Feyenoord-AZ (zo 7 nov, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
kohen
Herry en/of Berry
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2008, 20:55

Eens met meeste bovenstaande. Yuki was echt goed gisteren, lijkt steeds meer een verdediger te worden die met ruimte in zijn rug kan spelen en goede tackles inzet. Lekker vol uitvak, alleen weer enorm jammer dat we weer (onnodig) lang werden vastgehouden na de wedstrijd. Geeft in mijn ogen alleen maar meer irritatie, waarbij we ook nog eens door de poort moesten waar het meeste publiek liep. Eerdere wedstrijden mochten we gewoon door de poort waar je ook binnenkomt, daar lopen niet veel mensen en je gaat zo op in de massa. Nu valt het enorm op dat je uit het uitvak komt, waar ik zelf niet op zit te wachten.

En de entree was ook matig. 1 doorgangetje voor veel mensen, dat kan echt beter. Stewards die krampachtig het hek proberen half dicht te houden en ondertussen een kaartje scannen... Plaats een paar containers met 1 meter ertussen, dan kan je makkelijk 3 doorgangen maken en ontstaat er geen onveilige situatie. Containers zat in Rotterdam lijkt mij (alle grappen over coke, containers en uitvak kunnen dan ook gemaakt worden).

En 1 werkende tap is ook niet echt handig met 1200 man in een vak....

Ik zag nog een hele groep richting het station rennen, met daarna veel politie. Iemand een idee wat daar gebeurde?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 08 nov 2021, 11:09 Als AZ met 10-1 wordt ingemaakt, dan sta jij nog te lachen en zeggen dat de tegenstander laf speelt #-o
Zegt wederom meer over jou dan over mij. Jou parameters gaan als een gek heen en weer, van paniek naar euforisch in een week. Sorry ik neem kleinere stapjes, ik baal ook dat ze verloren hebben maar hoe dichtbij was een overwinning met die wereldreddingen van Bijlow. Dus waar jij iedereen weer ga afbranden, moord en brand schreeuwt en weet ik wat je er allemaal bij haalt, blijf ik zeggen dat we helemaal niet kansloos waren.
Hoeveel minuten heeft Feyenoord in de eerste helft gejaagd en hoeveel minuten hebben ze zich terug getrokken tot achter de middencirkel? Ik zeg niet dat ze niet gejaagd hebben, ik zeg alleen dat de hoeveelheid dat ze met zijn allen achter die middencirkel stonden dusdanig was dat het predicaat laf zeer op zijn plaats is. Dus als BMI als reactie daarop 10 seconden met die bal staat vindt ik dat lachen.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

FugAZi schreef: 09 nov 2021, 18:59 Zegt wederom meer over jou dan over mij. Jou parameters gaan als een gek heen en weer, van paniek naar euforisch in een week. Sorry ik neem kleinere stapjes, ik baal ook dat ze verloren hebben maar hoe dichtbij was een overwinning met die wereldreddingen van Bijlow. Dus waar jij iedereen weer ga afbranden, moord en brand schreeuwt en weet ik wat je er allemaal bij haalt, blijf ik zeggen dat we helemaal niet kansloos waren.
Precies. Ik ben ook meer van die kleine stapjes. Al roep ik dan al weken dat het allemaal 100x kut gaat. Sommigen hebben daar een kansloze wedstrijd tegen Feyenoord voor nodig.
FugAZi schreef: 09 nov 2021, 18:59 Hoeveel minuten heeft Feyenoord in de eerste helft gejaagd en hoeveel minuten hebben ze zich terug getrokken tot achter de middencirkel? Ik zeg niet dat ze niet gejaagd hebben, ik zeg alleen dat de hoeveelheid dat ze met zijn allen achter die middencirkel stonden dusdanig was dat het predicaat laf zeer op zijn plaats is. Dus als BMI als reactie daarop 10 seconden met die bal staat vindt ik dat lachen.
Hoeveel minuten heeft AZ in de eerste helft gejaagd en hoeveel minuten heeft BMI stil gestaan in de middencirkel? Hoe vaak zijn er weer balletjes breed en balletjes terug gegaan? Ik zeg niet dat BMI alleen maar stil heeft gestaan in de middencirkel, of dat alle balletjes breed en terug gingen. Ik zeg alleen dat de hoeveelheid dat BMI stilstond in die middencirkel en de hoeveelheid balletjes breed en terug dusdanig waren dat het predicaat laf en compleet AZ-onwaardig zeer op zijn plaats was. Slot wist dat dit AZ totaal ongeschikt is om iets te creëren, dus waarom zou je BMI niet stil laten staan in de middencirkel?

Dat jij dat lachen vindt zegt veel over jou als supporter. Hetzelfde als "supporters" die liever verliezen dan winnen, en hetzelfde als supporters die alles alleen maar bagatelliseren en tot vervelens aan toe iedere keer dat iemand níet over zijn eigen poten struikelt aangrijpen om als positief te bestempelen.

