Vraag het je medeforumgebruikers V

Slap lullen? Forumspelletjes? Geile wijven? Hier mag het allemaal!
Last Scout

Jack schreef:Ik vraag me af waarom ik nooit zie dat een lange bal doodgelegd wordt met de voet.

De bal komt van hoog en ver en raakt de grond in de buurt van de speler. Voordat de bal stuit kun je, als je een goede techniek en timing hebt, je voet op de bal zetten zodat hij direct dood ligt.

Dat zie je bijna nooit. Durven spelers dat niet ? of mogen ze dat niet ? of kunnen ze dat niet ?

Dat is voor mij juist één van de tekenen dat een speler een goede techniek heeft. Het komt heel precies qua timing om de bal zo dood te leggen. Ook internationaal zie je het weinig. Waarom is dat vraag ik me wel eens af.
Volgens mij wil de jongere generatie aan spelers het liefst op zijn Ronaldinho's de bal met de borst aan nemen om hem in de loop mee te nemen :wink:


Om een lang verhaal kort te maken :
Ze hebben er de rust niet voor en zijn fysiek niet in staat om zich zo op te stellen om dit te verwezenlijken.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZraamklA schreef:Dat is vaak alleen voor de groten der aarde weggelegd. Denk aan Iniesta, hij doet het wekelijks. Wii kijken naar het Nederlandse voetbal, dat is een belachelijk niveau. Als je hier ziet dat een bal meteen stil ligt, is dat puur toeval.
Bovendien is het vaak de bedoeling dat je in beweging bent richting
het doelgebied, en al lopende is het bijna onmogelijk om dit te doen.
Blijf je stilstaan om het kunstje te doen, is gelijk de snelheid er uit.
Ik denk dat veel spelers het kunnen, maar weinig durven het of mogen het niet doen.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Snelheid? Waar dan! Het Nederlandse voetbal is natuurlijk zo langzaam als wat. Merk je bij elke CL-wedstrijd. We liggen ook op tempo ver achter.:lol:

En een bal meteen stilleggen (Iniesta als voorbeeld) kan wel degelijk snelheid bevorderen; alleen gaat deze snelheid dan gepaard met een snelle trap vooruit, vaak een lange bal. Omdat de bal stil ligt, is de lange trap vaak accurater dan als je in de loop een lange bal geeft. Voila, je hebt het spel sneller gemaakt, omdat je de bal na een lange trap in je eigen ploeg hebt gehouden.

het stilleggen van de bal en een snelle voortgang met een lange trap werd trouwens vaak uitstekend gedaan door Theo Janssen, vaak al dan niet als voorzet bedoelt. Kijk YouTube er maar op na. Helaas was er toen veel meer niveau in de Eredivisie te vinden.

P.S. Kenneth Perez is dan weer een voorbeeld van het balletje uit de lucht plukken en de bal meteen meenemen, kan ook zeker snel werken, echter moet je hele ploeg dan wel in beweging zijn en het 'verwachten'.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Tijdens de open dag is er een video analyse van Kees Verver getoond voor een aantal prijswinnaars. Ik vraag me af hoe zo'n video analyse gaat. Weet iemand daar iets van ?

Het valt me trouwens ook op dat de ruimte waarin de video analyse wordt gegeven zoveel lijkt op de oude ruimte voor video analyses. En dat het heel erg bioscoopachtig is. Heel aparte setting vind ik dat.
Glory Hunter
bart van der velden
Supporter
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 jan 2008, 10:42

De Correspondent heeft er eens een aardig artikel over geschreven. Wat ik daarvan begreep is dat videoanalyses worden gebruikt om te kijken of voetballers zich aan hun taak houden. In combinatie met die zenders die ze dragen kun je zo'n beetje alles meten. Dit levert dan een rijtje sterke en zwakke punten op waar ze mee verder kunnen.

Videoanalyses zijn wezenlijk wat anders dan de statistische analyses van Moneyball. In die wiskundige analyses leg je kwaliteiten bloot die scouts "met het oog" niet kunnen waarnemen. Zo zal een scout een voetballer die drie briljante passes geeft (maar ook zes grote fouten maakt) positiever beoordelen dan de speler die geen fouten maakt maar ook niet zo opvalt. Statistische analyses zijn bedoeld om die groep "vergeten" toppers in beeld te krijgen. Het zou best kunnen dat AZ daar sinds de komst van Billy Beane mee is begonnen en dat we daarmee bijvoorbeeld het aantrekken van Wuytens en Van Eijden mee kunnen verklaren.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

In een Twitter-bericht werd een fragment van Hertha uitgelicht. De analyse is bij uitstek het middel om te laten zien hoe de tegenstander met pressie omgaat, hoe de standaardsituaties er uit zien, enzovoort.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Waarom zit er in de spelerstunnel rechts (vanaf het veld gezien) naast de deuren een kattenluik?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Geen idee maar ik denk aan het doorvoeren van kabels voor bijvoorbeeld camera`s?
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

En om te zorgen dat de kat sneller het veld af kan.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Laat maar. Ik heb het al gevonden.
Laatst gewijzigd door pAZcal op 03 aug 2016, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Heeft er misschien iemand nog een grijze classic gameboy liggen in eén of andere la?
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Als Robert Eenhoorn nu een stadionverbod geeft aan Danny Makkelie, kan hij dan niet meer onze wedstrijden fluiten?
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

pAuluZ schreef: 03 aug 2016, 11:56 Heeft er misschien iemand nog een grijze classic gameboy liggen in eén of andere la?

Ja die heb ik.
Stuur maar een PB
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik mis opeens het Vakantieplannen-topic :D Was benieuwd of er iemand leuke tips heeft voor Oost-Sicilië. Niet de bekende stadjes uit de boekjes maar mooie locaties waar je niet meteen aan denkt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Vraagje: weet iemand waar different cook is gebleven? Hij was een dagelijks gebruiker van het forum maar vanaf juli niks meer.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

salmonyappi schreef: 12 okt 2018, 07:48 Vraagje: weet iemand waar different cook is gebleven? Hij was een dagelijks gebruiker van het forum maar vanaf juli niks meer.
Zeekomkommer!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Tim schreef: 22 okt 2018, 16:26Zeekomkommer!
Ja, dat zei ik van de week ook al in een ander topic........heeft dezelfde stijl en levens- en sporthouding..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 22 okt 2018, 22:34 Ha, ik zie de gelijkenis! :D
Pittig, maar genuanceerd en komt lekker uit zijn woorden.
Lijkt me wel een tikje meer conflictueus dan ik ben.
Nee hoor. Net zo, maar minder direct.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

noodles_az.png
noodles_az.png (421.48 KiB) 4297 keer bekeken

Wie is deze speler ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Even een vraag.. ik overweeg een tattoo. Dan is er maar één mogelijkheid; iets met AZ. Nu lijkt het me wel mooi om iets met de logo's van AZ te doen. Alleen welke logo's heeft AZ allemaal officieel gehad? En zou er iemand zijn die de betreffende logo's een beetje mooi kan doen overlopen in elkaar? Dus het ovaal van nu op de voorgrond, daarachter iets met het rondje met de toren erin en in de ronding AZ'67 Alkmaar. Maar is ook alleen het binnnenste van het rondje een officeel logo geweest? Kan iemand mij hiermee helpen?
Plaats reactie