Oefenwedstrijden 2022/23

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

salmonyappi schreef: 09 jul 2022, 20:13 Ach, een oefenpotje tijdens een trainingskamp, ik zou er niet te veel conclusies aan verbinden.
Juist in dit soort wedstrijden moeten spelers als Reijnders, Beukema (spelers die niet altijd spelen) een positieve indruk maken om de trainer het moeilijk te maken.
Dat is in die twee oefenpotjes nog niet echt gebeurt.
lars Utrecht
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:50

Beste AZ Supporters,

Alvast sorry dat ik, als niet AZ-supporter, een bericht hier plaats.

Voor Sorare (handel vanuit sponsor van de Eredivisie) ben ik benieuwd met welke opstelling AZ volgende week zal beginnen aan de Europese campagne. Zouden jullie mij daar mee kunnen helpen? Is Bruno Martins Indi bijvoorbeeld fit genoeg om te starten? en Clasie? Zo niet, wie zouden wel spelen? Of zijn dat allemaal nog geen zekerheidjes? En wie zal op rechtsbuiten komen? Is dat Evjen? Of toch Odgaard?

Alvast bedankt voor de reacties.

Fijne avond!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Dat vragen wij ons ook af. Wij hebben een joker van een trainer, dus je weet het nooit.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

lars Utrecht schreef: 13 jul 2022, 17:29 Beste AZ Supporters,

Alvast sorry dat ik, als niet AZ-supporter, een bericht hier plaats.

Voor Sorare (handel vanuit sponsor van de Eredivisie) ben ik benieuwd met welke opstelling AZ volgende week zal beginnen aan de Europese campagne. Zouden jullie mij daar mee kunnen helpen? Is Bruno Martins Indi bijvoorbeeld fit genoeg om te starten? en Clasie? Zo niet, wie zouden wel spelen? Of zijn dat allemaal nog geen zekerheidjes? En wie zal op rechtsbuiten komen? Is dat Evjen? Of toch Odgaard?

Alvast bedankt voor de reacties.

Fijne avond!
Op 16 juli is er nog een oefenwedstrijd tegen Westerlo, dan zal wel meer duidelijk zijn. Nu allemaal lastig te zeggen, ik vermoed dat Clasie en Odgaard nog even tijd nodig hebben, Karlsson overigens ook nog aan het herstellen, evenals Sugawara.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

pAZcal schreef: 13 jul 2022, 18:21 Dat vragen wij ons ook af. Wij hebben een joker van een trainer, dus je weet het nooit.
Denk dat het wel meevalt. Gewoon met dezelfde 11 als waar we afgelopen seizoen mee eindigden en dan Kerkez ipv Wijndal. Odgaard moet eerst 4 seizoenen wennen aan de club en het klimaat en Vanheusden is de komende 1,5 seizoen nog niet fit genoeg. Bovendien is de rest van de jongens gewoon al zo lekker op elkaar ingespeeld.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef: 13 jul 2022, 18:21 Dat vragen wij ons ook af. Wij hebben een joker van een trainer, dus je weet het nooit.
Dat valt qua opstellingen wel mee. Die was vorig jaar redelijk uit te tekenen. Zitten inderdaad alleen wat vraagtekens bij qua blessures met Odgaard (nog niet helemaal fit volgens mij), Clasie, Karlsson en Yuki. Dat zijn normaliter basisspelers. Heb je op linksback de strijd Kerkez/De Wit. Mijn gevoel zegt dat dat Kerkez gaat worden, maar ik heb De Wit onvoldoende gezien. Ooh ja, en de strijd om de keepers lijkt open te liggen.

