AZ-FC Twente (zo 13 maa, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Wedstrijd nummer 22 die niet om aan te gluren is. Ik hoop op een andere trainer die veel meer spelvreugde erin kan gooien, in plaats van dat oefenloze tikkie breed en tikkie terug. Er zit totaal geen lijn in het spel, al maanden niet.

Nu het er om draait, geef je binnen een korte tijd al drie keer niet thuis. Leuk dat je een serie neerzet met zeer krappe zeges maar nu komt duidelijk naar voren hoe tactisch slecht AZ eigenlijk is.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Je ziet aan alles dat Twente deze wedstrijd als een topwedstrijd beschouwde en AZ dacht er licht over, met een B-garnituur zo een wedstrijd in.

Dit is echt de treurigste wedstrijd van de laatste 20.

Karlsson een 2.
Wijndal een -1
De Wit draagt ook geen moer bij behalve domme ongepaste overtredingen
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

In een week:

Uit de beker
Uit Europa
Plek 3 verder weg.

Drie verliespartijen
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Zonder het duo Midtsjo en Clasie met daarboven op een falende Karlsson zijn we gewoon een middelmatige ploeg.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Wildcat schreef: 13 mar 2022, 20:59 In een week:

Uit de beker
Uit Europa
Plek 3 verder weg.

Drie verliespartijen
Juist, dan is een serie neerzetten leuk maar het maskeerde heel veel.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Al in de eerste helft wezen alle indicatoren er op dat je bezig was een verloren wedstrijd te spelen. Tweede helft bevestigde dat omdat alles wat je mis zag gaan mis bleef gaan.
Heb je de hele week om je op zo'n wedstrijd voor te bereiden dan sta je er zeker anders in.
Het zou me niet verbazen als Willem II uit volgende week ook nog een hele lastige gaat worden.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZA'dam schreef: 13 mar 2022, 21:15 Al in de eerste helft wezen alle indicatoren er op dat je bezig was een verloren wedstrijd te spelen.
Dan moet je een punt koesteren en Twente op afstand houden. Door die 2 wissels in de rust werd het 9 tegen 11.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Langedijk schreef: 13 mar 2022, 21:17 Dan moet je een punt koesteren en Twente op afstand houden. Door die 2 wissels in de rust werd het 9 tegen 11.
Ik vond Aboukhlal meer toevoegen dan Pavlidis. (Zo zwak aan de bal en langzaam), Sowa? .. geen idee wat we met deze Fred Friday 2.0 moeten want hij brengt niets.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wildcat schreef: 13 mar 2022, 20:59 Je ziet aan alles dat Twente deze wedstrijd als een topwedstrijd beschouwde en AZ dacht er licht over, met een B-garnituur zo een wedstrijd in.

Dit is echt de treurigste wedstrijd van de laatste 20.

Karlsson een 2.
Wijndal een -1
De Wit draagt ook geen moer bij behalve domme ongepaste overtredingen
Ik vond de Wit wel een voldoende spelen. Probeerde als één van de weinigen en had ook enkele goede one-touches.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Kunnen de positivo's mij even helpen met wat er goed of leuk aan deze vertoning was? Oh ja, geel voor Hatzidiakos en daarom een schorsing. Nul doelpogingen in de eerste helft. En dat op zondag 20u. :-&
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Nou nou niet zo negatief hoor jongens. Er zijn vorig seizoen 3 spelers vertrokken. Geef onze enige echte eigen Pascal wereldtrainer-in-de-dop Jansen even de tijd om er wat automatismen in te slijpen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MO7 schreef: 13 mar 2022, 21:39 Kunnen de positivo's mij even helpen met wat er goed of leuk aan deze vertoning was? Oh ja, geel voor Hatzidiakos en daarom een schorsing. Nul doelpogingen in de eerste helft. En dat op zondag 20u. :-&
Volgens mij was Panta al eerder geschorst.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Vindahl: Goede pass eerste helft op Karlsson wat voor gevaar zorgde. Ongelukkig bij de goal van FC Twente wanneer de bal door zijn benen gaat. Had aan het einde van de wedstrijd meer rust moeten hebben in zijn passing want leverde meerdere keren zomaar in. Een 5,5
Sugawara: wordt steeds meer een baasje. Gebaart veel naar medespelers en uit zijn frustratie. Is een van de weinigen die in hectiek rust kan bewaren en aanvallend komt er van deze back de meeste dreiging uit, al gaat er nog wel eens een pass mis. Een 6
Martins Indi: soms echt onbehouwen en door lang wachten is een noodrem ineens nodig. Een 5,5
Hatzidiakos: zeer wisselvallig, soms uitstekend de rust bewarend, andere keren onnodig inleveren of verkeerde timing in luchtduel. Een 5
Wijndal: hief buitenspel op door veel te ver achter de verdedigende linie te gaan staan, wordt er daarna gigantisch uitgesprint ondanks de enorme voorsprong die hij had. Gaat in de aanval goed mee maar wordt uitermate druistig naarmate hij bij strafschopgebied/achterlijn komt waardoor rendement daalt. Zit met zijn hoofd al bij ajax en Nederlands elftal. Een 4
Koopmeiners: is dit de verlosser voor alle "AZ-moet-de-jeugd-de-kans-geven-want-dat-is-nu-eenmaal-het-beleid"-fans? Ik denk van niet. Begon matig aan de wedstrijd met balverlies en een gele kaart. Wist niet goed waar hij moest staan en wie nu duel moest aangaan. Herstelde zich later wel enigszins. Nieuwelingen mogen fouten maken. Helaas voor hem toch een 4
Reijnders: heeft zijn vizier te veel op de centrale verdedigers waardoor diepgang vanuit het middenveld ontbreekt. In de eerste helft ging vrijwel alles terug. In de rust moet Jansen daar iets van hebben gezegd want in de 2e helft ging het al beter en wist hij de weg voorwaarts af en toe te vinden. Een 5
Evjen: veroverde behoorlijk wat ballen en deed er regelmatig iets aardigs mee. Maar kan ook op cruciale momenten een te zachte schuin voorwaartse breedtepass geven die onderschept wordt en tot counter leidt. Een 6
De Wit: werkt zichzelf het schompes, wint veel luchtduels maar moet niet uit armoede gaan dribbelen linksvoor. Een 6,5
Pavlidis: krijgt de ene na de andere vervelende lange bal van achteruit. Niet echt lekker voetballen. Doet er dan nog redelijk vaak iets nuttigs mee maar lijkt voor de rest vermoeid te zijn. Een 5
Karlsson: geniale (en ook nog eens functionele) rabona's en balaannames, maar krijgt te weinig de bal en loopt niet altijd genoeg mee terug. Een 5

Wissels: Clasie laat zien hoe het moet. Waar alle middenvelders 3 aanrakingen nodig heeft, heeft Clasie er 2 nodig. Plus geeft hij vaker een goed vervolg. Aboukhlal was niet onverdienstelijk. Sowah nu en dan ok maar liet Twente speler wel de assist geven waar de goal uit kwam. Witry extreem wisselvallige kamikazepiloot met vaak benen hoog in de lucht maar ook een geniale dribbel door het midden.

Wat ik niet begrijp: AZ kan zo goed tikken/kaatsen, maar het gebeurt te weinig. Speel een spits eens aan en loop dan eens door à la afgekeurde goal van Twente. En waarom durft niemand te dribbelen? Midstjö creëert op die manier ruimte en kansen. Wissel die lange bal eens af met meer ballen door het midden waarbij je de linies overslaat. Dan wordt het misschien ook wat leuker om naar te kijken.

O ja, en nog iets: schiet eens een keer op goal!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 13 mar 2022, 21:39 Kunnen de positivo's mij even helpen met wat er goed of leuk aan deze vertoning was? Oh ja, geel voor Hatzidiakos en daarom een schorsing. Nul doelpogingen in de eerste helft. En dat op zondag 20u. :-&
Hatzidiakos is laatst al geschorst geweest en dit was z'n 1e gele kaart nadien. Dus pas als hij nog 4 gele kaarten krijgt is hij weer geschorst.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Nou, dit was echt zonde van de tijd... balletje breed, balletje terug, balletje kwijt. En dat steeds binnen een paar seconden. Heb me kapot zitten ergeren. En als ik dan de foto van het fotoverslag op AZ.nl zie dan erger ik me vanochtend nog even verder. Leuk trucje van Karlsson om die bal achter het standbeen voor proberen te geven maar je hebt er niks aan.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Forza AZ schreef: 13 mar 2022, 23:23 Hatzidiakos is laatst al geschorst geweest en dit was z'n 1e gele kaart nadien. Dus pas als hij nog 4 gele kaarten krijgt is hij weer geschorst.
Deze teleurstelling kan er ook nog wel bij
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Redelijk volle tribunes met best leuke sfeer was positief. Indi, later Clasie en een beetje de Wit positief. Daar laat ik het maar bij.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

MO7 schreef: 13 mar 2022, 21:39 Kunnen de positivo's mij even helpen met wat er goed of leuk aan deze vertoning was? Oh ja, geel voor Hatzidiakos en daarom een schorsing. Nul doelpogingen in de eerste helft. En dat op zondag 20u. :-&
Verdedigend stond het redelijk. Wel twee serieuze kansen weggegeven. Het is dat die jongen 12 centimeter buitenspel staat anders ga je er echt kansloos af.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 13 mar 2022, 21:39 Kunnen de positivo's mij even helpen met wat er goed of leuk aan deze vertoning was? Oh ja, geel voor Hatzidiakos en daarom een schorsing. Nul doelpogingen in de eerste helft. En dat op zondag 20u. :-&
Nee hoor, sorry. Niks positiefs na gisteravond. Niks leuks.
Wat ik zie is een ploeg die ideeënloos op het veld loopt en niet durft te voetballen. Die passjes heen en weer achterin waren hemelschreiend: om vooral “controlerend” te spelen, geen fouten durven maken, maar elk zo’n actie eindigend met een wilde richtingloze trap naar voren met balverlies als resultaat.
AZ is het even kwijt, onze “kartrekkers” hopeloos uit vorm.
Het enige wat misschien als verzachtend mag worden genoemd is de hoeveelheid wedstrijden. Dat kunnen ze blijkbaar niet aan?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 14 mar 2022, 08:37 Het enige wat misschien als verzachtend mag worden genoemd is de hoeveelheid wedstrijden. Dat kunnen ze blijkbaar niet aan?
Ik vind dat nooit een excuus. Wat ik me nog zat te bedenken: in welke mate laat AZ de terugwedstrijd tegen Bodo Glimt prevaleren? Wellicht denkend: we gaan nog wel gewoon vierde worden.
Plaats reactie