Fortuna Sittard-AZ (zo 16 jan, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wildcat schreef: 16 jan 2022, 17:25 Ik word heel vrolijk van Beukema die net bijna zijn tweede kopgoal maakt. Dat is een kwaliteit die we bij AZ missen, gevaarlijk zijn uit corners.

Daarnaast staat hij als CV erg goed. En heel fijn dat Evjen bijna een half uur speeltijd krijgt, hopelijk betekend dit dat hij als basisspeler voor rechtsbuiten wordt gezien en dat is het einde voor Witry dan.

Dat gezegd te hebben; mindere zaken mogen zeker worden aangekaart meneertje met zijn roze bril. Er zijn nou eenmaal heel veel dingen te te wensen overlaten, alleen hebbeb we het geluk momenteel aan onze zijde.
Niks roze bril. Ik zie echt wel dat het niet best is, heb ik ook al een paar keer gezegd, maar heb geen behoefte om steeds maar alles wat niet goed is te benoemen.
Ik zie een ploeg moeizaam spelen, maar 11x op rij winnen.

Zeiken doe je als je na een kutwedstrijd met 2-0 verliest.
Je bent blij als je ondanks kutvoetbal toch wint.
De fanpage is verdeeld in een groep glas-half-vol en glas-half-leeg-types…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 16 jan 2022, 17:40 Ik zou deze seizoenshelft minder gaan klagen
Goed voornemen!
we can come an end
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

differentcook schreef: 16 jan 2022, 17:37 Ook voor Max
Zeker weten.
Sowieso dit seizoen nog versterking in de selectie en voor volgend seizoen een nieuwe trainers staf. Kan die koppen niet uitstaan.
Laatst gewijzigd door pAuluZ op 16 jan 2022, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 16 jan 2022, 17:40 Ja, maar ook Beukema
Van afstand is deze keeper echt onbetrouwbaar. Wie dit gescout heeft?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Owen is zo'n fijne glas halfvol gast.
we can come an end
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ferry schreef: 16 jan 2022, 17:28 Opvallend dat Gudmundsson mag invallen. Max vertelde toch dat hij niet meer zou worden opgesteld?
"Aan de andere kant weet Albert dat als we straks moeten gaan kiezen tussen gelijkwaardige spelers op zijn positie, de kans bestaat dat de voorkeur zal uitgaan naar een speler met een doorlopend contract", waarschuwt Huiberts alvast, met het oog op de laatste maanden van het seizoen''Dit is de quote van Huiberts dus hij sluit hem niet per se uit, überhaupt is dat aan de trainer en niet aan Huiberts per se. Hoe dan ook, Aboukhlal is er niet, Duin/Barasi geblesseerd, Evjen niet onomstreden dus technisch gezien is het dan logisch dat Gudmundsson speelt gezien er niet direct gelijkwaardigen zijn, tot de eventuele ''aankoop'' komt...
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het is dat ze bij Fortuna kromme voeten hebben. Dat AZ pech had in eerdere wedstrijden kunnen we nu gelukkig wegstrepen. Dat argument gaat niet meer op.

Owen lacht het allemaal weer weg. Begin ik me ook steeds vaker aan te storen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 16 jan 2022, 17:45 Het is dat ze bij Fortuna kromme voeten hebben. Dat AZ pech had in eerdere wedstrijden kunnen we nu gelukkig wegstrepen. Dat argument gaat niet meer op.

Owen lacht het allemaal weer weg. Begin ik me ook steeds vaker aan te storen.
Ik word er wel blij van hem te zien praten en dollen.
Hij zal daarnaast kritisch genoeg zijn.
we can come an end
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Het is niet best wat AZ vandaag liet zien. Gelukkig de drie punten mee uit Limburg. Maar het houdt niet over. Als ik zo de analyse van de aanvoerder besluiter, dan heb ik een hele andere wedstrijd gezien.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 16 jan 2022, 17:47 Ik word er wel blij van hem te zien praten en dollen.
Hij zal daarnaast kritisch genoeg zijn.
Vindt ik ook prima hoor. Maar zeggen wij hebben de hele pot gedomineerd en nooit het gevoel gehad dat fortuna ging scoren is gewoon onzin. Fortuna heeft meer grote kansen gehad dan AZ. Mag je best eerlijk benoemen. Daar stoor ik me aan, want volgens mij meent hij het ook gewoon. Als je met die gedachte ook staat te voetballen...
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Wildcat schreef: 16 jan 2022, 17:30 Wie is trouwens die iets vollere getinte man die bij AZ op de bank zit? Ik zie hem altijd wel zitten maar ik heb geen idee wat zijn functie is maar hij zit volgens mij niet in zijn trainingskleding maar in zijn normale kleding.
Ari

Team manager
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Bob Ross schreef: 16 jan 2022, 17:22 Voor het eerst sinds tijden niet volledig nutteloos omdat Beukema aanvallend kan koppen. Ook leuk na 5 jaar wachten...
De corners van Koopmeiners waren vrij vaak gevaarlijk en leverden doelpunten op. Zelfs aan de andere kant (Stengs) vlogen ze er wel regelmatig in. Maar dat was afgelopen twee seizoenen wel voor het eerst sinds Elm ze nam.
____________
Hoc est nihil
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Nou, ten eerste blij met de punten. Maar het spel is zo ongelovelijk slordig. Als het in de uitvoering 25% beter is kan je deze gewoon winnen met 0-5.

