Tennis

Formule 1, Tennis, Fierljeppen, in dit subforum kan erover gepraat worden
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 11 sep 2018, 15:23Ik niet.
Hij vindt waarschijnlijk dat er racistische motieven in het spel zijn. Terwijl de scheidsrechter een latino was en de tegenstander een Aziatische. Dat Serena zich vaker heeft misdragen is niet relevant. Dat haar familie niet spoort ook niet. En de mening van de internationale bond evenmin.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Langedijk schreef: 11 sep 2018, 16:32 Hij vindt waarschijnlijk dat er racistische motieven in het spel zijn. Terwijl de scheidsrechter een latino was en de tegenstander een Aziatische. Dat Serena zich vaker heeft misdragen is niet relevant. Dat haar familie niet spoort ook niet. En de mening van de internationale bond evenmin.
Nee, dat vind ik niet. Ik reageerde omdat ik jullie reaktie op het incident buitenproportioneel vind en ik daarnaast ook niet zomaar bereid ben de mening van bekende sporters (Billy Jean King) en sporters die jullie zelf ook nog eens aandragen (Federer) op zij te schuiven omdat jullie zo briljant zijn.

Nou lets move on. Het begint nu wel eng te worden. (zwarte Piet, racisme, WTF heeft dat nou met de discussie temaken of Zeeaugurk overdrijft en of Langedijk wat een goede tennisster is )
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Geest van Dirk schreef: 11 sep 2018, 19:10 Ik reageerde omdat ik jullie reaktie op het incident buitenproportioneel vind en ik daarnaast ook niet zomaar bereid ben de mening van bekende sporters (Billy Jean King) en sporters die jullie zelf ook nog eens aandragen (Federer) op zij te schuiven omdat jullie zo briljant zijn.
Federer heeft zijn mening helemaal niet gegeven over dit incident. Je haalt er om totaal onduidelijke redenen een interview bij van maanden geleden waarin hij zijn bewondering uitspreekt over haar prestaties. Die staan hier niet ter discussie! En dan beweer je ook nog eens met droge ogen dat er nooit eerder incidenten zijn geweest. Moet je niet doen als er iemand meeleest die al bijna 40 jaar op een redelijk niveau tennist en alles op de voet volgt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Langedijk schreef: 11 sep 2018, 19:34 Federer heeft zijn mening helemaal niet gegeven over dit incident. Je haalt er om totaal onduidelijke redenen een interview bij van maanden geleden waarin hij zijn bewondering uitspreekt over haar prestaties. Die staan hier niet ter discussie! En dan beweer je ook nog eens met droge ogen dat er nooit eerder incidenten zijn geweest. Moet je niet doen als er iemand meeleest die al bijna 40 jaar op een redelijk niveau tennist en alles op de voet volgt.
zucht, inderdaad dat van Federer ging niet over het incident. Ik had het verdorie over onze discussie, dus als ik daar naar verwijs verwacht ik toch tenminste van jou dat je dat wel snapt dat ik het daarover had. Jij vind haar niet zo goed ofzo. En ik mocht haar niet in een rij met Federer plaatsen. Weet je nog? Zucht .. :roll:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Geest van Dirk schreef: 11 sep 2018, 20:18 zucht, inderdaad dat van Federer ging niet over het incident. Ik had het verdorie over onze discussie, dus als ik daar naar verwijs verwacht ik toch tenminste van jou dat je dat wel snapt dat ik het daarover had. Jij vind haar niet zo goed ofzo. En ik mocht haar niet in een rij met Federer plaatsen. Weet je nog? Zucht .. :roll:
Jezus man, houd eens op.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Geest van Dirk schreef: 11 sep 2018, 20:18 Jij vind haar niet zo goed ofzo.
Ik vind haar de beste ooit bij de vrouwen, net zoals Federer dat is bij de mannen. Maar als je zo snel na een bevalling, niet afgetraind, fluitend een finale kan halen dan zegt dat genoeg over het niveau bij de dames. Federer is daarnaast een sieraad voor de sport en Williams vanwege dit soort incidenten niet. En daar begon deze discussie eigenlijk mee: jouw bewering dat ze van onbesproken gedrag is. Verder mag je natuurlijk vinden wat je wilt. Als jij haar in een rijtje wilt scharen met de groten der aarde: prima.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

zeekomkommer schreef: 19 okt 2018, 19:54 WAT! Wimbledon gaat over op een tiebreak in de 5e set bij 12-12!
Alleen maar goed. Fysiek niet verantwoord en de winnaar is de ronde erna kansloos. Dit is een mooie tussenoplossing.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 19 okt 2018, 19:54 WAT! Wimbledon gaat over op een tiebreak in de 5e set bij 12-12!
Nooit meer een Mahut-Isner? :|
https://youtu.be/5BynwldPENc
Eindelijk! En waarom niet meteen gewoon bij 6-6 een tiebreak?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 21 okt 2018, 17:03 Ik vind het zonde. Het neemt een deel van het meedogenloze, ruwe karakter van deze schitterende sport weg om het net als andere sporten meer in een tijdformat te proppen.
Dit was nog het enige toernooi ter wereld (geen toeval dat het in het conservatieve Engeland is) dat een laatste set zonder tiebreak had.
Ik weet niet of je de match Anderson-Isner hebt gezien met een 5e set van 26-24 (dus zo’n 4 sets extra bovenop de al gespeelde 4), maar dat had niets meer met tennis te maken. Respectloos naar de spelers toe.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 21 okt 2018, 20:31 Je spreekt erover alsof het een vooruitgang is. De spelers weten van tevoren wat de spelregels zijn. Ik ben benieuwd naar hun mening erover. Je kunt ook redeneren dat het respectloos is naar de sport. Wat je ervan vindt hangt af van wat je waarden zijn.
Leg jij mij eens uit waarom je het géén vooruitgang vindt?
Bij alle andere Grand Slam toernooien is het wel al jaren gemeengoed en hoor ik niemand klagen dat het saai is als de 5e set door een tiebreak wordt beslist. De spelers zullen zeker niet klagen, ook omdat ze dan meer kans hebben een volgende ronde nog fit te kunnen beginnen.

Het is niet respectloos naar de sport, nogmaals, omdat het bij alle andere toernooien al veel eerder is besloten, en terecht.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 21 okt 2018, 22:08 Ik vind tennis een prachtige sport waarin mentaliteit, fysiek, vaardigheid en creativiteit samen komen. Een tiebreak in de beslissende set is daarbij echt een anticlimax, nog net niet zo erg als penalties om een beslissing bij een voetbalwedstrijd te forceren. De duur en onbestemdheid zorgen voor een extra dimensie en vergen extra zaken van spelers. Imo doet een begrenzing van het tennisgevecht afbreuk aan het sportieve ten koste van praktische, secundaire zaken.
Het is echter niet zo dat ik andere grandslams of tenniswedstrijden hierdoor veel minder aantrekkelijk vind om te zien (mij hoor je ook niet klagen), maar deze verandering bij Wimbledon is wel een achteruitgang. Het feit dat het elders al jaren zo gaat verandert niets aan deze essentie.
Ik ben nog steeds niet overtuigd. Het is toch niet zo dat door deze maatregel mentaliteit, fysiek, vaardigheden en creativitieit minder worden? Ja, fysiek wordt zeker minder als je tot 26-24 door moet modderen. Het is valse heroiek. Ik maak me sterk dat je de pot Isner-Anderson niet hebt gezien. Dat was niet heroisch, dat was zielig.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 22 okt 2018, 09:17 Vermindering van de kwaliteit van het spel door de duur van de wedstrijd betekent dat de spelers tegen hun limiet aan spelen die onder druk staat van de zware omstandigheden. Als je dit valse heroiek vindt, dan kijken we anders naar een sportprestatie. Een KNVB bekerfinale, dat vind ik bijvoorbeeld dichter bij valse heroiek komen, opgeklopte zooi.
En wat als het 32-30 wordt? Gewoon nog even 5 sets erbij? Is dat heroisch of nodeloos vasthouden aan tradities (zoals de Engelse sinds de 19e eeuw zo krampachtig doen...).
En als het zo geweldig heroisch is waarom dan niet elke set zonder tiebreak? Leuk voor het publiek, lekker spannend; twee spelers die niet meer kunnen lopen van de pijn.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

zeekomkommer schreef: 21 okt 2018, 22:08 Ik vind tennis een prachtige sport waarin mentaliteit, fysiek, vaardigheid en creativiteit samen komen. Een tiebreak in de beslissende set is daarbij echt een anticlimax, nog net niet zo erg als penalties om een beslissing bij een voetbalwedstrijd te forceren. De duur en onbestemdheid zorgen voor een extra dimensie en vergen extra zaken van spelers. Imo doet een begrenzing van het tennisgevecht afbreuk aan het sportieve ten koste van praktische, secundaire zaken.
Het is echter niet zo dat ik andere grandslams of tenniswedstrijden hierdoor veel minder aantrekkelijk vind om te zien (mij hoor je ook niet klagen), maar deze verandering bij Wimbledon is wel een achteruitgang. Het feit dat het elders al jaren zo gaat verandert niets aan deze essentie.
Mee eens.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

zeekomkommer schreef: 22 okt 2018, 10:50 De langste set ooit is 70-68 geworden, gespeeld over 3 dagen; dus ja, gewoon doorgaan.
Goede tradities weggooien voor inferieure, platte praktische en commerciele redenen is een zonde, die niet als vooruitgang verkocht moet worden.
Wat een onzin. Professionele sport is er maar om één reden. Het zijn puur kijksporten en geen bezigheidsactiviteiten. Kortom de beleving van de wedstrijd voor de kijker moet leidend zijn. Als het publiek het te lang vind dan is het gewoon niet aantrekkelijk meer en dat is in strijd met het eigen bestaansrecht. Tennissers kun als Ross en Monica uit de serie Friends (misschien ken je de scene) eindeloos doorgaan om het winnende punt, maar de wereld draait wel door, dus dat doen ze maar in hun eigen tijd en niet in de tijd van de betalende kijker en zolang er 'live', betalend publiek naar de tenniscourt komt zal dit het meest relevant blijven.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 23 okt 2018, 11:44 OK, maar ik heb mijn eigen voorkeuren en waarden en zo zijn er meer.
Het enige wat ik kan doen is ze hier verwoorden en vervolgens de troep consumeren die ontstaat door het leidend maken van de grote massa cq geld.
Leve de commerciele TV en Champions League! :^o
(ik ben niet verplicht dit mechanisme hier als een mak lam te verdedigen of te bewieroken)
Ik vind dat je een beetje overdrijft nu.
Alsof tennis opeens minder interessant zou zijn nu de tiebreak is ingevoerd. Die enkele keer per toernooi dat het voorkomt is geen reden dit achterhaalde model vast te houden. En dan zijn de Engelse nog zo vriendelijk om een poldermodel-oplossing te bedenken door naar 12-12 te gaan.
De CL is een op zichzelf staand lelijk mormel en niet te vergelijken met tennis op Wimbledon.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Uitstekende toernooiwinst van Bertens in het grote toernooi van Madrid.
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

Iedere sporter, nee, iedereen zou moeten kijken naar de Wimbledon herenfinale 2019 om te zien hoe ver mentale en fysieke weerbaarheid kan worden opgerekt.
Wat een brute sport, wat een atleten!
Zoveel respect voor hen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Toch niet, want ik vind er niet veel aan, dat tennis. Duurt me allemaal veel te lang. Dat neemt niet weg dat het goed is dat sporters hun horizon verbreden door naar meerdere sporten te kijken.
_________________
"I don't know that!"
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

Ik vind het zelf een schitterende kijksport, zo'n 5 uur op het puntje van je stoel (zelfs als toeschouwer is het inspannend :) ).
Blijkbaar is het voor velen te lang (en saai) inderdaad; slechts een selecte groep toppers (~200-300?) kan er goed van leven, terwijl in het voetbal een veel grotere groep (enkele tienduizenden?) minder getalenteerde sporters goed kunnen verdienen (en een hele industrie er om heen). Oud tennistoppers als Van Lottum (AZ) en Siemerink (ajax) kiezen dan ook voor een baantje in het voetbal.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Als iemand hier weer eens spreekt over sporters zonder respect voor de persoon, kijk dan eens dit. Of sowieso als je schoonheid wilt zien en wilt janken:
we can come an end
Plaats reactie