AZ-ajax (zo 18 sep, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16215
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 18 sep 2022, 15:07 Stond je weer lekker in niemandsland Hobie

Hoe kan dit onder de lat staan bij een subtopper in de Eredivisie
Vertel eens wat Hobie hier fout doet?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 18 sep 2022, 22:57 Vertel eens wat Hobie hier fout doet?
Misschien dat hij is gekomen als 2e doelman?
Hetzelfde probleem dat Pascal Jansen heeft bij Langedijk, hij is gekomen als assistent trainer
we can come an end
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Late to the party, maar lekker dit hoor =D> Mooi weekend zo :lol:
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

salmonyappi schreef: 18 sep 2022, 22:57 Vertel eens wat Hobie hier fout doet?
Hobie twijfelde en liep achteruit. Taylor raakt de bal pas in de 16. Als hij gewoon zijn doel uitkomt is hij eerder bij de bal en was er geen goal gevallen. Hij had de bal randje 16 kunnen pakken of desnoods net buiten de 16 weg kunnen rammen.

Verder echt super trots op AZ. Wat een strijd en bij vlagen goed voetbal.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 18 sep 2022, 15:07 Stond je weer lekker in niemandsland Hobie

Hoe kan dit onder de lat staan bij een subtopper in de Eredivisie
Hoezo een 'dit'? Je kunt ook gewoon 'hij' schrijven. Oh sorry, het is natuurlijk de bedoeling om een beetje hooghartig te doen. Net zoals die club uit Ouderkerk......
Laatst gewijzigd door Voltreffer Vick op 19 sep 2022, 06:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16215
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Voltreffer Vick schreef: 19 sep 2022, 05:53 Hoezo een 'dit'? Je kunt ook gewoon 'hij' schrijven. Oh sorry, het is natuurlijk de bedoeling om een beetje hoogachtend te doen. Net zoals die club uit Ouderkerk......
Hooghartig bedoel je denk ik……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

salmonyappi schreef: 19 sep 2022, 06:26 Hooghartig bedoel je denk ik……
aangepast
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Wat ik wel jammer vond, is dat na afloop bij het wachten op de pendelbus, een behoorlijk groot groepje hersenloze kneusjes "Hey Owen Wijndal, vieze vuile kankerjood, ga maar lekker dood" aan het zingen was. Ik had niet de illusie dat het zinvol was om ze vaderlijk toe te spreken, maar wat bezielt dit soort trieste figuren??
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 18 sep 2022, 22:57 Vertel eens wat Hobie hier fout doet?
Wat hij elke keer fout doet: hij loopt bij een diepe bal naar voren zonder door te lopen en fel voor de bal te gaan. Je gaat 'óf wel voor de bal óf niet. Hierdoor maak je het de aanvallers extreem eenvoudig. Sec genomen kost dit nu vier doelpunten en een bal op de paal.

Zie eerder: AZ - Celtic, Sparta - AZ (twee keer), AZ - Twente en nu dit weer.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: 18 sep 2022, 19:08 Up! Nou, bijna dan.
Het was uiteindelijk gewoon een 4-3-3.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DonnyDelano schreef: 19 sep 2022, 07:53 Wat ik wel jammer vond, is dat na afloop bij het wachten op de pendelbus, een behoorlijk groot groepje hersenloze kneusjes "Hey Owen Wijndal, vieze vuile kankerjood, ga maar lekker dood" aan het zingen was. Ik had niet de illusie dat het zinvol was om ze vaderlijk toe te spreken, maar wat bezielt dit soort trieste figuren??
Eens.

Ik vind dat we Wijndal met rust moeten laten. Hij werd ook nog (al dan niet positief?) toegezongen bij het uitlopen na de wedstrijd.

Die jongen is gewoon een net boegbeeld geweest voor de club. Verder zou ik voorlopig geen aandacht meer aan hem besteden.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 19 sep 2022, 07:58 Wat hij elke keer fout doet: hij loopt bij een diepe bal naar voren zonder door te lopen en fel voor de bal te gaan. Je gaat 'óf wel voor de bal óf niet. Hierdoor maak je het de aanvallers extreem eenvoudig. Sec genomen kost dit nu vier doelpunten en een bal op de paal.

Zie eerder: AZ - Celtic, Sparta - AZ (twee keer), AZ - Twente en nu dit weer.
Hij zag dat hij de bal niet zou halen en stapte vervolgens terug. Kon verder weinig doen aan de treffer, redt ons in de slotfase een aantal keer knap. De verdediging stond niet goed bij de 0-1. Beukema meer naar die kant moeten knijpen, dan had hij het gevaar zo kunnen verijdelen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 19 sep 2022, 08:02 Hij zag dat hij de bal niet zou halen en stapte vervolgens terug. Kon verder weinig doen aan de treffer, redt ons in de slotfase een aantal keer knap. De verdediging stond niet goed bij de 0-1. Beukema meer naar die kant moeten knijpen, dan had hij het gevaar zo kunnen verijdelen.
Hij stapte juist niet terug en bleef in niemandsland staan twijfelen. Wat de slechtst mogelijke keuze is.

Maar goed. Zo heeft iedereen hier blijkbaar zijn lievelingen en spelers die hij liever niet ziet.

Het verbaast me ook niet dat jij dan in deze weer bij Beukema uitkomt. Terwijl - bijvoorbeeld - Clasie gewoon zijn man uit zijn rug laat lopen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 19 sep 2022, 08:11 Hij stapte juist niet terug en bleef in niemandsland staan twijfelen. Wat de slechtst mogelijke keuze is.

