Go Ahead Eagles-AZ (wo 25 jan, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Vond het veldspel eerlijk gezegd niet van een erg hoog niveau. Veel foutjes en dingen die mislukten. Maar goed genoeg voor een vrij eenvoudige overwinning op rechter rijtjes clubs.
Karlsson moet zijn betere vorm nog vinden en roept hier en daar nogal wat weerstand op.
Jongens als Vanheusden en Mihailovic moeten ook hun draai nog vinden uiteraard.
Ryan lijkt in ieder geval wel iemand die er meteen staat. Benieuwd hoe hij het doet wanneer hij echt op de proef gesteld wordt.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

SimonPoulsen schreef: 25 jan 2023, 19:44 Die arme Ryan heeft nog geen schot tegen gehad. Maar wel 2 goals om zn oren.
Bij de scrimmage had hij de bal, was een knappe redding ook
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Waar komt dat gezeik op Karlsson vandaan? Ik heb gister het eerste uur gezien en hij speelde gewoon prima. Geen negen, maar wel minimaal een zeven. Afgelopen weekend was het ook al voldoende. Hebben we weer een nieuwe zondebok nodig ofzo?
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

AZA'dam schreef: 25 jan 2023, 11:57 Ik geloof wel in een kleine overwinning. Tegelijkertijd denk ik dat de komende weken voor iedereen meer duidelijk zal worden hoe belangrijk de Wit is in dit team.
We hebben er toch veel meer aan als Mihailovic z'n plek nooit meer afstaat !!!? Bovendien heb je gezien hoe makkelijk Buurmeester de bal in het mandje tikt. In dat soort situaties zie ik Dani vertwijfelt naar zijn hoofd grijpen.
Belangrijk kan hij zeker nog zijn, wat mij betreft in de Ferdi Druijf rol.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

AZ 4 Life schreef: 26 jan 2023, 08:51 Waar komt dat gezeik op Karlsson vandaan? Ik heb gister het eerste uur gezien en hij speelde gewoon prima. Geen negen, maar wel minimaal een zeven. Afgelopen weekend was het ook al voldoende. Hebben we weer een nieuwe zondebok nodig ofzo?
Als je voor de titel gaat, en dat gaan wij als fans, verwacht je van iedereen in het veld het complete plaatje. Bij Karlsson is inderdaad het voetballende gedeelte momenteel een 7 . Duelkracht 3 en meeverdedigen 0. Bij een voorsprong gaat dat laatste bij mij op m'n zenuwen werken. Als AZ in de laatste fase van een wedstrijd om wat voor reden dan ook achteruit gaat, heb je weinig tot niks aan Karlsson. Geen zondebok maar wel een wisseltje aub.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Voor het eerst in ruim 9 jaar startte we met slechts 2 Nederlanders aan de wedstrijd: Clasie en Reijnders. Als we dergelijke cijfers bij bijvoorbeeld Vitesse horen spreken we over een vreemdelingelegioen. Grappig hoe ik dat nu totaal niet zo ervaar. Nu zijn Panta en ook Vanheusden halve Nederlanders natuurlijk, dat scheelt.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

bk wcm schreef: 26 jan 2023, 08:58 We hebben er toch veel meer aan als Mihailovic z'n plek nooit meer afstaat !!!? Bovendien heb je gezien hoe makkelijk Buurmeester de bal in het mandje tikt. In dat soort situaties zie ik Dani vertwijfelt naar zijn hoofd grijpen.
Belangrijk kan hij zeker nog zijn, wat mij betreft in de Ferdi Druijf rol.
Ja, het mooiste zou natuurlijk zijn als Mihailovic vanaf nu de sterren van de hemel speelt en AZ meteen naar een hoger niveau tilt maar in de praktijk werkt dat meestal niet zo. Hij zit nu in een aanpassingsfase en gaat hopelijk snel zijn draai vinden. Tegelijkertijd is Dani de Wit in vorm, belangrijk en productief en hopen we dat hij in de zomer een toptransfer maakt en voor 10 miljoen naar Duitsland vertrekt, wat meestal niet lukt met een reservespeler die gedurende het seizoen op het tweede plan is geraakt.
Overigens werd de Wit ooit gehaald als opvolger van Guus Til en met het idee dat het een vergelijkbaar type speler zou zijn. Als hij weg gaat hebben we een dergelijk type speler niet meer in de selectie.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

