AZ-NEC (do 1 sep, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Spannende pot. AZ bleef knokken. Het ging niet allemaal vlekkeloos, maar de strijdlust maakt zoveel goed. Jammer dat de winnende er niet in ging.
De wat mindere AZ-speler vond ik Reijnders, die heel veel foute passes en verkeerde keuzes maakte in de voortzetting, en Mees de Wit die meteen drie keer de bal verspeelde bij de eerste drie acties.

Opvallend: Hatzidiakos. Speelde echt prima (ook wel weer wat slordigheden), verrassende passeeractie , af en toe zelfs als “rechtsbuiten”, een goed schot, vaak goed geanticipeerd. Van Brederode was lekker actief.
Ik heb me prima vermaakt, jammer dat we niet winnen.

En echt hoor: als je na zo’n pot nog “Jansen out” roept…….🤨
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Geen slechte wedstrijd, maar in dit NEC zit nou ook totaal geen voetbal. Ze hebben geen 1 uitgespeelde kans gehad.

Na het "schotje" met binnenkant voet van Clasie in de eerste helft, totaal geen afstandschoten meer gezien. Tot in de 2e helft waaruit ook het doelpunt valt. Waarom wordt dat niet vaker gedaan? Cilessen was allesbehalve zeker, klemde niks.

Ook werd er weer veel te risicoloos gevoetbald. Zeker na de 80e minuut slaat dat nergens op. Je zag gewoon dat NEC totaal in paniek raakte als er een beetje druk werd gezet.

Ik snap dan ook niet dat er bij AZ niemand in dienst is die tactische keuzes kan maken en dit kan overbrengen op het team. Of daar gedurende een wedstrijd verandering in kan brengen. De meeste clubs hebben wel zo iemand in dienst.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bombaman schreef: 01 sep 2022, 20:59 Geen slechte wedstrijd, maar in dit NEC zit nou ook totaal geen voetbal. Ze hebben geen 1 uitgespeelde kans gehad.

Na het "schotje" met binnenkant voet van Clasie in de eerste helft, totaal geen afstandschoten meer gezien. Tot in de 2e helft waaruit ook het doelpunt valt. Waarom wordt dat niet vaker gedaan? Cilessen was allesbehalve zeker, klemde niks.

Ook werd er weer veel te risicoloos gevoetbald. Zeker na de 80e minuut slaat dat nergens op. Je zag gewoon dat NEC totaal in paniek raakte als er een beetje druk werd gezet.

Ik snap dan ook niet dat er bij AZ niemand in dienst is die tactische keuzes kan maken en dit kan overbrengen op het team. Of daar gedurende een wedstrijd verandering in kan brengen. De meeste clubs hebben wel zo iemand in dienst.
Je moet ook een beetje geluk hebben. Barasi schiet nét tegen een voet op die de 2-1 tegen houdt. En nog een paar van die momenten. NEC komt één keer in de buurt en scoort met een lucky kopbal.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Not a Person schreef: 31 aug 2022, 20:47
Onderbuikgevoel. Tip, lekker in je onderbuik laten,

Dus helemaal niets.
Niks gezien hoor verder

Maarre, onderbuik? Of toch wel een beetje de waarheid?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 01 sep 2022, 20:59 Geen slechte wedstrijd, maar in dit NEC zit nou ook totaal geen voetbal. Ze hebben geen 1 uitgespeelde kans gehad.

Na het "schotje" met binnenkant voet van Clasie in de eerste helft, totaal geen afstandschoten meer gezien. Tot in de 2e helft waaruit ook het doelpunt valt. Waarom wordt dat niet vaker gedaan? Cilessen was allesbehalve zeker, klemde niks.

Ook werd er weer veel te risicoloos gevoetbald. Zeker na de 80e minuut slaat dat nergens op. Je zag gewoon dat NEC totaal in paniek raakte als er een beetje druk werd gezet.

Ik snap dan ook niet dat er bij AZ niemand in dienst is die tactische keuzes kan maken en dit kan overbrengen op het team. Of daar gedurende een wedstrijd verandering in kan brengen. De meeste clubs hebben wel zo iemand in dienst.
Risicoloos? Dat is weer het bekende riedeltje dat wordt afgespeeld maar dat slaat nergens op. Wat was er precies risicoloos aan het spel van AZ? Ze zetten druk wanneer het moest, gaven geen kans weg en kregen echt legio kansen om te winnen. Ze gaven ook voldoende risicovolle passes. Dat AZ niet minstens drie keer gescoord heeft was een godswonder. Wat hadden we dan moeten doen, met twee man achterin moeten spelen en lekker open huis houden?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 01 sep 2022, 19:57 Odgaard had er misschien beter in kunnen blijven staan
Hij stond waarschijnlijk al langer dan gepland.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AlkmaarForever schreef: 01 sep 2022, 20:05 Ik heb de vertragende factor die Martins Indi is in ieder geval niet gemist.
Zo makkelijk weer. BMI was je beste verdediger dit seizoen. Dekker prima, maar totaal niet onder druk gezet. Kan je verder geen zinnig woord over zeggen in verdedigende zin.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 01 sep 2022, 22:11Wat hadden we dan moeten doen, met twee man achterin moeten spelen en lekker open huis houden?
Ze hebben gedaan wat ze konden. Maar het is een gebrek aan kwaliteit. Een club die de top 3 wil aanvallen wint thuis natuurlijk fluitend van NEC.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 01 sep 2022, 21:07 Je moet ook een beetje geluk hebben. Barasi schiet nét tegen een voet op die de 2-1 tegen houdt. En nog een paar van die momenten. NEC komt één keer in de buurt en scoort met een lucky kopbal.
Toch is het niet helemaal toeval. Barasi schiet hem gewoon bar slecht in. Net zoals Evjen eigenlijk heel vaak halfbakken inzetten produceert. DeWit heb ik zonder overdrijven nog nooit een fatsoenlijk schot zien trappen van buiten de 16. Tikt lekker aan op de schotenteller, maar hoeveel écht goede saves had Cillessen nou eigenlijk?

Niet dat het verder iets af doet aan je punt hoor. Tuurlijk had AZ de kansen en hadden we moeten winnen. Maar het is wel gewoon een stukje kwaliteit dat AZ mist in de afwerking. Dat zag je vorig jaar ook vaak.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 01 sep 2022, 20:48 Spannende pot. AZ bleef knokken. Het ging niet allemaal vlekkeloos, maar de strijdlust maakt zoveel goed. Jammer dat de winnende er niet in ging.
De wat mindere AZ-speler vond ik Reijnders, die heel veel foute passes en verkeerde keuzes maakte in de voortzetting, en Mees de Wit die meteen drie keer de bal verspeelde bij de eerste drie acties.

Opvallend: Hatzidiakos. Speelde echt prima (ook wel weer wat slordigheden), verrassende passeeractie , af en toe zelfs als “rechtsbuiten”, een goed schot, vaak goed geanticipeerd. Van Brederode was lekker actief.
Ik heb me prima vermaakt, jammer dat we niet winnen.

En echt hoor: als je na zo’n pot nog “Jansen out” roept…….🤨
Dit is het eerste bericht dat ik lees in dit topic (ik sla altijd liever het live commentaar over). Ik ben het helemaal met je eens niks aan toe te voegen.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

AZ 4 Life schreef: 01 sep 2022, 22:13 Zo makkelijk weer. BMI was je beste verdediger dit seizoen. Dekker prima, maar totaal niet onder druk gezet. Kan je verder geen zinnig woord over zeggen in verdedigende zin.
Ik vond Dekker erg goed eigenlijk, tijd voor een topic @mods !
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 01 sep 2022, 22:13BMI was je beste verdediger dit seizoen.
Dat ben ik ook met je eens, maar hij is duidelijk een vertragende factor in de opbouw.

Indribbelen, bal onder de voet terughalen en weer opzij of achteruit spelen. Ga dat maar eens turven in een wedstrijd.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik verliet het stadion balend over de uitslag, maar niet over het spel. En daar werd ik juist wel weer vrolijk van. Dit is nog bijna(!) beter dan winnen met dat dramatische voetbal wat we het afgelopen jaar zo vaak gezien hebben.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Gewoon jammer, maar dit soort wedstrijden kom je ook tegen.
Was wel erg boos op Cillissen met zijn levensgevaarlijke hoofdwond!
Maar ja, zo ziet ervaring er uit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Sir Robbert schreef: 02 sep 2022, 02:07 Ik vond Dekker erg goed eigenlijk, tijd voor een topic @mods !
Ik vond Dekker ook prima. Alleen heeft hij verdedigend nauwelijks iets te doen gehad. Op dat vlak is hij niet te beoordelen nog.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

G-Vak schreef: 02 sep 2022, 07:08 Gewoon jammer, maar dit soort wedstrijden kom je ook tegen.
Was wel erg boos op Cillissen met zijn levensgevaarlijke hoofdwond!
Maar ja, zo ziet ervaring er uit!
Hij had na afloop wel echt een bult op zijn hoofd, werk met de knie geraakt door zijn eigen verdediger. Dat was de enige keer dat hij geen tijd aan het rekken was.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Clasie gaf aan dat ze na de goal vrijer gingen voetballen en het toen lekker liep. Ze zullen toch iets moeten vinden om vanaf de aftrap vrijer te ballen en niet pas na een doelpunt. Het gebeurt wel vaker dat AZ pas los komt na een goal.

Wel erg genoten van de tweede helft. Voor zo’n spervuur aan aanvallen kom ik naar het stadion.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Bombaman schreef: 01 sep 2022, 20:59 Geen slechte wedstrijd, maar in dit NEC zit nou ook totaal geen voetbal. Ze hebben geen 1 uitgespeelde kans gehad.

Na het "schotje" met binnenkant voet van Clasie in de eerste helft, totaal geen afstandschoten meer gezien. Tot in de 2e helft waaruit ook het doelpunt valt. Waarom wordt dat niet vaker gedaan? Cilessen was allesbehalve zeker, klemde niks.

Ook werd er weer veel te risicoloos gevoetbald. Zeker na de 80e minuut slaat dat nergens op. Je zag gewoon dat NEC totaal in paniek raakte als er een beetje druk werd gezet.

Ik snap dan ook niet dat er bij AZ niemand in dienst is die tactische keuzes kan maken en dit kan overbrengen op het team. Of daar gedurende een wedstrijd verandering in kan brengen. De meeste clubs hebben wel zo iemand in dienst.
Toch knap van AZ. Ondanks dat de meeste clubs wel iemand in dienst hebben die tactische keuzes kan maken en kan overbrengen, zitten we toch structureel bij de beste 4 teams van Nederland #-o
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

AZA'dam schreef: 01 sep 2022, 20:12 Maxim Dekker speelt sneller vooruit en is ook niet bang voor een harde inspeelpass op iemand die in de dekking loopt. Ofschoon hij niet veel te doen had speelde hij een ruime voldoende.

Overigens vind ik dat degenen die hier zeggen zo een goed AZ gezien te hebben de lat wel tamelijk laag leggen. Veel onzorgvuldigheden oftewel foute passes en andere fouten gezien. En het efficiënt afmaken van kansen hoort er ook bij. Thuis gelijk tegen NEC kan nooit een goede wedstrijd geweest zijn.
Natuurlijk kun je een goed AZ zien en een erg goede keeper of gewoon pech. Het zag er de tweede helft sprankelend uit, enorme inzet. Persoonlijk zie ik dit veel liever dan een slechte partij en 1 tegen 0 winst
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Not a Person schreef: 31 aug 2022, 20:47 Onderbuikgevoel. Tip, lekker in je onderbuik laten, ons niet meer mee lastig vallen.
Op zich leuk dat je de discussie aangaat, daar is een forum ook voor bedoeld. Alleen een beetje jammer dat je eindigt met een persoonlijke aanval :^o
Je kan beter op dit: https://ajax.supporters.nl/forums/ forum posten, daar horen mensen zoals jij thuis.

Inhoudelijk wil ik best nog wel reageren voor andere lezers. Ik noemde inderdaad "vijf keer gewonnen op rij", maar ik had ook "Een goede serie" kunnen neerzetten. AZ wint namelijk niet zo vaak vijf keer op rij, waarom? Omdat er geen topsportklimaat heerst bij AZ.

We hebben de laatste vijf jaar heel vaak gezien dat AZ een tijdje lekker speelde met aanvallend voetbal om het vervolgens weg te gooien tegen een matige tegenstander. Als je dan de wedstrijdtopics op dit forum leest dan zie je dat iedereen klaagt over het gebrek aan inzet of professionaliteit van de AZ spelers. Dat gebeurd gewoonweg ieder seizoen meerdere keren.
"One swallow does not make a summer"
Plaats reactie