FC Utrecht-AZ (wo 11 mei, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 12 mei 2022, 09:08 Maar laten we wel helder hebben wat de basis is van de problemen.
Jansen

Die heeft een week de tijd om een strijdplan te bedenken waarbij hij de keuze heeft uit ongeveer 20 poppetjes. Ongeacht de kwaliteit van die poppetjes want dat excuus hebben Kees van Wonderen en Rogier Meijer ook niet. En bijna wekelijks klopt er geen hout van en is de ene wissel nog triester dan de andere.

Standaard die fucking Aboukhlal brengen, Beukema negeren en De Wit handhaven op 10.

100% zijn fout
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 12 mei 2022, 09:20 Jansen

Die heeft een week de tijd om een strijdplan te bedenken waarbij hij de keuze heeft uit ongeveer 20 poppetjes. Ongeacht de kwaliteit van die poppetjes want dat excuus hebben Kees van Wonderen en Rogier Meijer ook niet. En bijna wekelijks klopt er geen hout van en is de ene wissel nog triester dan de andere.

Standaard die fucking Aboukhlal brengen, Beukema negeren en De Wit handhaven op 10.

100% zijn fout
Kees van Wonderen en Rogier Meijer staan dan ook veel lager met hun teams.
Je mag je eigen ideeen hebben over wat Jansen beter had kunnen doen, maar goede opties heeft hij m.i. amper
we can come an end
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

differentcook schreef: 11 mei 2022, 22:00 Pas in 2005 is een team met Buskermolen hoger geeindigd dan het huidige team. Dus mijn antwoord was to the point. Die selectie was ook beter m.i.
Het noemen van Wijker, Fortez Rogriguez en Buskermolen en dan zeggen dat met hen wel werd gepresteerd om de prestaties van Jansen met deze selecttie proberen onderuit te halen is sneu.
Ik ben bang dat de feiten met mij zijn. Speel graag ook wel eens een clown, maar dat is hier niet van toepassing.


Las de post van MO, pas na mijn posten
In de eerste twee jaar onder Co deden Buskermolen en Wijker nog regelmatig mee, net als een matige spits als Nelissen. Je geeft dan aan de rest zoveel beter was als nu maar dat valt ook wel mee. Met Yuki en Owen zijn er prima backs, Clasie en Midstjo in het middenveld is ook niet verkeerd terwijl aanvallers Karlsson en Pavlidis qua productie voldoende leveren. Laten we het omdraaien. Stel dat niet Co maar Jansen had overgenomen van Van Stee, denk je dat we dan ook die successen zouden hebben gehad?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

kuifje schreef: 12 mei 2022, 09:28 In de eerste twee jaar onder Co deden Buskermolen en Wijker nog regelmatig mee, net als een matige spits als Nelissen. Je geeft dan aan de rest zoveel beter was als nu maar dat valt ook wel mee. Met Yuki en Owen zijn er prima backs, Clasie en Midstjo in het middenveld is ook niet verkeerd terwijl aanvallers Karlsson en Pavlidis qua productie voldoende leveren. Laten we het omdraaien. Stel dat niet Co maar Jansen had overgenomen van Van Stee, denk je dat we dan ook die successen zouden hebben gehad?
Kan ik niet inschatten zo. Feit is dat het AZ met Buskermolen en Wijker als regelmatige spelers onder Co niet hoger geeindigd zijn of meer punten behaald hebben als het huidige AZ onder Pascal
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 12 mei 2022, 09:22 Kees van Wonderen en Rogier Meijer staan dan ook veel lager met hun teams.
Jezus #-o

Die staan met de 14e en 15e begroting in het linker rijtje en presteren vele malen beter dan AZ

Je kunt het blijven ontkennen maar het is nu wel duidelijk dat AZ jou heeft ingehuurd
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 12 mei 2022, 09:58 Je kunt het blijven ontkennen maar het is nu wel duidelijk dat AZ jou heeft ingehuurd
Ik heb nog niets op mijn bankrekening overgemaakt zien worden door AZ helaas.
Wat het volgens mij is, is dat ik probeer op een open manier de realiteit proberen te begrijpen (en accepteren) en anderen uitgaan van hun behoeften.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 12 mei 2022, 10:08 Ik heb nog niets op mijn bankrekening overgemaakt zien worden door AZ helaas.
Wat het volgens mij is, is dat ik probeer op een open manier de realiteit proberen te begrijpen (en accepteren) en anderen uitgaan van hun behoeften.
En ik probeer je al even uit te leggen dat ik het zie als een instellingsprobleem, los van de selectie. Dan ga jij natuurlijk weer zeggen dat direct te maken heeft met de selectie en de poppetjes en dan reageer ik daar weer op met dat Jansen het team moet oppeppen, klaarstomen en duidelijk maken dat we 4e moeten worden. Je ziet hoe moeilijk de degradatiekandidaten het ons en andere teams, allen boven ze, kunnen maken met een snot-voor-de-ogen instelling. Dus nogmaals; het gaat mij nu niet om het materiaal waarmee Jansen het moet doen maar wat je het materiaal laat doen!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 12 mei 2022, 10:23 En ik probeer je al even uit te leggen dat ik het zie als een instellingsprobleem, los van de selectie. Dan ga jij natuurlijk weer zeggen dat direct te maken heeft met de selectie en de poppetjes en dan reageer ik daar weer op met dat Jansen het team moet oppeppen, klaarstomen en duidelijk maken dat we 4e moeten worden. Je ziet hoe moeilijk de degradatiekandidaten het ons en andere teams, allen boven ze, kunnen maken met een snot-voor-de-ogen instelling. Dus nogmaals; het gaat mij nu niet om het materiaal waarmee Jansen het moet doen maar wat je het materiaal laat doen!
En ik probeer dan aan te geven dat het oppeppen en het materiaal iets laten doen grenzen kent (die bepaald worden door de kwaliteiten van dat materiaal). Kunnen mensen dat niet accepteren?
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 12 mei 2022, 10:27 En ik probeer dan aan te geven dat het oppeppen en het materiaal iets laten doen grenzen kent (die bepaald worden door de kwaliteiten van dat materiaal). Kunnen mensen dat niet accepteren?
Nee. Het zijn mensen en geen machines met een maximale capaciteit. Spelers die niet kunnen voetballen moeten dat compenseren met werklust en fanatisme. De Wit probeert dat maar op een totaal verkeerde positie. Als trainer moet je spelers beter maken, of dat nu voetballend, mentaal of fysiek is. Deze trainer slaagt daar totaal niet in.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

differentcook schreef: 12 mei 2022, 10:08 is dat ik probeer op een open manier de realiteit proberen te begrijpen (en accepteren) en anderen uitgaan van hun behoeften.
Helaas lukt dat begrijpen je niet heel goed , is mij al eerder gebleken. Of je wilt het niet begrijpen [-X
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Langedijk schreef: 12 mei 2022, 11:44 Nee. Het zijn mensen en geen machines met een maximale capaciteit. Spelers die niet kunnen voetballen moeten dat compenseren met werklust en fanatisme. De Wit probeert dat maar op een totaal verkeerde positie. Als trainer moet je spelers beter maken, of dat nu voetballend, mentaal of fysiek is. Deze trainer slaagt daar totaal niet in.
Overigens is het ook wel vreemd dat je nergens een reaktie van onze geweldige trainer ziet in de media na gisteren. Althans, ik heb het niet gezien nog.

Maar...
Jouw analyse is helemaal waar. En, als je de reakties hier, maar ook op zijn eigen "forum" leest, is nagenoeg iedereen het er over eens dat het een incompetente trainer is die, inderdaad, geen spelers beter heeft gemaakt, geen jeugd een kans heeft gegeven, zijn team mentaal niet kan klaar stomen voor een wedstrijd (zie de wedstrijden tegen de laagvliegers bv.), een dramatisch wissel beleid heeft en op tactisch gebied zijn "akte van onvermogen" heeft afgegeven.

Dat gevoegd bij een dramatisch inkoopbeleid van Huiberts die verkeerde spelers heeft aangekocht voor de vertrokken spelers, een veel te smalle bank heeft gegeven, en tenslotte een technische staf met een keeperstrainer die nodig vervangen moet worden na 11 jaar en een assistent die ze meteen weer terug moeten sturen naar het bierteam van FC Marlene, en zie hier het technische beleid van AZ.

Hoe graag je het ook zou willen, je kon, nu alles overziend, niets hiervan verwachten. Een schandaal is dat de directie wel mooie verhaaltjes houdt om de supporters te paaien. Waarschijnlijk voelen ze dit ook wel want, onder het mom van een " trouwe supporter ", krijgen de seizoenkaarthouders een korting als ze verlengen. Benieuwd of dat helpt en ze weer de 10.000 seizoenkaarthouders houden zoals dit jaar. Brengt wel een verplichting voor de beleidsmakers en directie om volgend seizoen een heel goede prestatie neer te zetten, anders verliezen ze een groot deel van hun seizoenkaart klanten. Dat is zeker........ Ik wacht het af....
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Dat AZ redelijke cijfers heeft en slecht voetbal laat zien is een combinatie van factoren, daar is 99% met de mensen het wel mee eens. Die factoren zijn de afgelopen maanden meerdere keren hier op dit forum opgesomd., dus dat ga ik niet herhalen.

Om beter volgend seizoen voor de dag te komen met betere resultaten en aantrekkelijk spel om naar te kijken zou er van buitenaf een kwaliteitsimpuls toegediend moeten worden en een technische staf moeten worden aangesteld die dit kan bewerkstelligen.

Doet AZ dit beide niet, blijf je doormodderen met wat AZ nu aan het doen is: redelijk veel punten pakken met magere overwinningen en met monotoon voorspelbaar spel, wat elke wedstrijd hetzelfde lijkt te zijn.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Overigens is het ook wel vreemd dat je nergens een reaktie van onze geweldige trainer ziet in de media na gisteren. Althans, ik heb het niet gezien nog.
Hier de reactie van onze trainer, uit het AD:
Onvrede en verbijstering bij AZ omdat het de play-offs in moet
AZ speelt tegen RKC zondag een wedstrijd zonder enig belang, maar als het aan trainer Pascal Jansen ligt, begint dan al de voorbereiding op de play-offs voor Europees voetbal. Toch heerst er ook wel teleurstelling dat het überhaupt de play-offs in moet.
Door een late goal van FC Utrecht van afgelopen woensdag is AZ veroordeeld tot het spelen van die play-offs, de Alkmaarders moeten FC Twente voor laten gaan. ,,Ik wil de competitie zo goed mogelijk afsluiten”, zegt Jansen tijdens het persmoment voor de thuiswedstrijd tegen RKC. ,,Dat doe ik dan dus ook met de best denkbare opstelling. En iedereen is ook zo goed als beschikbaar.”
AZ presteert dit seizoen uiterst wisselvallig en vaak ging het bij meest recente wedstrijden mis in de slotfase. Tegen FC Utrecht gebeurde dat ook. ,,Ik vind het lastig om aan te wijzen waar dat nou precies aan ligt. Tegen ajax komt de goal voort uit een corner en tegen Sparta krijgen we een vrije trap tegen. Tegen FC Utrecht was het weer anders maar feit is dat we uit de concentratie worden gehaald.”
Jansen erkent dat er veel onvrede is binnen de selectie over de prestaties. ,,En verbijstering. Dat het onnodig is dat we vijfde zijn geëindigd en dat we zoveel beter kunnen. We weten allemaal dat er afgelopen zomer veel transfers zijn geweest maar we hebben altijd dezelfde doelstelling gehad. Maar als sportman wil je het maximale.”
AZ heeft op dit moment 23 punten meer dan de nummer NEC. ,,We hebben dus in elk geval het beste gepresteerd van alle clubs die straks meedoen in de play-offs. Daardoor zijn we de grote favoriet maar we weten ook dat iedereen straks weer op nul begint in die play-offs”, zegt Jansen die nog niet wil spreken van een mislukt seizoen. ,,Als we ons plaatsen voor Europees voetbal is het seizoen geslaagd.
Hij wil de competitie zo goed mogelijk afsluiten. 🙄 Dat doe je dus niet tegen een RKC op het moment dat er niets meer te winnen valt; zo goed mogelijk afsluiten begon al een paar wedstrijden eerder, tegen Sparta, ajax en Utrecht.
In de best denkbare opstelling…..ik ben heel benieuwd wie hij de wei in stuurt…….
Vervolgens zegt ie dat we “uit de concentratie worden gehaald”….Hoezo? Door wie, door wat, en waarom is er een slechte concentratie als je voor direct Europees voetbal gaat en de competitie “zo goed mogelijk wil afsluiten”? Een vreemd argument

En dan: “als we Europees voetbal halen is het seizoen geslaagd”. Wat een gelul! Hoezo geslaagd? Met kutvoetbal, onaantrekkelijk voor supporters, saai voorspelbaar voetbal. Niks geslaagd!
Hoe graag je het ook zou willen, je kon, nu alles overziend, niets hiervan verwachten. Een schandaal is dat de directie wel mooie verhaaltjes houdt om de supporters te paaien. Waarschijnlijk voelen ze dit ook wel want, onder het mom van een " trouwe supporter ", krijgen de seizoenkaarthouders een korting als ze verlengen. Benieuwd of dat helpt en ze weer de 10.000 seizoenkaarthouders houden zoals dit jaar. Brengt wel een verplichting voor de beleidsmakers en directie om volgend seizoen een heel goede prestatie neer te zetten, anders verliezen ze een groot deel van hun seizoenkaart klanten. Dat is zeker........ Ik wacht het af....
Het is geen schandaal dat de directie ons “paait met mooie verhaaltjes”. Dat is normaal en horen ze ook te doen. Of heb je liever dat ze zeggen: “sorry jongens, maar komend seizoen gaat het niet helemaal worden hoor; we doen geen spectaculaire aankopen, we houden deze trainer, en garanderen niks; hopelijk kopen jullie wel een seizoenkaart!”
Die korting is nog vanwege de Corona-stop en zoals ze hebben beloofd. En alleen maar een mooie geste. Jammer dat je dat als paaien en iets negatiefs ziet.
Verder hebben ze helemaal geen “verplichting” naar de supporter toe om een goede prestatie neer te zetten. Net zo goed als dat jij geen verplichting hebt een seizoenkaart te kopen. Het streven is het hoogst haalbare, maar geen verplichting.
En als “echte supporters” afhaken als er een slechte periode tussen zit (jij ziet dat als iets zekers?……..) is het dus geen echte supporter maar een gloryhunter.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie