AZ-Fortuna Sittard (do 2 dec, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 03 dec 2021, 09:31 Dat klopt niet in de wijze dat ik het bedoelde, ik heb namelijk niet tijdens de wedstrijd op het forum gezeten. :P
IK bedoel meer dat tot voor kort alle berichten van jouw alleen maar "hallelujah, praise the lord" mochten zijn :lol:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 03 dec 2021, 05:42 Pavlidis dan op de plek van De Wit?
Alsjeblieft niet. Pavlidis is sterk, maar hij heeft drie of vier keer nodig om de bal goed onder controle te krijgen. Dat gaat niet werken op tien. Als je op tien meer voetbal wil dan moet je Albert daar opstellen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Kilkenny schreef: 03 dec 2021, 09:11 Ontstellend zwak begin. Dan speel je tegen een Fortuna dat al 4 keer op rij verloren heeft met als laatst een 1 - 4 nederlaag tegen Groningen dat ook zwak draait, dan moet je, zoals Vink ook aangaf, zo'n tegenstander bij de strot grijpen en nooit meer loslaten. Maar integendeel, je wordt gewoon de eerste 20 minuten weggespeeld met een ongelooflijke lamlendigheid zo triest dat het lachwekkend wordt. Dat je dan evengoed zo'n helft eindigt met 11 doelpogingen waarvan 5 op doel, zegt dat je dan wel beter bent gaan voetballen maar ook hoe slecht de tegenstander is.

En wederom bij de tegentreffer, weer niemand bij een hoge bal in de 16 naar de bal toekomt. Weer een goal tegen uit een standaard situatie. Ja, Panta is zijn man kwijt, maar die werd goed geblokt door een tegenstander. Dan kan het niet zo zijn dat iedereen het laat lopen. Maar omdat iedereen bij standaard situaties altijd achter een tegenstander aanloopt, is AZ dus meestal te laat bij de bal. Er klopt bij AZ geen hout van de manier van verdedigen bij spelhervattingen ver op de eigen helft. Tegenstanders weten dat zodat zelfs Fortuna kan profiteren van de slechte organisatie bij AZ achterin. Dat is de schuld van de trainer. Deze selectie is in ieder geval niet zo slecht dat koploper zijn in het klassement
met tegentreffers in de eerste 15 minuten logisch is. 20211202_191614_60.jpg
Als je zo tegen ajax begint sta je na 15 minuten met 4-0 achter en gaan we dit klassement in ieder geval niet meer uit handen geven. Goeie cohesie tussen Panta en BMI, wat een bullshit. AZ komt zo slaapdronken de kleedkamer uit, dat de cohesie tussen trainer en spelersgroep van hetzelfde niveau is. Volkomen kut dus.

Commentaar over het uitspelen van kansen laat ik nog maar even achterwege...

Gelukkig laat de concurrentie dermate veel punten liggen dat het gezien het speelprogramma van dit weekend (PSV - Utrecht, Cambuur - Vitesse) nog steeds heel goed mogelijk is dat we daarna maar 3 punten van de 4e plek verwijderd zijn.
Dit zijn wel heel veel negatieve one-liners in één post ;).

Ik vrees alleen wel dat ik het volledig met je eens ben.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 02 dec 2021, 20:30 Gemengde gevoelens. Door dit soort gelukkige overwinningen blijft Jansen in het zadel zitten. Maar aan de andere kant wil je ook gewoon Europees halen en sta je met 4 overwinningen in december waarschijnlijk weer in de top 5.

Heb me wel weer groen en geel geërgerd aan talloze spelers. Hatzidiakos is zijn man weer eens kwijt bij de 0-1 en die idiote gele kaart was ook weer kenmerkend. Martins Indi deed weer niets anders dan achteruit denken. Witry schiet ballen naar plekken waar geen rode shirts staan. De passes van Midtsjo gaan steevast naar de verkeerde kleur. Maar goed, hij heeft krediet.

Gudmundsson was een regelrechte aanfluiting en de slechtste man op het veld. Geen bal goed geraakt, lekker terug naar de bank of de uitgang. Karlsson was ook niet best maar die fout van de keeper redt hem. Pavlidis behoudens zijn goal waardeloos. De Wit wederom dramatisch in al zijn acties. Louter schreeuwen, wijzen en overtredingen maken maar een bal op doel schieten lukt hem niet

Barasi viel leuk in, Aboukhlal liet binnen 10 seconden alweer zien dat elke minuut die hij nog speelt een grote schande is. Dan zie ik Seuntjens bij Fortuna. Ooit de ideale 12e man bij AZ maar in dit team zou hij tot de beste 3 spelers behoren.
Met alles - nagenoeg - helemaal eens.

Uitstekende analyse.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 03 dec 2021, 11:44 Met alles - nagenoeg - helemaal eens.

Uitstekende analyse.
Ben je ziek ? :wink:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 03 dec 2021, 11:56 Ben je ziek ? :wink:
Als mensen zinnige dingen zeggen mag dat gezegd worden.

:|
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Het degradatiespook is verjaagd. Ghost busters!
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Langedijk schreef: 02 dec 2021, 20:30 Gemengde gevoelens. Door dit soort gelukkige overwinningen blijft Jansen in het zadel zitten. Maar aan de andere kant wil je ook gewoon Europees halen en sta je met 4 overwinningen in december waarschijnlijk weer in de top 5.

Heb me wel weer groen en geel geërgerd aan talloze spelers. Hatzidiakos is zijn man weer eens kwijt bij de 0-1 en die idiote gele kaart was ook weer kenmerkend. Martins Indi deed weer niets anders dan achteruit denken. Witry schiet ballen naar plekken waar geen rode shirts staan. De passes van Midtsjo gaan steevast naar de verkeerde kleur. Maar goed, hij heeft krediet.
Je hebt wel eens niks te doen op vrijdagavond en dan ga je wedstrijden terugkijken.

Ik heb nog eens de 0-1 terug gekeken maar ik vind dat je Panta niet veel kan verwijten. Hij is 9 van de 10 keer het pispaaltje maar bij het tegendoelpunt an sich treft hem vrij weinig blaam.

Bij het nemen van de corner staan Clasie, Panta en Witry op de rand van de 16 bij Flemming en Lonwijk. Lonwijk is de langste speler van Fortuna (1.88) en is het meest voorname om bewaakt te worden. Waarom dat dan door Panta gedaan wordt is mij een raadsel - maar uiteindelijk loopt dit wel goed af. Panta houdt Lonwijk (dekt uiteindelijk wel aan de verkeerde kant dus als die bal langer is dan gaat Panta nog steeds de bietenbrug op) maar dat is hier niet het geval. Het gaat hier om Flemming.

Flemming loopt uit de dekking bij Witry en Clasie. Hij loopt naar de 1e paal waar BMI lucht staat te dekken. Kun je over zeiken, maar het houden van de 1e paal bij een standaardsituatie is op zich ok. Echter, in dit geval zou je toch van BMI moeten verwachten dat hij óf Flemming opvangt nadat hij uit de dekking loopt, óf in ieder geval anticipeert op de redding van Vindahl. Maar zijn handelingssnelheid daar is véél en véél te laag. Hij doet allebei niet en staat maar een beetje schaapachtig te kijken hoe Flemming uiteindelijk moeiteloos zijn eigen rebound in kan schieten.

Het is dus makkelijk om Panta deze tegengoal aan te rekenen maar hem valt weinig te verwijten. Bij sommigen hier sta ik bekend als zeikert, doemdenker en negatieveling - maar je mag mij ook tot degenen rekenen die Panta nog steeds het voordeel van de twijfel geven. Zo slecht als sommigen het hier doen voorkomen vind ik hem niet. Ik denk oprecht dat hij met Beukema een prima centrum kan vormen.

Deze tegengoal had voorkomen kunnen worden door BMI of als Witry en Midtsjo gewoon even goed hadden afgesproken wie Flemming in de gaten zou houden (had nog in het Noors gekund ook, dus dubbel kut). Eén van de 2 laat Flemming lopen waaruit het doelpunt ontstaat.

Die gele kaart van Panta was inderdaad compleet onnodig en gewoon dom. Hoop dat 'ie daar ook flink voor op zijn flikker heeft gekregen want dit kan je eventueel later in het seizoen opbreken.
Cetero censeo birrum bibendum esse
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bombaman schreef: 03 dec 2021, 23:53 Je hebt wel eens niks te doen op vrijdagavond en dan ga je wedstrijden terugkijken.

Ik heb nog eens de 0-1 terug gekeken maar ik vind dat je Panta niet veel kan verwijten. Hij is 9 van de 10 keer het pispaaltje maar bij het tegendoelpunt an sich treft hem vrij weinig blaam.

Bij het nemen van de corner staan Clasie, Panta en Witry op de rand van de 16 bij Flemming en Lonwijk. Lonwijk is de langste speler van Fortuna (1.88) en is het meest voorname om bewaakt te worden. Waarom dat dan door Panta gedaan wordt is mij een raadsel - maar uiteindelijk loopt dit wel goed af. Panta houdt Lonwijk (dekt uiteindelijk wel aan de verkeerde kant dus als die bal langer is dan gaat Panta nog steeds de bietenbrug op) maar dat is hier niet het geval. Het gaat hier om Flemming.

Flemming loopt uit de dekking bij Witry en Clasie. Hij loopt naar de 1e paal waar BMI lucht staat te dekken. Kun je over zeiken, maar het houden van de 1e paal bij een standaardsituatie is op zich ok. Echter, in dit geval zou je toch van BMI moeten verwachten dat hij óf Flemming opvangt nadat hij uit de dekking loopt, óf in ieder geval anticipeert op de redding van Vindahl. Maar zijn handelingssnelheid daar is véél en véél te laag. Hij doet allebei niet en staat maar een beetje schaapachtig te kijken hoe Flemming uiteindelijk moeiteloos zijn eigen rebound in kan schieten.

Het is dus makkelijk om Panta deze tegengoal aan te rekenen maar hem valt weinig te verwijten. Bij sommigen hier sta ik bekend als zeikert, doemdenker en negatieveling - maar je mag mij ook tot degenen rekenen die Panta nog steeds het voordeel van de twijfel geven. Zo slecht als sommigen het hier doen voorkomen vind ik hem niet. Ik denk oprecht dat hij met Beukema een prima centrum kan vormen.

Deze tegengoal had voorkomen kunnen worden door BMI of als Witry en Midtsjo gewoon even goed hadden afgesproken wie Flemming in de gaten zou houden (had nog in het Noors gekund ook, dus dubbel kut). Eén van de 2 laat Flemming lopen waaruit het doelpunt ontstaat.

Die gele kaart van Panta was inderdaad compleet onnodig en gewoon dom. Hoop dat 'ie daar ook flink voor op zijn flikker heeft gekregen want dit kan je eventueel later in het seizoen opbreken.
De zwakste cv (Letschert) is nu verdwenen en daarmee blijft bmi als nieuwe zwakste cv over. Hatzidiakos is inderdaad beter dan Bmi. Hatzidiakos krijgt wel vaker onterecht de schuld, maar maakt nog steeds wel teveel fouten voor een basisspeler voor een club als AZ.

Wat mij betreft wordt Bmi verkocht, er een nieuwe goede cv gehaald. Wordt het centrum beukema + nieuwe cv en Hatzidiakos als 3e cv achter de hand.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Zo dramatisch zijn onze verdedigers ook weer niet. Van alle Eredivisie teams staan we op plek 5 met minste tegengoals. Er zit genoeg kwaliteit in dit team (BMI en Hatzidiakos zijn geen toppers, maar het is voldoende). Het probleem is, ze spelen niet als een team, er zit geen goede strategie achter en het loopt niet. Is maar een man verantwoordelijk voor, en dat is Jansen/
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Kun je nagaan hoe weinig tegengoals we hadden gehad met twee meer capabele centrale verdedigers.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AlkmaarForever schreef: 04 dec 2021, 10:05 Kun je nagaan hoe weinig tegengoals we hadden gehad met twee meer capabele centrale verdedigers.
Zelfs de beste spelers kunnen het niet goed doen met falende afspraken en zwakke tactiek.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

AlkmaarForever schreef: 04 dec 2021, 10:05 Kun je nagaan hoe weinig tegengoals we hadden gehad met twee meer capabele centrale verdedigers.
Ja....? en met betere spitsen en middenvelders worden we kampioen.
"One swallow does not make a summer"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Shota-Arveladze schreef: 04 dec 2021, 10:37 Ja....? en met betere spitsen en middenvelders worden we kampioen.
Niet als je een trainer hebt die er geen moer van kan.
Plaats reactie