AZ-Vitesse (zo 29 mei, 14.30u, play-offs)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MO7 schreef: 29 mei 2022, 20:15 21 juli weer de eerste wedstrijd voor het echie (2e ronde Conference League), loting is op 14 juni.
Genoeg tijd om de selectie op orde te krijgen :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZuid-Scharwoude schreef: 29 mei 2022, 19:53 Ja, hoe is het eigenlijk met de hond die je pas geleden hebt aangeschaft om mee te kunnen wandelen tijdens de wedstrijden? :wink:
Ik heb ontdekt dat je een hond ook moet uitlaten als het regent. Dat is niks.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Langedijk schreef: 29 mei 2022, 20:24 Ik heb ontdekt dat je een hond ook moet uitlaten als het regent. Dat is niks.
:lol:

Elk nadeel heeft een nadeel in Langedijk. :lol:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 29 mei 2022, 17:19 Dus je had liever gehad dat ze hadden verloren en naast miljoenen hadden gegrepen?
AZ krijgt pas een flinke smak geld (zo'n drie miljoen) als de groepsfase wordt behaald. AZ moet dus de 2e, 3e en playoff ronde overleven.
Nu zal dat relatief eenvoudig zijn omdat AZ in alle rondes geplaatst zal zijn....
Maar anders kost de CL je meer dan het oplevert.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 30 mei 2022, 06:28 AZ krijgt pas een flinke smak geld (zo'n drie miljoen) als de groepsfase wordt behaald. AZ moet dus de 2e, 3e en playoff ronde overleven.
Nu zal dat relatief eenvoudig zijn omdat AZ in alle rondes geplaatst zal zijn....
Maar anders kost de CL je meer dan het oplevert.
Ok, maar als je níet meedoet heb je helemaal geen kans 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 30 mei 2022, 06:28 Maar anders kost de CL je meer dan het oplevert.
Het zal niet meer kosten dan het oplevert, want je hebt nog altijd de wedstrijdpremies van de UEFA en de inkomsten uit kaartverkoop en TV rechten. Maar het zal inderdaad niet heel veel geld opleveren in de voorrondes.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Fantastische wedstrijd. In alle opzichten. Echt genoten.

Uitstekende zaak dat we Europa in gaan. Zowel sportief als financieel praktisch noodzakelijk voor dit AZ.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Eindelijk weer eens een knappe wedstrijd gezien! Hoop dat Jansen nu ook begrijpt dat je een voorsprong niet altijd maar hoeft te verdedigen maar dat doorpakken veel leuker en minder stressvol is :D . Al was Vitesse na de 2-0 toch nog een paar keer gevaarlijk, vooral met Openda.

Na de afscheidsshow van Weghorst van een paar jaar geleden is het altijd aardig om na een laatste thuiswedstrijd te kijken naar de uitbundigheid van spelers. Gisteren vond ik Hatzidiakos erg nadrukkelijk aanwezig in het feestgedruis en bedankte hij bij zijn wissel het publiek net iets meer dan normaal. Die heeft dus gisteren afscheid genomen :D .

Verder hebben we met Mees de Wit een topaankoop in de breedte. Wat er ook gebeurt, Kerkez gaat zijn plek echt niet meer opgeven. En anders zet ie even zijn happy face op en dan durft de trainer hem niet meer op de bank te zetten :P . Wat een heerlijke speler is dat! Enig minpuntje is wat mij betreft opnieuw dat je zelfs na een 5-0 voorsprong je eigen jeugd geen kans geeft. Tuurlijk, Dekker had er een wedstrijd op zitten. Maar Buurmeester had je makkelijk een kwartier speeltijd kunnen gunnen. In plaats daarvan 2 hele minuten. Poeh, poeh...

Tot slot erg jammer dat het voor sommige mensen tegenwoordig kennelijk belangrijker is om je jas over je hoofd te trekken en een vak vol Vitesse supporters te provoceren. Neem aan dat AZ wel weet wie het zijn en de camerabeelden al zijn veiliggesteld. 90% van het AZ publiek heeft gisteren niet eens de spelers kunnen bedanken. Schandalig dat dat soort figuren nog steeds een stadion binnen kunnen komen.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

DiepeMast schreef: 28 mei 2022, 12:16 Thanks. 4-0 zou mooi zijn. Letsch geeft aan dat de accu van de spelers bij Vitesse leeg is. Laten we het hopen :D
Jouw zoon is sowieso 100% AZ fan vanaf nu :D
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Shota-Arveladze schreef: 30 mei 2022, 09:15 Jouw zoon is sowieso 100% AZ fan vanaf nu :D
Als ik 'm vaak genoeg mee neem, komt dat vanzelf. En anders niet, ook niet erg. Ik ben vooral blij met een goede wedstrijd, ruime overwinning en plaatsing Europees voetbal. Ook al gaat dat ons punten kosten en spelen we tegen FC Oostblok.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Fijn dat het seizoen werd afgesloten met een erg goede wedstrijd. De herinnering aan de bekerwedstrijd tegen Twente was al aan het vervagen na al die dramawedstrijden die erna kwamen.

De teller dit seizoen:

4 goede wedstrijden (thuis tegen Utrecht, thuis in playoffs tegen Vitesse, thuis tegen Twente in de beker en uit bij ajax).

Een handvol wedstrijden die prima waren, maar ook snel weer vergeten worden, waaronder 2 toppers thuis en de playoff wedstrijd tegen Heerenveen thuis en PSV uit.

En een wedstrijd of 15 dit seizoen waar de ergernis vele malen groter was dan het vermaak, welke in die ongeslagen periode vaak ongeveer een kwartier lang tijdens een wedstrijd te vinden was en daarbinnen werd beslist.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Grifo schreef: 31 mei 2022, 06:05 Fijn dat het seizoen werd afgesloten met een erg goede wedstrijd. De herinnering aan de bekerwedstrijd tegen Twente was al aan het vervagen na al die dramawedstrijden die erna kwamen.

De teller dit seizoen:

4 goede wedstrijden (thuis tegen Utrecht, thuis in playoffs tegen Vitesse, thuis tegen Twente in de beker en uit bij ajax).

Een handvol wedstrijden die prima waren, maar ook snel weer vergeten worden, waaronder 2 toppers thuis en de playoff wedstrijd tegen Heerenveen thuis en PSV uit.

En een wedstrijd of 15 dit seizoen waar de ergernis vele malen groter was dan het vermaak, welke in die ongeslagen periode vaak ongeveer een kwartier lang tijdens een wedstrijd te vinden was en daarbinnen werd beslist.
Naast dat dat zwaar overdreven is, een vraag: noem mij naast AZ 040, 020 en 010 (die al een half jaar niet meer van een top 8 club hebben gewonnen) een club die wel in staat zijn om sterk verdedigende teams stuk te spelen en er ook van te winnen?

Bijna alle teams spelen defensief reactievoetbal en zeker tegen AZ (en andere top 4 teams)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ-073 schreef: 31 mei 2022, 07:17 Naast dat dat zwaar overdreven is, een vraag: noem mij naast AZ 040, 020 en 010 (die al een half jaar niet meer van een top 8 club hebben gewonnen) een club die wel in staat zijn om sterk verdedigende teams stuk te spelen en er ook van te winnen?

Bijna alle teams spelen defensief reactievoetbal en zeker tegen AZ (en andere top 4 teams)
Beetje gek om mijn ervaring als 'zwaar overdreven' te bestempelen. Is mijn ergernis zwaar overdreven geweest? Is het geschatte aantal wedstrijden waarin ik ergernis heb gevoeld zwaar overdreven? En indien het laatste, hoe weet jij dat?

Dan inhoudelijk: ik was niet te spreken over tactische keuzes tegen de staartploegen, met een behoudende CV in Hatzidiakos, een werkende maar technisch zeer zwakke 10 en een tactiek welke doorgaans ook niet erg hoopgevend was voor mooi voetbal (speel tegen de staartploegen gewoon met de punt naar achteren ipv naar voren). Dat een Twente -met minder budget- boven ons is geëindigd zegt toch al genoeg dat zij schijnbaar wel die muur beter konden breken? Als je keer op keer in dezelfde valkuil stapt als coach, moet je eens wat anders gaan doen ipv steeds op dezelfde manier door etteren.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Grifo schreef: 31 mei 2022, 08:38 Beetje gek om mijn ervaring als 'zwaar overdreven' te bestempelen. Is mijn ergernis zwaar overdreven geweest? Is het geschatte aantal wedstrijden waarin ik ergernis heb gevoeld zwaar overdreven? En indien het laatste, hoe weet jij dat?

Dan inhoudelijk: ik was niet te spreken over tactische keuzes tegen de staartploegen, met een behoudende CV in Hatzidiakos, een werkende maar technisch zeer zwakke 10 en een tactiek welke doorgaans ook niet erg hoopgevend was voor mooi voetbal (speel tegen de staartploegen gewoon met de punt naar achteren ipv naar voren). Dat een Twente -met minder budget- boven ons is geëindigd zegt toch al genoeg dat zij schijnbaar wel die muur beter konden breken? Als je keer op keer in dezelfde valkuil stapt als coach, moet je eens wat anders gaan doen ipv steeds op dezelfde manier door etteren.
Jouw ervaring is met name jouw ervaring en dat is dan zo
Dat Twente boven ons is geëindigd is correct, maar of hun spelersbudget (niet alleen kijkend naar salaris, maar ook afschrijving en huursommen) zoveel lager is als AZ vraag ik me af.

Belangrijker, ze hebben ook een heel andere strategie waardoor ze een aantal sterkhouders (van Wolfswinkel, Unnerstal, Brenet in de winter) zonder transfer binnen hebben kunnen halen. Daarnaast hebben ze ook nog eens een 5 tal spelers gehuurd (Pierie, Limnios, Vlap, Ugalde, Sadilek). 8 spelers die dus geen of weinig waarde hebben voor de toekomst (ja ik weet ze hebben nu ook Sadilek gecontracteerd). Wat je wel kunt zeggen is dat de TD al die spelers, met die andere strategie, binnen heeft gehaald en dat Ron Jans (had ik niet verwacht) met zijn staf een goede job heeft gedaan om hier een sterk team van te maken waardoor ze helaas boven ons zijn geëindigd.

Maar Twente speel toch veel meer reactie voetbal, kwam in een flow en trof ook aantal tegenstanders (oa AZ na 120 min tegen Bodo) op een gunstig moment

Crux is dat je met zo'n team van huurlingen, volgend seizoen weer opnieuw kunt beginnen en ook dat je geen waarde creëert op het veld, wat enorm belangrijk is voor de toekomst.

Over tactiek (10 / punt naar achteren etc) ben ik het met je eens, maar het probleem is dat AZ gewoon te weinig opties (en ook concurrentie dus) heeft om dit anders in te vullen binnen deze selectie. Albert kon het, maar die moest er maar zin in hebben en is inmiddels verdwenen

Inmiddels wordt het meer een TD / Max topic.

Enorm opgelucht dus na de 6-1 tegen Vitesse ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Nog eens herbeleven, maar nu vanuit het perspectief van Bas Nijhuis:
https://www.youtube.com/watch?v=Z-I_Jy0ajwQ
we can come an end
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Leuk om te zien! Ik vroeg mij al af waarom er in 2 minuten bij kwamen. Nijhuis heeft het beter voor met onze jeugd dan Jansen.
Plaats reactie