AZ-ajax (zo 18 sep, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Metalingus schreef: 19 sep 2022, 05:22 Hobie twijfelde en liep achteruit. Taylor raakt de bal pas in de 16. Als hij gewoon zijn doel uitkomt is hij eerder bij de bal en was er geen goal gevallen. Hij had de bal randje 16 kunnen pakken of desnoods net buiten de 16 weg kunnen rammen.

Verder echt super trots op AZ. Wat een strijd en bij vlagen goed voetbal.
Klopt. En zo hadden diverse spelers een paar minpunten. Maar die werden allemaal weggepoetst door die tomeloze inzet. Als jre dat iedere wedstrijd kan brengen, doe je echt mee voor het kampioenschap
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

galblazer schreef: 19 sep 2022, 15:23 Klopt. En zo hadden diverse spelers een paar minpunten. Maar die werden allemaal weggepoetst door die tomeloze inzet. Als jre dat iedere wedstrijd kan brengen, doe je echt mee voor het kampioenschap
Dat weet ik nu al, dit is niet iedere wedstrijd op te brengen. Dat heeft de hele geschiedenis ook al aangetoond. Ik heb vaak meer 'zorgen' om de wedstrijden tegen middenmoters of betere staartploegen.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 19 sep 2022, 15:43 Dat weet ik nu al, dit is niet iedere wedstrijd op te brengen. Dat heeft de hele geschiedenis ook al aangetoond. Ik heb vaak meer 'zorgen' om de wedstrijden tegen middenmoters of betere staartploegen.
Wat je wel ziet is, waar AZ vorig seizoen nog regelmatig in de slotfase de bietenbrug op ging, ze dit seizoen een voorsprong van 1 doelpunt over de streep weten te trekken. Laten we hopen dat dat zo blijft.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ-073 schreef: 19 sep 2022, 14:23 Enorm treurig inderdaad, heeft hij absoluut niet verdiend, kind van de club, heeft niks negatiefs over AZ gezegd
Vind dat soort acties sowieso altijd kansloos
Als het nog een broodvoetballer betreft, die AZ als tussenstap heeft gebruikt om naar zijn 'droomclub' ajax te gaan, op een moment dat ajax bovendien een concurrent is en niet een sportieve stap hoger is dan AZ, dan snap ik nog dat de minder bedeelde medeAZer, qua intelligentie, of de met verschillende verdovende en oppeppende middelen volledig onder invloed zijnde jonge gassies zich laten gaan. Sterker, ik wil niet hypocriet gaan doen en heb ook nog wel eens spottend wat gezongen over het geslachtsdeel van een ex-speler van AZ, maar dit over Owen gaat echt veel te ver. Laten we voorkomen dat dit normaal gevonden wordt. Het liefst zie ik de gehele Van de Benside met een mooi spandoek zich distantiëren van zulke liedjes, waar best ook wat humor in gepropt kan worden over Owens verkeerde keuze (zo lijkt het), maar respect toont voor wat hij voor AZ betekend heeft.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Grifo schreef: 19 sep 2022, 17:05 Als het nog een broodvoetballer betreft, die AZ als tussenstap heeft gebruikt om naar zijn 'droomclub' ajax te gaan, op een moment dat ajax bovendien een concurrent is en niet een sportieve stap hoger is dan AZ, dan snap ik nog dat de minder bedeelde medeAZer, qua intelligentie, of de met verschillende verdovende en oppeppende middelen volledig onder invloed zijnde jonge gassies zich laten gaan. Sterker, ik wil niet hypocriet gaan doen en heb ook nog wel eens spottend wat gezongen over het geslachtsdeel van een ex-speler van AZ, maar dit over Owen gaat echt veel te ver. Laten we voorkomen dat dit normaal gevonden wordt.
Was mooi om te zien hoe Owen tijdens het interview met Jansen voor AZ-tv nog even met een hug afscheid van hem kwam nemen. AZ zit volgens mij echt in Owen's hart en hij zal er vast nog eens terug komen in de toekomst, in welke hoedanigheid dan ook.

Dat sommigen haatdragende gevoelens hebben en dat anderen gasten dan meelopers zijn, daar zou ik niet teveel aandacht aan besteden.

(Overigens ben ik wel heel blij dat Owen met z'n nieuwe club verloren heeft en dat iedereen van die club, inclusief hijzelf, na afloop met een chagrijnige smoel rond liep :-) )
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

differentcook schreef: 19 sep 2022, 15:43 Dat weet ik nu al, dit is niet iedere wedstrijd op te brengen. Dat heeft de hele geschiedenis ook al aangetoond. Ik heb vaak meer 'zorgen' om de wedstrijden tegen middenmoters of betere staartploegen.
Tsja, je ziet wat een zaadpot het oplevert als je halfbakken de wedstrijd ingaat zoals tegen Vaduz.
De sprint terug van Mees de Wit, Yuki die zich voor een schot werpt tegen ajax. Alles werd er aan gedaan om een tegengoal te voorkomen.
De intrinsieke motivatie zal toch gevonden moeten worden om hier wekelijks in ieder geval bij in de buurt te komen. Dat is wel het niveau van intensiteit wat je moet nastreven. Als je dit vaak genoeg kan opbrengen straks met kwaliteitsspelers als Karlsson en Pavlidis er bij dan zie ik niet waarom je niet mee zou kunnen doen om de bovenste plekken.
Maar gemakzucht is de mens eigen en daarom zal AZ ook niet voor de titel meedoen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Metalingus schreef: 19 sep 2022, 19:08 Maar gemakzucht is de mens eigen en daarom zal AZ ook niet voor de titel meedoen.
Er zit een hele wereld tussen gemakzucht en wat we zondag gezien hebben.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 19 sep 2022, 13:13 Die jongens kennen de sentimenten toch ook wel van de supporters. Als ze dan per se naar ajax willen gaan, dan kun je toch niet verwachten dat de supporters ze nog gaan toejuichen. Wat niet wil zeggen dat je iemand een ziekte of dood moet toewensen natuurlijk. Dat gaat veel te ver.
Kom op Forza, “de sentimenten” van de supporters…..Die jochies die dat zingen weten niets van de geschiedenis van AZ en ajax, maar zijn allemaal copycats die denken dat dit soort teksten erbij horen en stoer zijn om te zingen. Aangeleerd sentiment. Gewoon negeren,
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Metalingus schreef: 19 sep 2022, 19:08 Als je dit vaak genoeg kan opbrengen straks met kwaliteitsspelers als Karlsson en Pavlidis er bij dan zie ik niet waarom je niet mee zou kunnen doen om de bovenste plekken.
Maar gemakzucht is de mens eigen en daarom zal AZ ook niet voor de titel meedoen.
Heb voor het seizoen al gezegd dat je mee kan doen voor alles prijzen als je op alle plekken kwaliteitsspelers zet. En dat AZ daar best dichtbij zit.

Helaas is er nog één vacature, maar daar begin ik niet meer over ...

:wink:

Het punt dat ik hier wil maken is dat je ook niet van AZ kan verwachten dat ze dit elke week doen. Ofwel: ik sluit me bij jou aan.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 20 sep 2022, 09:37
Helaas is er nog één vacature, maar daar begin ik niet meer over ...

:wink:
Joh, ik heb geen idee waar je het over hebt…….😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DonnyDelano schreef: 19 sep 2022, 13:25 Ik had het nog (soort van) kunnen begrijpen als Owen 2x had gescoord tegen AZ en voor de Ben Side het ajax-logo op z'n shirt was gaan kussen. Maar dit is een jongen die altijd alles voor AZ heeft gegeven en keurig een jaar heeft bijgetekend om de club een hogere transfersom te bezorgen.

