Ik wil even melden V

Slap lullen? Forumspelletjes? Geile wijven? Hier mag het allemaal!
Gebruikersavatar
Jetzki
Glory-hunter
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 mar 2005, 20:57
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Zat hier zo aan te denken dit zijn onderwerpen waar je niet in de bar over mag lullen dus.....(weet niet of ik het goed heb geschreven)....Me nederlands word slechter bij de dag lijkt het wel!

Ik weet niet of dit een overbodige topic is, maar dat bepalen de moderators maar

Als het aan mij ligt dan zijn dit 3 onderwerpen waaruit haat ontstaat.....maar....goede gespreksonderwerpen

Kortom: Ik ben trots op het blanke ras .....En vooral Nederlanders!!!!!!!!!
ben ik een racist?
Laatst gewijzigd door Kilkenny op 07 jun 2009, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Poll toegevoegd.
Sponsor een kind(voetbal) www.tahuichi.com
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Jetzki schreef: Kortom: Ik ben trots op het blanke ras .....En vooral Nederlanders!!!!!!!!!
Niks meer aan toe te voegen. 8)
Vak S
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Jetzki schreef:Zat hier zo aan te denken dit zijn onderwerpen waar je niet in de bar over mag lullen dus.....(weet niet of ik het goed heb geschreven)....Me nederlands word slechter bij de dag lijkt het wel!

Ik weet niet of dit een overbodige topic is, maar dat bepalen de moderators maar

Als het aan mij ligt dan zijn dit 3 onderwerpen waaruit haat ontstaat.....maar....goede gespreksonderwerpen

Kortom: Ik ben trots op het blanke ras .....En vooral Nederlanders!!!!!!!!!
ben ik een racist?
De topictitel doet iets anders vermoeden dan waar je mee eindigt. Beetje triest dit.

"Ik ben trots op het blanke ras", klinkt mij inderdaad wat rascistisch. Van mij mag hier een groot slot op en het liefst ook op jouw toetsenbord.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

cAZtricum schreef: De topictitel doet iets anders vermoeden dan waar je mee eindigt. Beetje triest dit.
"Ik ben trots op het blanke ras", klinkt mij inderdaad wat rascistisch. Van mij mag hier een groot slot op en het liefst ook op jouw toetsenbord.
Wat is er mis mee,hij schrijft toch niet dat hij een hekel heeft aan een ander ras?
Vak S
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Bolmi schreef:[..]
Wat is er mis mee,hij schrijft toch niet dat hij een hekel heeft aan een ander ras?
:gaap: En dat zal ie ook vast niet bedoelen. :?
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

cAZtricum schreef: :gaap: En dat zal ie ook vast niet bedoelen. :?
Dat probeer jij er nu van te maken.
Vak S
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Bolmi schreef:[..]

Dat probeer jij er nu van te maken.
Welnee, maar ik vind het wel een rascistische ondertoon hebben. Kan me niet voorstellen dat ie het niet zo bedoeld.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

cAZtricum schreef: Welnee, maar ik vind het wel een rascistische ondertoon hebben. Kan me niet voorstellen dat ie het niet zo bedoeld.
Als ik nu schrijf/zeg dat ik liever een geheel blank AZ elftal heb,dan 11 negertjes ben ik dan een racist?
Vak S
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Bolmi schreef:[..]


Als ik nu schrijf/zeg dat ik liever een geheel blank AZ elftal heb,dan 11 negertjes ben ik dan een racist?
Absoluut niet, das het probleem juist. Er is een groot verschil tussen gediscrimineerd voelen en daadwerkelijk gediscrimineerd worden.
Mensen gooien het te vaak op discriminatie omdat ze zich aangetast voelen terwijl dat soms er helemaal nix mee te maken heeft.
Er wordt misbruik van gemaakt.

In jou geval spreek je van een voorkeur net als "ik heb liever dat AZ in het blauw speelt" ( bijvoorbeeld )
De politie heeft ook liever allochtonen en vrouwen, dat staat letterlijk in de krant bij hun advertenties.
Laatst gewijzigd door pAuluZ op 14 jan 2007, 09:35, 2 keer totaal gewijzigd.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Bolmi schreef:[..]


Als ik nu schrijf/zeg dat ik liever een geheel blank AZ elftal heb,dan 11 negertjes ben ik dan een racist?
In mijn ogen wel ja, maar ik respecteer je mening, alhoewel ik het niet met je eens bent. Ik zou Jaliens en Dembele niet willen missen... :shock:
mAZije
Glory-hunter
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 feb 2005, 10:51

Is het ook geen racisme als we 'joden' zeggen over de mensen van die club uit Am*dam? Ik denk dat je dit gerust onder het kopje racisme kan zetten.

Er zijn er dan wel zoveel miljoen vergast in de 2e wereldoorlog, maar er leven ook nog zat Joden. Moeten zij ons elke keer een aanklacht aan de broek smeren als we die mensen uit 020 een keer 'joden' noemen? Dat is toch onbegonnen werk voor hun en voor ons? Maar ze kunnen het wel doen als ze niks beters te doen hebben.

Van mij mogen alle mensen uit andere landen gerust in Nederland blijven, maar ze moeten dan geen overlast veroorzaken. Marokkaanse jongeren geven bijvoorbeeld toch een bepaalde houding aan die best dreigend kan overkomen. Zulke mensen mag je van mij het land uitzetten, maar als men zo veel mogelijk zijn best doet om te integreren en mee te doen met de Nederlandse maatschappij mogen ze best hier blijven. Zolang ze werken en niet een uitkering opstrijken vind ik het allemaal wel best. Maar van werkgevers moeten ze wel een kans krijgen! Niet bijvoorbeeld op basis van een andere nationaliteit of buitenlandse naam niet selecteren voor een sollicitatiegesprek als ze op papier wel de beste kandidaat zijn!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

mAZije schreef:Is het ook geen racisme als we 'joden' zeggen over de mensen van die club uit Am*dam? Ik denk dat je dit gerust onder het kopje racisme kan zetten.

Er zijn er dan wel zoveel miljoen vergast in de 2e wereldoorlog,
Dat is totaal niet aan de orde, dat is een heel ander onderwerp.
mensen koppelen jood meteen aan 2e oorlog :? weer een gevoelskwestie ipv echt discriminatie.

Discriminatie is wat je net zei over iemand bewust weigeren op nationaliteit of wat voor reden dan ook terwijl hij wellicht de beste kandidaat is.
Laatst gewijzigd door pAuluZ op 14 jan 2007, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
mAgNaVoX oDySsEy
SANKA
Supporter
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 mei 2005, 18:56
Locatie: ALKMAAR

mAZije schreef:Is het ook geen racisme als we 'joden' zeggen over de mensen van die club uit Am*dam? Ik denk dat je dit gerust onder het kopje racisme kan zetten.
Absoluut niet! (wat pAuluZ al zegt : het gaat hier om een gevoelskwestie)
Maar dan nog een punt ; Welke supporters roepen er het hardst : Joden! Joden! Joden! ? , juist , de mensen van die club uit amsterdam.
Wij verbinden nu het woord ' jood' aan een negatief denkbeeld , namelijk, omdat wij de joden 'niet echt aardig' vinden. Zij in de Ufo juist niet, die vinden het prachtig, die zijn er trots op.
VICTORIEEEEEE VAK X3
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Jetzki schreef:Kortom: Ik ben trots op het blanke ras .....En vooral Nederlanders!!!!!!!!!
ben ik een racist?
Nee, waarom zou je? Je mag toch trots zijn op je afkomst? Nu zijn nederlanders over het algemeen niet heel erg nationalistisch aangelegt maar ik vind het prima.

Zolang jij jezelf maar niet ziet als 'beter' ten opzichte van andere rassen is er niks aan de hand toch.

