AZ-FC Utrecht (di 7 feb, 18.45u, KNVB-beker)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 07 feb 2023, 21:22 ik doe mijn best mijn teleurstellingen als een man te slikken en het forumsentiment wat te voeden met nuance en realisme.
Het beleid en alle spelers blind verdedigen is niet realistisch hoor. We zijn simpele supporters en mogen best (hard) oordelen als ze er een teringzooi van maken. Zoals vanavond. Met ajax of Twente uit het toernooi opnieuw een goede kans op een prijs verprutst.

Maar als je zeiden of nooit in het stadion komt kun je geen commentaar geven op de mensen die er wel zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 07 feb 2023, 21:42 Gaan we nou echt de frustratie van het verlies op een medeforummert botvieren?
Toevallig is hij medeforummert ja. Ik kan mijn frustraties momenteel op iedereen botvieren, behalve op mensen met een AZ-hart.
salmonyappi schreef: 07 feb 2023, 21:42 Schelden en om een ban vragen vind ik not done.
Ach dat schelden valt wel mee. Ik hou het nog netjes.
salmonyappi schreef: 07 feb 2023, 21:42Het is nu eenmaal het kenmerk van een forum: je hebt zwart, wit en grijs.
Ja daarom verwijs ik hem ook naar voetbalprimeur of een forum van die club uit Oudekerk a/d Amstel.
Laatst gewijzigd door Bombaman op 07 feb 2023, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Metalingus schreef: 07 feb 2023, 21:47 Klagen over de sfeer en zelf nooit naar het stadion gaan is echt diep triest. Dat heeft niets met zwart, wit of grijs te maken.
Hierboven maakte ik juist, nogal naief, een keer een compliment, niet realiserende dat ik het uitvak hoorde.
En ja, wonende in Nijmegen en met mijn budget is stadionbezoek geen optie.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 07 feb 2023, 21:49 Het beleid en alle spelers blind verdedigen is niet realistisch hoor. We zijn simpele supporters en mogen best (hard) oordelen als ze er een teringzooi van maken. Z
Ik verdedig niets blind en geef kritiek waar ik denk dat die nodig is (vorig seizoen oa Max, dit seizoen oa de medische staf). Ik ben AZ supporter, maar niet simpel. Mag dat ook?
Langedijk schreef: 07 feb 2023, 21:49 Maar als je zeiden of nooit in het stadion komt kun je geen commentaar geven op de mensen die er wel zijn.
Volgens deze redenering mag niemand hier commentaar geven op de spelers, als ze zelf ook niet speler zijn.
we can come an end
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 358
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Tja wat moet je er van zeggen, wederom matig en het povere spel eigenlijk geheel in de trant van het seizoen tot nu toe. Er ontstaat zo langzamerhand toch wel een uiterst zorgelijke situatie en een spiraal naar beneden. Zowel bij individuele spelers als het spel van de ploeg is werkelijk geen enkele vooruitgang meer te bespeuren. Zes wedstrijden gespeeld in 2023 en al weer vier keer niet gewonnen. Ik blijf het bijzonder vinden dat ze deze trainer zo haastig verlengd hebben. Alsof ze bang waren dat een to(b)pclub hem weg zou kapen. Niets bijzonders aan deze man en daarmee 1 op 1 een verlengstuk van het huidige AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 07 feb 2023, 21:53 Ik verdedig niets blind en geef kritiek waar ik denk dat die nodig is (vorig seizoen oa Max, dit seizoen oa de medische staf). Ik ben AZ supporter, maar niet simpel. Mag dat ook?

Volgens deze redenering mag niemand hier commentaar geven op de spelers, als ze zelf ook niet speler zijn.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat je geen commentaar op de support kunt geven als je er zelf niet bent. Daarboven zeg je nog dat je niet simpel bent…

Daarnaast geef je ‘kritiek’ op Huiberts en de medische staf om Jansen vrij te pleiten. Terwijl Jansen eindverantwoordelijk is en dit afbraakvoetbal opdringt aan een club die ooit geroemd werd om het aantrekkelijke spel
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wat voor cijfer geef je je team vanavond Pascal?

"een 6.5"

AZ in een notendop.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 07 feb 2023, 22:11 Daarnaast geef je ‘kritiek’ op Huiberts en de medische staf om Jansen vrij te pleiten. Terwijl Jansen eindverantwoordelijk is en dit afbraakvoetbal opdringt aan een club die ooit geroemd werd om het aantrekkelijke spel
Ik geef geen kritiek met een agenda eronder (om Jansen vrij te pleiten oid). Ik heb Jansen ook wel eens bekritiseerd. Jansen functioneert trouwens in een organisatie waarin iedereen zijn/haar taak en verantwoordelijkheid heeft.

Ik denk dat sommigen hier graag een eindverantwoordelijke in Jansen zien, zodat ze hun behoefte om zich af te reageren daarop kunnen uitleven. Ik denk dat het beter is als iedereen dit beter zelf zou managen, zonder iemand anders daar mee lastig te vallen. Is uiteindelijk beter voor zowel jezelf als je omgeving. (al dient sport dan weer wel als een soort onschuldige surrogaat uitlaatklep ... )
Laatst gewijzigd door differentcook op 07 feb 2023, 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 07 feb 2023, 21:37 Liever Michailovic

Zet Dani de Wit maar op de plek van die slappe Reijnders
Dani meer naar achteren is hem ook niet.
salmonyappi schreef: 07 feb 2023, 21:42 Gaan we nou echt de frustratie van het verlies op een medeforummert botvieren?
Schelden en om een ban vragen vind ik not done.
Het is nu eenmaal het kenmerk van een forum: je hebt zwart, wit en grijs.
Godverdomme zeg.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 07 feb 2023, 21:49 Het beleid en alle spelers blind verdedigen is niet realistisch hoor. We zijn simpele supporters en mogen best (hard) oordelen als ze er een teringzooi van maken. Zoals vanavond. Met ajax of Twente uit het toernooi opnieuw een goede kans op een prijs verprutst.

Maar als je zeiden of nooit in het stadion komt kun je geen commentaar geven op de mensen die er wel zijn.
Hiermee ben ik het eens, maar verder vind ik in het stadion komen overrated. Ik wil niet met van die voorwerpgooiende kankerroepende proleten geassocieerd worden.
SimonPoulsen schreef: 07 feb 2023, 22:15 Wat voor cijfer geef je je team vanavond Pascal?

"een 6.5"

AZ in een notendop.
Misschien geeft hij zichzelf een heel laag cijfer. ;)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Clasie, Karlsson en Jansen zeggen bij ESPN over de wedstrijd wat ik ook zei, kritieke punt vanavond was het niet maken van kansen
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 07 feb 2023, 22:47 Clasie, Karlsson en Jansen zeggen bij ESPN over de wedstrijd wat ik ook zei, kritieke punt vanavond was het niet maken van kansen
Dat zeggen ze elke week....
Dan hoeven ze niet te zeggen dat ze gewoon niet goed spelen.

Op basis van xpg heeft AZ bijna 10 punten teveel. Het probleem is veel meer het creëren van (goede) kansen, dan het afmaken. Lekker makkelijk iedere keer die ene kans benoemen die je niet maakt, en die goals van de tegenstanders wegzetten als "mazzel" of "daar zijn we even niet scherp".
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

SimonPoulsen schreef: 07 feb 2023, 23:13 Dat zeggen ze elke week....
Dan hoeven ze niet te zeggen dat ze gewoon niet goed spelen.

Op basis van xpg heeft AZ bijna 10 punten teveel. Het probleem is veel meer het creëren van (goede) kansen, dan het afmaken. Lekker makkelijk iedere keer die ene kans benoemen die je niet maakt, en die goals van de tegenstanders wegzetten als "mazzel" of "daar zijn we even niet scherp".
Jup, precies dit. Irritante interviews.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Zo heel slecht werd er niet eens gespeeld. Tegen een mindere tegenstander als Volendam speel je veel slechter. Maar er gaat zo veel mis en fout of vaak net niet goed.
Vond de verlenging ook eigenlijk helemaal niet zo spannend want je weet dat als AZ alsnog op 2-2 komt dat je die penaltyserie sowieso verliest als je er zo in zit.
Bijna iedereen is uit vorm, sommigen heel erg, waardoor het team als geheel ook volkomen uit vorm is. Vorig seizoen hadden we ook zo'n fase die erg lang duurde. Alles zit tegen, alles gaat moeizaam. Je kunt wel op allerlei details of wedstrijdsituaties wijzen maar het is gewoon het geheel. Daarom kwam deze uitschakeling ook niet als een donderdag bij heldere hemel. Het was gewoon niet onverwacht.
En na de komende 5 competitie wedstrijden staan we gewoon vijfde, misschien al eerder.
Ooit ergens komt er weer een omslagpunt. We kunnen alleen maar hopen dat dat snel zal zijn.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Het was inderdaad niet slecht, ik heb me vrij goed vermaakt. De precisie ontbreekt nu ook in de voorste linie en dan wordt Utrecht ook nog eens in de kaart gespeeld door zo’n lucky van Viergever. Volgens mij hebben we er patent op om dit soort kutgoals tegen te krijgen.
Dat Mijnans dan ook nog eens zijn man zomaar laat lopen en vervolgens die ene kans weer feilloos wordt afgerond komt er dan ook nog bij.
AZ mist diepgang, Odgaard haalt eindelijk een keer de achterlijn en er komt een goal van Karlsson uit voort. Er was eindelijk weer wat van de tandem Karlsson-Kerkez te zien. Het is allemaal wat te bleu en te statisch, waarschijnlijk angst om de boel te veel open te gooien door de kwetsbaarheid achterin.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Het was ''aardig'' gisteren en misschien had je voor kunnen (moeten) komen in de eerste helft.. maar waar ik al jaren zorgen over maak is dat AZ nooit echt een plan B heeft.

Ik heb de exacte statistieken even niet paraat (typische ESPN statistiek) maar hoe vaak heeft AZ nou gewonnen na een achterstand? Alle overwinningen van de laatste maanden kwamen wij eerst voor, voor zover ik het kan herinneren. Zodra op achterstand was het ook meteen klaar (feyenoord, rkc, excelsior, utrecht nu) wat de vraag oproept... gebrek aan kwaliteit? mentaliteit? beide? Pech?
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2302
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 07 feb 2023, 23:13 Dat zeggen ze elke week....
Dan hoeven ze niet te zeggen dat ze gewoon niet goed spelen.

Op basis van xpg heeft AZ bijna 10 punten teveel. Het probleem is veel meer het creëren van (goede) kansen, dan het afmaken. Lekker makkelijk iedere keer die ene kans benoemen die je niet maakt, en die goals van de tegenstanders wegzetten als "mazzel" of "daar zijn we even niet scherp".
De stand op de ranglijst komt zeker niet op het konto van het goede spel en is zeker zeer geflatteerd.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2302
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 07 feb 2023, 22:17
Ik denk dat sommigen hier graag een eindverantwoordelijke in Jansen zien, zodat ze hun behoefte om zich af te reageren daarop kunnen uitleven. Ik denk dat het beter is als iedereen dit beter zelf zou managen, zonder iemand anders daar mee lastig te vallen. Is uiteindelijk beter voor zowel jezelf als je omgeving. (al dient sport dan weer wel als een soort onschuldige surrogaat uitlaatklep ... )
In China is er een gezegde dat luid "de leerling doet wat de leraar hem opdraagt".
Het spel is onder Jansen al een tijdje niet om aan te gluren.
Dat mag Jansen zich wat mij betreft terdege aanrekenen.
Veel supporters zijn het niet te pruimen spel en de constante uitvluchten van Jansen spuugzat.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

The Friar schreef: 08 feb 2023, 11:07 In China is er een gezegde dat luid "de leerling doet wat de leraar hem opdraagt".
Het spel is onder Jansen al een tijdje niet om aan te gluren.
Dat mag Jansen zich wat mij betreft terdege aanrekenen.
Veel supporters zijn het niet te pruimen spel en de constante uitvluchten van Jansen spuugzat.
Ja, dan zou ik ook voorwerpen op het veld gaan gooien!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

The Friar schreef: 08 feb 2023, 11:07 In China is er een gezegde dat luid "de leerling doet wat de leraar hem opdraagt".
Het spel is onder Jansen al een tijdje niet om aan te gluren.
Dat mag Jansen zich wat mij betreft terdege aanrekenen.
Veel supporters zijn het niet te pruimen spel en de constante uitvluchten van Jansen spuugzat.
Niemand herinnert zich een paar weken geleden meer? AZ's spel was om van te smullen en alles ging crescendo
we can come an end
Plaats reactie