Ik was blij met Beukema en Vindahl, gaan die ook nog even lopen kloten bij de tegentreffer.

Ik ben het eens met Perez, die terecht kritiek heeft op Wijndal zijn uitspraken. Wijndal lachtte alles weer weg en vond dat Fortuna nauwelijks kansen had gehad. Dat verklaart ook wel dat arrogante balletje hooghouden van hem en dat arrogante maatje van hem op linksbuiten. Ze mogen weleens wat zelfkritischer worden want we zien maar met korte fases knap voetbal. Je speelt daarbij 10x een aanval verkeerd uit en geeft aan de lopende band kansen weg. Waar het eerder in het seizoen tegen zat zit het nu wat meer mee, maar het moet echt veel dwingender.

Voor AZ-begrippen hebben we momenteel gewoon een hele middelmatige selectie, die echt iedere wedstrijd 110% moet geven omdat het anders bij het minste of geringste de bal kwijtraakt of doelpunten tegenkrijgt. Als Huiberts niets doet zal het dit seizoen verder kabbelen vrees ik.

Iedereen gaat altijd voor de makkelijke weg dat het allemaal meteen weer aan de trainer ligt, maar het maakt momenteel allemaal niet zo gek veel uit wie die opstelt en welke tactiek er wordt gespeeld als er zoveel fouten in de uitvoering worden gemaakt. Al zou ik het wel laf vinden als Jansen volgende keer weer kiest voor Hatzidiakos en BMI. Beukema heeft nu zijn kans, ondanks een bepalende fout, toch wel gepakt en laat veel meer potentie zien
Hup AZ.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

salmonyappi schreef: 16 jan 2022, 17:40
Ik zie een ploeg moeizaam spelen, maar 11x op rij winnen.
Tsja als je de statistieken heel erg gaat opfraaien snap ik jouw reacties beter. 9 wedstrijden, inclusief een oefenwedstrijd tegen AA Gent.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ja, het moet dwingender en de selectie moet worden versterkt, zodat er ook iets meer marge is.
Laatst gewijzigd door differentcook op 16 jan 2022, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dit soort wedstrijden moet je verliezen om wakker geschud te worden. Nu denken ze waarschijnlijk weer dat ze goed bezig zijn.

Seuntjens had er 4 moeten maken en Fortuna 8. En dan zie je Hatzidiakos rondlopen alsof alles onder controle is. En die Vindahl kan helemaal niks met zijn handen, die moet lekker gaan hockeyen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Grifo schreef: 16 jan 2022, 17:57 De corners van Koopmeiners waren vrij vaak gevaarlijk en leverden doelpunten op. Zelfs aan de andere kant (Stengs) vlogen ze er wel regelmatig in. Maar dat was afgelopen twee seizoenen wel voor het eerst sinds Elm ze nam.
Enkel omdat Koopmeiners ze heel zuiver voor het doel trok, maar er kwam vrijwel nooit een gevaarlijke kopbal uit.
Corners van Stengs vlogen allemaal naar de andere hoekvlag en waren van een extreem slecht niveau.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 16 jan 2022, 18:04 Dit soort wedstrijden moet je verliezen om wakker geschud te worden. Nu denken ze waarschijnlijk weer dat ze goed bezig zijn.

Seuntjens had er 4 moeten maken en Fortuna 8. En dan zie je Hatzidiakos rondlopen alsof alles onder controle is. En die Vindahl kan helemaal niks met zijn handen, die moet lekker gaan hockeyen.
Dus ze hadden beter wakker geschud kunnen worden begrijp ik?

En Vindahl heeft de hele pot goed gekeept, maar maakt dankzij Beukema’s slordige balverlies nog een flinke zeperd. Hoort bij keepen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Op een gegeven moment was Koopmeiners ook een gevaarlijke schakel bij corners omdat hij vanuit moeilijke hoeken een middelkorte corner het doel in kon lepelen
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Grifo schreef: 16 jan 2022, 18:02 Tsja als je de statistieken heel erg gaat opfraaien snap ik jouw reacties beter. 9 wedstrijden, inclusief een oefenwedstrijd tegen AA Gent.
Ik zou het woord statistieken in je eerste zin willen vervangen door resultaten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie