AZ-Vitesse (za 7 jan, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 08 jan 2023, 20:28 Net als bij andere nieuwe spelers moeten we hem de tijd geven.
Je moet hem niet afschrijven, nee. Maar je kunt toch wel eerlijk een oordeel geven over zijn spel deze ene wedstrijd, zonder al die andere zaken erbij te nemen?
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 08 jan 2023, 20:32 Je moet hem niet afschrijven, nee. Maar je kunt toch wel eerlijk een oordeel geven over zijn spel deze ene wedstrijd, zonder al die andere zaken erbij te nemen?
Ik doe dat omdat zijn spel beïnvloed wordt door de omstandigheden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 08 jan 2023, 20:39 Ik doe dat omdat zijn spel beïnvloed wordt door de omstandigheden.
De omstandigheid dat hij alleen op de keeper af werd gestuurd door zijn teamgenoten had hij wel beter af kunnen handelen aangezien hij het juist van techniek en inzicht zou moeten hebben.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Spijtig dat je, terwijl je vorig seizoen met een mindere selectie Vitesse helemaal zoek speelde en 6-1 won, terwijl Vitesse toen veel sterker was dan nu, tegen deze laagvlieger nu niet gewonnen hebt. We hebben mazzel dat de andere ploegen bovenin, behalve Twente óók gelijkspeelden.

Maar dat Jansen 1-0 deze keer goed genoeg vond om het aanvallen te staken, baart me zorgen. Hoe kan je 1e, 2e of 3e worden als je niet hongerig bent naar een 2e, 3e, en 4e goal? We zijn geen catenaccio-ploeg. Onze defensieve centralen behoren niet tot de top van de wereld. We moeten niet op de 0 spelen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

AZuid-Scharwoude schreef: 08 jan 2023, 21:54 De omstandigheid dat hij alleen op de keeper af werd gestuurd door zijn teamgenoten had hij wel beter af kunnen handelen aangezien hij het juist van techniek en inzicht zou moeten hebben.
En het "schot op doel" in de eerste helft dat over de zijlijn ging. Zichzelf een paar keer onnodig vastlopen...