Wat mij bijvoorbeeld stoort is dat de helft van de marokkanen met een enorme marokkaanse vlag achterop hun leren jas loopt terwijl een nederlander meteen een nazi is als hij een klein nederlands vlaggetje op zijn arm heeft.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bolmi schreef:[..]


Als ik nu schrijf/zeg dat ik liever een geheel blank AZ elftal heb,dan 11 negertjes ben ik dan een racist?
Dan wel ja, dan maak je onderscheid tussen rassen en dat is in mijn ogen fout.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:[..]


Nee, waarom zou je? Je mag toch trots zijn op je afkomst? Nu zijn nederlanders over het algemeen niet heel erg nationalistisch aangelegt maar ik vind het prima.

Zolang jij jezelf maar niet ziet als 'beter' ten opzichte van andere rassen is er niks aan de hand toch.

Wat mij bijvoorbeeld stoort is dat de helft van de marokkanen met een enorme marokkaanse vlag achterop hun leren jas loopt terwijl een nederlander meteen een nazi is als hij een klein nederlands vlaggetje op zijn arm heeft.
En juist dat Hollandse vlaggetje schijnt niet meer te mogen op school!
IK las in de krant dat in 2020 een derde van de bevolking van
buitenlandse afkomst is.We zijn dus gewoon bezig om Holland weg te
geven.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

G-Vak schreef:[..]
We zijn dus gewoon bezig om Holland weg te
geven.
Dat vind ik altijd van die simpele uitspraken. Dat zijn echt uitspraken voor personen als Geert Wilders, maar buiten dat heb je er wel is over nagedacht dat er al bijna geen echte nederlanders meer zijn. Bijna alles is gemixt, en wat maakt het ook eigenlijk uit. Is de ene groep beter dan de andere dan? Het nationalistische gevoel is bijn 95% van de bevolking trouwens ook al niet aanwezig.
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

ooo.
Laatst gewijzigd door Barra op 06 jan 2008, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:[..]


Dat vind ik altijd van die simpele uitspraken. Dat zijn echt uitspraken voor personen als Geert Wilders, maar buiten dat heb je er wel is over nagedacht dat er al bijna geen echte nederlanders meer zijn. Bijna alles is gemixt, en wat maakt het ook eigenlijk uit. Is de ene groep beter dan de andere dan? Het nationalistische gevoel is bijn 95% van de bevolking trouwens ook al niet aanwezig.
Wat mij uitmaakt is dat groepen marokko's gaan voetballen met
grafkransen op 4 mei,winkelcentra's bezetten,oudjes aftuigen en dan
ook nog hebben over "respect".Wat mij uitmaakt is dat ik buitenlanders
meemaak die alleen maar op hun kleedje zitten thee te lurken en niet
deelnemen aan het openbare leven hier,laat staan de taal leren.
Je kunt geen 100% turk,marrokaan of wat dan ook zijn in Holland,
net zoals je geen 100% Hollander kunt zijn in turkije.
Schemerlamp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 25 dec 2003, 15:20
Locatie: Overal en nergens
Contacteer:

mAZije schreef:Is het ook geen racisme als we 'joden' zeggen over de mensen van die club uit Am*dam? Ik denk dat je dit gerust onder het kopje racisme kan zetten. [...]
Het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme houdt niet specifiek antisemitische voorvallen bij. Wel spreekkoren. De woordvoerder van het meldpunt zegt tegenover CIDI dat ajax-supporters ‘Joden’ als Geuzen-naam zijn gaan gebruiken. In feite was dat al lang zo. Bij wedstrijden met ajax worden nog steeds sis-geluiden gemaakt en de leuze ‘Joden aan het gas’ geroepen. Bij wedstrijden zonder ajax komen spreekkoren voor als ‘Wie niet springt is een Jood’. Brengen van de Hitlergroet komt zeker voor. Maar wordt niet geregistreerd. Ook worden de daders lang niet altijd (meer) opgepakt. Ook de woordvoerder van de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond zegt niet specifiek antisemitische incidenten te registreren.

Bron: Dossiers - Antisemitisme
Plaats reactie