Jong AZ 2021-2022

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

http://cdn.livetv.sx/webplayer.php?t=if ... 68&lang=en

wel redelijk kut verstopt op het internet.. maarja.

En ze staan met 1-0 achter. zucht.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Poku heeft dus in het eerste gespeeld. Als rechtsbuiten. Daar heeft Jansen Sugawara neergezet. Oorspronkelijk AZ's rechtsback. Maar dat heeft Jansen rechtgeluld door te zeggen dat Sugawara dus goed meeverdedigt vanwege zijn natuurlijke positie. Maar Poku, die zou dus bij moeten leren wat zijn tekortkomingen in het eerste waren. En als je Poku ziet spelen dan zie je dat niet. En dat is eigenlijk wat ik vaker probeer aan te geven.. de doorstroming werkt niet omdat er niet doelgericht naar een positie in het eerste toegewerkt wordt met de spelers. Er is niemand verantwoordelijk voor dat proces. De technisch directeur interesseert het niets, want het is al heel lang zo.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef: 17 jan 2022, 19:47 Poku heeft dus in het eerste gespeeld. Als rechtsbuiten. Daar heeft Jansen Sugawara neergezet. Oorspronkelijk AZ's rechtsback. Maar dat heeft Jansen rechtgeluld door te zeggen dat Sugawara dus goed meeverdedigt vanwege zijn natuurlijke positie. Maar Poku, die zou dus bij moeten leren wat zijn tekortkomingen in het eerste waren. En als je Poku ziet spelen dan zie je dat niet. En dat is eigenlijk wat ik vaker probeer aan te geven.. de doorstroming werkt niet omdat er niet doelgericht naar een positie in het eerste toegewerkt wordt met de spelers. Er is niemand verantwoordelijk voor dat proces. De technisch directeur interesseert het niets, want het is al heel lang zo.
Poku speelt in Jong AZ toch ook rechtsbuiten?
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

differentcook schreef: 17 jan 2022, 19:51 Poku speelt in Jong AZ toch ook rechtsbuiten?
Ja, maar hij zou dus zijn tekortkomingen voor het eerste moeten wegwerken. En wie helpt hem daarbij?

Het zou een doel moeten zijn om hem in het eerste terug te krijgen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jazeker, zoals dat voor alle AZ jeugdspelers als doel geldt. Poku was veelbelovend rond zijn debuut voor AZ1, maar leek nog niet helemaal klaar voor veel speeltijd. Ik ga ervan uit dat met alle spelers continu wordt gewerkt aan persoonlijke verbetering en waarom Poku op dit moment nog niet op het niveau van het eerste is, is onduidelijk.
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

differentcook schreef: 17 jan 2022, 20:04 Jazeker, zoals dat voor alle AZ jeugdspelers als doel geldt. Poku was veelbelovend rond zijn debuut voor AZ1, maar leek nog niet helemaal klaar voor veel speeltijd. Ik ga ervan uit dat met alle spelers continu wordt gewerkt aan persoonlijke verbetering en waarom Poku op dit moment nog niet op het niveau van het eerste is, is onduidelijk.
Precies. Maar dat wat je in het eerste zag, zie je nu ook. Simpel balverlies, geen enkel rendement. Geen voorzetten, geen assists. Te licht in alles.
Je ziet geen verbetering of inspanning die duidt op verbeterpogingen.
Laatst gewijzigd door Jack op 17 jan 2022, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ow, paal door Fedde, die had erin gemoeten.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Jack schreef: 17 jan 2022, 20:06 Precies. Maar dat wat je in het eerste zag, zie je nu ook. Simpel balverlies, geen enkel rendement. Geen voorzetten, geen assists. Te licht in alles.
Je ziet geen verbetering of inspanning die duidt op verbeterpogingen.
Die gozer is ook 17. Behoorlijk onrealistisch om hem nu al aan az1 te spiegelen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mooie aanval, maar gekild door matige/slechte pass van Oosting
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

SimonPoulsen schreef: 17 jan 2022, 20:10 Die gozer is ook 17. Behoorlijk onrealistisch om hem nu al aan az1 te spiegelen.
Hij heeft al in het eerste gespeeld. Maar het hele punt is dat er geen enkele drang lijkt te zijn om spelers in het eerste te krijgen. En vooral ook: Nu!.
Niet na een heel seizoen prutsen van het eerste of Jong AZ. Spelers moeten zo goed worden opgeleid dat ze in het eerste kunnen spelen. Je ziet geen enkele drang om dat te realiseren. Dit is al heel lang zo.

Co Adriaanse zorgde bij ajax voor eredivisiespelers die net zo oud waren als Poku. Jong ajax leverde spelers voor het eerste van Van Gaal.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Nu ook weer. Poku krijgt de bal, loopt ermee. verspeelt de bal. Hele aanval mislukt.

Als je dezelfde fouten mag blijven maken waardoor je niet in het eerste kon blijven spelen, dan kom je niet vooruit. De speler niet, de club niet. Niemand.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

En ik vind dat Huiberts verantwoordelijk is voor de slapte in de doorstroming en opleiding. Huiberts legt niet eens een lat. Er is geen minimumniveau.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef: 17 jan 2022, 20:17 Hij heeft al in het eerste gespeeld. Maar het hele punt is dat er geen enkele drang lijkt te zijn om spelers in het eerste te krijgen. En vooral ook: Nu!.
Niet na een heel seizoen prutsen van het eerste of Jong AZ. Spelers moeten zo goed worden opgeleid dat ze in het eerste kunnen spelen. Je ziet geen enkele drang om dat te realiseren. Dit is al heel lang zo.

Co Adriaanse zorgde bij ajax voor eredivisiespelers die net zo oud waren als Poku. Jong ajax leverde spelers voor het eerste van Van Gaal.
'Geen drang zien' is jouw interpretatie van wat er op het veld gebeurt. Misschien is er heel veel drang, maar zijn er andere redenen dat het nog niet goed vooruit gaat.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Jack schreef: 17 jan 2022, 20:19 Nu ook weer. Poku krijgt de bal, loopt ermee. verspeelt de bal. Hele aanval mislukt.
Ik snap je punt wel. Maar ik heb n beetje het idee dat Poku nu n soort slachtoffer wordt van t feit dat hij een paar leuke acties had tijdens de voorbereiding. Veel te hoge verwachtingen voor iemand van 17. Hij is gewoon nog lang niet klaar voor az1, wat verder volstrekt logisch is. Zon speler als Taabouni zo onderhand de boel bij de hand moeten nemen, die vind ik juist vaak tegenvallen.

Dat er verder in de hele omgang met jong AZ richting az1 wel wat dingen spaak lopen ben ik het wel eens. De kloof tussen jong AZ en az1 is behoorlijk groot, AZ doet weinig om die kloof te dichten. Meerendeel gaat niet de Koopmeiners/Wijndal route nemen.

Daarnaast heeft Huiberts ook weer een hoofdrol doordat er een selectie staat waar bijna geen ruimte is voor jeugdspelers. De meeste routiniers kunnen het niveau al maar net aan.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De spelers die nu de stap naar AZ1 misschien voorzichtig hadden kunnen maken zijn door ajax weggehaald.
Het is niet niks om spelers op te leiden die kunnen concurreren met spelers die voor zo'n 2-3 miljoen worden gekocht.
Verder denk ik dat de trainingsstaf van Jong AZ vorige seizoenen niet zo denderend was.

(En klopt, 17 jaar moet je geen wonderen en stabiliteit van verwachten)
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

O, wat slecht verdedigd! Die bal had zo snel mogelijk doorgetikt moeten worden op de keeper.
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

SimonPoulsen schreef: 17 jan 2022, 20:33 Ik snap je punt wel. Maar ik heb n beetje het idee dat Poku nu n soort slachtoffer wordt van t feit dat hij een paar leuke acties had tijdens de voorbereiding. Veel te hoge verwachtingen voor iemand van 17. Hij is gewoon nog lang niet klaar voor az1, wat verder volstrekt logisch is. Zon speler als Taabouni zo onderhand de boel bij de hand moeten nemen, die vind ik juist vaak tegenvallen.

Dat er verder in de hele omgang met jong AZ richting az1 wel wat dingen spaak lopen ben ik het wel eens. De kloof tussen jong AZ en az1 is behoorlijk groot, AZ doet weinig om die kloof te dichten. Meerendeel gaat niet de Koopmeiners/Wijndal route nemen.

Daarnaast heeft Huiberts ook weer een hoofdrol doordat er een selectie staat waar bijna geen ruimte is voor jeugdspelers. De meeste routiniers kunnen het niveau al maar net aan.
Het meest frustrerende vind ik dat het allemaal intern is op te lossen. De hoofdcoach kan gewoon duidelijk aangeven wat de tekortkomingen zijn. Er kan doelgericht gewerkt worden aan de tekortkomingen door trainingen en wedstrijden in Jong AZ. En er kan druk worden uitgeoefend om jeugdspelers kansen te geven. Door het doelgericht werken aan tekortkomingen ontstaat er een patroon van gewenste capaciteiten en kan daar gericht naar toe gewerkt worden. Dan wordt de hele doorstroming en jeugdopleiding dus veel effectiever.

De leeftijd van Poku heeft er helemaal niks mee te maken. Het geldt voor meerdere jeugdspelers die al in AZ 1 gedebuteerd zijn.
Laatst gewijzigd door Jack op 17 jan 2022, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef: 17 jan 2022, 20:38 Het meest frustrerende vind ik dat het allemaal intern is op te lossen. De hoofdcoach kan gewoon duidelijk aangeven wat de tekortkomingen zijn. Er kan doelgericht gewerkt worden aan de tekortkomingen door trainingen en wedstrijden in Jong AZ. En er kan druk worden uitgeoefend om jeugdspelers kansen te geven. Door het doelgericht werken aan tekortkomingen ontstaat er een patroon van gewenste capaciteiten en kan daar gericht naar toe gewerkt worden. Dan wordt de hele doorstroming en jeugdopleiding dus veel effectiever.
Het is een aanname dat dat niet gebeurt.
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

differentcook schreef: 17 jan 2022, 20:39 Het is een aanname dat dat niet gebeurt.
Wie is er precies doorgestroomd?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef: 17 jan 2022, 20:42 Wie is er precies doorgestroomd?
Hoe bepaal je de reden daarvoor?
we can come an end
Plaats reactie