AZ-Heracles Almelo (za 19 feb, 21.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Wat een gezeur. Nu met Panta een fantastische reeks neergezet, nu even in de etalage en voor een mooi bedrag weg en dan met Sam een directe vervanger voor volgend seizoen. Dat is gewoon slim managen. Zowel Sam als Panta maken nu wat positionele foutjes maar Sam gaat dat niveau ontstijgen en een echte AZ’er en jongen van de club als Panta gaat een mooi bedrag opleveren. Soms is het hier echt azijnpissen hoor.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5421
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ferry schreef: 18 feb 2022, 14:42
:evil:
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Leeuwenhart schreef: 18 feb 2022, 17:00 Wat een gezeur. Nu met Panta een fantastische reeks neergezet, nu even in de etalage en voor een mooi bedrag weg en dan met Sam een directe vervanger voor volgend seizoen. Dat is gewoon slim managen. Zowel Sam als Panta maken nu wat positionele foutjes maar Sam gaat dat niveau ontstijgen en een echte AZ’er en jongen van de club als Panta gaat een mooi bedrag opleveren. Soms is het hier echt azijnpissen hoor.
Ik zie qua voetbal ook liever Beukema, maar het is toch prima zo? Snap dat gezever over onze eigen Hatzidiakos ook niet helemaal. Hij doet het, ondanks zijn beperkingen, prima. Lekker vandezomer verkopen en volgend jaar de Beuk erin!
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De vorige wedstrijd was dramatisch rommelig.

In balbezit is het spel regelmatig slecht. Het balverlies veelvuldig. Het spel zonder bal is daarentegen goed. Balverovering is agressief en snel. Leidt ook vaak tot counterspel en goals.

Wat ik niet begrijp is waarom het team zo vaak slecht in balbezit speelt. Balbezitwisselingen zijn een indicatie voor het niveau van een wedstrijd.

AZ wint dus wedstrijden van een laag niveau, de meeste wedstrijden in de eredivisie. Soms speelt AZ ook in balbezit goed. Vaak niet.

Daarom kijk ik ook uit naar wedstrijden tegen teams die in staat zijn op balbezit te spelen. Dus teams die onder de balveroverdruk uit kunnen spelen.

Wat dan?

Wijndal zegt na een wedstrijd vaak: we waren of werden te slordig. Dan denk ik... technische staf. Heb je wel oren?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

galblazer schreef: 18 feb 2022, 15:45 Het was te verwachten. Volgens sommige forummers is het ook logisch
Wij weten het ook allemaal veel beter dan Pascal!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5421
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 19 feb 2022, 08:41 Wij weten het ook allemaal veel beter dan Pascal!
Klopt. ;)
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Grifo schreef: 18 feb 2022, 18:26 Ik zie qua voetbal ook liever Beukema, maar het is toch prima zo? Snap dat gezever over onze eigen Hatzidiakos ook niet helemaal. Hij doet het, ondanks zijn beperkingen, prima. Lekker vandezomer verkopen en volgend jaar de Beuk erin!
Zonder de individuele kwaliteiten discussie te herhalen:
Het is niet prima wanneer het niet gerechtvaardigt is.

Een Beukema in vorm laat je gewoon staan tot het minder wordt. Statistisch is dit weekend het voetbalweekend waarin AZ vaak verzaakt (als ik het goed heb gezien in de gedeelde grafiekjes).
Ik zie dan ook niet in waarom je juist nu het team in vorm uit elkaar zou halen. Het zou bijna typisch worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11150
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hatzidiakos en BMI samen is gewoon dramatisch tegen zwakkere ploegen. Met Beukema heb je snelheid, opbouw en zowel aanvallend als verdedigend kopkracht. Nu heb je niks.

Maar Jansen geniet blijkbaar van tientallen breedtepasses en terugspeelballen. Nou, ik niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Langedijk schreef: 19 feb 2022, 10:17 Hatzidiakos en BMI samen is gewoon dramatisch tegen zwakkere ploegen. Met Beukema heb je snelheid, opbouw en zowel aanvallend als verdedigend kopkracht. Nu heb je niks.

Maar Jansen geniet blijkbaar van tientallen breedtepasses en terugspeelballen. Nou, ik niet.
Ik ook niet. Mét Beukema is het leuker om naar te kijken, sneller en aanvallender. Het is toch niet te geloven. Ik begrijp er werkelijk geen reet van dat hij Beukema iedere keer passeert. Het enige dat ik kan bedenken is dat Panta moet spelen om in de etalage gezet te worden. Maar dan mag hij wel beter gaan ballen want anders koopt geen club hem.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 19 feb 2022, 09:04 Statistisch is dit weekend het voetbalweekend waarin AZ vaak verzaakt (als ik het goed heb gezien in de gedeelde grafiekjes).
Wat een onzinnige statistiek. Elke wedstrijd staat op zich, afhankelijk van de opstelling, blessures, het weer, het programma, wel of geen publiek etc.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 19 feb 2022, 09:04 Zonder de individuele kwaliteiten discussie te herhalen:
Het is niet prima wanneer het niet gerechtvaardigt is.

Een Beukema in vorm laat je gewoon staan tot het minder wordt. Statistisch is dit weekend het voetbalweekend waarin AZ vaak verzaakt (als ik het goed heb gezien in de gedeelde grafiekjes).
Ik zie dan ook niet in waarom je juist nu het team in vorm uit elkaar zou halen. Het zou bijna typisch worden.
Het is wel gerechtvaardigd. AZ is een bedrijf, er moet geld verdiend worden. Het is niet de Help-Beukema-het-eerste-elftal-in Stichting. Geld kan verdiend worden op meerdere manieren: commercie, transfers, tv-rechten, wedstrijdbaten en toernooipremies. Goede resultaten en mooi voetbal leiden tot verbetering van al deze inkomsten, maar zijn zelf geen directe inkomstenbron, behoudens Europese premies.

Als bij de ene opstelling (Hatzidiakos) de kansen op succes nagenoeg gelijk zijn als bij de andere opstelling (Beukema) dan is het prima te billijken dat Hatzidiakos speelt omdat hij transferinkomsten vertegenwoordigt die anders deels zouden kunnen verdampen. Dat is een gerechtvaardige keuze die Jansen maakt, zelfs als Beukema iets beter is of aantrekkelijker voetbal brengt dan Hatzidiakos.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 19 feb 2022, 12:55 Wat een onzinnige statistiek. Elke wedstrijd staat op zich, afhankelijk van de opstelling, blessures, het weer, het programma, wel of geen publiek etc.
Toch zit er een patroon in de afgelopen jaren waarbij AZ altijd deze en de volgende speelronde punten laat liggen om de een of andere reden (niet gevreesd, daarna komt weer een mooie lijn omhoog).

De statistiek is meer een beetje aankleding van het daadwerkelijke punt : Beukema doet het goed en zit in een stijgende lijn, Hatzidiakos was nooit onbetwist én deed het nou niet zó goed dat hij nu de eerste naam is die je op zou schrijven.
Wat dat betreft ga ik niet eens meer op Grifo reageren, die snapt nuances blijkbaar niet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hatzidiakos is natuurlijk eigen jeugd en AZ houdt bij hoeveel minuten er jaarlijks door eigen jeugd worden gemaakt in het eerste. Ik ben benieuwd of dat op de achtergrond ook nog meespeelt. Ik zou dat echt iets voor AZ vinden. AZ deed het namelijk jarenlang goed met minuten van eigen jeugdspelers in het eerste maar dit seizoen is het met alleen Hatzidiakos en Wijndal natuurlijk een behoorlijke terugval.

Belangrijk om vanavond te winnen en dan volgend weekend door te pakken. Kom op AZ!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Grifo schreef: 19 feb 2022, 13:44 Het is wel gerechtvaardigd. AZ is een bedrijf, er moet geld verdiend worden. Het is niet de Help-Beukema-het-eerste-elftal-in Stichting. Geld kan verdiend worden op meerdere manieren: commercie, transfers, tv-rechten, wedstrijdbaten en toernooipremies. Goede resultaten en mooi voetbal leiden tot verbetering van al deze inkomsten, maar zijn zelf geen directe inkomstenbron, behoudens Europese premies.

Als bij de ene opstelling (Hatzidiakos) de kansen op succes nagenoeg gelijk zijn als bij de andere opstelling (Beukema) dan is het prima te billijken dat Hatzidiakos speelt omdat hij transferinkomsten vertegenwoordigt die anders deels zouden kunnen verdampen. Dat is een gerechtvaardige keuze die Jansen maakt, zelfs als Beukema iets beter is of aantrekkelijker voetbal brengt dan Hatzidiakos.
Dat is juist het probleem, ondanks hatzidiakos heeft AZ gewonnen, de man ontbeert kwaliteit, is saai om naar te kijken en staat daarnaast af en toe stil in balbezit te wijzen alsof hij Cruijff is. Een grote dissonant. Niet voor niets constant uitgefloten toen het nog kon😁
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ gaat met een ultradefensief centrum spelen. Veel balletjes heen en weer en naar de keeper.
Eigenlijk weet iedereen al hoe het eruit ziet en het is niet leuk. Schijterig en ook onnodige moeilijkheden op de hals halen. Zo vaak gezien. maarja.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

voorspelling: 3-1. Wat denken jullie?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 19 feb 2022, 18:14 voorspelling: 3-1. Wat denken jullie?
0-0 vanwege het kloteweer.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

salmonyappi schreef: 19 feb 2022, 18:22 0-0 vanwege het kloteweer.
Heracles pakte alleen op 5 november 2005 een punt in Alkmaar met een 2-2 gelijkspel.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6505
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

sowah4.PNG
sowah4.PNG (84.96 KiB) 1268 keer bekeken

Sowah stats.
Glory Hunter
Plaats reactie