AZ-sc Heerenveen (za 23 apr, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 23 apr 2022, 17:33 Als onderdeel van de technische staf is Jansen hier ook mede verantwoordelijk voor. Als je je mond houdt, stem je in.
Ik denk dat dat een probleem is van de (machts)structuur bij AZ.
we can come an end
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Ferry schreef: 23 apr 2022, 17:28 Dus was dat ook niet de kwaliteit van Jansen, zeg je?
Ja
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 23 apr 2022, 17:34 Ik denk dat dat een probleem is van de (machts)structuur bij AZ.
De geprezen governance van AZ is nu het probleem? Ga lekker Pascal knuffelen.

:lol:
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 23 apr 2022, 17:31 Jansen heeft het team vanaf de slechte start laten draaien als een tierelier, totdat het op was en vervolgens de motivatie ook niet meer op te brengen was. Probleem van een gebrekkige en dunne selectie
Andere wedstrijden gezien dan ik blijkbaar.
Zelfs vorig jaar met Koopmeiners en Svensson liep het veldspel niet vloeiend.

'draaien als een tierelier', we hebben 3 (kwalitatief) goede wedstrijden gespeeld het hele seizoen.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

differentcook schreef: 23 apr 2022, 17:31 Jansen heeft het team vanaf de slechte start laten draaien als een tierelier, totdat het op was en vervolgens de motivatie ook niet meer op te brengen was. Probleem van een gebrekkige en dunne selectie
Heb jij de eerste wedstrijd van het seizoen wel gezien? Hou toch op.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 23 apr 2022, 17:37 De geprezen governance van AZ is nu het probleem? Ga lekker Pascal knuffelen.

:lol:
Ik benoem gewoon wat in mijn ogen probleempunten zijn, ipv dat ik op zoek ga naar het makkelijkste pispaaltje
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 23 apr 2022, 17:37 Andere wedstrijden gezien dan ik blijkbaar.
Zelfs vorig jaar met Koopmeiners en Svensson liep het veldspel niet vloeiend.

'draaien als een tierelier', we hebben 3 (kwalitatief) goede wedstrijden gespeeld het hele seizoen.
Draaien als een tierelier met deze selectie is een lange reeks van winstpartijen (of partijen zonder verlies); meer kun je niet verwachten als je realistisch bent
we can come an end
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

AZ 4 Life schreef: 23 apr 2022, 17:26 Wat kan hij eraan doen dat Vindahl weer de fout in gaat? Ja, hem niet meer opstellen. Dat zou top zijn.

Zijn keuze om Karlsson trouwens op rechts te zetten snap ik dan weer niks van.
Fout van Vindahl? Wat een onzin.
BMI staat verkeerd en is veels te traag en anticipeert daar niet op.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 23 apr 2022, 17:41 Draaien als een tierelier met deze selectie is een lange reeks van winstpartijen (of partijen zonder verlies); meer kun je niet verwachten als je realistisch bent
Als je het anders framed, kan ik er nog wel inkomen. Draaien als een tierelier is een zware hyperbool, ik denk dat je dat zelf ook wel weet.

Jansen had veel dingen kunnen doen. Zo'n Zico Buurmeester heeft hoeveel minuten gemaakt in het eerste? Dani de Wit heeft niet meer gescoord na de winterstop. Zakaria Aboukhlal naar links ten faveure van Karlsson, waardoor je hele linkerkant naar de knoppen gaat. Geen duidelijk spelbeeld. Panta en BMI die elke wedstrijd de meeste balcontacten hebben. Dit zijn echt wel dingen die gewoon benoemd moeten worden. Daarbij heeft Jansen ons nog verrast met een een goede tactische keuze.

Wat vind je daar dan allemaal van?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het is een godswonder, deWit eruit. Plusje voor Jansen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bertje schreef: 23 apr 2022, 17:43 Fout van Vindahl? Wat een onzin.
BMI staat verkeerd en is veels te traag en anticipeert daar niet op.
Vindahl stond een meter buiten de zestien toen de pass verstuurd werd. Sarr raakt de bal voor het eerst een meter buiten de zestien. Dat is dus exact de plek waar Vindahl al stond. Als hij een paar stappen naar voren had gezet had hij die bal met gemak gehaald. Je zag Martins Indi daar ook op rekenen. In plaats van naar voren te stappen en die bal weg te werken ging die clown naar achter lopen. En waarom Beukema daarna geen sliding maakt is me trouwens ook een raadsel.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Anyway, we zijn weer aangekomen dat het voorin veel stil staat en dat we vanuit achter een loei naar voren geven.

Hoe dat komt? Omdat spelers niet in hun kracht worden gebruikt, de Wit ook niet. Het elftal is verre van in balans, de selectie is smal en de coachingstaff is heel mager. Deel van de verantwoordelijk van Max. Groot deel Jansen.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

AZ 4 Life schreef: 23 apr 2022, 17:54 Vindahl stond een meter buiten de zestien toen de pass verstuurd werd. Sarr raakt de bal voor het eerst een meter buiten de zestien. Dat is dus exact de plek waar Vindahl al stond. Als hij een paar stappen naar voren had gezet had hij die bal met gemak gehaald. Je zag Martins Indi daar ook op rekenen. In plaats van naar voren te stappen en die bal weg te werken ging die clown naar achter lopen. En waarom Beukema daarna geen sliding maakt is me trouwens ook een raadsel.
Nope, BMI werd er uit gelopen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 23 apr 2022, 17:46 Als je het anders framed, kan ik er nog wel inkomen. Draaien als een tierelier is een zware hyperbool, ik denk dat je dat zelf ook wel weet.

Jansen had veel dingen kunnen doen. Zo'n Zico Buurmeester heeft hoeveel minuten gemaakt in het eerste? Dani de Wit heeft niet meer gescoord na de winterstop. Zakaria Aboukhlal naar links ten faveure van Karlsson, waardoor je hele linkerkant naar de knoppen gaat. Geen duidelijk spelbeeld. Panta en BMI die elke wedstrijd de meeste balcontacten hebben. Dit zijn echt wel dingen die gewoon benoemd moeten worden. Daarbij heeft Jansen ons nog verrast met een een goede tactische keuze.

Wat vind je daar dan allemaal van?
OK, dat wil ik jou dan weer geven; draaien als een tierelier bedenk je je meestal wat anders bij. Ik was zelf ook lange tijd erg kritisch op Jansen en dacht dat het beter was dat er iemand anders zou komen. Ik vind echter dat je hem de credits moet geven van het omdraaien van de slechte start naar de beste resultaten van de eredivisie in een aanzienlijke periode. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat de alternatieven (zoals Buurmeester) gewoon nog niet op niveau zitten).
we can come an end
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

AZ 4 Life schreef: 23 apr 2022, 17:54 Vindahl stond een meter buiten de zestien toen de pass verstuurd werd. Sarr raakt de bal voor het eerst een meter buiten de zestien. Dat is dus exact de plek waar Vindahl al stond. Als hij een paar stappen naar voren had gezet had hij die bal met gemak gehaald. Je zag Martins Indi daar ook op rekenen. In plaats van naar voren te stappen en die bal weg te werken ging die clown naar achter lopen. En waarom Beukema daarna geen sliding maakt is me trouwens ook een raadsel.
Dat van Beukema daar heb je gelijk in. Die had een sliding moeten maken, maar Vindahl had m.i. die bal nooit kunnen onderscheppen als hij naar voren was gerend. Net uitgebreid teruggekeken en de afstand was echt te groot.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Reijnders is nu al een verademing.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Hé, het is de 63ste minuut,…. Dan wisselt Jansen altijd. Zou hij ziek zijn?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

haha, bal op de voet balanceren terwijl een Heerenveener aan alle kanten aan het duwen en trekken is aan je.
we can come an end
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Kut, dat lijkt op een spier. Zonder Midtsjo wordt het moeilijk.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Tempo zit er weer lekker in
Plaats reactie