AZ-Feyenoord (zo 16 okt, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

bk wcm schreef: 16 okt 2022, 18:38 Juiste constatering, de slag werd op het middenveld verloren, waardoor niet voorkomen kon worden, dat het AZ doel onder vuur werd genomen. Dit had met wat tactisch vernuft (compacter spelen en Kukcu afschermen) gecorrigeerd kunnen worden. Persoonlijk vind ik het tijdperk de Wit wel klaar (Odgaard eruit, de Wit net als donderdag in de spits, hoe verzin je het) . En over de vraag waar Mihailovic moet spelen hoeft ook niemand zich meer het hoofd over te breken.
Het is Reijnders zijn eerste seizoen in de basis, qua ervaring in top wedstrijden moet dat nog een beetje groeien.
Clasie zit aan z'n top en kiest veilig, voor dicht op de verdediging .
Je weet niet wat Odgaard lichamelijk kan en hoe dicht hij tegen een blessure zit anders.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De volgende forummers mogen zich tot en met 1 november 2022 in het Hobie Verhulst topic melden (bij voorkeur met excuses en/of rectificatie):

AZ 4 Life
FugAZi
SchoorlAZ
Rjansen17
DeZuilvelduivel
Klei.
RAZ
Wildcat
Metalingus
Shota-Arveladze
Yesze

- mochten zij sportief zijn -

(differtentcook en AZA'dam zitten op de scheidslaan van een hele bedenkelijke geschiedenis)

En complimenten voor mensen die - in deze - wel objectief naar voetbal kunnen kijken:

Mousa Sidi
Love AZ Till I Die
Langedijk
SimonPoulsen
MB80
Ferry
aadjepaatje
lowietje
DonnyDelano
Grifo (+/-)
AZDC
sister of mercy
ForzAZ
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het was niet goed, maar volgens mij was het standpunt toch al lang dat Hobie het niet heeft als eerste doelman?

Wat mij betreft hadden we ondanks de afkeer die ik tegen de keeper Cilessen heb gehad, die jongen op doel staan. Dat zei ik al bij de wedstrijd tegen NEC.

Een goede doelman kán een wereld van verschil maken.


Maar lag het vandaag dan allemaal aan Verhulst? Veroorzaakt Hobie alles?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Antti Opdam schreef: 16 okt 2022, 22:42 De volgende forummers mogen zich tot en met 1 november 2022 in het Hobie Verhulst topic melden (bij voorkeur met excuses en/of rectificatie):

AZ 4 Life
FugAZi
SchoorlAZ
Rjansen17
DeZuilvelduivel
Klei.
RAZ
Wildcat
Metalingus
Shota-Arveladze
Yesze

- mochten zij sportief zijn -

(differtentcook en AZA'dam zitten op de scheidslaan van een hele bedenkelijke geschiedenis)

En complimenten voor mensen die - in deze - wel objectief naar voetbal kunnen kijken:

Mousa Sidi
Love AZ Till I Die
Langedijk
SimonPoulsen
MB80
Ferry
aadjepaatje
lowietje
DonnyDelano
Grifo (+/-)
AZDC
sister of mercy
ForzAZ
:lol: :lol:

Jij zou je toch nog even twee weken gedeisd houden? Of mag het hier wel omdat dit een ander topic is ? :-)

Het voordeel van de twijfel wat we Hobie in het begin toch even moesten geven is inmiddels wel omgeslagen in het nadeel van de zekerheid. Dat was eigenlijk al vóór de wedstrijd tegen Feyenoord duidelijk. Vooralsnog moeten we toch nog even roeien met de gebrekkige riemen die we hebben. Hopelijk staat er na de winterstop een keeper op doel die zo af en toe echt punten voor ons pakt en begint diens naam niet met een V. Tot die tijd houden we hopelijk de schade zoveel mogelijk beperkt.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Als Panta die bal gewoon weg knalt. Als maar 1 verdediger een voet had uitgestoken bij de 1-2 of als Hobie deze houdbare bal goed had weggewerk dan had je misschien gelijk kunnen spelen. Maar meer zat er echt niet in vandaag , AZ voelde echt een beetje tandeloos. Conclusie terecht verloren.

Ik snap niet Barasi niet wordt gebruikt, dat hij Odgaard voor heeft moet laten gaan snap ik nog wel maar de Wit niet.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Slot had goed gezien hoe je AZ aan moet pakken. Inkomende middenvelders en veel schieten. Wij hadden geen antwoord.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZA'dam schreef: 17 okt 2022, 00:35 :lol: :lol:

Jij zou je toch nog even twee weken gedeisd houden? Of mag het hier wel omdat dit een ander topic is ? :-)
Het is een ander topic. Dus dan mag het.

:wink:

Nee. Je hebt gelijk. Dit is wat flauw. Ik kwam terug van een hele gezellige reünie en had wat biertjes op en kon me niet langer beheersen toen ik de beelden zag.

Maar een echt (eind)oordeel heb ik nog niet gegeven.

Herpositioneren kan nog!

Voor het overige heb ik niets over deze wedstrijd te zeggen. Hoogstens dat het weer exact heeft bevestigd wat ik het hele jaar al schrijf.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 16 okt 2022, 22:42 De volgende forummers mogen zich tot en met 1 november 2022 in het Hobie Verhulst topic melden (bij voorkeur met excuses en/of rectificatie):

AZ 4 Life
FugAZi
SchoorlAZ
Rjansen17
DeZuilvelduivel
Klei.
RAZ
Wildcat
Metalingus
Shota-Arveladze
Yesze

- mochten zij sportief zijn -

(differtentcook en AZA'dam zitten op de scheidslaan van een hele bedenkelijke geschiedenis)

En complimenten voor mensen die - in deze - wel objectief naar voetbal kunnen kijken:

Mousa Sidi
Love AZ Till I Die
Langedijk
SimonPoulsen
MB80
Ferry
aadjepaatje
lowietje
DonnyDelano
Grifo (+/-)
AZDC
sister of mercy
ForzAZ
Omdat? Wat ik altijd over Verhulst heb gezegd is dat het een gok was dat hij op goal werd gezet omdat hij op zijn 27ste(?) nauwelijks wedstrijden in de eredivisie had gekeept. Vindahl toonde vorig jaar echter ook aan er geen klote van te kunnen, dus was het terecht dat Verhulst op goal kwam. Dat deed hij in de beginperiode ook naar behoren. De laatste weken toont hij echter aan een KKD-keeper te zijn. Kortom, kans gekregen en niet gepakt. Komende winter moet er dus een nieuwe keeper komen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 17 okt 2022, 07:43 Vindahl toonde vorig jaar echter ook aan er geen klote van te kunnen, dus was het terecht dat Verhulst op goal kwam.
:|

Het is niet dat omdat je de ene keeper slecht vindt je dan maar een andere (hele) slechte keeper op doel moet zetten ...

Voor het overige spaar ik mijn kruit tot 1 november.

Als hij dan nog op doel staat trouwens ...

(Ps. Iets met een kalf en een put.)
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 17 okt 2022, 07:47 :|

Het is niet dat omdat je de ene keeper slecht vindt je dan maar een andere (hele) slechte keeper op doel moet zetten ...

Voor het overige spaar ik mijn kruit tot 1 november.

Als hij dan nog op doel staat trouwens ...

(Ps. Iets met een kalf en een put.)
Als de ene keeper niet voldoet ga je kijken naar het alternatief. Dat alternatief heeft het in de beginfase prima gedaan. Die keuze was in beginsel dus te verdedigen. Nu toont het alternatief echter aan toch niet te voldoen, dan moet je doorselecteren. Simpel.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 17 okt 2022, 07:50 Als de ene keeper niet voldoet ga je kijken naar het alternatief. Dat alternatief heeft het in de beginfase prima gedaan. Die keuze was in beginsel dus te verdedigen. Nu toont het alternatief echter aan toch niet te voldoen, dan moet je doorselecteren. Simpel.
Je lokt me nu toch in de discussie he ...

:wink:

Je weet hoe ik over zijn start denk en hij heeft dat niveau constant doorgezet. Ik neem hem overigens ook niets kwalijk, want hij heeft nog nooit ergens laten zien dat hij kon keepen. Dit is gewoon wat het is. Zijn niveau. En dat mensen (in een blinde Vindahl aversie) dan maar voor een amateurkeeper gaan pleiten begrijp ik niet. Op basis van welke gegevens kon je nu normale prestaties van deze keeper verwachten?
'
Ik vraag me echt af hoe mensen naar voetbal kijken? Hopend op een wonder ofzo?

En dan maar alles proberen recht te blijven praten ...

Ongelooflijk.

:|
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 17 okt 2022, 07:50 Als de ene keeper niet voldoet ga je kijken naar het alternatief.
Dat er naar een alternatief gekeken moest worden was volgens mij voor iedereen wel duidelijk. Zelfs voor mij en daar heb ik ook de hele zomer voor gepleit omdat de prijzen voor het oprapen lagen.

Maar dan kom je toch niet met dit alternatief?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Een van de conclusies van Kerkez na de eerste nederlaag van de competitie: AZ speelde te ’verlegen’. En als er nou iets is dat níet bij Kerkez, dan is het wel verlegenheid. ,,Het gebeurde in de eerste helft vier, vijf keer dat we de bal veroverden en dat we bijna meteen achteruit speelden, richting Hobie (Verhulst, de keeper, red.). Dat slaat nergens op. Je creëert alleen iets als je vooruit speelt. Het doel waar we heen moeten staat aan de andere kant en niet bij Hobie. En onze kracht is ons spel aan de bal. Dat hebben we vandaag te weinig laten zien. Dat is doodzonde. We moeten elke week het vertrouwen hebben dat we dat eigen spel kunnen spelen. Maar het was niet genoeg vandaag. Kop omhoog nu en zorgen dat we er volgende week weer staan.’’
Stukje uit NHD.
Precies één van mijn grote ergernissen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZ 4 Life schreef: 17 okt 2022, 07:50 Dat alternatief heeft het in de beginfase prima gedaan.
OK, vertel mij in welke wedstijd, Hobie AZ erdoor heeft gesleept, door het doen van een geweldige redding oid.
Ik kan me er echt geen een herinneren

Dat AZ zo weinig tegengoals had tot nu toe was een team prestatie, waarbij dat team kansen voor de tegenstander wist te voorkomen en Hobie geen enkele bal heeft tegengehouden die de gemiddelde 1e divisie keeper ook zou hebben
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 17 okt 2022, 09:47 OK, vertel mij in welke wedstijd, Hobie AZ erdoor heeft gesleept, door het doen van een geweldige redding oid.
Ik kan me er echt geen een herinneren

Dat AZ zo weinig tegengoals had tot nu toe was een team prestatie, waarbij dat team kansen voor de tegenstander wist te voorkomen en Hobie geen enkele bal heeft tegengehouden die de gemiddelde 1e divisie keeper ook zou hebben
Waar beweer ik dat eerste? Ik zei dat hij het prima gedaan heeft. Die superlatieven die jij er verder aan koppelt zijn voor jouw rekening.

Maar tegen ajax pakte hij een prima bal vlak voor tijd nadat Reijnders de bal van de lijn haalde. Tegen NEC pakte hij een goede bal, evenals tegen Dundee bij een stand van 1-0. Zitten echt wel wat goede momenten tussen, maar overall is hij gewoon niet goed genoeg gebleken.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZ 4 Life schreef: 17 okt 2022, 10:15 Waar beweer ik dat eerste? Ik zei dat hij het prima gedaan heeft. Die superlatieven die jij er verder aan koppelt zijn voor jouw rekening.

Maar tegen ajax pakte hij een prima bal vlak voor tijd nadat Reijnders de bal van de lijn haalde. Tegen NEC pakte hij een goede bal, evenals tegen Dundee bij een stand van 1-0. Zitten echt wel wat goede momenten tussen, maar overall is hij gewoon niet goed genoeg gebleken.
Dus jouw definitie van prima doen is dat hij geen grote fouten heeft gemaakt in die wedstrijden en niet dat hij laat zien dat hij een keeper is die punten pakt?
Dat laatste verwacht ik wel van een AZ keeper en dat heeft Vindahl vorig jaar ook meerdere malen laten zien (oa PSV uit, 020 uit staan mij nog op het netvlies)

Blijft mijn vraag, hoe ligt Vindahl in de groep, mijn indruk is (zelfs voor een keeper) niet zo goed.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 17 okt 2022, 10:24 Dus jouw definitie van prima doen is dat hij geen grote fouten heeft gemaakt in die wedstrijden en niet dat hij laat zien dat hij een keeper is die punten pakt?
Dat laatste verwacht ik wel van een AZ keeper en dat heeft Vindahl vorig jaar ook meerdere malen laten zien (oa PSV uit, 020 uit staan mij nog op het netvlies)

Blijft mijn vraag, hoe ligt Vindahl in de groep, mijn indruk is (zelfs voor een keeper) niet zo goed.
Prima keepen is voor mij foutloos en betrouwbaar keepen zonder gekkigheid. Dat deed Verhulst tot een paar weken geleden. Vindahl is een onbetrouwbare keeper gebleken vorig jaar die veel rare momenten had. Dus in dat opzicht vond ik de keeperswissel logisch, al had ik liever gehad dat AZ een andere keeper had aangetrokken. Op het moment dat er werd gekozen voor Verhulst wilde ik hem wel een kans geven. Die heeft hij gehad en onvoldoende overtuigd de laatste weken.

Hoe Vindahl in de groep ligt, geen idee.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Zou Slot af en toe niet eens een beetje moe worden
van die enge assistent die bij elke goal in zijn nek staat te hijgen?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

G-Vak schreef: 17 okt 2022, 13:39Zou Slot af en toe niet eens een beetje moe wordenvan die enge assistent die bij elke goal in zijn nek staat te hijgen?
Doen ze bij Jansen ook hoor, kleffe gedoe allemaal.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Antti Opdam schreef: 16 okt 2022, 22:42 De volgende forummers mogen zich tot en met 1 november 2022 in het Hobie Verhulst topic melden (bij voorkeur met excuses en/of rectificatie):

AZ 4 Life
FugAZi
SchoorlAZ
Rjansen17
DeZuilvelduivel
Klei.
RAZ
Wildcat
Metalingus
Shota-Arveladze
Yesze

- mochten zij sportief zijn -

(differtentcook en AZA'dam zitten op de scheidslaan van een hele bedenkelijke geschiedenis)
Laat mij er even buiten Antti. Ik ben diverse keren kritisch geweest in het dossier Verhulst (voor de oudere garde :wink: )
Kon nog een opmerking van jou “prima analyse” terugvinden op mijn kijk op de ontwikkeling van Vindahl.

Vindahl is in potentie een betere keeper maar aan “in potentie” alleen heb je niks. Verhulst leek me een redelijk betrouwbare simpele clubkeeper maar na deze twee ketsers op rij tegen Utrecht en Feyenoord is het ook wel klaar wat mij betreft.
Plaats reactie