Ik schrijf hem ook zeker nog niet af. Maar als er een wedstrijd was waar hij het gelijk had kunnen laten zien dan was het wel tegen dit Vitesse - en ik ben meer een beetje geschrokken van zijn knulligheid dan dat ik goede dingen van hem heb gezien. Rienstra speelde een bal ook wel eens in 1 keer door.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6505
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bombaman schreef: 09 jan 2023, 08:47 Maar als er een wedstrijd was waar hij het gelijk had kunnen laten zien dan was het wel tegen dit Vitesse - en ik ben meer een beetje geschrokken van zijn knulligheid dan dat ik goede dingen van hem heb gezien.
Veel beter hadden de omstandigheden inderdaad niet kunnen zijn. Thuis tegen een relatieve laagvlieger.
Technisch zag je wel mooie momenten. Maar ook die afzwaaier inderdaad. Dan denk je wel: 6 miljoen....?
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Los van de afzwaaier en de gemiste 1 op 1, leidde hij alleen al in het 1e kwartier na rust een paar keer een tegenaanval van Vitesse in door een slechte aanname of knullig balverlies. Ik ga hem zeker nog niet afschrijven, maar ik zie de 6m er nog niet aan af.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DonnyDelano schreef: 09 jan 2023, 09:59 Los van de afzwaaier en de gemiste 1 op 1, leidde hij alleen al in het 1e kwartier na rust een paar keer een tegenaanval van Vitesse in door een slechte aanname of knullig balverlies. Ik ga hem zeker nog niet afschrijven, maar ik zie de 6m er nog niet aan af.
Vitas speelde ook anders na de rust, meer druk op de bal en andere middenveld bezetting, wat ook tot balverlies oa van Djordje, en ook kansen leidde
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ leek trouwens echt geen flauw idee te hebben wat te doen nadat de 1-1 viel. Echt een noodplan leek er niet te zijn.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 09 jan 2023, 15:51 AZ leek trouwens echt geen flauw idee te hebben wat te doen nadat de 1-1 viel. Echt een noodplan leek er niet te zijn.
Het leek haast wel of ze zelf aan het tijdrekken waren om geen 1-2 om de oren te krijgen 😳
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 09 jan 2023, 15:51 AZ leek trouwens echt geen flauw idee te hebben wat te doen nadat de 1-1 viel. Echt een noodplan leek er niet te zijn.
Ik wil meestal niet snel mee in negativiteit, maar ik had ook niet echt het idee dat spelers wisten wat ze moesten doen bij 0-0 en een 1-0 voorsprong. Je zou toch denken dat ze scenario's doorspreken van te voren. Als Jansen zegt in de voorbeschouwing dat ze op alle scenario's voorbereid zijn en dat is vervolgens niet terug te zien, dan geeft dat te denken. We hebben mAZzel met al die gelijke spelen van de concurrentie, want nu staan we na alle complimenten weer met de voetjes op de grond zonder dat het kwa puntenverschil veel schade heeft opgeleverd. Maar helaas heeft Vitesse na RKC en Excelsior laten zien hoe AZ goed te bespelen is en het is nog maar de vraag of AZ op zijn beurt daar de rest van de competitie een goed antwoord op gaat vinden.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 11 jan 2023, 10:23 Ik wil meestal niet snel mee in negativiteit, maar ik had ook niet echt het idee dat spelers wisten wat ze moesten doen bij 0-0 en een 1-0 voorsprong. Je zou toch denken dat ze scenario's doorspreken van te voren. Als Jansen zegt in de voorbeschouwing dat ze op alle scenario's voorbereid zijn en dat is vervolgens niet terug te zien, dan geeft dat te denken. We hebben mAZzel met al die gelijke spelen van de concurrentie, want nu staan we na alle complimenten weer met de voetjes op de grond zonder dat het kwa puntenverschil veel schade heeft opgeleverd. Maar helaas heeft Vitesse na RKC en Excelsior laten zien hoe AZ goed te bespelen is en het is nog maar de vraag of AZ op zijn beurt daar de rest van de competitie een goed antwoord op gaat vinden.
En vanavond wederom Excelsior……kijken of ze er van geleerd hebben (maar ik houd mijn hart vast). Je hoopt dat ze snel hun draai vinden; nieuwe spelers is altijd wennen (Mihailovic), maar ik verwacht dan van de spelers met wat extra’s dat die het verschil kunnen maken. Je kan zeggen wat je wilt van Dani maar hij is met Clasie de enige die écht bikkelt en venijn in de strijd gooit. Karlsson zou volgens Jansen (in het stuk van VI Pro) weer helemaal topfit zijn met de goede focus, maar dan wijt ik het aan vormcrisis dat ie speelt zoals afgelopen weekend. Als je full press wilt kunnen spelen zal hij toch echt zijn voetje niet meer terug moeten trekken bij verdedigende acties.
Pavlidis moet veel meer bij de aanval betrokken worden omdat die balvaster is dan de andere spitsen (wat een knullig balverlies steeds bij Karlsson en Odgaard). En het tempo moet veel hoger; dat slome heen en weer getik met de centrale verdedigers en de keeper begint me echt de keel uit te hangen. Je schiet er niks mee op. We moeten meer op z’n Slot’s gaan spelen. Jansen lijkt alles zó tot in de puntjes in de hand te willen houden zonder risico’s dat het voetbal er helemaal uit raakt.
Eerlijk: ik verwacht niet dat dit nu opeens allemaal gaat gebeuren, aangezien het op een aantal uitzonderingen na (plee-offs en toppers) al twee jaar dit zelfde voetbal is. Prima dat je daarmee nog meedoet in de top, maar niet om vrolijk van naar huis te gaan………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie