AZ-FC Twente (zo 13 maa, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MO7 schreef: 14 mar 2022, 17:56 Over tactische keuzes: ik vind het inbrengen van Sowah en Aboukhlal net die cavia's van André van Duin (voor de oudere kijker) van vroeger. Je zet ze neer, maar hebt geen idee of ze willen rennen en zo ja, waarheen. Totaal gebrek aan tactisch vermogen dat doorgaans dan ook niets oplevert.
De vorige competitiewedstrijd tegen NEC brachten zij juist de broodnodige impuls aan het elftal om toch nog de zwaarbevochten overwinning uit het vuur te slepen. Maar toen verving Sowah De Wit en ging op tien spelen. Dat zijn plek ook is kunnen we na de berichten uit België inmiddels zelf ook wel concluderen.

Gisteravond kwam Sowah voor Evjen voorin op de rechterbuitenkant. Weet Jansen het nu nog niet?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 14 mar 2022, 18:02 De vorige competitiewedstrijd tegen NEC brachten zij juist de broodnodige impuls aan het elftal om toch nog de zwaarbevochten overwinning uit het vuur te slepen.
Nee joh. Sowah viel redelijk in tegen NEC maar liet zich ook makkelijk provoceren. Aboukhlal deed alles fout.

Vergelijking met die cavia’s van André vind ik een hele mooie :lol:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

ForzAZ schreef: 14 mar 2022, 17:46 Zerrouki is meer Clasie. Luuk Brouwers (23) is meer Midtsjö.
Kan zijn, maar wel halen. Zerrouki dan . Speelt het hele seizoen al erg goed
Volgend jaar april weten we meer
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Wildcat schreef: 13 mar 2022, 20:59 In een week:

Uit de beker
Uit Europa
Plek 3 verder weg.

Drie verliespartijen
Het is nog mogelijk om in Europa door te gaan hè. Donderdag nog een kans. Moet alleen wel veel beter dan gisteravond.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Rjansen17 schreef: 14 mar 2022, 06:43 Redelijk volle tribunes met best leuke sfeer was positief. Indi, later Clasie en een beetje de Wit positief. Daar laat ik het maar bij.
De sfeer was top als je voor Twente bent. 😉

Serieus: ik het thuispubliek amper gehoord. Wat dat betreft had iedereen (behalve Twente en het uitvak) een offday.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

galblazer schreef: 14 mar 2022, 19:55 Kan zijn, maar wel halen. Zerrouki dan . Speelt het hele seizoen al erg goed
Ik neem aan dat Twente niet gaat verkopen aan een concurrent. 😉
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Shota-Arveladze schreef: 14 mar 2022, 08:48 Het was leuk om weer echt naar voetbal te kijken ipv voor de tv. Maar ik heb het gevoel dat het de spelers echt geen reet boeit. Sinds we weer naar het stadion mogen verliest AZ alleen maar.
Jij hebt Feyenoord thuis overgeslagen begrijp ik?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 14 mar 2022, 21:20 Jij hebt Feyenoord thuis overgeslagen begrijp ik?
Heracles-thuis blijkbaar ook.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

galblazer schreef: 14 mar 2022, 19:55 Kan zijn, maar wel halen. Zerrouki dan . Speelt het hele seizoen al erg goed
Twente is al bezig met hem om zijn contract open te breken. Die hebben natuurlijk ook door dat hij met zijn goede spel in de picture staat van clubs met geld.

Ik denk dat AZ deze speler wel kan vergeten. Hoog prijskaartje en andere en hogere ambities dan die van AZ.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Langedijk schreef: 14 mar 2022, 15:52 Ruimte zat en toch 0 schoten op doel? Dat lijkt me onmogelijk bij een club in het betaalde voetbal :shock:

Maar zelfs dan, Ron Jans is ook niet achterlijk. Die ziet die gasten ook staan bidden langs het veld en dirigeert zijn mannen een paar meter achteruit. Het waren gewoon loze wissels. Had gewoon dat cruciale punt gekoesterd na een tranentrekkende vertoning.
Als je niemand hebt die de ruimte achter de laatste linie kan benutten met zijn snelheid levert het inderdaad 0 schoten op. Als het 20 schoten op de goal had opgeleverd dan had hij niet gaan wisselen hé #-o .
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 14 mar 2022, 17:56 Over tactische keuzes: ik vind het inbrengen van Sowah en Aboukhlal net die cavia's van André van Duin (voor de oudere kijker) van vroeger. Je zet ze neer, maar hebt geen idee of ze willen rennen en zo ja, waarheen. Totaal gebrek aan tactisch vermogen dat doorgaans dan ook niets oplevert.
Ik ben dan zeker nóg iets ouder dan jij want het was zo: de cavia’s waren van Meneer van Rijssen en André van Duin was één van de cavia’s.

Eén ding: díé cavia’s wisten het gat vaak wél te vinden 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ fanatic 4-life schreef: 15 mar 2022, 09:53 Als je niemand hebt die de ruimte achter de laatste linie kan benutten met zijn snelheid levert het inderdaad 0 schoten op. Als het 20 schoten op de goal had opgeleverd dan had hij niet gaan wisselen hé #-o .
Ik zie ook in de eerste helft al genoeg speler proberen achter de linie van Twente te komen. Het heuvel bij AZ is dan dat niemand die bal er over heen lepelt en ze wel kijken maar daarna besluiten weer terug te draaien en terug te tikken. Risicoloos, maar het levert geen kansen op.

Die bal met een boogje van Panta vorige week in Noorwegen naar Pavlidis is er een bewijs van dat zij dat veel meer moeten proberen. Of een steekpass of met een boogje die bal in niemandsland neerleggen waar een AZ-speler dan als eerste bij moet zien te komen.
Plaats reactie