzin. En dat vind ik dan wel typisch in jou reaktie. Misschien moet je eens uit je bel komen.

Ze is gewoon een uitermate sportief en ook erg empathisch persoon is, zonder uitzondering altijd al geweest in haar carrière, dus die karaktermoord die ik hier lees pareer ik dan met die tweet van Billy Jean King, die haar gewoon volledig gelijk geeft. Over het oordeel van de straf in de eerste plaats, die zij een fout van de scheidsrechter vond en ook over de reaktie van Williams.

Wel grappig, dat de scheidsrechter in het voetbal hier nooit maar ook iets goeds kan doen en nu in dit geval beschermd wordt als een heilige koe in India door een groep orthodoxe hindoes.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Geest van Dirk schreef: 10 sep 2018, 06:28 Als ik de carrière van Serena Williams bekijk dan vind ik het gelijk mekkeren van jou over welke kaart zij al wel niet wilt trekken, alsof dat iets is wat zij normaal doet, grote onzin. En dat vind ik dan wel typisch in jou reaktie. Misschien moet je eens uit je bel komen.

Ze is gewoon een uitermate sportief en ook erg empathisch persoon is, zonder uitzondering altijd al geweest in haar carrière, dus die karaktermoord die ik hier lees pareer ik dan met die tweet van Billy Jean King, die haar gewoon volledig gelijk geeft. Over het oordeel van de straf in de eerste plaats, die zij een fout van de scheidsrechter vond en ook over de reaktie van Williams.

Wel grappig, dat de scheidsrechter in het voetbal hier nooit maar ook iets goeds kan doen en nu in dit geval beschermd wordt als een heilige koe in India door een groep orthodoxe hindoes.
Wat kan een mens een hoop conclusies trekken uit één zin. Zo krijg je nou nepnieuws.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Niet één zin, maar verscheidene posts En ja ik veeg je even op een hoop met zeekomkommer en Langedijk :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Geest van Dirk schreef: 10 sep 2018, 06:28 Ze is gewoon een uitermate sportief en ook erg empathisch persoon is, zonder uitzondering altijd al geweest in haar carrière
Je volgt haar al vanaf het begin begrijp ik? Kijk dan om te beginnen de finale tegen Clijsters nog eens terug uit 2009...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Serena Williams was in haar finale tegen Naomi Osaka even de pedalen kwijt na een code violation omdat ze instructies van haar coach had gekregen. De Amerikaanse ging helemaal over de schreef, al was het niet de eerste keer dat zoiets gebeurde. Daar kan Kim Clijsters over meespreken, want 9 jaar geleden stond zij tegenover een uitzinnige Williams in New York.

In 2009 bekampten Serena Williams en Kim Clijsters elkaar met als inzet een ticket voor de finale van de US Open. De Limburgse had de eerste set al gewonnen, maar op het einde van de tweede set liep het mis. Een lijnrechter had bij de tweede opslag van Williams een voetfout gezien, waardoor ze een dubbele fout kreeg.

LIJNRECHTER KREEG HET ZWAAR TE VERDUREN

De Amerikaanse was het daar niet mee eens en beledigde de lijnrechter in kwestie. Williams kreeg van de umpire nog een strafpunt, waardoor ze haar eigen opslagspelletje en ineens ook de wedstrijd verloor. Clijsters wist zelfs even niet wat er aan de hand was toen Williams haar een hand kwam geven.



Read more: https://www.tenniskrant.be/nl/nieuws/le ... z5QhGvvD8k
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

zeekomkommer schreef: 10 sep 2018, 11:43 Wat is de waarde van een tweet/mening van een persoon (vooral in het huidige US klimaat)?
Van zomaar een persoon sla ik niet hoog aan, maar de mening van Billy Jean King over het tenniswereldje sla ik hoger aan.

Sorry maar jij bent zomaar een persoon :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Geest van Dirk schreef: 10 sep 2018, 17:57 Van zomaar een persoon sla ik niet hoog aan, maar de mening van Billy Jean King over het tenniswereldje sla ik hoger aan.

Sorry maar jij bent zomaar een persoon :lol:
Beetje zwak om je bewezen ongelijk zo weg te lachen. Billie Jean King is bovendien niet objectief in deze: dezelfde nationaliteit, in dezelfde sport groot geworden en nog een grotere feministe dan Williams. Serena in 1 adem noemen met Federer is lachwekkend.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 10 sep 2018, 19:16 Helemaal gelijk dat ik ook maar een persoon ben. Daarom altijd uitgaan van argumenten.
En als je dan toch Billy Jean King met mij vergelijkt, dan heb ik op haar voor dat ik niet onderhevig ben aan de US massahysterie van dit moment omtrent gender- en rassenkwesties.
Goede reactie !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Langedijk schreef: 10 sep 2018, 19:06 Serena in 1 adem noemen met Federer is lachwekkend.
https://www.theguardian.com/sport/2018/ ... nis-player

Langedijk of Federer ? Wie oh wie weet waar hij over praat :roll:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Geest van Dirk schreef: 10 sep 2018, 21:57 https://www.theguardian.com/sport/2018/ ... nis-player