bk wcm schreef: 26 jan 2023, 09:13 Als je voor de titel gaat, en dat gaan wij als fans, verwacht je van iedereen in het veld het complete plaatje. Bij Karlsson is inderdaad het voetballende gedeelte momenteel een 7 . Duelkracht 3 en meeverdedigen 0. Bij een voorsprong gaat dat laatste bij mij op m'n zenuwen werken. Als AZ in de laatste fase van een wedstrijd om wat voor reden dan ook achteruit gaat, heb je weinig tot niks aan Karlsson. Geen zondebok maar wel een wisseltje aub.
Sorry ik vind dat echt zwaar overdreven. Laat eerst maar eens jongens als Sugawara en Kerkez zich focussen op verdedigen. Karlsson is lang weggeweest, zorgt weer voor hoogstandjes, legt m ook gister weer een paar keer top neer, bijvoorbeeld op odgaard, maar heeft dan de pech dat deze niet afrond. Verdedigend is het wel een aandachtspunt en dat geldt ook voor bijvoorbeeld Reijnders. Zijn voetballende kwaliteiten zijn echter een lust voor het oog. Andere clubs hebben daar niet voor niets tientallen mio voor over. Zijn zij gek?
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

AZ 4 Life schreef: 26 jan 2023, 08:51 Waar komt dat gezeik op Karlsson vandaan? Ik heb gister het eerste uur gezien en hij speelde gewoon prima. Geen negen, maar wel minimaal een zeven. Afgelopen weekend was het ook al voldoende. Hebben we weer een nieuwe zondebok nodig ofzo?
Als je dat niet ziet kijk je wel door een gekleurde, bevooroordeelde bril. En het is geen gezeik maar gefundeerde kritiek. Hij heeft veel kwaliteit, in aanvallende zin. Maar vanwege zijn maniertjes, zijn wisselvalligheid en de steken die hij dan laat vallen roept hij nogal wat weerstand op. Zolang hij goed presteert en productief is zal je niemand horen klagen. Maar helaas is dat dikwijls niet het geval. Met name in de slotfase laat hij het vaak afweten. Hoop dat hij na dit seizoen nog steeds voor een double digit miljoenenbedrag verkocht kan worden, zoals voor aanvang van het seizoen mogelijk was. Want weg wil hij. Hij meent het niveau van AZ inmiddels wel ontgroeid te zijn.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

AZA'dam schreef: 26 jan 2023, 11:48 Als je dat niet ziet kijk je wel door een gekleurde, bevooroordeelde bril. En het is geen gezeik maar gefundeerde kritiek. Hij heeft veel kwaliteit, in aanvallende zin. Maar vanwege zijn maniertjes, zijn wisselvalligheid en de steken die hij dan laat vallen roept hij nogal wat weerstand op. Zolang hij goed presteert en productief is zal je niemand horen klagen. Maar helaas is dat dikwijls niet het geval. Met name in de slotfase laat hij het vaak afweten. Hoop dat hij na dit seizoen nog steeds voor een double digit miljoenenbedrag verkocht kan worden, zoals voor aanvang van het seizoen mogelijk was. Want weg wil hij. Hij meent het niveau van AZ inmiddels wel ontgroeid te zijn.
Wat een ongelooflijke Azijn zeikers op dit forum zeg. Het is nooit goed of het deugd van geen kant. Niet te geloven. En ja, je hoeft het niet te lezen. Maar dat geldt ook voor het totaal ongefundeerd lopen zeiken hier" Dat is werkelijk nergens voor nodig. Kritisch ? Ok ! Maar ongefundeerde kritiek lopen spuien zonder het te onderbouwen is……..azijn zeiken. Zelfs als je team 2e staat nu en de doelstelling NIET is om kampioen te worden. Lees maar even terug wat de doelstelling van de directie is. Mocht je als eerste eindigen is dat prima natuurlijk, maar de insteek is totaal anders als een stel blaaskaken hier iedere wedstrijd menen te moeten neerkalken. En als dat niet beantwoordt aan hun eigen “ profetie” dan deugd het van geen kant. Kortzichtig en zielig…..
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Roadman schreef: 26 jan 2023, 12:58 Wat een ongelooflijke Azijn zeikers op dit forum zeg. Het is nooit goed of het deugd van geen kant. Niet te geloven. En ja, je hoeft het niet te lezen. Maar dat geldt ook voor het totaal ongefundeerd lopen zeiken hier" Dat is werkelijk nergens voor nodig. Kritisch ? Ok ! Maar ongefundeerde kritiek lopen spuien zonder het te onderbouwen is……..azijn zeiken. Zelfs als je team 2e staat nu en de doelstelling NIET is om kampioen te worden. Lees maar even terug wat de doelstelling van de directie is. Mocht je als eerste eindigen is dat prima natuurlijk, maar de insteek is totaal anders als een stel blaaskaken hier iedere wedstrijd menen te moeten neerkalken. En als dat niet beantwoordt aan hun eigen “ profetie” dan deugd het van geen kant. Kortzichtig en zielig…..
Als je aan een competitie meedoet wil je die natuurlijk winnen. Laten we stoppen met al dat moeilijk doen hierover (te beginnen het los te koppelen van je ego)
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Roadman schreef: 26 jan 2023, 12:58 Wat een ongelooflijke Azijn zeikers op dit forum zeg. Het is nooit goed of het deugd van geen kant. Niet te geloven. En ja, je hoeft het niet te lezen. Maar dat geldt ook voor het totaal ongefundeerd lopen zeiken hier" Dat is werkelijk nergens voor nodig. Kritisch ? Ok ! Maar ongefundeerde kritiek lopen spuien zonder het te onderbouwen is……..azijn zeiken. Zelfs als je team 2e staat nu en de doelstelling NIET is om kampioen te worden. Lees maar even terug wat de doelstelling van de directie is. Mocht je als eerste eindigen is dat prima natuurlijk, maar de insteek is totaal anders als een stel blaaskaken hier iedere wedstrijd menen te moeten neerkalken. En als dat niet beantwoordt aan hun eigen “ profetie” dan deugd het van geen kant. Kortzichtig en zielig…..
Precies dit. Wat een sneue gasten zitten hier af en toe zeg. Man, man. Altijd negatief, altijd zeiken. Zelfs als we straks kampioen mochten worden zullen sommigen hier nog lopen zeiken. Karlsson speelt gewoon prima, alleen is nu niet meer de enige blikvanger. Laten we daar blij om zijn.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Roadman schreef: 26 jan 2023, 12:58 Wat een ongelooflijke Azijn zeikers op dit forum zeg. Het is nooit goed of het deugd van geen kant. Niet te geloven. En ja, je hoeft het niet te lezen. Maar dat geldt ook voor het totaal ongefundeerd lopen zeiken hier" Dat is werkelijk nergens voor nodig. Kritisch ? Ok ! Maar ongefundeerde kritiek lopen spuien zonder het te onderbouwen is……..azijn zeiken. Zelfs als je team 2e staat nu en de doelstelling NIET is om kampioen te worden. Lees maar even terug wat de doelstelling van de directie is. Mocht je als eerste eindigen is dat prima natuurlijk, maar de insteek is totaal anders als een stel blaaskaken hier iedere wedstrijd menen te moeten neerkalken. En als dat niet beantwoordt aan hun eigen “ profetie” dan deugd het van geen kant. Kortzichtig en zielig…..
Geen idee waarom je dit schrijft in reactie op mijn post. Ben heel erg tevreden met de prestaties van AZ en ook over het beleid van de leiding van AZ. Heb in de regel ook altijd positief getinte posts. Plaats wel een kanttekening bij het functioneren van Karlsson, die ik in potentie één van de beste spelers vind. Maar als je een houding aanneemt van de grote meneer, dan moet je dat ook wekelijks waarmaken. Hoge bomen vangen veel wind en dan kun je niet regelmatig een mager zesje halen.
