Feyenoord-AZ (za 18 feb, 21.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 18 feb 2023, 23:10 Ik wordt zo ontzettend moe van mensen die alsmaar excuses of dat "ene momentje" weten aan te duiden. AZ heeft veel vaker onterecht punt(en) gepakt dan andersom.
Topwedstrijden worden vaak beslist in momenten. Dan is het do or die. In deze wedstrijd waren er vier van die momenten.
Waarom is het van belang dat AZ volgens jou vaker onterecht punten pakte dan andersom ?
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Sanctify schreef: 17 feb 2023, 20:27 ...sturen ze me vandaag weg met de opmerking besloten training! Alsof ik Slot zou gaan bellen koekoek. Persoonlijk denk ik wees blij met een beetje support (overigens stonden we maar met 3 man te kijken)
Zouden ze die vrije trap geoefend hebben met die rare fratsen die in de extra tijd van de eerste helft helaas nergens toe leidde ?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 18 feb 2023, 23:25 Topwedstrijden worden vaak beslist in momenten. Dan is het do or die. In deze wedstrijd waren er vier van die momenten.
Waarom is het van belang dat AZ volgens jou vaker onterecht punten pakte dan andersom ?
AZ heeft geen kans gehad en gewoon terecht verloren. Dan heb ik geen boodschop aan het zoeken naar "wat als" momentjes. Zoals telkens weer gebeurt. Maar dan alleen vanuit de AZ bril.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Goes die Idrissi een gele kaart aannaait door bij die vrije trap vlak voor rust voor de keeper te staan zwaaien was mijn hoogtepunt vanavond. Verder was het zwaar teleurstellend. De wissel met Van Brederode en Karlsson naar rechts was weer om te janken. En Taabouni ook dus daar missen we gelukkig niks aan :)
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

lowietje schreef: 18 feb 2023, 22:26 Deze trainer is zo’n ontzettende angsthaas. 0 schoten op doel tegen een echt heel matig Feyenoord. Zo schijterig. Met deze trainer ga je nooit een prijs winnen.
Was het maar dat hij alleen een angsthaas was.

Behoudend voetbal zou nog kunnen als je met het mes op de tanden speelt en strijd voor iedere meter en loert op snelle makkelijke combinaties.

Daar voor in de plaats hebben we stroef breivoetbal met een circusartiest of twee er tussen. Waarbij de omschakeling altijd nog trager gaat dan het optrekken van een zwaar vrachtransport.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 18 feb 2023, 22:39 Dit was de eerste verliespartij van 2023.
Ik had het gewoon over vandaag slimbo. ;)
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Wildcat schreef: 18 feb 2023, 23:22 In welke topwedstrijden had hij dan rendement? Geen moer geleverd qua rendement in die wedstrijden, alleen tegen ajax veel meters gemaakt en geknokt, maar dat is het dan ook wel.

Had in deze pot wederom geen verschil gemaakt. Zes punten verloren tegen Feyenoord.

Weer op voorsprong en weer helemaal ingeklakt en verloren. WAT is dit toch!?
Jansen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 18 feb 2023, 23:33 AZ heeft geen kans gehad en gewoon terecht verloren. Dan heb ik geen boodschop aan het zoeken naar "wat als" momentjes. Zoals telkens weer gebeurt. Maar dan alleen vanuit de AZ bril.
AZ heeft geen kans gehad omdat die paar momenten waar een kans uit voort had kunnen komen niet benut werden. En ja, dan verlies je terecht.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Wildcat schreef: 18 feb 2023, 23:22 In welke topwedstrijden had hij dan rendement? Geen moer geleverd qua rendement in die wedstrijden, alleen tegen ajax veel meters gemaakt en geknokt, maar dat is het dan ook wel.

Tegen PSV uit natuurlijk! In die wedstrijd was hij van cruciaal/doorslaggevend belang. Of had je die wedstrijd niet gezien ?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 19 feb 2023, 00:17 AZ heeft geen kans gehad omdat die paar momenten waar een kans uit voort had kunnen komen niet benut werden. En ja, dan verlies je terecht.
Nee niet "dan". AZ verliest terecht.

Je kan een veelvoud aan "wat als" momenten opnoemen ten gunste van Feijenoord. Te beginnen bij die absurde eigen goal.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 18 feb 2023, 22:24 Omdat ze bijna geen ballen krijgen. Bij letterlijk elke aanname draaien de middenvelders achteruit in plaats van vooruit. En achterin gaat alles breed en terug.

Afbraakvoetbal tegen een dramatische tegenstander. Die lafbek. Je moet na die gelukkige 0-1 de genadeklap uitdelen maar die one trick pony, die assistent-trainer, denkt alleen maar defensief.
UP!

Denk trouwens dat dit serieus één van de slechtste wedstrijden van AZ ooit vond.

Overwoog zelfs rond de 80ste minuut het stadion maar te verlaten, omdat je die 2-1 al een half uur aan zag komen.

Ongekend slecht voetbal.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 19 feb 2023, 00:25 Nee niet "dan". AZ verliest terecht.

Je kan een veelvoud aan "wat als" momenten opnoemen ten gunste van Feijenoord. Te beginnen bij die absurde eigen goal.
Een wedstrijd waarin tegenstanders elkaar niet veel ontlopen wordt beslist door en op momenten. Momenten waarop mogelijkheden zich voordoen. Als je daar niet van weet te profiteren dan scoor je niet. AZ had min of meer vier van die momenten. Dat Feyenoord die ook had doet verder niet ter zake. De uitslag, gerekend in doelpunten is bepalend, zoals je weet. Niet wie het meeste momenten had waarop er niet geprofiteerd werd van een mogelijkheid.
Dat AZ verdiend verloren heeft, daar zijn vriend en vijand het over eens.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Hatzidiakos is de belichaming van dit AZ: bal terug, bal breed of bal kwijt.
Ik had mijn covid moeten omarmen en op bed moeten gaan liggen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ongeacht de zeer teleurstellende uitslag waar ik ergens aldoor al op rekende AZ kennende in dit soort wedstrijden zijn wij voetballend zeer ondermaats geweest. Lag dit nou aan ons zelf of was Feyenoord hier debet aan die zijn huiswerk met Slot weer goed gedaan had net als eerder in Alkmaar.

Maar NUL schoten op doel net als tegen Volendam onlangs waar alleen de goal van Odgaard dus op doel was. Dat geeft wel heel erg te denken, althans dat zou bij Jansen de alarmbellen moeten afgaan. Maar hij lult altijd alleen maar over de momenten, maar niet over tactische zaken die allemaal fout gaan.

Als ik zie hoe sommige spelers presteren dat kan echt niet. Karlsson die alleen maar huppelt en wat springt maar elk duel om de bal ontloopt. Kerkez die weer verdedigend niets doet om Jahanbakhsh van scoren te houden. Yuki en Odgaard die onvoldoende druk zetten om die onbelemmerde voorzet te voorkomen. Spelers die maar lopen met de bal en dan in duels verzaken waar zij vrijwel altijd als verliezer uitkomen. Nee het rooide nergens op gisteren. Dankzij een eigen doelpunt uit een corner komen we nog voor. Maar er verdiende maar één ploeg te winnen. Dat de goals in de extra tijd voor rust en in de 90e minuut vallen maakt het extra bitter. Ook niet voor het eerst bij dit AZ dat echte kerels en winnaars ontbeert.

We staan hopelijk weer met beide benen op de grond. Dit elftal met een half elftal langdurig geblesseerden is niet meer waard. Kijk alleen maar naar de wissels. Nee dit zeer lange seizoen gaat zich voortslepen naar een somber eind voorspel ik nu al. Af en toe een hoogtepunt, maar nog meer diepe dalen.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

salmonyappi schreef: 18 feb 2023, 22:39 Dit was de eerste verliespartij van 2023.
Totaal onnodig.
Dat maakt het zo frustrerend.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Helemaal eens. Ik vind alleen het aantal blessures op dit moment niet een excuus. De basiself is er per saldo niet veel minder als de elf zonder blessures. De bank is een stuk uitgekleder maar dan kiest Jansen weer voor een paar rare opties die helemaal niet nodig zijn. Waarom krijgt Lahdo geen enkele kans als Van Brederode zijn invalbeurten nu al meerdere wedstrijden op rij verpest?
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Het is gewoon een fucking schande dat Feyenoord zo'n wedstrijd liever wint dan wij.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

De speelwijze die deze assistent ambieert gaat ten koste van het plezier. Niet des AZ's.
Niet alleen ik ben daardoor gefrustreerd, maar de spelers ook.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZA'dam schreef: 19 feb 2023, 00:22 Tegen PSV uit natuurlijk! In die wedstrijd was hij van cruciaal/doorslaggevend belang. Of had je die wedstrijd niet gezien ?
Je hebt het over rendement. Dat zijn doelpunten of assists. Voor iemand op zijn positie is het rendement dramatisch.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bertje schreef: 19 feb 2023, 09:31 De speelwijze die deze assistent ambieert gaat ten koste van het plezier. Niet des AZ's.
Niet alleen ik ben daardoor gefrustreerd, maar de spelers ook.
Deze speelwijze wordt alleen gepruimd als je alles wint. Deze minkukel verkwanselt al 2 jaar de huisstijl van AZ en het levert niks op. Maar als beloning verlengen ze zijn contract.

Welkom bij speeltuinvereniging AZ. Waar doelstellingen vrijblijvend zijn en prijzen niet nodig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie