Jong AZ 2022-2023

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Pascal heeft in dergelijke wedstrijden nog een plan. Vroeg druk zetten of juist de tegenstander het spel laten maken en vanuit de omschakeling toeslaan, maar wat heeft Martens voor plan?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 17 nov 2022, 20:30 Je zou nu willen zien dat zo een Buurmeester en Fedde de Jong laten zien steunpilaren te zijn, maar dit zijn toch ook gewoon vrij beperkte voetballers en zeker naast de handigere en balvaardigere voetballertjes van ajax.

Verschil in balvaardigheid is wel weer groot, bij AZ moeten we het meer van het teamspel en inzet hebben.
Waar was jij tijdens de 7 winst partijen van Jong AZ?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 17 nov 2022, 21:19 Waar was jij tijdens de 7 winst partijen van Jong AZ?
Dus wat is de strategie van Martens want Griffith, de Jong, Buurmeester, allouch, schouten zijn toch heel aardige spelers?
Beetje AZ onwaardig zoals ze nu spelen. Zowel Pascal en Eenhoorn op de tribune zullen niet echt onder de indruk zijn in een wedstrijd vol prestige tussen de twee clubs die pretenderen de beste opleiding te hebben.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wat heeft Allouch veel verprutst vanavond
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wat is er trouwens allemaal met Poku?
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 17 nov 2022, 21:40 Wat is er trouwens allemaal met Poku?
Ik vraag me dit al lang af van Joshua Pynadath.. dat was voorheen een wereldtalent maar ook hier lukt het niet echt.. althans hij staat er zelden in.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De jongens moeten op schietles bij Jens Odgaard
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Teleurstellend had hier wel wat meer van verwacht en het begon allemaal zo mooi met Pascal die Eenhoorn op de koude tribune een snoepje gaf.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 17 nov 2022, 21:47 Ik vraag me dit al lang af van Joshua Pynadath.. dat was voorheen een wereldtalent maar ook hier lukt het niet echt.. althans hij staat er zelden in.
Blijf dit naïef vinden (ja ook van AZ) dat zogenaamde wereldtalent stond bizar lang stil in zijn ontwikkeling. Mocht die jongen toch nog ooit slagen zou mij dat net zo zeer verbazen als wanneer Vasilios Pavlidis voor iets anders dan spek en bonen mee zou doen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Het gezeur gaat gewoon door in een ander topic……….nu moet Jong het ontgelden……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 17 nov 2022, 21:19 Waar was jij tijdens de 7 winst partijen van Jong AZ?
Ook gewoon aan het kijken, vaak zelfs vanaf het trainingscomplex. Jij? Maar zeg nou zelf die twee namen die ik noem blinken nooit uit en men blijft die namen maar onterecht roepen als spelers die in het eerste moeten worden ingebracht terwijl ze daar niks te zoeken hebben. We zijn heel blij met onze talenten maar er lopen geen uitblinkers van het niveau die het eerste beter gaan maken. Je ziet gewoon dat er bij ajax veel spelers lopen die technisch puur beter zijn.

Dat gezegd te hebben, Reverson is wel echt een diamantje, deed het zo veel beter dan Meerdink. Onze eigen opgeleidde spitsen lijken wel met de leeftijdsgroep beter te worden.

Griffith ben ik trouwens ook fan van
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 17 nov 2022, 22:26 Ook gewoon aan het kijken, vaak zelfs vanaf het trainingscomplex. Jij? Maar zeg nou zelf die twee namen die ik noem blinken nooit uit en men blijft die namen maar onterecht roepen als spelers die in het eerste moeten worden ingebracht terwijl ze daar niks te zoeken hebben. We zijn heel blij met onze talenten maar er lopen geen uitblinkers van het niveau die het eerste beter gaan maken. Je ziet gewoon dat er bij ajax veel spelers lopen die technisch puur beter zijn.

Dat gezegd te hebben, Reverson is wel echt een diamantje, deed het zo veel beter dan Meerdink. Onze eigen opgeleidde spitsen lijken wel met de leeftijdsgroep beter te worden.

Griffith ben ik trouwens ook fan van
Het probleem met jong AZ blijft natuurlijk dat als je uitblinkt, je niet lang in jongaz speelt. Zoals Dekker en Brederode zijn al met winterbreak vanwege de vele speelminuten in 1 terwijl Lahdo en Barasi bij de nationale teams spelen (en scoren). Laatst tegen volgens mij Roda vond ik jong AZ juist heel erg goed spelen. Zeker Brederode speelde toen erg goed, en dat helpt die andere gasten dan ook om zelf lekker mee te draaien. Al met al gewoon een prima eerste seizoenshelft voor jong AZ, met heel veel gasten vers uit de 018. Met relatief weinig minuten voor sterkhouders als Brederode, Dekker, Barasi, Lahdo, Poku of andere spelers uit het eerste.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 17 nov 2022, 22:10 Het gezeur gaat gewoon door in een ander topic……….nu moet Jong het ontgelden……
Precies en ik vind dat in ieder geval dat Jong AZ het dit seizoen niet verdient om zo afgevallen te worden.

Als team gaat het namelijk best behoorlijk en deze wedstrijd is uiteindelijk niet verloren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 18 nov 2022, 08:41 Precies en ik vind dat in ieder geval dat Jong AZ het dit seizoen niet verdient om zo afgevallen te worden.

Als team gaat het namelijk best behoorlijk en deze wedstrijd is uiteindelijk niet verloren.
Ze spelen hartstikke leuk voetbal voor zulke jonge spelers, en ja, er zitten soms zeperds tussen, zoals tegen Top, maar ik heb vaak met (meer dan bij het 1e) plezier zitten kijken.
En we houden VVV, Den Bosch, Willem 2, Graafschap bijv. onder ons. Voorwaar een prestatie voor jongens tegen kerels!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... ij-jong-AZ

Opvallend objectief wedstrijdverslag op de site van de tegenstander.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

TOP-Jong AZ moet overgespeeld worden. Bij TOP speelde een geschorste speler mee.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Waarom wordt dat niet een reglementaire overwinning voor Jong AZ ??
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AlkmaarForever schreef: 21 nov 2022, 15:33 Waarom wordt dat niet een reglementaire overwinning voor Jong AZ ??
Omdat reglementaire overwinningen niet bestaan in de Nederlandse competities. TOP Oss zou wel eventueel punten in mindering kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Thanks Forza.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Interessant, toch een manier om wat verloren punten terug te krijgen.
Hoe moeten ze de wedstrijd dan eigenlijk spelen als die over gaat? Top Oss alsnog zonder Lake of hoe werkt dat precies? en als iemand bij AZ geschorst is? wordt het dan simpelweg iedereen die speelgerechtigd was die speelronde?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten