Vitesse-AZ (vr 3 maa, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 04 mar 2023, 09:06 Ik wilde inderdaad ook zeggen: laten we blij zijn dat we dit soort potjes winnen. Was al vijf keer niet gelukt daar. Ook dit keer was het laatste halfuur weer niet oogstrelend, maar wel drie punten. Daar gaat het nu even om. We gaan niet opeens veel beter en mooi voetballen de komende wedstrijden, dus een driepunter is welkom.
Ik vond het de eerste helft wel veel beter en mooier; alleen de afwerking faalde
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Rjansen17 schreef: 04 mar 2023, 10:08 en mijnands van de onderste regionen eredivisie,
Sparta stond nr 6 geloof ik
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Rjansen17 schreef: 04 mar 2023, 10:08 Ik kijk behoorlijk kritisch en ja er gaat veel fout, ook bij de andere zgn. topclubs, verdedigend. Daar staat bijvoorbeeld tegenover dat Sugawara volgens mij de meeste assists heeft als verdediger. Als AZ uit bij Vitesse eindelijk eens wint, de nul houdt, kun je inderdaad nog steeds wat momenten uitvergroten, je kunt ook zeggen dat de mannen ook achterin helaas vrijwel nooit in dezelfde samenstelling spelen. Nu weer 3 wedstrijden met een 18 jarige achterin. Ik ben blij met het resultaat, de nul. Ik zie voorin ook een odgaard al weken uit vorm Karlsson terugkomend, Pavlidis toch ook missen, Reijnders veel te veel met de bal lopend, Michailovic na weken weer eens een wedstrijd spelend en mijnands van de onderste regionen eredivisie,
zomaar in de top spelen. Ook ik baal er wel eens van, maar dit is het en als ze dan een resultaat over de streep trekken ga ik niet doorzeuren.
Het probleem is niet dat Reijnders teveel met de bal loopt, dat deed Midtsjø ook, maar dat hij 'm dan vaak kwijt raakt.

Michailovic miste, net als bij zijn basisdebuut thuis tegen Vitesse, wederom een kans alleen voor de keeper :-(

Dankzij Mijnans speelde Sparta subtop.

Verder kan ik me wel vinden in je gematigd optimistische benadering.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

differentcook schreef: 04 mar 2023, 11:20 Sparta stond nr 6 geloof ik
Dat is waar, maar toch de ene week hier en de andere week. Geeft toch te denken dat dit soort spelers of de jeugd probleemloos mee draaien
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Onze nep Beckenbauer gaf weer 2 minuten voor tijd in een oliedomme actie een vrije trap weg waaruit zomaar de 1-1 had kunnen vallen. Begrijp niet dat sommigen hem consequent de hand boven het hoofd houden. Prachtig hoor dat hij ballen wegrost maar het is zijn taak om te verdedigen.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

lowietje schreef: 04 mar 2023, 16:31 Onze nep Beckenbauer gaf weer 2 minuten voor tijd in een oliedomme actie een vrije trap weg waaruit zomaar de 1-1 had kunnen vallen. Begrijp niet dat sommigen hem consequent de hand boven het hoofd houden. Prachtig hoor dat hij ballen wegrost maar het is zijn taak om te verdedigen.
Lowietje, wordt je uiteindelijk nou blij van iedere keer dit soort berichten te plaatsen?
we can come an end
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 04 mar 2023, 11:17 Ik snap ‘m eigenlijk ook niet. Wat wordt er mee bedoeld?
Daar kan hij alleen zelf het echte antwoord op geven.

Ik vermoed dat dit gebruiken van een scheldnaam, voor iemand in wie hij het niet zit zitten, de grens wat lager legt om af te geven op iemand. Met het geven van zo'n quasi grappige scheldnaam hoef je de echte naam van de persoon niet te gebruiken. Het ontmenselijkt en maakt het daarmee makkelijker om te spuien.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZuid-Scharwoude schreef: 04 mar 2023, 17:36 Daar kan hij alleen zelf het echte antwoord op geven.

Ik vermoed dat dit gebruiken van een scheldnaam, voor iemand in wie hij het niet zit zitten, de grens wat lager legt om af te geven op iemand. Met het geven van zo'n quasi grappige scheldnaam hoef je de echte naam van de persoon niet te gebruiken. Het ontmenselijkt en maakt het daarmee makkelijker om te spuien.
Mooi, deze analytische beschouwing :) :idea:
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Shota-Arveladze schreef: 03 mar 2023, 23:41 Jongen van de club verdiend meer respect dan zo'n bijnaam
Het klinkt wel beter dan Captain Tzatziki of Captain Souvlaki
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Shota-Arveladze schreef: 03 mar 2023, 23:41 Jongen van de club verdiend meer respect dan zo'n bijnaam
Eens. Ik ga voor mister Vinsanto (knipoog naar Piet Likeur) of meneer Bifteki.
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

differentcook schreef: 04 mar 2023, 17:13 Lowietje, wordt je uiteindelijk nou blij van iedere keer dit soort berichten te plaatsen?
Nee, word er niet blij van. AZ is mijn club maar begrijp er geen zak van dat we nog steeds het geblunder van Hatzidiakos moeten aanzien terwijl de club zegt vooruit te willen. Maar je hebt gelijk, ik hou ermee op.
Seizoenkaarthouder
Plaats reactie