Langedijk of Federer ? Wie oh wie weet waar hij over praat :roll:
Waarom ben je zo in de bres aan het springen voor Miss Williams?
Waarom je gelijk halen met het naarstig zoeken naar allerlei bewijzen van “wereldberoemde” mensen dat ze toch echt de beste is? Je vindt het of je vindt het niet. Laat je toch niet zo kennen man........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

zeekomkommer schreef: 10 sep 2018, 19:16 Helemaal gelijk dat ik ook maar een persoon ben. Daarom altijd uitgaan van argumenten.
En als je dan toch Billy Jean King met mij vergelijkt, dan heb ik op haar voor dat ik niet onderhevig ben aan de US massahysterie van dit moment omtrent gender- en rassenkwesties.
Je nadeel is juist dat je denkt zonder te ervaren iets beter te weten, maar dat kan nu eenmaal niet. Hoe mooi je argumenten ook in elkaar steken, zonder basis is het gewoon luchtfietserij.

Kijk als je niet interessant probeerde te doen door een foto te posten en dan een totale misinterpretatie neer te zetten van wat er werkelijk gebeurde had mijn reaktie ook niet gehoeven, maar het sloeg echt nergens op wat je poste. Voorbeeldje fakenews eigenlijk of je hebt de beelden niet eens gezien en later alleen deze foto gevonden.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Geest van Dirk schreef: 10 sep 2018, 22:12 Je nadeel is juist dat je denkt zonder te ervaren iets beter te weten, maar dat kan nu eenmaal niet. Hoe mooi je argumenten ook in elkaar steken, zonder basis is het gewoon luchtfietserij.
Zeg Cruijffie : wat bedoel je nu eigenlijk? :shock:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

salmonyappi schreef: 10 sep 2018, 22:08 Waarom ben je zo in de bres aan het springen voor Miss Williams?
Waarom je gelijk halen met het naarstig zoeken naar allerlei bewijzen van “wereldberoemde” mensen dat ze toch echt de beste is? Je vindt het of je vindt het niet. Laat je toch niet zo kennen man........
Omdat het terecht is.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Geest van Dirk schreef: 10 sep 2018, 22:17 Omdat het terecht is.
Dus.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

zeekomkommer schreef: 11 sep 2018, 07:36 Ik heb de vrouwenfinale en het stuitende gedrag van Williams gezien en vond deze foto goed passen bij wat ik stuitend vond, Serena die grenzeloos te keer gaat tegenover anderen die de moeite nemen zich beschaafd te gedragen. Ik zie dit soort asymmetrie waarbij de 'schreeuwer' de ruimte opeist en die voor haar/zijn omgeving bepaalt en inperkt vaker en dit is een thema dat wel eens op de kaart kan worden gezet. Genoeg schreeuwers die aandacht voor zichzelf opeisen, haast nooit iemand die aandacht voor de fatsoenlijke niet-schreeuwer heeft.

Geen sprake van misinterpretatie en dat jij daar 'interessant proberen te doen' in ziet zegt alleen maar wat over jou, niet over mij.
Ze kan een voorbeeld nemen aan Naomi Osaka.
Afbeelding
Weer met je fakenews foto, ga toch weg man :lol: En dan durf je ook nog over fatsoen te spreken, begin eerst maar eens een diskussie eerlijk (en dan kun je best de mening hebben die je nu blijkbaar hebt), zonder het verdraaien en fout interpreteren van wat er werkelijk gebeurd is :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=qEwcMuXmgcY schreef:Naomi Osaka, hoe zij het ervaarde
https://www.youtube.com/watch?v=SUijN7g_Mg4 schreef: Waarom deze foulcall eigenlijk escalleerde
EDIT: ps. beter kan ik het niet uitleggen, dus tijd om verder te gaan :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Geest van Dirk schreef: 10 sep 2018, 21:57 https://www.theguardian.com/sport/2018/ ... nis-player

Langedijk of Federer ? Wie oh wie weet waar hij over praat :roll:
Wat haal je er nu weer allemaal bij joh. Er is geen twijfel over mogelijk dat Serana de beste tennisster ooit is maar daar gaat het nu niet over. Je lult uit je nek over haar ‘ongeschonden blazoen’ en hebt dus blijkbaar weinig kennis van deze sport. Maar dan hoef je er niet van alles en nog wat bij te slepen in een gênante poging alsnog je gelijk te halen. Waarom? Mag er weer eens geen (terechte) kritiek gegeven worden op mensen met een donkere huidskleur?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik zag ‘m ook net voorbij komen, inclusief de reacties van een seniele dominee en onbenullige schrijfster. Deze figuren beseffen niet dat ze zelf het thema ‘racisme’ actueel houden terwijl dat voor 98% geen issue is. Maar ik begrijp de reacties van Geest van Dirk nu ook...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 11 sep 2018, 15:21 Ik zag ‘m ook net voorbij komen, inclusief de reacties van een seniele dominee en onbenullige schrijfster. Deze figuren beseffen niet dat ze zelf het thema ‘racisme’ actueel houden terwijl dat voor 98% geen issue is. Maar ik begrijp de reacties van Geest van Dirk nu ook...
Ik niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie