Olympische Spelen

Formule 1, Tennis, Fierljeppen, in dit subforum kan erover gepraat worden
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dat is dan wel weer het mooie van die Spelen, er zijn altijd verrassingen. En de winnaars van goud zijn ook meestal sympathiek. Ik erger me vooral aan die overschatte pseudo-vedettes. Ligtlee was inderdaad briljant!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef:Het is voorlopig wel een falend zooitje zeg. Waar is de tijd gebleven dat we standaard konden oogsten met judo, zwemmen, knollen, wielrennen en roeien? De meesten drinken waarschijnlijk geen druppel alcohol maar presteren helemaal niks...
Langedijk schreef:We zijn begonnen en Nederland ervaart weer dat andere landen pieken als het echt moet. Bijzonder.
Volgens mij wordt er nu aardig gepiekt door Nederlanders. Vrouwen dan met name.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Humberto staat weer te brallen en te schreeuwen alsof
hij zelf de medailles heeft binnengehaald.
(Word een beetje moe van die man.)
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wat is dat toch met Nederlandse sporters en teamsporters.
Eerst hadden we de reeks net-niet van kanshebbers bij het wielrennen in grote rondes. Nu hebben we zo veel net-niet bij de sporters in Brazilië.
De handbaldames op de paal, de hockeydames op de paal, de volleybalsters net-niet tegen China, de mannenhockeyers net-niet, de beachvolleyballers niet, de estafetteploegen niet, Daphne net niet en ga zo maar door........
Noem het pech, noem het wat je wilt, maar opvallend (en teleurstellend) is het wel......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef:Wat is dat toch met Nederlandse sporters en teamsporters. Nu hebben we zo veel net-niet bij de sporters in Brazilië.
Het ligt enerzijds aan kwaliteit en concurrentie, denk ik dan. Aan de andere kant lijken ook sporters meer oog te hebben voor Rio en het Holland Heineken House. Daarbij doel ik niet alleen op Van Gelder. Maar het komt op mij over dat meer en meer sporters Rio zien als een soort 'betaalde vakantie' tussen de trainingen door.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Het ligt aan de beleving van de sportkijker.
we can come an end
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

salmonyappi schreef:Wat is dat toch met Nederlandse sporters en teamsporters.
Eerst hadden we de reeks net-niet van kanshebbers bij het wielrennen in grote rondes. Nu hebben we zo veel net-niet bij de sporters in Brazilië.
De handbaldames op de paal, de hockeydames op de paal, de volleybalsters net-niet tegen China, de mannenhockeyers net-niet, de beachvolleyballers niet, de estafetteploegen niet, Daphne net niet en ga zo maar door........
Noem het pech, noem het wat je wilt, maar opvallend (en teleurstellend) is het wel......
Als je kijkt naar het aantal medailles en de kleuren daarvan doen we het beter dan in Londen en Peking. Maar we hebben ook gezien dat er echt heel wat meer in had gezeten en dat dat er door verschillende factoren niet uit is gekomen. Misschien moeten we ook trots zijn dat we zoveel kandidaten af kunnen vaardigen die ook echt kans hebben op een medaille.

Dat mensen oprecht boos zijn vind ik onbegrijpelijk. Ik heb echt heel veel respect voor deze Olympiërs en het doet me beseffen dat waar wij wekelijks naar kijken en elke dag op de voet volgen absoluut niet het stempel topsport verdient.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Dat mensen oprecht boos zijn vind ik onbegrijpelijk. Ik heb echt heel veel respect voor deze Olympiërs en het doet me beseffen dat waar wij wekelijks naar kijken en elke dag op de voet volgen absoluut niet het stempel topsport verdient.
=D>
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Grappig eigenlijk dat bij de Paralympics de rolstoelbasketbalsters gecoached worden door een gehandicapte coach en de commentator ook in een rolstoel zit.
Op en top paralympics! :D
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

In Monaco is gewoon niet in te halen met de huidige auto's
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Die Winterspelen vallen toch echt in het niet bij de Zomerspelen. Wat een achterlijke sporten en folklore, ik krijg er een beetje een kerstmarkt-gevoel bij. Alleen skiën en ijshockey kun je nog enigszins serieus nemen. Van der Gijp had maandag nog een goede vergelijking: als Dafne Schippers 114e wordt op een WK dan is dat nog knapper dan het goud van Kramer.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 19 feb 2018, 21:52 Die Winterspelen vallen toch echt in het niet bij de Zomerspelen. Wat een achterlijke sporten en folklore, ik krijg er een beetje een kerstmarkt-gevoel bij. Alleen skiën en ijshockey kun je nog enigszins serieus nemen. Van der Gijp had maandag nog een goede vergelijking: als Dafne Schippers 114e wordt op een WK dan is dat nog knapper dan het goud van Kramer.
Ik ben het met je eens als we het hebben over saltootjes maken en over hindernisjes glijden op een snowboard en “wie maakt de mooiste sprong”, met een geweer op je rug door de sneeuw glijden en op zwarte oogjes mikken, mannetjes die op schaatsen met schaars geklede slanke dames lopen te gooien etc.
Schaatsen daarentegen vind ik wel een echte sport. Wees blij dat we nog ergens in uitblinken! Nederland is altijd goed geweest op de langere afstanden. Je doet een geweldig sportman, de beste schaatser aller tijden, echt te kort door zijn goud zo weg te poetsen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Deels eens, er zitten echt een aantal debiele sporten bij. Maar dat heb je bij de zomerspelen ook natuurlijk. Of willen jullie zeggen je thuisblijft voor de moderne vijfkamp, schieten, handboogschieten, schermen of ritmische gymnastiek? Als je het hebt over B-sporten waar Van der Gijp het over heeft... En de A-sporten die je hebt worden over het algemeen niet serieus genomen op de Olympische Spelen. Voetbal, basketbal, wielrennen etc, het is het allemaal net niet.

Van der Gijp heeft het dan over Schippers, dat dat knapper is dan de prestatie van Kramer. Dat is natuurlijk onzin. Het zijn beide B-sporten, al vind ik schaatsen nationaal gezien nog wel een A-sport overigens. Maar de essentie van beide sporten is hetzelfde. Zo hard mogelijk een rondje schaatsen of rennen. Enige verschil is dat we op het ijs domineren en bij het hardlopen niet. Wat dat betreft is de prestatie van Schippers opvallender, maar niet knapper.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 20 feb 2018, 09:39 Deels eens, er zitten echt een aantal debiele sporten bij. Maar dat heb je bij de zomerspelen ook natuurlijk. Of willen jullie zeggen je thuisblijft voor de moderne vijfkamp, schieten, handboogschieten, schermen of ritmische gymnastiek? Als je het hebt over B-sporten waar Van der Gijp het over heeft... En de A-sporten die je hebt worden over het algemeen niet serieus genomen op de Olympische Spelen. Voetbal, basketbal, wielrennen etc, het is het allemaal net niet.

Van der Gijp heeft het dan over Schippers, dat dat knapper is dan de prestatie van Kramer. Dat is natuurlijk onzin. Het zijn beide B-sporten, al vind ik schaatsen nationaal gezien nog wel een A-sport overigens. Maar de essentie van beide sporten is hetzelfde. Zo hard mogelijk een rondje schaatsen of rennen. Enige verschil is dat we op het ijs domineren en bij het hardlopen niet. Wat dat betreft is de prestatie van Schippers opvallender, maar niet knapper.
Atletiek een B-sport? Atletiek is de moeder aller sporten !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 20 feb 2018, 09:55 Atletiek een B-sport? Atletiek is de moeder aller sporten !
Ik denk dat AZ4life het een beetje op zijn mening baseert, en niet op de wereldwijde opinie. Al snap ik zijn mening wel.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Moeder aller sporten, dat zal best. Dat maakt het echter nog geen A-sport natuurlijk. Nottingham Forrest was vroeger ook een grootmacht en is dat nu ook niet meer. Wat ik daarmee aan wil geven is dat niemand Atletiek meer interessant vindt. Althans, het is mondiaal geen A-sport meer en komt in de verste verte niet in de buurt van bijvoorbeeld voetbal. Er zijn nauwelijks verenigingen, weinig publiek en afgezien van de Olympische Spelen is er weinig belangstelling. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander geen vijf mondiale atletiektoppers kan noemen.

Als je echt kijkt naar A-sporten en A-evenementen dan heb je het toch als snel over voetbal (Champions League, EK, WK), wielrennen (voornamelijk Tour de France), tennis (Wimbledon), formule 1 etc. Er is geen hond die op een willekeurige zondagmiddag naar snelwandelen gaat zitten kijken.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 20 feb 2018, 09:39
Het zijn beide B-sporten, al vind ik schaatsen nationaal gezien nog wel een A-sport overigens.
Athletiek is gewoon een internationale A-sport en schaatsen is folklore. Natuurlijk is het knap dat een Kramer daarin de beste is (slechts op 1 afstand trouwens) maar in buitenlandse kranten wordt daar nauwelijks aandacht aan besteed.

Die Knegt is trouwens rijp voor opname in een psychiatrische kliniek. Wat een vreselijke jurysport dat shorttrack.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 20 feb 2018, 11:12 Moeder aller sporten, dat zal best. Dat maakt het echter nog geen A-sport natuurlijk. Nottingham Forrest was vroeger ook een grootmacht en is dat nu ook niet meer. Wat ik daarmee aan wil geven is dat niemand Atletiek meer interessant vindt. Althans, het is mondiaal geen A-sport meer en komt in de verste verte niet in de buurt van bijvoorbeeld voetbal. Er zijn nauwelijks verenigingen, weinig publiek en afgezien van de Olympische Spelen is er weinig belangstelling. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander geen vijf mondiale atletiektoppers kan noemen.

Als je echt kijkt naar A-sporten en A-evenementen dan heb je het toch als snel over voetbal (Champions League, EK, WK), wielrennen (voornamelijk Tour de France), tennis (Wimbledon), formule 1 etc. Er is geen hond die op een willekeurige zondagmiddag naar snelwandelen gaat zitten kijken.
Jij hebt het over atletiek in Nederland. Zeg dát dan.
Mondiaal is het wel een enorme sport.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 20 feb 2018, 11:34 Jij hebt het over atletiek in Nederland. Zeg dát dan.
Mondiaal is het wel een enorme sport.
Echt? In welke landen? Ik bedoel dat echt niet cynisch maar oprecht.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

OK, ik werd erdoor getriggerd door de tepel, maar wat een mooie meid is Gabriella Papadakis en wat een betoverende kuur is dit!:
https://www.eurosport.com/figure-skatin ... mbed.shtml
we can come an end
Plaats reactie