Excelsior-AZ (zo 23 okt, 12.15u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12463
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 23 okt 2022, 12:48 Laten die er nou niet niet zijn of net niet in vorm. Als Pavlidis terug komt moet hij ook weer een tijd wennen. Odgaard weet ik ook even niet van wat ik moet zeggen, eigenlijk is de hele voorhoede gewoon klote momenteel. Daarbij kom je met de Wit gewoon tot te weinig kansen door het centrum ook.
De Wit was van iedereen het meest dichtbij, een aantal keer.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Grifo schreef: 23 okt 2022, 11:14 Ja klopt. Maar het minste wat je mag verwachten is scherpte en strijd. Ik zie dat niet vandaag. Je hebt een week kunnen voorbereiden...

Als de coach zijn tactisch onvermogen weer eens ventileert én de spelers niet thuisgeven in de basisvoorwaarden dan krijg je dit.
Denk dat het met name de instelling was vandaag. De tweede helft beginnen ze met een andere instelling en dan ziet het er ineens heel anders uit. Het leek wel alsof ze na de aansluitingstreffer dachten dat het nog wel goed zou komen en daarom toch weer terugvielen in die labbekakkerige schijtvoetbal modus.

Verder is het natuurlijk ook gebrek aan kwaliteit van de beschikbare spelers. Barassi heeft niks weten te brengen en is gewoon te licht voor het grote werk nog.
Van Brederode kreeg bij een aanval de bal in de 16 en deed gewoon helemaal niks. Gaf hem niet af, maakte geen actie maar stond gewoon inactief te dralen. Denk dat hij daar zijn voege wissel aan te danken had.
Als er met de juiste instelling was gespeeld dan had de tactiek niet zo veel uitgemaakt maar dan was er gewoon gewonnen, ook met deze spelers.
Uitzondering daargelaten, namelijk de keeper. Dat kan echt niet meer. Gelukkig kreeg hij verder weinig te doen. Die eerste was gewoon houdbaar en wat die tweede betreft: van Gassel liet in de slotfase zien hoe hij in de 1op1 met Lahdo een doelpunt voorkomt.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

MB80 schreef: 23 okt 2022, 11:46 Het momentum was er even maar nu bloed het weer dood
Ja, dat had hun coach goed hersteld. En daar kon onze coach weinig meer aan veranderen, zo bleek.
____________
Hoc est nihil
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 23 okt 2022, 11:55 :gaap:

Het is mij al langer duidelijk dat de helft van dit forum echt geen verstand heeft van keepen. Of een blinde vlek voor jeugdspelers of eerder gemaakte keuzes.

Dan gaat een discussie inderdaad nergens over.

Had er ook niet over moeten beginnen.

Of leg dan op zijn minst uit waarom je dit wel goed keeperswerk vindt ...
Goed was het niet, maar het was niet zijn fout. Dan moet je hem er ook niet op afrekenen. Dat ie wéér geen doelpunt met een hoge xpg voorkomt, dat weten we al een tijdje en valt hem ook niet echt aan te rekenen. 1 op 1 kán hij gewoon niet. En daarom is ie tweede keeper en geen eerste. Alleen de coach/td snapt dat niet.
Laatst gewijzigd door Grifo op 23 okt 2022, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Zo standaard de laatste jaren dat als onze “concurrenten” punten laten liggen wij dat ook doen. Je had dus nu tweede kunnen staan als je Excelsior met 1-4 verslaat.
Feyenoord gelijk, psv verliest.

Alleen dat kut Twente scoort weer eens in de laatste minuut en staan nog maar op één punt. ajax lachende 4e. Wat een vreselijk weekend…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12463
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 23 okt 2022, 14:34 Zo standaard de laatste jaren dat als onze “concurrenten” punten laten liggen wij dat ook doen.
Een tijdje terug pakte AZ juist punten in een weekend waarin de anderen die lieten liggen. Selectieve perceptie?
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 23 okt 2022, 14:37 Een tijdje terug pakte AZ juist punten in een weekend waarin de anderen die lieten liggen. Selectieve perceptie?
Nee hoor, dit kwam heel veel , te vaak, voor. Selectief geheugen?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12463
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 23 okt 2022, 14:39 Nee hoor, dit kwam heel veel , te vaak, voor. Selectief geheugen?
Ik ga de competities niet nalopen, maar er is geen reden waarom dit vaker zou voorkomen dan andersom of welke willekeurige andere combi van uitkomsten, dus ga uit van jouw selectieve geheugen (en als je toch hangt aan voorbeelden, niet doen, kijk dan naar speelronde 8 van dit seizoen)
Laatst gewijzigd door differentcook op 23 okt 2022, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 23 okt 2022, 14:47 Ik ga de competities niet nalopen, maar er is geen reden waarom dit vaker zou voorkomen dan andersom of welke willekeurige andere combi van uitkomsten, dus ga uit van jouw selectieve geheugen
"ik vind dat er geen reden is, dus het is niet zo...."
:lol:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12463
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 23 okt 2022, 14:50 "ik vind dat er geen reden is, dus het is niet zo...."
:lol:
Als er geen reden is, dan vinden over een groot aantal wedstrijden geen afwijkingen plaats. Is logica.
Vervolgens is het dus zoeken naar redenen. Ik ken er niet eentje.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 23 okt 2022, 14:51 Als er geen reden is, dan vinden over een groot aantal wedstrijden geen afwijkingen plaats. Is logica.
"ik vind dat er geen reden is, dus het is niet zo!"
:lol:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12463
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 23 okt 2022, 15:27 "ik vind dat er geen reden is, dus het is niet zo!"
:lol:
Man, jij begrijpt er geen biet van (of wil het niet begrijpen), reageer dan niet.
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

22 schoten, 6 tot de eerste wissels, 14 in de periode daarna. 2 nadat de Wit er uit ging :shock:

De eindfase was dan ook het meest teleurstellende, ik had de Wit er ook uitgehaald maar vervolgens zie je allemaal voorzetten die de Wit op het lijf waren geschreven en kon AZ geen potten meer breken.

De tegendoelpunten zagen er houdbaar uit, maar of ze dat ook waren durf ik niet te zeggen. Wederom liggen fouten ook elders. Ik denk dat Vindahl meer kans had gehad bij die 1 op 1 (dat is wel kwaliteit van hem).

Qua combinaties en kansen creëren heeft AZ volgens mij een dikke voldoende gespeeld. Maar qua afmaken dus duidelijk niet. Conclusie toch wel wat ongelukkig verlies, een gelijkspel had een betere uitslag geweest voor deze wedstrijd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11143
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 23 okt 2022, 14:34
Alleen dat kut Twente scoort weer eens in de laatste minuut en staan nog maar op één punt. ajax lachende 4e. Wat een vreselijk weekend…….
Daar kun je weinig van zeggen want AZ won daar ook met alle geluk van de wereld. AZ heeft nu echt meer punten dan het verdient hoor.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

FugAZi schreef: 23 okt 2022, 16:05 Ik denk dat Vindahl meer kans had gehad bij die 1 op 1 (dat is wel kwaliteit van hem).
Koddig hoe we nu Vindahl omhoog gaan prijzen als het even niet goed gaat. En dit dan even los van Verhulst.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 23 okt 2022, 16:18 Daar kun je weinig van zeggen want AZ won daar ook met alle geluk van de wereld. AZ heeft nu echt meer punten dan het verdient hoor.
Daar kan ik heel veel van zeggen, want doen ze vaker. Deed AZ dat maar eens.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 23 okt 2022, 15:30 Man, jij begrijpt er geen biet van (of wil het niet begrijpen), reageer dan niet.
Ik begrijp er alles van. Maar het is fascinerend hoe jij omgaat met een andere mening.
Voorbeelden te over - trouwens. Vorige week nog.
Ik volg hier Salmonyappi wel.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12463
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 23 okt 2022, 16:36 Ik begrijp er alles van. Maar het is fascinerend hoe jij omgaat met een andere mening.
Voorbeelden te over - trouwens. Vorige week nog.
Ik volg hier Salmonyappi wel.
Ik zeg hier helemaal niets over meningen ik vertel een logisch feit: over grote aantallen wedstrijden kunnen afwijkingen tov een gemiddelde alleen optreden als daar een reden voor is.

Jij snapt het niet en probeert me iets aan te smeren (zelfs als ik het je vervolgens uitleg). Duidelijk, je bent erop uit me iets aan te smeren, niets anders.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 23 okt 2022, 14:47 Ik ga de competities niet nalopen, maar er is geen reden waarom dit vaker zou voorkomen dan andersom of welke willekeurige andere combi van uitkomsten, dus ga uit van jouw selectieve geheugen (en als je toch hangt aan voorbeelden, niet doen, kijk dan naar speelronde 8 van dit seizoen)
Het is door de jaren heen heel vaak gebeurd dat als we in een weekend een plekje konden stijgen of in konden lopen op bijvoorbeeld ajax, omdat ajax punten liet liggen, wij dat ook deden. Hoe vaak zat ik niet met mijn vrienden op de tribune dat we zeiden (bijv.) “ajax heeft verloren, dan zullen wij dat ook wel weer doen” en dat het ook uitkwam.
Natuurlijk niet elke weekend, maar best vaak “door de jaren heen”.
En sorry, ik heb geen zin om door 20 jaar uitslagen te ploeteren om mijn gelijk te halen. Het is gewoon een opmerking van iets dat me opviel. Waarom daar dan weer een “selectief” geheugen aan moet worden gekoppeld…….

Dit weekend is een mooi voorbeeld: we kunnen tweede staan omdat onze concurrenten verliezen en dus doen wij dat ook.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12463
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Het wordt tijd dat AZ1 weer gaat winnen, dan wordt het hier ook prettiger :arrow:
we can come an end
Plaats reactie