Go Ahead Eagles-AZ (zo 13 feb, 12.15u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ferry schreef: 13 feb 2022, 13:09 Mooi; het Deventer publiek bedankt Beukema.
Ik zie Maher niet snel de AZ fans bedanken als hij met Utrecht terugkeert in Alkmaar.
"One swallow does not make a summer"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Mooie overwinning.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Dit soort rommelige wedstrijden kun je ook zomaar punten verspelen, maar gelukkig heeft AZ gewoon gewonnen. Heerlijk, ook gezien de overige uitslagen van dit weekend. Op naar AZ - Heracles. Hopelijk gewoon weer in het stadion aanwezig dan.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 13 feb 2022, 11:42 Haha Sam. Waar martins indi en Panta al 867 corners telkens zelfverzekerd maar voren stomen, en nooit de bal erinkoppen. Heeft sam het nu alweer voor elkaar. Wat een verschil.
Die door AZ opgeleide verdediger was Beukema helemaal kwijt.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Clasie zat er trouwens heel vaak weer nuttig tussen met intercepties. Onopvallend maar wel belangrijk.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZuid-Scharwoude schreef: 13 feb 2022, 20:40 Clasie zat er trouwens heel vaak weer nuttig tussen met intercepties. Onopvallend maar wel belangrijk.
Eens. Evenals De Wit.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 13 feb 2022, 14:03 Ik zie Maher niet snel de AZ fans bedanken als hij met Utrecht terugkeert in Alkmaar.
Onvergelijkbare situatie.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik word zo langzamerhand niet meer zenuwachtig van een achterstand. Lekker.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Dat is ook wel terecht:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

We hebben ook al sinds 30 oktober (AZ - Zwolle, 3-2) niet meer dan 1 tegentreffer per wedstrijd geïncasseerd in de officiële wedstrijden. Dat zijn 18 wedstrijden op rij! Als je de oefenwedstrijden tussendoor erbij haalt, zelfs 20 wedstrijden.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 15 feb 2022, 12:35 We hebben ook al sinds 30 oktober (AZ - Zwolle, 3-2) niet meer dan 1 tegentreffer per wedstrijd geïncasseerd in de officiële wedstrijden. Dat zijn 18 wedstrijden op rij! Als je de oefenwedstrijden tussendoor erbij haalt, zelfs 20 wedstrijden.
En dat met een linie van waardeloze verdedigers en een knoeiende keeper!
😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 15 feb 2022, 14:50 En dat met een linie van waardeloze verdedigers en een knoeiende keeper!
😉
Ik wilde dat er niet gelijk bijzetten. Maar ook Panta-BMI doen het dus, ondanks enkele tekortkomingen, goed. Ik zie Beukema ook graag spelen, maar als de coach anders besluit vind ik het ook best. Dat krediet heeft hij wel verdient.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Kilkenny schreef: 15 feb 2022, 10:28 Onvergelijkbare situatie.
Jeugdspeler die een transfer maakt en dan respectvol het oude publiek bedankt?
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Shota-Arveladze schreef: 16 feb 2022, 07:24 Jeugdspeler die een transfer maakt en dan respectvol het oude publiek bedankt?
Het gaat er denk ik ook om op welke manier een jeugdspeler ooit vertrok.
Beukema vertrok als held. Maher bepaald niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

salmonyappi schreef: 16 feb 2022, 08:58 Het gaat er denk ik ook om op welke manier een jeugdspeler ooit vertrok.
Beukema vertrok als held. Maher bepaald niet.
Ik weet niet waarom Maher niet als 'held' vertrokken zou zijn. Heeft samen met Altidore ons onze laatste prijs bezorgd, is nooit negatief geweest over de club, is niet naar rivaal ajax of concurrent Feyenoord overgestapt. Snap niet dat Maher zo negatief wordt bejegend door een deel van het publiek.

Als ik Maher was en Koopmeiners voor me zou hebben gehad, had ik ook eieren voor mijn geld gekozen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Grifo schreef: 16 feb 2022, 11:19 Ik weet niet waarom Maher niet als 'held' vertrokken zou zijn. Heeft samen met Altidore ons onze laatste prijs bezorgd, is nooit negatief geweest over de club, is niet naar rivaal ajax of concurrent Feyenoord overgestapt. Snap niet dat Maher zo negatief wordt bejegend door een deel van het publiek.

Als ik Maher was en Koopmeiners voor me zou hebben gehad, had ik ook eieren voor mijn geld gekozen.
Ik vind Maher geen held, sorry.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

salmonyappi schreef: 16 feb 2022, 12:04 Ik vind Maher geen held, sorry.
De Maher die naar PSV ging had met AZ de KNVB beker gewonnen en was het voorbeeld voor onze jeugdopleiding. Hij staat zelfs nog op ons stadion. Speelde werkelijk een fantastische wedstrijd en vertrok daarna naar AZ. Oftewel, hij ging wel degelijk weg als held en populaire speler.

Alleen toen hij bij PSV zat begon hij steeds vervelender te doen over de AZ fans in de media.
https://www.youtube.com/watch?v=lmqMjvhC8s8
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 16 feb 2022, 20:58 De Maher die naar PSV ging had met AZ de KNVB beker gewonnen en was het voorbeeld voor onze jeugdopleiding. Hij staat zelfs nog op ons stadion. Speelde werkelijk een fantastische wedstrijd en vertrok daarna naar AZ. Oftewel, hij ging wel degelijk weg als held en populaire speler.

Alleen toen hij bij PSV zat begon hij steeds vervelender te doen over de AZ fans in de media.
https://www.youtube.com/watch?v=lmqMjvhC8s8
De Maher die na zijn 2e periode bij AZ vertrok en riep dat Utrecht zo'n fantastisch plan had (ik ben nog onder de indruk van de topresultaten van Utrecht... ), ging niet weg als held, nadat hij eerder had aangegeven te blijven en dat dus niet deed. Goed, misschien te weinig perspectief, maar dat had hij ook gewoon kunnen melden.

Anyway, om kort te gaan, hij staat er al dan niet terecht bij veruit de meeste fanatieke AZ supporters slecht op, in tegenstelling tot Beukema bij Go Ahead. Die 2 situaties zijn dus niet te vergelijken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Kilkenny schreef: 16 feb 2022, 21:26 De Maher die na zijn 2e periode bij AZ vertrok en riep dat Utrecht zo'n fantastisch plan had (ik ben nog onder de indruk van de topresultaten van Utrecht... ), ging niet weg als held, nadat hij eerder had aangegeven te blijven en dat dus niet deed. Goed, misschien te weinig perspectief, maar dat had hij ook gewoon kunnen melden.

Anyway, om kort te gaan, hij staat er al dan niet terecht bij veruit de meeste fanatieke AZ supporters slecht op, in tegenstelling tot Beukema bij Go Ahead. Die 2 situaties zijn dus niet te vergelijken.
Ik ben ook geen Maherfan. Vind het een vervelende gozer die wel wat meer respect mag tonen voor AZ. Mijn comment was dan ook een sneer naar hem. Dat Maher na zijn 2e periode bij AZ wegging en een trap na gaf, ja dat niet zo mooi. Maar Maher was wel degelijk een held toen hij AZ verliet vlak na het winnen van de KNVB beker en naar PSV ging. 1e keer dat hij met PSV tegen AZ speelde was hij meteen al vervelend. Daarom veel respect voor een Beukema, zelfde situatie, maar twee grote verschillen in persoonlijkheid.
"One swallow does not make a summer"
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Shota-Arveladze schreef: 17 feb 2022, 07:39 Ik ben ook geen Maherfan. Vind het een vervelende gozer die wel wat meer respect mag tonen voor AZ. Mijn comment was dan ook een sneer naar hem. Dat Maher na zijn 2e periode bij AZ wegging en een trap na gaf, ja dat niet zo mooi. Maar Maher was wel degelijk een held toen hij AZ verliet vlak na het winnen van de KNVB beker en naar PSV ging. 1e keer dat hij met PSV tegen AZ speelde was hij meteen al vervelend. Daarom veel respect voor een Beukema, zelfde situatie, maar twee grote verschillen in persoonlijkheid.
Hij werd toen door een flink deel van de fanatieke aanhang ook uitgefloten en 'toegezongen'. Dat hoef je ook niet meer op respect te rekenen als supporters en club. We hoeven ook niet blind te zijn voor de realiteit en dat is dat veel supporters op de Ben-side niet heel ruimdenkend zijn.
____________
Hoc est nihil
Plaats reactie