Het zal wel een combi zijn van bier, poeder en groepsdruk, maar ik vind het te treurig voor woorden.
En ordinair dom zijn, vergeet die factor niet.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Metalingus schreef: 19 sep 2022, 19:08 Tsja, je ziet wat een zaadpot het oplevert als je halfbakken de wedstrijd ingaat zoals tegen Vaduz.
De sprint terug van Mees de Wit, Yuki die zich voor een schot werpt tegen ajax. Alles werd er aan gedaan om een tegengoal te voorkomen.
De intrinsieke motivatie zal toch gevonden moeten worden om hier wekelijks in ieder geval bij in de buurt te komen. Dat is wel het niveau van intensiteit wat je moet nastreven. Als je dit vaak genoeg kan opbrengen straks met kwaliteitsspelers als Karlsson en Pavlidis er bij dan zie ik niet waarom je niet mee zou kunnen doen om de bovenste plekken.
Maar gemakzucht is de mens eigen en daarom zal AZ ook niet voor de titel meedoen.
Ik denk niet zo zeer gemakzucht, maar wel dat dit niet 2 x per week is op te brengen. En dan komt er tegen clubs als ajax altijd nog wat extra energie vrij, dat gebeurt tegen mindere tegenstanders niet. Dat lukt supporters ook niet. Dat is dus vrij normaal.

Tegen Vaduz werd er duidelijk het e.e.a. gespaard en geen volle bak gegeven. Overduidelijk een moetje tussendoor. Dat soort wedstrijden moet op kwaliteit en uitvoering taken beslist worden, dat verdient duidelijk nog aandacht.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 21 sep 2022, 07:38 Ik denk niet zo zeer gemakzucht, maar wel dat dit niet 2 x per week is op te brengen. En dan komt er tegen clubs als ajax altijd nog wat extra energie vrij, dat gebeurt tegen mindere tegenstanders niet. Dat lukt supporters ook niet. Dat is dus vrij normaal.
Vind ik een goede opmerking!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 21 sep 2022, 11:53 Vind ik een goede opmerking!
Als ik 4 ton per seizoen krijg, dan kom ik zelfs naar alle trainingen om me helemaal het schompes te zingen. Ik vind de vergelijking een beetje krom.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bombaman schreef: 21 sep 2022, 11:55 Als ik 4 ton per seizoen krijg, dan kom ik zelfs naar alle trainingen om me helemaal het schompes te zingen. Ik vind de vergelijking een beetje krom.
Vind je dit nu zelf niet ook een hele rare reactie? Over kromme vergelijkingen gesproken………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 21 sep 2022, 12:06 Vind je dit nu zelf niet ook een hele rare reactie? Over kromme vergelijkingen gesproken………
Ik vind zijn vergelijking volkomen terecht. Waarom zou je van betalende supporters hetzelfde moeten verwachten als van overbetaalde spelers?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Noorderling
Herry en/of Berry
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 mei 2017, 16:30

Niet een lichaam kan het opbrengen 2 x per week boven zichzelf uit te stijgen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 20 sep 2022, 09:37 Heb voor het seizoen al gezegd dat je mee kan doen voor alles prijzen als je op alle plekken kwaliteitsspelers zet. En dat AZ daar best dichtbij zit.

Helaas is er nog één vacature, maar daar begin ik niet meer over ...

:wink:

Het punt dat ik hier wil maken is dat je ook niet van AZ kan verwachten dat ze dit elke week doen. Ofwel: ik sluit me bij jou aan.
Je kan het niet verwachten, maar het is wel wat er nodig is om een Leicester/Union achtig seizoen te hebben.
Het er voor zorgen dat de jongens iedere week tot op het bot gemotiveerd zijn is een taak voor: u raad het al, de trainer.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 26 sep 2022, 10:56 Het er voor zorgen dat de jongens iedere week tot op het bot gemotiveerd zijn is een taak voor: u raad het al, de trainer.
En ervoor zorgen dat dit kan en niet op gegeven moment tijdens een seizoen in elkaar klapt is een taak voor, u raadt het al, de TD (en de staff die spelers fit moet houden)
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 26 sep 2022, 12:32 En ervoor zorgen dat dit kan en niet op gegeven moment tijdens een seizoen in elkaar klapt is een taak voor, u raadt het al, de TD (en de staff die spelers fit moet houden)
Wat de TD buiten contracten met motivatie te maken heeft is mij een raadsel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie