Schaatsen

Formule 1, Tennis, Fierljeppen, in dit subforum kan erover gepraat worden
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Antti Opdam schreef:Het zal toch wel doorgaan?

Ik liep (met mijn 90 kilo) vannacht (met 8 centimeter ijs) midden op het Spaarne. Flesje rosé in de hand. En een paar mensen hadden er ook al geschaatst. Ik vind het dan zo'n gelul dat het bij zo'n elfstedentocht overal 15 centimeter moet zijn. Je kan de mensen toch gewoon in groepjes laten vertrekken en elke toeschouwer die op het ijs komt in elkaar (laten) slaan. Als je elke toeschouwer uitlegt dat de tocht alleen door kan gaan als iedereen van het ijs blijft dan doet 98% van de mensen dat.

En dan nog. Laat het ergens 13 centimeter zijn en er plots een groep onder het ijs verdwijnen. Dan heb je nog iets van heroïek tijdens zo'n tocht. Met alle futurustische schaatsen, hulpdiensten en miljoenen toeschouwers van tegenwoordig heeft zo'n tocht nog het meeste weg van het rondje om de kerk van de NS. Uitgeschaatst door een 25 kilo te zware kroonprins die de afgelopen 15 jaar niets anders heeft gedaan dan bier drinken en buffetten wegdrukken.
Wanneer er een stuk "maar" 13 centimeter is, dan ga ik er vanuit dat het wel doorgaat.
Het gaat er om dat er 16.000 mensen over het ijs moeten, en dat het dan betrouwbaar moet zijn.

Je hebt gelijk, alle toeschouwers van het ijs slaan. :)
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Zijn er forummers die er al een (paar) toertocht(en) op hebben zitten? Gisteren een geweldige tocht gereden in Waterland Noord, 25 kilometer via Watergang, Broek in Waterland, Monnickendam en Ilpendam. Over het algemeen prima ijs, niet al te druk en goed geveegd. Eerder in de week een stukje van de USA-toer gereden, maar daar zaten wel erg veel scheuren in het ijs en was er ook matig geveegd. Waarschijnlijk morgen de Bannetocht rijden, of toch de Eilandspoldertocht.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik hoorde dat de Eilandspoldertocht echt waardeloos is. Niet geveegd, slecht ijs, veel gewonden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

MO7 schreef:Ik hoorde dat de Eilandspoldertocht echt waardeloos is. Niet geveegd, slecht ijs, veel gewonden.
Klopt, gister zijn er zo'n 16000 mensen gestart en dat heeft het ijs niet veel goed gedaan.
De organisatie is vandaag ook met tegenzin weer van start gegaan.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Grote kans op Elfstedentocht

De kans op een Elfstedentocht is sinds 1997 niet zo groot geweest als nu. Het blijft nog zeker tien dagen hartstikke koud, zegt Weerplaza.
"Als het weer zo blijft als het er nu naar uitziet, is de kans groot dat het ijs op de route over 10 dagen dik genoeg is voor de tocht", stelt een woordvoerder. "Maar het blijven slechts voorspellingen."
De ijsmeester van het Friese Balk zegt dat hij sinds 1984 niet meer zulk mooi ijs heeft gezien in zijn rayon. "De ijsvloer is geweldig en moet alleen nog aangroeien", jubelt Aube Hylkema in het AD.
Afgelopen maandag werden alle sluizen en gemalen in Friesland al stilgelegd om het ijs te laten aangroeien. Telegraaf.nl

Giet it oan of net?, wy sille it sjen.
mAgNaVoX oDySsEy
Johannes
Ben-Sider
Berichten: 944
Lid geworden op: 27 dec 2003, 14:19
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Is nog niets over te zeggen, zo jammer weer dit soort berichten, als er dit weekend sneeuw valt in Friesland kan je het wel vergeten omdat het ijs dan nog te dun is om te vegen, niet overal uiteraard maar toch. Voor zondag/maandag staat er al weer sneeuw op de kaarten.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Misschien kunnen ze mikken op het weekend van 10 februari. Dan kan er aldus zowel beneden als boven de Moerdijk carnaval gevierd worden. Wel zo efficiënt.
Overdag je lam zuipen in Bartlehiem en 's avonds in Oeteldonk. Niemand is in het schaatsen geinteresseerd.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Een familielid is helemaal weg van het schaatsen. Zit notabene te checken op de mobiele telefoon hoe 'Sven heeft gereden op het NK' terwijl ze op bezoek is in het ziekenhuis.
Het schaatsen heeft toch alle glans verloren toen commercie zijn intrede deed. Of ben ik nu de enige die er echt geen hol aan vind?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef:Een familielid is helemaal weg van het schaatsen. Zit notabene te checken op de mobiele telefoon hoe 'Sven heeft gereden op het NK' terwijl ze op bezoek is in het ziekenhuis.
Het schaatsen heeft toch alle glans verloren toen commercie zijn intrede deed. Of ben ik nu de enige die er echt geen hol aan vind?
Net als voetbal.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12098
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef:Een familielid is helemaal weg van het schaatsen. Zit notabene te checken op de mobiele telefoon hoe 'Sven heeft gereden op het NK' terwijl ze op bezoek is in het ziekenhuis.
Het schaatsen heeft toch alle glans verloren toen commercie zijn intrede deed. Of ben ik nu de enige die er echt geen hol aan vind?
Schaatsen is nog nooit een hol aangeweest, met name de 10 km.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Het is folklore. Er zijn maximaal 10 landen op de wereld waar ze serieus schaatsen dus het heeft met sport weinig te maken. Schaatsen staat ergens tussen darts en handboogschieten. Dat gezwets van Herbert Dijkstra is trouwens nog een reden om niet te kijken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef:Het is folklore. Er zijn maximaal 10 landen op de wereld waar ze serieus schaatsen dus het heeft met sport weinig te maken. Schaatsen staat ergens tussen darts en handboogschieten. Dat gezwets van Herbert Dijkstra is trouwens nog een reden om niet te kijken.
Dat er maar 10 landen meedoen is bij meer sporten het geval (en heeft ook met limieten te maken) en ook daarbij zijn er altijd een paar landen die er het beste in zijn.
Je bagatelliseert wel een beetje want als het echt zo'n kleine sport is bouwen ze niet overal van die mooie en luxe ijshallen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef:Dat gezwets van Herbert Dijkstra is trouwens nog een reden om niet te kijken.
Gelukkig is er bij het wielrennen nog Sporza. :lol:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik hou meer van het kunstschaatsen. Muziek en sport gecombineerd.

Meagan Duhamel en Eric Radford werden in 2016 wereldkampioen als paar.
De kuur ging goed en ze voelden de overwinning op het ijs al. Kampioenen.
kunst schaatsen.png
kunst schaatsen.png (525.02 KiB) 6393 keer bekeken
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef:Je bagatelliseert wel een beetje want als het echt zo'n kleine sport is bouwen ze niet overal van die mooie en luxe ijshallen.
Die ook bijna overal (half) leeg zijn tijdens wedstrijden.

Gelukkig voor Nederland heeft het IOC nog niet door hoe weinig competitie er is.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12098
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bij gebrek aan een formule 1 topic, dan hier maar.
Deze reactie van Riciardo toont klasse, wanneer hij praat over reactief ipv methodisch:

'Dat ik hem onvolwassen noemde, was meer gericht op de situatie (Ik probeerde aan te stippen dat het geen kwestie van gebrek aan ervaring is; Max racet al bijna zijn hele leven, hij weet wat hij doet en hoe hij moet racen). Max had een goede start, probeerde het in bocht 1 buitenom en het zag er goed voor hem uit. Hij kwam alleen iets te wijd uit de bocht, verloor momentum en een paar posities. Zijn respons was reactief in plaats van methodisch, daarom vond ik het onvolwassen. Iemand als Fernando Alonso had dit nooit zo gedaan. Hij had naar het grotere geheel gekeken, de race duurt langer dan alleen de eerste ronde', aldus de teamgenoot van Max.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Als je de elfstedntocht zwemt dan lijkt dit het meest geschikte topic....

Wat een held die Maarten van der Weijden :bow: :bow:
Hij heeft helaas net op moeten geven, maar wat een prestatie.

Sportman van het jaar 2018! :bow: :bow:
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Challenge Cup - Tilburg

Live kunstschaatsen.
Glory Hunter
Plaats reactie