Het is al weken inspiratieloos, laf en niet om aan te zien. Zondag stond het janken me echter nader dan het lachen. "Wel lachen als BMI 10 seconden stil staat in de middencirkel." Hoe verzin je het.
Cetero censeo birrum bibendum esse
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 09 nov 2021, 18:59 Zegt wederom meer over jou dan over mij. Jou parameters gaan als een gek heen en weer, van paniek naar euforisch in een week. Sorry ik neem kleinere stapjes, ik baal ook dat ze verloren hebben maar hoe dichtbij was een overwinning met die wereldreddingen van Bijlow. Dus waar jij iedereen weer ga afbranden, moord en brand schreeuwt en weet ik wat je er allemaal bij haalt, blijf ik zeggen dat we helemaal niet kansloos waren.
Hoeveel minuten heeft Feyenoord in de eerste helft gejaagd en hoeveel minuten hebben ze zich terug getrokken tot achter de middencirkel? Ik zeg niet dat ze niet gejaagd hebben, ik zeg alleen dat de hoeveelheid dat ze met zijn allen achter die middencirkel stonden dusdanig was dat het predicaat laf zeer op zijn plaats is. Dus als BMI als reactie daarop 10 seconden met die bal staat vindt ik dat lachen.
Je schrijft zoveel onzin dat het teveel is om op in te gaan. Ik heb daarom al je onzin verwijderd en dit blijft er over:
FugAZi schreef: 09 nov 2021, 18:59 ik schreeuwt kansloos. vindt ik lachen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 09 nov 2021, 19:43 Precies. Ik ben ook meer van die kleine stapjes. Al roep ik dan al weken dat het allemaal 100x kut gaat. Sommigen hebben daar een kansloze wedstrijd tegen Feyenoord voor nodig.Hoeveel minuten heeft AZ in de eerste helft gejaagd en hoeveel minuten heeft BMI stil gestaan in de middencirkel? Hoe vaak zijn er weer balletjes breed en balletjes terug gegaan? Ik zeg niet dat BMI alleen maar stil heeft gestaan in de middencirkel, of dat alle balletjes breed en terug gingen. Ik zeg alleen dat de hoeveelheid dat BMI stilstond in die middencirkel en de hoeveelheid balletjes breed en terug dusdanig waren dat het predicaat laf en compleet AZ-onwaardig zeer op zijn plaats was. Slot wist dat dit AZ totaal ongeschikt is om iets te creëren, dus waarom zou je BMI niet stil laten staan in de middencirkel?

Dat jij dat lachen vindt zegt veel over jou als supporter. Hetzelfde als "supporters" die liever verliezen dan winnen, en hetzelfde als supporters die alles alleen maar bagatelliseren en tot vervelens aan toe iedere keer dat iemand níet over zijn eigen poten struikelt aangrijpen om als positief te bestempelen.

Het is al weken inspiratieloos, laf en niet om aan te zien. Zondag stond het janken me echter nader dan het lachen. "Wel lachen als BMI 10 seconden stil staat in de middencirkel." Hoe verzin je het.
Kansloos? Feyenoord was rijp voor de slacht in de tweede helft. Dat AZ zo stom is om met tien man voor de bal te gaan staan in de 92ste minuut is het enige grote verwijt dat je kan maken.
Als Feyenoord de bus parkeert moet dan maar de hele tijd die bal naar voren peren naar medespelers in dubbele dekking? Dacht het ff lekker niet, hun spelen immers thuis en kiezen er voor maar sporadisch te jagen dus lekker in hun sop laten gaar koken. Je hebt gelijk als AZ dit de hele wedstrijd had gedaan, maar de tactiek om Feyenoord uit te laten razen werkte (de tweede helft bewijst het).

Ja het is een zuur appeltje dit seizoen, maar ik geloof honderd % dat AZ door deze fase heen komt. Alles staat namelijk als een huis, de kwaliteit in de selectie, de organisatie, de financiën en de jeugd. Dat er een minder (ongelukkig) seizoen tussen zit als deze is in het grote plaatje maar een rimpel. Zoveel extra heeft dit team niet nodig, hier en daar wat doorselecteren met een gerichte aankoop en wat meer geluk zou al een wereld van verschil maken.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 09 nov 2021, 19:44 Miep miep
:gaap:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 10 nov 2021, 10:26 Kansloos? Feyenoord was rijp voor de slacht in de tweede helft.
Fijn dat je een positivo bent, maar dit is natuurlijk totale onzin.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 10 nov 2021, 19:25 Fijn dat je een positivo bent, maar dit is natuurlijk totale onzin.
Xg daalde bij Feyenoord van 0,8 naar 0,4 terwijl die van AZ steeg van 0,1 naar 1,1

In die zin klopt het wel deels en toont het wel aan dat veel eerder een doelpunt van AZ was te verwachten dan van Feyenoord.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 10 nov 2021, 19:25 Fijn dat je een positivo bent, maar dit is natuurlijk totale onzin.
Die kansen die AZ kreeg waren niet van die gelukjes dat waren echt gecreëerde kansen waar Feyenoord een flinke periode geen antwoord op had. Jammer dat er niet eentje viel. En superstom dat AZ dacht hem alsnog te kunnen maken en risico bleef nemen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 10 nov 2021, 20:38 Die kansen die AZ kreeg waren niet van die gelukjes dat waren echt gecreëerde kansen waar Feyenoord een flinke periode geen antwoord op had. Jammer dat er niet eentje viel. En superstom dat AZ dacht hem alsnog te kunnen maken en risico bleef nemen.
Ik heb stiekem het idee dat als de shirtjes omgekeerd waren, je conclusie ook 180 graden zouden draaien. Dan had AZ terecht gewonnen, en had feyenoord op wat (gelukkige) kansen na weinig in te brengen gehad. Wat overigens wel een stuk dichter bij de waarheid zou liggen.

Ik heb het even teruggekeken. Conclusie:
Dit Die kansen die AZ kreeg waren niet van die gelukjes dat waren echt gecreëerde kansen waar Feyenoord een flinke periode geen antwoord op had. ,is onzin.

Minuut 70: Karlsson krijgt hem gelukkig mee in de kluts, Pavlidis maait volledig over de bal, Feyenoorder knalt hem vol tegen de Wit aan, komt daardoor per ongeluk voor de voeten van Reijnders, die schiet en de bal valt daarna weer per ongeluk voor Pavlidis, die wordt geblokt door die kale waardoor hij weer toevallig bij reijnders valt. Dat was zon beetje de helft van de kansen van AZ.

Die kans van Karlsson die Bijlow er heel goed uittikt in minuut 79 lijkt ook eerder onkunde dan een bewuste pass van Pavlidis na een kluts ingooi.

Schot van Karlsson in minuut 90 was wel mooi uitgespeeld, net als die aardige kans van deWit in de eerste helft. Maar daar blijft het dan ook wel bij. Tegenover 21 schoten van Fey waarvan 9 op doel (en nee die zijn vast ook niet allemaal uitgespeeld)
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 10 nov 2021, 21:10 Ik heb stiekem het idee dat als de shirtjes omgekeerd waren, je conclusie ook 180 graden zouden draaien. Dan had AZ terecht gewonnen, en had feyenoord op wat (gelukkige) kansen na weinig in te brengen gehad. Wat overigens wel een stuk dichter bij de waarheid zou liggen.

Ik heb het even teruggekeken. Conclusie:
Dit Die kansen die AZ kreeg waren niet van die gelukjes dat waren echt gecreëerde kansen waar Feyenoord een flinke periode geen antwoord op had. ,is onzin.

Minuut 70: Karlsson krijgt hem gelukkig mee in de kluts, Pavlidis maait volledig over de bal, Feyenoorder knalt hem vol tegen de Wit aan, komt daardoor per ongeluk voor de voeten van Reijnders, die schiet en de bal valt daarna weer per ongeluk voor Pavlidis, die wordt geblokt door die kale waardoor hij weer toevallig bij reijnders valt. Dat was zon beetje de helft van de kansen van AZ.

Die kans van Karlsson die Bijlow er heel goed uittikt in minuut 79 lijkt ook eerder onkunde dan een bewuste pass van Pavlidis na een kluts ingooi.

Schot van Karlsson in minuut 90 was wel mooi uitgespeeld, net als die aardige kans van deWit in de eerste helft. Maar daar blijft het dan ook wel bij. Tegenover 21 schoten van Fey waarvan 9 op doel (en nee die zijn vast ook niet allemaal uitgespeeld)
Joh ik zeg alleen dat AZ niet kansloos was (een hele periode veldoverwicht en goede kansen) . Sommige hier hebben als maatstaf dat AZ wel even over Feyenoord heen zou moeten walsen (als dat niet zo is dan is alles aan AZ meteen brandhout). Je speelt wel tegen een grote club met betere wissel mogelijkheden. Dan is mijn conclusie dat het niet zo slecht was als velen hier doen voorkomen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 11 nov 2021, 07:13 Joh ik zeg alleen dat AZ niet kansloos was (een hele periode veldoverwicht en goede kansen) . Sommige hier hebben als maatstaf dat AZ wel even over Feyenoord heen zou moeten walsen (als dat niet zo is dan is alles aan AZ meteen brandhout). Je speelt wel tegen een grote club met betere wissel mogelijkheden. Dan is mijn conclusie dat het niet zo slecht was als velen hier doen voorkomen.
Veldoverwicht heb je als je nadrukkelijk sterker bent in fysiek opzicht, voetballend opzicht of een combinatie van beiden.

AZ was beiden niet tegen dit Feyenoord, ook niet in de tweede helft. Het doelpunt van Dessers én de mislukte 100% kans door een factor van buitenaf van Dessers zijn hierbij illustratief. Beiden komen namelijk voort uit balbezit van AZ dat met gemak verloren wordt, waarna een snelle uitbraak voor Feyenoord een directe mogelijkheid zorgt.

Het was dan ook pompen met de kraan open.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie