AZ-FC Twente (zo 11 sep, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11142
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 11 sep 2022, 18:32 leiden van de trainingen
Waar baseer jij op dat ze trainen?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12463
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 11 sep 2022, 18:34 Waar baseer jij op dat ze trainen?
Ja, daar heb je me. Dat is een aaname op basis van dat er wordt gesproken over trainen en dat dit de gebruikelijke werkwijze is bij BVO's :)
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 11 sep 2022, 18:32 Het was een kopie van de wedstrijd in maart. Alleen komen ze nu door een toevalstreffer op voorsprong waardoor ze niet verliezen. Jansen zal dus wel trots op zichzelf zijn.

Eerste serieuze tegenstander en meteen een zaadpot. Het was te verwachten.
Die toevalstreffer viel op een moment dat AZ beter was en meer aandrong en kansen kreeg. Dan is het geen toevalstreffer maar afgedwongen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11142
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 11 sep 2022, 18:38 Die toevalstreffer viel op een moment dat AZ beter was en meer aandrong en kansen kreeg. Dan is het geen toevalstreffer maar afgedwongen.
Hoeveel kansen heb jij geteld behalve de kopbal van Odgaard? Dat schot van Reijnders was niet eens een halve kans en verder kom ik niet.
Laatst gewijzigd door Langedijk op 11 sep 2022, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 11 sep 2022, 18:30 Ik ben geen lid van de Jansen-fanclub. Ik ben AZ-fan.
Ik ook. Daarom hoop ik dat passant Jansen zo snel mogelijk vertrekt en plaats maakt voor een trainer die weer wat attractiever durft te spelen en niet speelt om niet te verliezen. En dan zul je vast wel eens op je bek gaan terwijl je beter bent. Maar daar heb ik dan vrede mee.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2249
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Het was een wedstrijd met een hoge intensiteit. Kennelijk hebben ze afgesproken dat er niet gezegd mag worden dat die donderdagwedstrijden er voor zorgen dat je zondag het laatste half uur minder power hebt en houden ze de rijen gesloten wat dat betreft. In de praktijk is dat natuurlijk duidelijk wel het geval.
Sommige forummers hier lijken te vergeten dat je ook nog met een tegenstander te maken hebt. AZ liet zich niet inzakken om de 1-0 te verdedigen maar werd gewoon terug gedrongen. Dat is geen keuze van de technische staf.
Lahdo liet met zijn invalbeurt van een uur zien dat hij, eerder dan van Brederode of Evjen, in de basis hoort. Helaas blijft voorlopig de provisorische voorhoede wel het zwakke punt.
Al met al ben ik best tevreden met hoe het dit seizoen tot nu toe gaat, al had er tegen NEC natuurlijk gewoon gewonnen moeten worden.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Mat potje. Weer een voorsprong niet professioneel uit kunnen spelen. Typisch AZ.
Zo jammer dit.
Hopelijk is straks eindelijk iedereen weer fris en fruitig en kunnen we met het sterkste team spelen.
Plek twee of drie is zeker haalbaar dan.
👊🏼
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Teleurgesteld. Al was dat doelpunt van Twente echt van een hoog niveau en vond ik het een hele sterke tegenstander.
Ik snapte niks van de wissels Odgaard zat er helemaal doorheen, de Wit heb ik nog nooit zo traag over het veld zien bewegen en Jansen liet ze nog een hele tijd staan en daardoor was alle voorwaardse kracht weg.
Ook had wat mij betreft Yuki voor Lahdo moeten komen, want haast alle aanvallen kwamen over die kant toen Twente begon aan te zetten. Groot fan van Lahdo maar verdedigen kan hij niet.
Jammer dat AZ aan het einde niet iets scherper was.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

vriend schreef: 10 sep 2022, 11:57 Ik durf wel te voorspellen dat AZ in een 5-3-2/3-5-2 gaat spelen. Dus zonder Evjen en Brederode. Dit gebaseerd op twee feiten:
1. Afgelopen donderdag werd Evjen niet gewisseld en Brederode pas heel laat. Dus ze werden niet gespaard voor a.s. zondag.
2. Evjen en Brederode zijn waarschijnlijk niet in staat om de wingbacks van Twente (Brenet en Smal) af te stoppen. Dus zet AZ daar ook wingbacks tegenover, namelijk Sugawara en Kerkes.
Bazoer komt dan erbij op het middenveld en de Wit en Odgaard vormen de aanval. Kunnen ze lekker zwerven.

Zoiets dus. Ben benieuwd of ik gelijk krijg. Zo ja, dan hoop ik dat Jans niet meeleest.
Je voorspelling kwam niet uit, Maar Jansen had zo wel moeten beginnen. Ik zei het al bij de blessure van Evjen. Bazoer er in en de Wit dicht op Odgaard, dan had er niks aan de hand geweest en hadden ze makkelijk gewonnen. Maar ja, Jansen en tactiek, dat gaat niet samen.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11142
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 11 sep 2022, 19:28
Ook had wat mij betreft Yuki voor Lahdo moeten komen, want haast alle aanvallen kwamen over die kant toen Twente begon aan te zetten.
Dat durft hij niet. Dan moet hij namelijk een speler wisselen die er nog niet zo lang in stond. Dat leer je niet op de cursus voor assistent-trainers.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 11 sep 2022, 18:45 Hoeveel kansen heb jij geteld behalve de kopbal van Odgaard? Dat schot van Reijnders was niet eens een halve kans en verder kom ik niet.
Het ging er om dat jij het een toevalstreffer vond en dat was het niet in mijn ogen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 11 sep 2022, 20:03 Dat durft hij niet. Dan moet hij namelijk een speler wisselen die er nog niet zo lang in stond. Dat leer je niet op de cursus voor assistent-trainers.
Je praat weer onzin. :^o
Maar Panta eruit was weer de aanstichter van deze defensieve instorting. Yuki met Lahdo was duidelijk te licht. Lahdo had ook in de spits gekund met Yuki als rechtsbuiten.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Terechte uitslag. Jammer vond ik het dat we als thuispubliek de ploeg niet over het dode punt heen konden helpen. Het laatste halfuur hadden we er als thuispubliek veel meer achter moeten gaan staan, maar ook daar sloeg de vermoeidheid blijkbaar toe.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 11 sep 2022, 18:32 Dus daar hebben die voetballers niets mee te maken, hebben daar géén invloed op 😂😂😂
Pascal Jansen wordt als hoofdverantwoordelijke gezien voor de prestaties/resultaten op het veld. Net als bij andere BVO's.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Jammer. AZ speelde prima en vond ook dat we de drie punten hadden verdiend. Ware het niet dat vanaf minuut 60 tot 80 AZ weggespeeld werd door Twente. Wellicht is dat de verdienste van Twente maar ten eerste was het contrast wel heel groot met daarvoor en heeft het veel te lang geduurd. Je zag de 1-1 van kilometers afstand aankomen en daar had AZ/Jansen wel wat daadkrachtiger tegen kunnen optreden. Deze sterke fase van Twente heb je straks tegen ajax 90 minuten lang

Verder viel me de slappe invalbeurt van Bazoer mij op. Die had er echt geen zin in volgens mij. Verder positief over Clasie, Dekker, Odgaard en Hatzidiakos.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12463
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 12 sep 2022, 05:43 Pascal Jansen wordt als hoofdverantwoordelijke gezien voor de prestaties/resultaten op het veld. Net als bij andere BVO's.
:roll:
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 12 sep 2022, 05:43 Pascal Jansen wordt als hoofdverantwoordelijke gezien voor de prestaties/resultaten op het veld. Net als bij andere BVO's.
Is Jansen verantwoordelijk voor álle BVO’s? 😂
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 12 sep 2022, 07:46 Is Jansen verantwoordelijk voor álle BVO’s? 😂
Te moeilijk voor je?
Jansen is als hoofdtrainer verantwoordelijk voor de sportieve prestaties van AZ 1.
Net als bij andere BVO's: de hoofdtrainer is verantwoordelijk voor de sportieve prestaties van het eerste elftal.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 12 sep 2022, 13:27 Te moeilijk voor je?
Jansen is als hoofdtrainer verantwoordelijk voor de sportieve prestaties van AZ 1.
Net als bij andere BVO's: de hoofdtrainer is verantwoordelijk voor de sportieve prestaties van het eerste elftal.
Jonge jonge ontspan……dat was een grapje. Ik zal ‘m even uitleggen: jij zegt “Jansen is verantwoordelijk, net als bij alle BVO’s”.

Te moeilijk voor jou om een beetje te relativeren?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12463
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wel ideaal overzichtelijk dit, als je iemand nodig hebt om op te kunnen zeiken
we can come an end
Plaats reactie