AZ-RKC Waalwijk (zo 15 mei, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 15 mei 2022, 14:19 Dat is natuurlijk onzin. Toen Slot vorig seizoen naar Feyenoord vertrok deed heel de media lacherig er over, AZ had immers meer te bieden.
Ik ga er vanuit dat Huiberts/Eenhoorn nu wel alles er aan gaan doen om zo'n seizoen niet gauw meer te krijgen na zowat 7 seizoenen onafgebroken in de top 4 te hebben gestaan.
Ik verwacht echt een heel ander elftal.
Wat een verademing, iemand die de zaken bekijkt zoals ze zijn, zonder die drama sluier
we can come an end
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 15 mei 2022, 14:19
Ik ga er vanuit dat Huiberts/Eenhoorn nu wel alles er aan gaan doen om zo'n seizoen niet gauw meer te krijgen na zowat 7 seizoenen onafgebroken in de top 4 te hebben gestaan.
Ik verwacht echt een heel ander elftal.
Dat hadden ze veel eerder moeten doen, nu is het mosterd na de maaltijd.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Jack schreef: 15 mei 2022, 14:22 AZ gaat vast niet met een goed gevoel de play-offs in. Was wel de bedoeling. Maar ja.
Oh jawel hoor, die heeft vast allemaal goede dingen gezien.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

The Friar schreef: 15 mei 2022, 14:23 Dat hadden ze veel eerder moeten doen, nu is het mosterd na de maaltijd.
Dat klopt, daar hebben ze zich volledig op miskeken.
Een matige selectie, met een matige coach is vragen om problemen.

AZ 65% balbezit en RKC pleurt er uit 5 doelpogingen 3 goals uit.

De fout is en blijft dat ze niet goed hebben geanticipeerd op het vertrek van de sterkhouders. Wat er nu staat is te zwak.
Feitelijk kun je met dit elftal niet dominant spelen
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 15 mei 2022, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Hebben er mensen echt zitten kijken?

Wat n grap, met t "sterkste' team spelen. En gewoon 1-3 verliezen. Wie had dat verwacht #-o .
Zie ik nou dat deWit heeft gescoord? Dat moet perongeluk zijn.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Nieuwe hoofdsponsors staan zich te verdringen aan de poort.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 15 mei 2022, 14:32 AZ 65% balbezit en RKC pleurt er uit 5 doelpogingen 3 goals uit.
De fout is en blijft dat ze niet goed hebben geanticipeerd op het vertrek van de sterkhouders. Wat er nu staat is te zwak.
Feitelijk kun je met dit elftal niet dominant spelen
Achterin en met deze keeper is iedere tegenaanval risicovol.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

SimonPoulsen schreef: 15 mei 2022, 14:34 Hebben er mensen echt zitten kijken?

Wat n grap, met t "sterkste' team spelen. En gewoon 1-3 verliezen. Wie had dat verwacht #-o .
Zie ik nou dat deWit heeft gescoord? Dat moet perongeluk zijn.
Ik had 1-2 verwacht, met een goal van kroket. (Speelt die gast niet mee!) 1-3 had ik inderdaad ook niet verwacht. De vraag is of de afgrond voor sommige mensen dichterbij komt? Het ging namelijk nergens meer over .
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Zo eindig je gewoon met een blamage op 10 punten van plek 3 en 20 punten van plek 2.

Ja je staat 5e, voor wat dat waard is, maar god op wat voor een ongelofelijk lelijke manier.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 15 mei 2022, 14:32 Dat klopt, daar hebben ze zich volledig op miskeken.
Een matige selectie, met een matige coach is vragen om problemen.

AZ 65% balbezit en RKC pleurt er uit 5 doelpogingen 3 goals uit.

De fout is en blijft dat ze niet goed hebben geanticipeerd op het vertrek van de sterkhouders. Wat er nu staat is te zwak.
Feitelijk kun je met dit elftal niet dominant spelen
Balbezit is zo'n onzinnige statistiek als je niks fatsoenlijk doet als je daadwerkelijk de bal hebt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik vind het wel opvallend dat Wijndal in het interview na de wedstrijd niet lacherig is.
Glory Hunter
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 15 mei 2022, 14:32 Dat klopt, daar hebben ze zich volledig op miskeken.
Een matige selectie, met een matige coach is vragen om problemen.

AZ 65% balbezit en RKC pleurt er uit 5 doelpogingen 3 goals uit.

De fout is en blijft dat ze niet goed hebben geanticipeerd op het vertrek van de sterkhouders. Wat er nu staat is te zwak.
Feitelijk kun je met dit elftal niet dominant spelen
Het is RKC Waalwijk.
Waar hebben we het over?
We hebben:
2 noors internationals
2 NL internationals
1 zweed die 27 goals en assist hebben
2 grieks internationals

Volgens mij is Karlsson meer waard dan hun hele selectie.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 15 mei 2022, 14:41 Ja je staat 5e, voor wat dat waard is, maar god op wat voor een ongelofelijk lelijke manier.
Totaal niet aan de doelstelling voldaan.: leuk attractief aanvallend voetbal spelen, zoveel procent aan eigen jeugd in het eerste, en structureel top 4 spelen.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

The Friar schreef: 15 mei 2022, 14:12 Hoor ik daar "Schaam je kapot" door het stadion gaan?
Volgens het NHD hebben mijn oren mij niet bedrogen.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Dat grote spandoek in het stadion ''Waarde in Kas. Waardeloos seizoen' geeft het hele seizoen goed samen.
Kan iemand daar een screenshot van maken, zodat we hier uit protest deze allemaal in onze avatar zetten.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

De aanwezigheid van een trainer waarmee de chemie is uitgewerkt en die de groep niet meer aan het voetballen krijgt (om maar eens wat voetbal clichés te gebruiken) kan werken als een klamme, natte deken over het geheel die op een groep een verlammende werking heeft waardoor optimaal presteren bij voorbaat niet meer mogelijk is. Het verwijderen van zo iemand uit het groepsproces kan daarentegen een bevrijdende werking hebben waardoor er ineens volop nieuwe impulsen zijn en een team met hernieuwde inspiratie boven zich uit kan stijgen.
Verder vind ik het ook van belang voor hen die overwegen een seizoenkaart te kopen om zo snel mogelijk duidelijkheid te verschaffen over het lot van Jansen. Zelf vrees ik dat hij met de play offs een laatste kans krijgt die hopeloos in de eerste ronde tegen Heerenveen de mist in gaat, waarna hij alsnog ontslagen wordt.
Begin die play offs nou met Martens op de bank, als tijdelijk waarnemend verantwoordelijke, en de rest van de technische staf de deur uit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Net terug van het strand en even de samenvatting gekeken. Zag er weer goed uit. Hatzidiakos ook weer in vorm. Karlsson die weer een 100% kans mist.

Maar het meest opmerkelijke vond ik dat er toeschouwers zaten. En aan het einde van de samenvatting zag ik iemand met een wit zakdoekje zwaaien.

Twee keer van het kleine RKC verliezen. Knap hoor.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 15 mei 2022, 14:47 Totaal niet aan de doelstelling voldaan.: leuk attractief aanvallend voetbal spelen, zoveel procent aan eigen jeugd in het eerste, en structureel top 4 spelen.
Aanval op de top 3 is niet eens afgeslagen... we hebben onszelf in de voet geschoten.
Aan geen van de doelstellingen is voldaan behalve dan als je Europees overwinteren leest als overwinteren in de Conference league, maar dat was volgens mij niet het beginplan (het is gewoon toeval dat dit jaar die achtervang erbij zat).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

seizoen 20-21 vs 21-22.png
seizoen 20-21 vs 21-22.png (4.29 KiB) 1250 keer bekeken
dit seizoen: minder punten, minder gescoord, meer tegengoals, minder gewonnen, meer verloren. slechter zeg maar.
ook slechter doelsaldo.
Glory Hunter
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Gelukkig maakt deze wedstrijd duidelijk dat er ingegrepen moet worden. Das dan weer het voordeel. Nu maar hopen dat dat ook echt eens gebeurt.
Seizoenkaarthouder
Plaats reactie