AZ-Sparta Rotterdam (zo 5 dec, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 05 dec 2021, 17:37 Ik wil met iedereen een normale inhoudelijke discussie aangaan, maar helaas is dat met sommige mensen niet mogelijk. Helaas is Bob daar 1 van.
Da's gewoon niet waar. Jij slaat daarentegen een beetje door. De repeat knop staat vast en elke ronde neemt het volume een beetje toe.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 05 dec 2021, 18:47 Da's gewoon niet waar. Jij slaat daarentegen een beetje door. De repeat knop staat vast en elke ronde neemt het volume een beetje toe.
Ik kan met gemak een voorbeeld geven van het hypocriete gedoe van een bepaalde persoon, maar volgens mij is dit niet het juiste topic daarvoor (zou jij als moderator toch moeten weten)
en ik heb ook niet zoveel zin meer in discussies met jullie zogenaamde "positivo's".
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

FugAZi schreef: 05 dec 2021, 18:31 Ja precies waar ik in het begin op hoopte, de Wit (sinds vandaag Beugeldijk killer :mrgreen:) tussen snelle en creatieve eigen jeugd. =D>
Ik kan mij herinneren dat Beugelsdijk nog niet zo lang geleden een speler van ons in een langere blessure schopte.. ik weet niet meer precies wie. Tommy mag wel een tikkie hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 05 dec 2021, 13:51 Panta stond er bij en keek er naar. Vooral achteruit blijven lopen...
Ik heb de goal terug gekeken. Er is maar één speler echt schuldig en dat is Reijnders. Panta loopt achteruit en moet twee spelers tegelijk in de gaten houden, door het balverlies van Reijnders. Als ie niet achteruit loopt en op één van die twee spelers af zou lopen komt de ander sowieso vrij. Dus om Panta maar weer schuldig te maken is in dit geval niet terecht.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 05 dec 2021, 21:40
Ik heb ook niet zoveel zin meer in discussies met jullie zogenaamde "positivo's".
Je post af en toe best leuke dingen die wat toevoegen (lees ik graag) .

Heel veel van je posts is zwart wit, met vast staande conclusies, (snelle) oordelen en geen nuances. Prima hoor, emotie, lekker brallen en afgeven, het is een immers een voetbalforum. (lees ik ook, met een lach en wenkbrauw).

Mijn mening veranderd niet door een bal recht of links van de paal (wat liep je nou te janken tijdens de wedstrijd en Pazcal uit te dagen #-o ). Ik kijk nog steeds de kat uit de boom en wacht rustig af hoe het zich allemaal ontwikkeld en heb weinig toe te voegen aan wat ik eerder heb gepost.

Discussie? Veel is zo zwart wit neer gezet, dat iemand met een beetje nuance al als positivo en tegenpool wordt neer gezet. Net alsof mensen gedwongen moeten worden voor of tegen te zijn (je bent met mij of tegen mij). Ik snap er weinig van dat het zo werkt maar ik heb mij er maar bij neergelegd dat mensen altijd behoefte hebben aan een wij tegen zij strijd :help: :shock: ](*,) :-k =; [-X :---) :gaap: .
Laatst gewijzigd door FugAZi op 06 dec 2021, 11:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 05 dec 2021, 23:36 Ik heb de goal terug gekeken. Er is maar één speler echt schuldig en dat is Reijnders. Panta loopt achteruit en moet twee spelers tegelijk in de gaten houden, door het balverlies van Reijnders. Als ie niet achteruit loopt en op één van die twee spelers af zou lopen komt de ander sowieso vrij. Dus om Panta maar weer schuldig te maken is in dit geval niet terecht.
Zoals zo vaak...
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zoek even op Harm Zeinstra op Twitter. Die legt duidelijk uit dat zo'n situatie normaal gesproken nooit tot een doelpunt leidt, behalve bij AZ. Hij legt de link met (het gebrek aan communicatie van) Vindahl. De oorspronkelijke fout ligt natuurlijk bij Reijnders, maar Panta had er korter op moeten zitten zodat er niet tot een schot gekomen zou kunnen worden, danwel het schot geblokt zou worden. In ieder geval niet halfslachtig mee/achteruit blijven lopen op een aantal meters afstand. Als je dit niet ziet snap je gewoon de basisafspraken van verdedigen niet. Er staan 3 AZ'ers plus Vindahl tegenover 3 Spartanen. Dan hoor je echt in staat te zijn om te voorkomen dat er geschoten kan worden. Maar lijnen afsluiten of gewoon het meest basale mechanisme "sta altijd tussen de man en de goal" zit er bij dit kneuzengezelschap niet in. Dat is het frustrerende van dit AZ, ze leren totaal niet van hun eerder gemaakte fouten.

En Vindahl had misschien iets als "er op" tegen Panta kunnen roepen, maar dit had hij zelf ook moeten doorzien, net als dat de rest van de verdediging een eventueel balletje breed onmogelijk had moeten maken. Het is hun baan hè? Ze moeten deze situatie in ongeveer elke training X keer tegenkomen.

Edit: Nog even gekeken. Panta moet dus naar Auassar toe ipv achteruit, BMI staat ook helemaal verkeerd en moet te lijn afsluiten voor de bal breed en met twee stappen is de derde AZ'er bij de man die nu de assist geeft. Mag echt nooit in een goal eindigen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef: 06 dec 2021, 12:06 Panta moet dus naar Auassar toe ipv achteruit, BMI staat ook helemaal verkeerd en moet te lijn afsluiten voor de bal breed en met twee stappen is de derde AZ'er bij de man die nu de assist geeft. Mag echt nooit in een goal eindigen.
Dat is nu eenmaal het handelsmerk van dit duo.

Nodeloos achteruit rennen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

MO7 schreef: 06 dec 2021, 12:06 Zoek even op Harm Zeinstra op Twitter. Die legt duidelijk uit dat zo'n situatie normaal gesproken nooit tot een doelpunt leidt, behalve bij AZ. Hij legt de link met (het gebrek aan communicatie van) Vindahl. De oorspronkelijke fout ligt natuurlijk bij Reijnders, maar Panta had er korter op moeten zitten zodat er niet tot een schot gekomen zou kunnen worden, danwel het schot geblokt zou worden. In ieder geval niet halfslachtig mee/achteruit blijven lopen op een aantal meters afstand. Als je dit niet ziet snap je gewoon de basisafspraken van verdedigen niet. Er staan 3 AZ'ers plus Vindahl tegenover 3 Spartanen. Dan hoor je echt in staat te zijn om te voorkomen dat er geschoten kan worden. Maar lijnen afsluiten of gewoon het meest basale mechanisme "sta altijd tussen de man en de goal" zit er bij dit kneuzengezelschap niet in. Dat is het frustrerende van dit AZ, ze leren totaal niet van hun eerder gemaakte fouten.

En Vindahl had misschien iets als "er op" tegen Panta kunnen roepen, maar dit had hij zelf ook moeten doorzien, net als dat de rest van de verdediging een eventueel balletje breed onmogelijk had moeten maken. Het is hun baan hè? Ze moeten deze situatie in ongeveer elke training X keer tegenkomen.

Edit: Nog even gekeken. Panta moet dus naar Auassar toe ipv achteruit, BMI staat ook helemaal verkeerd en moet te lijn afsluiten voor de bal breed en met twee stappen is de derde AZ'er bij de man die nu de assist geeft. Mag echt nooit in een goal eindigen.
Ik zie eerst een twee tegen twee situatie ontstaan vlak na het balverlies. Waarna al snel een derde Spartaan aansluit omdat Reijnders op de grond ligt en Midstjo ver weg is. Wanneer had hij dan precies moeten instappen? Op het moment van balverlies stond Panta al vrij ver van de aanvaller. Als ie instapt, komt die jongen op links dan niet nog eerder vrij?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: 06 dec 2021, 13:42 Ik zie eerst een twee tegen twee situatie ontstaan vlak na het balverlies. Waarna al snel een derde Spartaan aansluit omdat Reijnders op de grond ligt en Midstjo ver weg is. Wanneer had hij dan precies moeten instappen? Op het moment van balverlies stond Panta al vrij ver van de aanvaller. Als ie instapt, komt die jongen op links dan niet nog eerder vrij?
In mijn beleving sluit je eerst de passlijnen naar de zijkanten af en dan werk je beide naar binnen.

Als je als centraal duo daadwerkelijk cohesie hebt kan je dit prima afdekken.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat :!:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

FugAZi schreef: 06 dec 2021, 11:31 Je post af en toe best leuke dingen die wat toevoegen (lees ik graag) .

Heel veel van je posts is zwart wit, met vast staande conclusies, (snelle) oordelen en geen nuances. Prima hoor, emotie, lekker brallen en afgeven, het is een immers een voetbalforum. (lees ik ook, met een lach en wenkbrauw).

Mijn mening veranderd niet door een bal recht of links van de paal (wat liep je nou te janken tijdens de wedstrijd en Pazcal uit te dagen #-o ). Ik kijk nog steeds de kat uit de boom en wacht rustig af hoe het zich allemaal ontwikkeld en heb weinig toe te voegen aan wat ik eerder heb gepost.

Discussie? Veel is zo zwart wit neer gezet, dat iemand met een beetje nuance al als positivo en tegenpool wordt neer gezet. Net alsof mensen gedwongen moeten worden voor of tegen te zijn (je bent met mij of tegen mij). Ik snap er weinig van dat het zo werkt maar ik heb mij er maar bij neergelegd dat mensen altijd behoefte hebben aan een wij tegen zij strijd :help: :shock: ](*,) :-k =; [-X :---) :gaap: .
Goed beschreven.
Inhoudelijk discussiëren lukt steeds minder, er zijn een aantal forummers die een mening hebben, die blijven herhalen, niet of nauwelijks open staan voor argumenten, en nog storender zelfs niet open staan voor (statische ) feiten, en zelfs lijken te "radicaliseren" in die mening

Blij met de 3 punten, hopelijk krijgt het team meer vertrouwen en gaat daarmee ook beter voetballen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Pluspunt, ik vond Pavlidis goed spelen. Vaak op de goede plek, veroverde de bal een aantal keer. En die dribbel + schot op doel rond minuut 70 was fantastisch
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 06 dec 2021, 17:03 Pluspunt, ik vond Pavlidis goed spelen. Vaak op de goede plek, veroverde de bal een aantal keer. En die dribbel + schot op doel rond minuut 70 was fantastisch
Hij laat af en toe zien dat hij in drukte rust en overzicht kan bewaren met het technisch vermogen om daar gebruik van te maken, zeker als het doel in de buurt komt. Voorafgaand aan de bal op de binnenkant paal tegen NEC ging er ook al zo'n goede actie aan vooraf en die goal die genomineerd is voor die Puskas award was daar ook een uitstekend voorbeeld van.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Kilkenny schreef: 06 dec 2021, 19:16 Hij laat af en toe zien dat hij in drukte rust en overzicht kan bewaren met het technisch vermogen om daar gebruik van te maken, zeker als het doel in de buurt komt. Voorafgaand aan de bal op de binnenkant paal tegen NEC ging er ook al zo'n goede actie aan vooraf en die goal die genomineerd is voor die Puskas award was daar ook een uitstekend voorbeeld van.
Jammer genoeg wordt het ook veel afgewisseld met balverlies en grote kansen die hij mist. Ik zie dat er toch wel een aantal forummers zijn die het maar helemaal niets vinden, maar ik vind dat hij dit seizoen wel de kans moet krijgen. Zou me niet verbazen als hij een van de volgende grote AZ spelers wordt.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Er hadden er inderdaad nog wel een paar in mogen liggen, maar als 2 van die ballen op de paal 10 cm meer richting de goal waren geweest had hij op 8 treffers gestaan, maar 1 minder dan Haller, bij het veel scorende ajax. Dan hadden we al niks te klagen gehad, het ligt dus dicht bij elkaar. Er is inderdaad ook veel balverlies, maar dat heeft ook te maken met een rol en een afwachtende manier van spelen waar hij niet bij gebaat is.

Ook de poging tegen Sparta werd maar net gered, door een prima save van Van Leer. Nog iets meer vertrouwen en hij gaat toch tot een behoorlijke score komen.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 06 dec 2021, 11:31 Je post af en toe best leuke dingen die wat toevoegen (lees ik graag) .

Heel veel van je posts is zwart wit, met vast staande conclusies, (snelle) oordelen en geen nuances. Prima hoor, emotie, lekker brallen en afgeven, het is een immers een voetbalforum. (lees ik ook, met een lach en wenkbrauw).

Mijn mening veranderd niet door een bal recht of links van de paal (wat liep je nou te janken tijdens de wedstrijd en Pazcal uit te dagen #-o ). Ik kijk nog steeds de kat uit de boom en wacht rustig af hoe het zich allemaal ontwikkeld en heb weinig toe te voegen aan wat ik eerder heb gepost.

Discussie? Veel is zo zwart wit neer gezet, dat iemand met een beetje nuance al als positivo en tegenpool wordt neer gezet. Net alsof mensen gedwongen moeten worden voor of tegen te zijn (je bent met mij of tegen mij). Ik snap er weinig van dat het zo werkt maar ik heb mij er maar bij neergelegd dat mensen altijd behoefte hebben aan een wij tegen zij strijd :help: :shock: ](*,) :-k =; [-X :---) :gaap: .
Dat "positivo" is omdat Kilkenny en nog iemand altijd lopen af te geven op mensen die volgens hun "negatief" zijn. Aan de andere kant branden ze met gemak zelf ook spelers af. Verder maakt het mij niet zoveel uit of iemand postief of negatief is, al naar gelang het onderwerp ben ik positief of negatief. Kortom maakt mij niet zoveel uit, maar soms krijgt iemand een sneer terug :)
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Antti Opdam schreef: 06 dec 2021, 14:15 In mijn beleving sluit je eerst de passlijnen naar de zijkanten af en dan werk je beide naar binnen.

Als je als centraal duo daadwerkelijk cohesie hebt kan je dit prima afdekken.
De passlijnen naar buiten afsluiten had in dit geval een vrije doorloop voor Thy betekend.

Er worden hier geen keuzes gemaakt en er wordt niet gecoacht. BMI zadelt in eerste instantie feitelijk Panta op met een 1 tegen 2-situatie. Panta moet hier een keuze maken: of hij snijdt de passlijn naar Aouassar af, maar dan kan Thy met een makkelijke kapbeweging vrij doorlopen naar het doel. Ik denk dat Panta ervoor kiest om de makkelijke, snelle route richting doel af te sluiten en de pass naar buiten af te dwingen.

Ook denk ik dat Midtsjo beter naar Aouassar had kunnen kruisen (en Panta en BMI daarin had moeten coachen), dat was m.i. een kleinere afstand dan naar Engels. Daarbij sloot BMI de passlijn naar Engels al af.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 06 dec 2021, 19:42 Dat "positivo" is omdat Kilkenny en nog iemand altijd lopen af te geven op mensen die volgens hun "negatief" zijn. Aan de andere kant branden ze met gemak zelf ook spelers af. Verder maakt het mij niet zoveel uit of iemand postief of negatief is, al naar gelang het onderwerp ben ik positief of negatief. Kortom maakt mij niet zoveel uit, maar soms krijgt iemand een sneer terug :)
Je hebt doorschieten en doorschieten wat er af en toe gepost wordt gaat verder dan alleen frustratie uiten dan hun, jou, mijn club het slecht doet. Pure "haat" en totaal afkraken van spelers en staf (het zijn gewoon mensen hé die echt hard werken en hun best doen) daar mag echt wel wat van gezegd worden en tegengewicht aan worden gegeven. Ik ben blij dat ze dat doen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bombaman schreef: 06 dec 2021, 22:40 De passlijnen naar buiten afsluiten had in dit geval een vrije doorloop voor Thy betekend.
Dan kan je niet verdedigen.

Je kan er half tussen gaan lopen dan knijpen. Nu laat hij de passlijn volledig open. En goal ....
Plaats reactie