Kritiek op Karlsson heb ik op dit forum meerdere malen onderbouwd. Bijvoorbeeld: Waar Wijndal 'm 9 van de 10 keer kreeg als hij mee opkwam tot de achterlijn, krijgt Kerkez 'm 8 van de 10 keer juist niet. Kennelijk beschouwt Jesper het opkomen van Kerkez als ruimte maken voor hemzelf door een mannetje mee te trekken. Alsof Kerkez in dienst van Karlsson speelt dus. Schiet hij 'm nou regelmatig binnen in dat soort situaties, dan zal niemand er ontevreden over zijn. Maar als je niet voldoende presteert en toch rondloopt met de pretentie het niveau van AZ al ontgroeid te zijn, dan roept dat uiteraard de nodige weerstanden op bij spelers en supporters. Over z'n meeverdedigen of het niet lopen op haalbare ballen etc zal ik hier verder maar niet uitweiden nu. Hoop dat hij snel z'n goede vorm weer vindt zodat hij na dit seizoen een grote transfer kan maken.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 26 jan 2023, 16:21
: Waar Wijndal 'm 9 van de 10 keer kreeg als hij mee opkwam tot de achterlijn, krijgt Kerkez 'm 8 van de 10 keer juist niet. Kennelijk beschouwt Jesper het opkomen van Kerkez als ruimte maken voor hemzelf door een mannetje mee te trekken. Alsof Kerkez in dienst van Karlsson speelt dus.
Hier heb ik dus extra op gelet laatste weken, gewoon omdat iemand (zou ook jij kunnen zijn) dat eerder had gezegd. Maar ik zie dat patroon wat je beschrijft echt niet. Vaak zat geeft hij hem wel gewoon, kwamen gister ook weer een paar kansen uit. En soms geeft hij hem inderdaad niet, maar dan is het vaak dat Kerkez stilstaat, gedekt wordt of gewoon te laat komt. Naar binnen en schieten doet Karlsson mijns inziens eigenlijk juist veel te weinig. Vorig jaar scoorde hij daar een hele hoop goals uit. Maar als tegenstanders liever de andere flank open laten is dat ook helemaal prima, Yuki en Odgaard kunnen het ook prima.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 26 jan 2023, 15:03 Precies dit. Wat een sneue gasten zitten hier af en toe zeg. Man, man. Altijd negatief, altijd zeiken. Zelfs als we straks kampioen mochten worden zullen sommigen hier nog lopen zeiken. Karlsson speelt gewoon prima, alleen is nu niet meer de enige blikvanger. Laten we daar blij om zijn.
Alles is prima maar Karlsson is naar mijn mening gewoon nog niet in de vorm waar je hem graag in ziet en dat zal hij zelf als eerste toegeven. Andere blikvangers zijn er maar waren er eerder ook. Hou eens op met altijd maar stellig dingen te roepen alsof het absolute feiten zijn.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 26 jan 2023, 19:41 Alles is prima maar Karlsson is naar mijn mening gewoon nog niet in de vorm waar je hem graag in ziet en dat zal hij zelf als eerste toegeven. Andere blikvangers zijn er maar waren er eerder ook. Hou eens op met altijd maar stellig dingen te roepen alsof het absolute feiten zijn.
Ik ben het met je eens hoor, zowel over Karlsson, als over dat de stelligheid niet past bij de mate van feitelijkheid
we can come an end
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Genieten jullie ook zo van Pavlidis?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 25 jan 2023, 18:49 Beste salmon. Ik denk dat iemand jou de psyche van een mens eens moet uitleggen. Iedereen is zenuwachtig en zit op het puntje van zijn of haar stoel, door die angst en het fanatisme en de pute wil om te winnen ben je extra kritisch op wat er verkeerd gaat. Dat is hoe de mens werkt en niet alleen in het voetbal.

Pas als we gerust zijn kunnen we wat realistischer kijken naar wat er gebeurd is. Hoe zie je het hier anders voor je? Dat men iedere goede pass gaat benoemen? Iedere goede aanval die mis gaat ondanks onze zware teleurstelling toch even de hemel prijzen?

Zo werkt het gewoon niet, maar dat komt door de spanning. Laat mensen lekker even uitrazen, je weet dit inmiddels al jaren en komt telkens terug in het wedstrijdtopic.
Je kan ook gewoon je telefoon buiten handbereik houden. Niet iedereen in de wereld zit op een live verslag van je angsten te wachten.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

vriend schreef: 27 jan 2023, 11:12 Je kan ook gewoon je telefoon buiten handbereik houden. Niet iedereen in de wereld zit op een live verslag van je angsten te wachten.
=D>
we can come an end
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Ik heb, uit bijgeloof, niet de wedstrijd gezien, maar slechts de samenvatting. Ik vind ook, dat je eigenlijk niet over een wedstrijd kunt oordelen op basis van een samenvatting. Daarom even mijn vraag. Ik had de indruk dat Pavlidis een dijk van een wedstrijd speelde. Klopt dat?
Volgend jaar april weten we meer
Plaats reactie