Maar goed. Zo heeft iedereen hier blijkbaar zijn lievelingen en spelers die hij liever niet ziet.

Het verbaast me ook niet dat jij dan in deze weer bij Beukema uitkomt. Terwijl - bijvoorbeeld - Clasie gewoon zijn man uit zijn rug laat lopen.
Hobie is geen lieveling van mij, ik vind het namelijk ook geen wereldkeeper. Maar als je goed gekeken had zag je dat Hobie eerst naar voren stapte en later weer terug, of dat in de samenvatting te zien is weet ik niet maar ik zag het in het stadion wel. Dat ik Beukema benoem is niet heel raar, dat zeiden de analisten in de studio namelijk ook. Vind het overigens geen blunder oid, maar de situatie had heel makkelijk opgelost kunnen worden als ze iets meer geknepen hadden gestaan.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11150
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 18 sep 2022, 22:57 Vertel eens wat Hobie hier fout doet?
Zoals Antti ook al aangeeft. Hij blijft in niemandsland staan en maakt het de tegenstander zo wel erg makkelijk. Als er zoveel ruimte achter de verdediging ligt dan moet hij eigenlijk rond de 16 gaan staan om dit soort passes te onderscheppen. Kijk eens naar het raakpunt van die Taylor. En als hij dan besluit om niet door te rennen dan moet hij zo snel mogelijk terug naar achteren. Dan dwing je de tegenstander in ieder geval tot een keuze.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 19 sep 2022, 08:54 Dat ik Beukema benoem is niet heel raar, dat zeiden de analisten in de studio namelijk ook.
Terwijl de verslaggever direct begon bij de 'aanstichter': Clasie.

Maar goed.

Het is ook allemaal spijkers op laag water.

Echt enorm genoten van deze wedstrijd.

Op het gebied van passie, inzet en tactiek misschien wel één van de beste wedstrijden die ik van AZ heb gezien.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

DonnyDelano schreef: 19 sep 2022, 07:53 Wat ik wel jammer vond, is dat na afloop bij het wachten op de pendelbus, een behoorlijk groot groepje hersenloze kneusjes "Hey Owen Wijndal, vieze vuile kankerjood, ga maar lekker dood" aan het zingen was. Ik had niet de illusie dat het zinvol was om ze vaderlijk toe te spreken, maar wat bezielt dit soort trieste figuren??
Triest inderdaad. Als je zo met je voormalige spelers omgaat die uit je eigen jeugdopleiding komen en jarenlang in het eerste hebben gevoetbald dan blijf je een kleine club. Owen is bevriend met Boadu, Stengs en Koopmeiners. Wat denk je dat deze jongens hiervan zullen vinden? Dat schaadt de club meer dan alleen dat je Wijndal wegjaagt.

Ik hoop dat deze jongens na een mooie carrière, nog ooit terug willen komen. Als speler of als staflid, maar op deze manier gaat dat niet gebeuren.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Grifo schreef: 19 sep 2022, 12:17 Triest inderdaad. Als je zo met je voormalige spelers omgaat die uit je eigen jeugdopleiding komen en jarenlang in het eerste hebben gevoetbald dan blijf je een kleine club. Owen is bevriend met Boadu, Stengs en Koopmeiners. Wat denk je dat deze jongens hiervan zullen vinden? Dat schaadt de club meer dan alleen dat je Wijndal wegjaagt.

Ik hoop dat deze jongens na een mooie carrière, nog ooit terug willen komen. Als speler of als staflid, maar op deze manier gaat dat niet gebeuren.
Die jongens kennen de sentimenten toch ook wel van de supporters. Als ze dan per se naar ajax willen gaan, dan kun je toch niet verwachten dat de supporters ze nog gaan toejuichen. Wat niet wil zeggen dat je iemand een ziekte of dood moet toewensen natuurlijk. Dat gaat veel te ver.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Forza AZ schreef: 19 sep 2022, 13:13 Die jongens kennen de sentimenten toch ook wel van de supporters. Als ze dan per se naar ajax willen gaan, dan kun je toch niet verwachten dat de supporters ze nog gaan toejuichen. Wat niet wil zeggen dat je iemand een ziekte of dood moet toewensen natuurlijk. Dat gaat veel te ver.
Ik had het nog (soort van) kunnen begrijpen als Owen 2x had gescoord tegen AZ en voor de Ben Side het ajax-logo op z'n shirt was gaan kussen. Maar dit is een jongen die altijd alles voor AZ heeft gegeven en keurig een jaar heeft bijgetekend om de club een hogere transfersom te bezorgen.

Het zal wel een combi zijn van bier, poeder en groepsdruk, maar ik vind het te treurig voor woorden.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DonnyDelano schreef: 19 sep 2022, 13:25 Ik had het nog (soort van) kunnen begrijpen als Owen 2x had gescoord tegen AZ en voor de Ben Side het ajax-logo op z'n shirt was gaan kussen. Maar dit is een jongen die altijd alles voor AZ heeft gegeven en keurig een jaar heeft bijgetekend om de club een hogere transfersom te bezorgen.

Het zal wel een combi zijn van bier, poeder en groepsdruk, maar ik vind het te treurig voor woorden.
Enorm treurig inderdaad, heeft hij absoluut niet verdiend, kind van de club, heeft niks negatiefs over AZ gezegd
Vind dat soort acties sowieso altijd kansloos
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie