AZ-FC Twente (zo 13 maa, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

sister of mercy schreef: 13 mar 2022, 21:08 Juist, dan is een serie neerzetten leuk maar het maskeerde heel veel.
Ja en als je daar wat van zei dan krijg je het halve forum over je heen.
Het hele seizoen is het voetbal gewoon SLECHT. Het is niet leuk om naar te kijken en het oogt ook niet sterk. Maarja, we wonnen wel.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Rjansen17 schreef: 14 mar 2022, 06:43 Redelijk volle tribunes met best leuke sfeer was positief. Indi, later Clasie en een beetje de Wit positief. Daar laat ik het maar bij.
Het was leuk om weer echt naar voetbal te kijken ipv voor de tv. Maar ik heb het gevoel dat het de spelers echt geen reet boeit. Sinds we weer naar het stadion mogen verliest AZ alleen maar.
"One swallow does not make a summer"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Wat een vreselijke tijdstip op zondag is dit toch. Hier moeten ze echt mee stoppen. Volgens mij is geen enkele supporter hier blij mee.

Nu nog zo een draak van een wedstrijd gezien en het feest is compleet. Clasie en Midtsjo beide moeten missen is even te veel van het goede. Doordekken ging vooral in de eerste helft niet goed waardoor er weinig grip op het middenveld was. Bij de opbouw zakte Reijnders en Koopmeiners beide wel erg in waardoor de ruimtes ook klein bleven en het voor twente helemaal makkelijk werd om de boel vast te zetten. Verder kreeg ik ook sterk de indruk dat de vermoeidheid een grote rol begint te spelen. ajax en Feyenoord thuis, Nijmegen en Noorwegen uit met de bijbehorende reistijd. En dat in slechts 1,5 week tijd.

De wissel van Sugawara vond ik overigens echt onbegrijpelijk. Zat redelijk in de wedstrijd en Witry is toch wel een paar klasses minder.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat wilde Jansen nou bereiken met die wissels in de rust? Wat voegen Sowah en Aboukhlal nou toe ten opzichte van Evjen en Pavlidis waardoor het na een abominabele eerste helft beter moet worden? Die gasten houden geen bal vast en zijn slecht in de kleine ruimte. Ik begrijp daar echt geen reet van.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Langedijk schreef: 14 mar 2022, 09:47 Wat wilde Jansen nou bereiken met die wissels in de rust? Wat voegen Sowah en Aboukhlal nou toe ten opzichte van Evjen en Pavlidis waardoor het na een abominabele eerste helft beter moet worden? Die gasten houden geen bal vast en zijn slecht in de kleine ruimte. Ik begrijp daar echt geen reet van.
Hij wilde dreiging in de diepte creëren. Dan zijn dit ook wel de wissels die je kunt doen. Daarbij speelde Pavlidis onzichtbaar en Evjen ook niet bijzonder. Je zag dat die snelheid of alleen de dreiging daarvan al een ander spelbeeld bracht. Echter blijft het daar veelal wel bij omdat ze weinig duels winnen en technisch (Aboukhlal) niet vaardig genoeg zijn.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 14 mar 2022, 09:47 Wat wilde Jansen nou bereiken met die wissels in de rust? Wat voegen Sowah en Aboukhlal nou toe ten opzichte van Evjen en Pavlidis waardoor het na een abominabele eerste helft beter moet worden? Die gasten houden geen bal vast en zijn slecht in de kleine ruimte. Ik begrijp daar echt geen reet van.
Hij wilde meer diepte in het spel brengen door enkele spurters in te brengen in de hoop het veld daarmee langer te maken.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Zo. Dit was echt ontzettend beroerd. Echt iedereen zakte door de ondergrens, op Clasie na die toch echt wel zijn gemis liet voelen. Vooral Reijnders had ik meer van verwacht. Zo’n goed schot in de benen en dan niks proberen, op het angstige af. Zonde want de derde plek lag echt voor het grijpen. Win je de komende twee wedstrijden dan kun je nog spreken van een incident. Maar ik hoop niet dat dit het begin is van een vrije val.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ fanatic 4-life schreef: 14 mar 2022, 11:11 Hij wilde dreiging in de diepte creëren.
Welke diepte? Er lag nauwelijks ruimte achter de verdediging van Twente en na de 0-1 was dat helemaal zo. Haal ze er dan weer af of breng er 1 tegelijk. Twee van die treurwilgen voorin waardoor het laatste half uur volledig kansloos was. Evjen doet af en toe nog leuke dingen tenminste zoals die hakbal tegen Bodo. Beukema had er ook veel eerder in gemoeten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Leeuwenhart schreef: 14 mar 2022, 12:25 Maar ik hoop niet dat dit het begin is van een vrije val.
Nou, heel hard vallen kunnen ze niet met 10 punten voorsprong op plek 6. Maar als je 5e wordt ben je gewoon de lul want dan mag je tegen vervelende clubs als Utrecht en Groningen nog voor een 'prijs' spelen waar je niks aan hebt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Nu heeft Jansen het licht toch ook wel gezien hoop ik?

Witry, Aboukhlal, Sowah nooit meer opstellen.
En wat mij betreft Reijnders ook niet. Viel me ook zwaar tegen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bertje schreef: 14 mar 2022, 13:15 Nu heeft Jansen het licht toch ook wel gezien hoop ik?

Witry, Aboukhlal, Sowah nooit meer opstellen.
En wat mij betreft Reijnders ook niet. Viel me ook zwaar tegen.
Dan blijft Hobie Verhulst, de club arts en dat groepje supporters in die sponsor dugout over als wisselopties
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bertje schreef: 14 mar 2022, 13:15 En wat mij betreft Reijnders ook niet. Viel me ook zwaar tegen.
Reijnders heeft vorig jaar een paar prima wedstrijden gevoetbald. Maar dat was wel naast Koopmeiners. Nu blijft er niks van die jongen over.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

SimonPoulsen schreef: 14 mar 2022, 13:21 Dan blijft Hobie Verhulst, de club arts en dat groepje supporters in die sponsor dugout over als wisselopties
:lol:
Het is gewoon de teleurstelling die ik uit.
Maar man man man wat is het een karige bank.
De uitwedstrijd voor de beker tegen Twente was top.
Zo moeten ze elke week spelen. En geen gelul over vermoeidheid.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Langedijk schreef: 14 mar 2022, 12:26 Welke diepte? Er lag nauwelijks ruimte achter de verdediging van Twente en na de 0-1 was dat helemaal zo. Haal ze er dan weer af of breng er 1 tegelijk. Twee van die treurwilgen voorin waardoor het laatste half uur volledig kansloos was. Evjen doet af en toe nog leuke dingen tenminste zoals die hakbal tegen Bodo. Beukema had er ook veel eerder in gemoeten.
Dan heb je niet erg goed opgelet. De eerste helft lag er ruimte zat achter de laatste linie van Twente. Na die goal ging Twente wat meer inzakken, lijkt mij niet zo gek bij een 1-0 voorsprong uit bij AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ fanatic 4-life schreef: 14 mar 2022, 15:22 Dan heb je niet erg goed opgelet. De eerste helft lag er ruimte zat achter de laatste linie van Twente.
Ruimte zat en toch 0 schoten op doel? Dat lijkt me onmogelijk bij een club in het betaalde voetbal :shock:

Maar zelfs dan, Ron Jans is ook niet achterlijk. Die ziet die gasten ook staan bidden langs het veld en dirigeert zijn mannen een paar meter achteruit. Het waren gewoon loze wissels. Had gewoon dat cruciale punt gekoesterd na een tranentrekkende vertoning.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ferry schreef: 14 mar 2022, 13:21 Reijnders heeft vorig jaar een paar prima wedstrijden gevoetbald. Maar dat was wel naast Koopmeiners. Nu blijft er niks van die jongen over.
Reijnders functioneert als loper naast een strateeg. Reijnders moet (nog) niet als strateeg gaan voetballen.

Peer was gewoon ondermaats en had totaal geen grip in de wedstrijd. Begon meteen al slecht met balverlies en een kaart en speelde daarna op safe en dus onzichtbaar. Lang zat, maar toch fysiek niet sterk in de duels.

De speler die wij nodig hadden op het middenveld speelde bij de tegenstander. De Nederlands Algerijn Ramiz Zerrouki van 23 jaar.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

ForzAZ schreef: 14 mar 2022, 16:00 Reijnders functioneert als loper naast een strateeg. Reijnders moet (nog) niet als strateeg gaan voetballen.

Peer was gewoon ondermaats en had totaal geen grip in de wedstrijd. Begon meteen al slecht met balverlies en een kaart en speelde daarna op safe en dus onzichtbaar. Lang zat, maar toch fysiek niet sterk in de duels.

De speler die wij nodig hadden op het middenveld speelde bij de tegenstander. De Nederlands Algerijn Ramiz Zerrouki van 23 jaar.
DE spijker op de kop. Gauw halen die Zerrouki als opvolgher van Midtsjo.
Volgend jaar april weten we meer
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

galblazer schreef: 14 mar 2022, 16:29 DE spijker op de kop. Gauw halen die Zerrouki als opvolgher van Midtsjo.
Zerrouki is meer Clasie. Luuk Brouwers (23) is meer Midtsjö.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Het meest frustrerende aan de hele avond is natuurlijk dat we ook nog Boer zoekt vrouw hebben moeten missen.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Over tactische keuzes: ik vind het inbrengen van Sowah en Aboukhlal net die cavia's van André van Duin (voor de oudere kijker) van vroeger. Je zet ze neer, maar hebt geen idee of ze willen rennen en zo ja, waarheen. Totaal gebrek aan tactisch vermogen dat doorgaans dan ook niets oplevert.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie