Oefenwedstrijden 2022/23

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 29 dec 2022, 20:14 Zo zonde dat Evjen vaak in paniek raakt als hij een grote kans krijgt (ook al was t buitenspel). Als hij die rust krijgt, gaat zn productie als n raket omhoog.
Ja jammer. Die misser van Reijnders was er ook eentje om in te lijsten.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

differentcook schreef: 29 dec 2022, 19:49 AZ kan een type Dani de Wit goed gebruiken om een vuist te maken voorin
Dat lukte met Evjen ook die dezelfde arbeid leverde gecombineerd met meer vooruit voetballend vermogen waardoor we vaak sneller kunnen omschakelen bij balverlies van de tegenstander
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Doelman Hobie Verhulst werd de grote man. De keeper redde diverse malen en hield zijn ploeg knap op de been. Eenmaal werd hij gered door de paal. Tien minuten voor tijd stopte Verhulst echter ook nog een strafschop van de geroutineerde spits Duvan Zapata. Daardoor ging AZ met de zege aan de haal.
We hebben geen andere keeper nodig volgens VI.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

salmonyappi schreef: 29 dec 2022, 21:32 We hebben geen andere keeper nodig volgens VI.
Heb het ook gelezen, heeft die redacteur de wedstrijd wel gezien?
Hoe was hij 1e helft?
Ik heb alleen de 2e helft gezien, maar heb Hobie daarin niets bijzonders zien doen (alleen hoop ballen naar voren roeien) en dat comedy keepers moment waarbij hij ipv een te ver voor zich uit gespeelde bal op te rapen, zijn 1 op 1 vaardigheid besloot te gebruiken (verassing, hij bakte er niets van en veroorzaakte zelfs een penalty)
Vervolgens heeft hij mazzel dat eerst de penalty zwak wordt ingeschoten (hij bleef wel goed staan ipv gokken) en de rebound hoog over wordt geschoren door Zapata
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 30 dec 2022, 09:40 Heb het ook gelezen, heeft die redacteur de wedstrijd wel gezien?
Hoe was hij 1e helft?
Ik heb alleen de 2e helft gezien, maar heb Hobie daarin niets bijzonders zien doen (alleen hoop ballen naar voren roeien) en dat comedy keepers moment waarbij hij ipv een te ver voor zich uit gespeelde bal op te rapen, zijn 1 op 1 vaardigheid besloot te gebruiken (verassing, hij bakte er niets van en veroorzaakte zelfs een penalty)
Vervolgens heeft hij mazzel dat eerst de penalty zwak wordt ingeschoten (hij bleef wel goed staan ipv gokken) en de rebound hoog over wordt geschoren door Zapata
2 goeie reddingen, 1tje zag er wat onbeholpen uit maar het doel bleef schoon. Die ander was hoog in kruizing. Er was ook nog een bal op de paal, die had hij niet gehad als die zuiverder was geweest.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 30 dec 2022, 09:40 Heb het ook gelezen, heeft die redacteur de wedstrijd wel gezien?
Hoe was hij 1e helft?
Ik heb alleen de 2e helft gezien, maar heb Hobie daarin niets bijzonders zien doen (alleen hoop ballen naar voren roeien) en dat comedy keepers moment waarbij hij ipv een te ver voor zich uit gespeelde bal op te rapen, zijn 1 op 1 vaardigheid besloot te gebruiken (verassing, hij bakte er niets van en veroorzaakte zelfs een penalty)
Vervolgens heeft hij mazzel dat eerst de penalty zwak wordt ingeschoten (hij bleef wel goed staan ipv gokken) en de rebound hoog over wordt geschoren door Zapata
Eens. Heeft niks bijzonders gedaan gister. Een bal werd van dichtbij tegen zijn borst geschoten (had hij zelf geen weet van) en één bal haalde hij uit de kruising. Alleen werd die bal dusdanig langzaam geschoten dat dat nauwelijks een geweldige redding was. Penalty moment was dom en pakt daarna de pingel. Al had de gemiddelde forummer die bal ook nog kunnen keren.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 29 dec 2022, 19:48 True.

Met Evjen voetbalde het veel lekkerder en frisser zojuist op 10
Ik lees dat overal, maar dat viel allemaal wel mee toch gister? Evjen scoort een keertje na goed doorjagen en produceerde een slap rollertje uit de counter. Maar wat hebben we verder nu gecreëerd? Kort na rust nog een kans met Reijnders en dat was het wel. Dus dat lekkere en frisse voetbal op tien viel wel mee, en heeft aanvallend in ieder geval niet bijster veel opgeleverd. Ik denk dat velen vooraf op basis van de onderbuikgevoelens hun beeld van de wedstrijd al hadden bepaald. De antipathie tegen Dani de Wit en de roep om een 'voetballer' op tien werd vooraf werkelijkheid, dus was het beeld al aardig positief ingekleurd. In realiteit viel het allemaal wel mee. We hebben goed gespeeld tegen Atalanta, maar we moeten niet net gaan doen alsof het aanvallend allemaal geweldig liep en we kans na kans bij elkaar voetbalden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 30 dec 2022, 11:55 Ik lees dat overal, maar dat viel allemaal wel mee toch gister? Evjen scoort een keertje na goed doorjagen en produceerde een slap rollertje uit de counter. Maar wat hebben we verder nu gecreëerd? Kort na rust nog een kans met Reijnders en dat was het wel. Dus dat lekkere en frisse voetbal op tien viel wel mee, en heeft aanvallend in ieder geval niet bijster veel opgeleverd. Ik denk dat velen vooraf op basis van de onderbuikgevoelens hun beeld van de wedstrijd al hadden bepaald. De antipathie tegen Dani de Wit en de roep om een 'voetballer' op tien werd vooraf werkelijkheid, dus was het beeld al aardig positief ingekleurd. In realiteit viel het allemaal wel mee. We hebben goed gespeeld tegen Atalanta, maar we moeten niet net gaan doen alsof het aanvallend allemaal geweldig liep en we kans na kans bij elkaar voetbalden.
Eens, al speel je wel tegen een goede tegenstander. Maar echt de dominant voetballende 10 hebben we nog niet gezien, hopelijk tegen Vitesse wel.

Maar anderzijds kun je ook zeggen dat het drukzetten zonder de Wit ook gewoon prima verliep. Zo iemand als Evjen heeft ook het loopvermogen om dat te doen. Tegelijkertijd vervulde Pavlidis de rol als aanspeelpunt erg sterk.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 30 dec 2022, 12:20 Eens, al speel je wel tegen een goede tegenstander. Maar echt de dominant voetballende 10 hebben we nog niet gezien, hopelijk tegen Vitesse wel.

Maar anderzijds kun je ook zeggen dat het drukzetten zonder de Wit ook gewoon prima verliep. Zo iemand als Evjen heeft ook het loopvermogen om dat te doen. Tegelijkertijd vervulde Pavlidis de rol als aanspeelpunt erg sterk.
Eens. Met nog de toevoeging dat De Wit het loopvermogen ook nog koppelt aan fysieke kracht en kopkracht.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

AZ 4 Life schreef: 30 dec 2022, 12:50 Eens. Met nog de toevoeging dat De Wit het loopvermogen ook nog koppelt aan fysieke kracht en kopkracht.
Met gisteren ook weer met de nodige lompe overtredingen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 30 dec 2022, 12:50 Eens. Met nog de toevoeging dat De Wit het loopvermogen ook nog koppelt aan fysieke kracht en kopkracht.
Klopt, en daarom vind ik hem belangrijk tegen Napoli, ajax, PSV etc, maar verre van onmisbaar tegen Sparta, Cambuur en RKC. Hopelijk weet Jansen deze nuances ook aan te brengen nu hij de opties heeft.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZuid-Scharwoude schreef: 30 dec 2022, 13:49 Met gisteren ook weer met de nodige lompe overtredingen.
Dat dacht ik ook meteen toen hij erin kwam 3 overtredingen binnen 15 minuten...

Andere optie voor Dani kan zijn het plan B in wedstrijden waarin je wat moet forceren
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 609
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

AZ-073 schreef: 30 dec 2022, 15:12 Dat dacht ik ook meteen toen hij erin kwam 3 overtredingen binnen 15 minuten...

Andere optie voor Dani kan zijn het plan B in wedstrijden waarin je wat moet forceren
Neem aan dat je met plan B bedoelt dat die op de bank begint?

Ik denk dat De Wit effectiever is als je hem 60min ofzo laat spelen omdat hij de directe tegenstander(s) afpeigert omdat hij zo veel energie erin stopt en vrij fysiek is.
Als je daarna een frisse speler laat inkomen zoals Evjen of Mihailovic krijgen die waarschijnlijk meer ruimte omdat de tegenstander dan niet meer 100% is.

Moet De Wit natuurlijk wel zijn niveau halen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Klei. schreef: 31 dec 2022, 16:04 Neem aan dat je met plan B bedoelt dat die op de bank begint?

Ik denk dat De Wit effectiever is als je hem 60min ofzo laat spelen omdat hij de directe tegenstander(s) afpeigert omdat hij zo veel energie erin stopt en vrij fysiek is.
Als je daarna een frisse speler laat inkomen zoals Evjen of Mihailovic krijgen die waarschijnlijk meer ruimte omdat de tegenstander dan niet meer 100% is.

Moet De Wit natuurlijk wel zijn niveau halen.
Met plan B bedoel ik dat je hem (in principe van de bank) als stormram naast de spits (Pavlidis) gaat gebruiken om iets te forceren in laatste fase van de wedstrijd.
Beetje zoals Ferdi dat deed.
Dani is volgens mij enige in de selectie die die rol in kan vullen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 609
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

AZ-073 schreef: 02 jan 2023, 11:30 Met plan B bedoel ik dat je hem (in principe van de bank) als stormram naast de spits (Pavlidis) gaat gebruiken om iets te forceren in laatste fase van de wedstrijd.
Beetje zoals Ferdi dat deed.
Dani is volgens mij enige in de selectie die die rol in kan vullen
Als je hem op die manier gebruikt ben ik het wel met je eens.
Plaats reactie