Dus onder de streep heb je inderdaad een plek of zes waar je over kan twijfelen voor de eerste wedstrijd, maar dat ligt niet aan de trainer.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 14 jul 2022, 14:17 Ooh ja, en de strijd om de keepers lijkt open te liggen.
Echt? Of baseer je dat omdat Verhulst eens in een oefenpotje de hele wedstrijd heeft mogen staan?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 14 jul 2022, 16:02 Echt? Of baseer je dat omdat Verhulst eens in een oefenpotje de hele wedstrijd heeft mogen staan?
Eigenlijk zou dat altijd zo moeten zijn. Als de één niet goed funtioneert moet je de ander een kans gunnen. Niet maar laten staan in de hoop dat het wel beter wordt, en zeker niet laten staan als het níét beter wordt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 14 jul 2022, 16:02 Echt? Of baseer je dat omdat Verhulst eens in een oefenpotje de hele wedstrijd heeft mogen staan?
Intern zijn ze niet overtuigd geraakt van Vindahl, die zijn plek niet zeker is. Of AZ naar een andere keeper kijkt, of dat Verhulst als alternatief wordt gezien durf ik niet te zeggen. Dat laatste lijkt in ieder geval zo te zijn.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

De Rode Baron schreef: 14 jul 2022, 16:02 Echt? Of baseer je dat omdat Verhulst eens in een oefenpotje de hele wedstrijd heeft mogen staan?
Met nog maar 1 oefenwedstrijd te gaan, voor de eerste échte wedstrijd, is het wel uiterst opvallend dat Verhulst de moeilijkste wedstrijd uit de voorbereiding keept. Dus daaruit zou je wel kunnen opmaken dat de strijd op zijn minst open ligt, terwijl vorig seizoen voor de camera's werd uitgesproken dat Vindahl de nummer 1 was.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Vindahl werd ook gelijk met rugnummer 1 gepresenteerd. Denk dat de technische staf het (vooral voor zichzelf) te pijnlijk vond om hem na de voorbereiding gelijk te laten banken en Hobie de voorkeur te geven.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 15 jul 2022, 10:19 Intern zijn ze niet overtuigd geraakt van Vindahl, die zijn plek niet zeker is.
Dat is vorig jaar toch wel opvallend gescout hoor.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ creeert weer eens bar weinig kansen, bekend patroon. Missen wel flink wat jongens natuurlijk.

En ojah, wat is die Witry matig zeg.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 16 jul 2022, 14:33 AZ creeert weer eens bar weinig kansen, bekend patroon. Missen wel flink wat jongens natuurlijk.

En ojah, wat is die Witry matig zeg.
Zelfs met mindere jongens moet je kansen kunnen opzetten. Dan wordt er misschien over je heen gelopen op een andere manier, maar kansen opzetten begint toch ook met tactiek. Dat is overigens precies waarom ik nog altijd kritisch ben op Jansen. Vriendelijke vent, maar vind het geen tactisch meesterbrein.

Westerlo is een promovendus in België dus die argumenten van mensen over dat Olympiacos CL waardig zou moeten zijn gaan hier écht niet op. Het loopt gewoon voor geen meter.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Het valt niet mee inderdaad, tegen de Belgische promovendus. En komen we nou nooit af van die vervelende Bolat?
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Mees de Wit schopt er weer 2 onderuit, zou het in de naam zitten? Man man.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ze gaan Karlsson tegen Tuzla City nog hard missen. Tot heden zit er nog weinig vernuft in dit elftal.
Het lijkt warempel nog steeds het zelfde AZ waar we ons een heel seizoen aan geërgerd hebben. En dan nog een bank met Peer Koopmeiners, Evjen en dergelijke daar wordt je niet heel vrolijk van. Het begon allemaal nog zo prettig toen Huiberts nog al eens gauw met een versterking kwam, maar het is blijven stokken in wat flauwe geruchtjes.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 16 jul 2022, 15:24 Ze gaan Karlsson tegen Tuzla City nog hard missen. Tot heden zit er nog weinig vernuft in dit elftal.
Het lijkt warempel nog steeds het zelfde AZ waar we ons een heel seizoen aan geërgerd hebben. En dan nog een bank met Peer Koopmeiners, Evjen en dergelijke daar wordt je niet heel vrolijk van. Het begon allemaal nog zo prettig toen Huiberts nog al eens gauw met een versterking kwam, maar het is blijven stokken in wat flauwe geruchtjes.
Vind je? voorlopig vind ik van Brederode de speler waar nog iets van uit gaat.
Dat het een stroperige rotzooi is voor de rest....
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wat een ongeinspireerd schot op goal van Reijnders was dat in een kansrijke situatie
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik lees/hoor dat dit niet eens Westerlo op oorlogssterkte is.

Diep triest.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie