AZ-PSV (zo 28 mei, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Diep teleurstellend.
Daar laat ik het bij.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 28 mei 2023, 14:59 Clasie bij ESPN...

"Na de achterstand van ajax ga je meer forceren.
Te weinig gecreerd.
Helaas dat er net iets meer in zat."
Hij sloot af met de dooddoener ‘het is wat het is’

Kenmerkend voor het totale gebrek aan topsportklimaat bij AZ
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 28 mei 2023, 15:07 Hij sloot af met de dooddoener ‘het is wat het is’
Terechte opmerking in de ESPN studio: AZ moest winnen. Waarom niet er meteen vol ervoor gegaan? Waarom wakker worden na de achterstand van ajax?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 28 mei 2023, 15:05 Diep teleurstellend.
Daar laat ik het bij.
Daar heb ik niks aan toe te voegen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

sister of mercy schreef: 28 mei 2023, 14:35 Precies, zoals zo vaak. Dit is toch wel het einde van Jansen mag ik hopen. Wat een sukkel
Wat denk je zelf?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

salmonyappi schreef: 28 mei 2023, 15:14 Wat denk je zelf?
Ik denk het niet. Maar het is een kwestie van tijd als er veel spelers de club gaan verlaten en Jansen nu echt zelf moet gaan bouwen (wat hij niet kan).
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Het is ook gewoon een gebrek aan klasse, aan kwaliteit. Aan het eind van het seizoen staan we weer waar we horen. Het verschil in punten met de nummers twee en drie is niet zo groot maar je ziet een duidelijk verschil in de doelsaldi van de (traditionele) top 3 en de nummer 4. En als je teveel risico neemt tegen een tegenstander als PSV is de kans groot dat dat tot tegengoals leidt. Dat zag je in de laatste minuten.
Het moet gewoon meezitten en alles moet kloppen. Toch waren we er nog dicht bij.
Kan er uiteindelijk wel vrede mee hebben.
Ben wel heel positief over de nieuwe (klassieke) shirts!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZA'dam schreef: 28 mei 2023, 15:27
En als je teveel risico neemt tegen een tegenstander als PSV is de kans groot dat dat tot tegengoals leidt. Dat zag je in de laatste minuten.
Niet als je fatsoenlijke verdedigers hebt. Maar Sugawara, Beukema en Hatzidiakos is gewoon niveau rechter rijtje.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

AZA'dam schreef: 28 mei 2023, 15:27 Het is ook gewoon een gebrek aan klasse, aan kwaliteit. Aan het eind van het seizoen staan we weer waar we horen. Het verschil in punten met de nummers twee en drie is niet zo groot maar je ziet een duidelijk verschil in de doelsaldi van de (traditionele) top 3 en de nummer 4. En als je teveel risico neemt tegen een tegenstander als PSV is de kans groot dat dat tot tegengoals leidt. Dat zag je in de laatste minuten.
Het moet gewoon meezitten en alles moet kloppen. Toch waren we er nog dicht bij.
Kan er uiteindelijk wel vrede mee hebben.
Ben wel heel positief over de nieuwe (klassieke) shirts!
Prima, eens dat we staan waar we horen te staan. Maar we konden vandaag niets verliezen, alleen iets winnen. Waarom dan zo behoudend spelen? Pak die kutlampen gewoon bij de strot, zoals tegen Anderlecht thuis. Worst case wordt je weggecounterd en verlies je thuis met 0-4, lekker belangrijk. Nu voelt het als een gemiste kans
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Langedijk schreef: 28 mei 2023, 15:41 Niet als je fatsoenlijke verdedigers hebt. Maar Sugawara, Beukema en Hatzidiakos is gewoon niveau rechter rijtje.
Begon m'n post waar je op reageert met "het is ook gewoon een gebrek aan klasse, aan kwaliteit". En niet alleen in de verdediging.

Maar dat teveel risico nemen tot tegengoals kan leiden, daar kun je het toch niet mee oneens zijn.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

AZA'dam schreef: 28 mei 2023, 15:27 Het is ook gewoon een gebrek aan klasse, aan kwaliteit. Aan het eind van het seizoen staan we weer waar we horen. Het verschil in punten met de nummers twee en drie is niet zo groot maar je ziet een duidelijk verschil in de doelsaldi van de (traditionele) top 3 en de nummer 4. En als je teveel risico neemt tegen een tegenstander als PSV is de kans groot dat dat tot tegengoals leidt. Dat zag je in de laatste minuten.
Het moet gewoon meezitten en alles moet kloppen. Toch waren we er nog dicht bij.
Kan er uiteindelijk wel vrede mee hebben.
Ben wel heel positief over de nieuwe (klassieke) shirts!
Lekker belangrijk hoe een shirt er uitziet. Wederom een ronduit laf seizoen. Hoeveel mooie wedstrijden hebben wij nu gezien? Laf, laf en nog eens laf. Weer een spits wisselen terwijl je moet scoren. Pak die trainer nu eens aan media. NHD Podcast bijvoorbeeld, stop eens met dat gepamperd. ajax was dit seizoen waardeloos, PSV gehandicapt, AZ veel blessures waar, maar zo afwachtend. Feijenoord uit, ajax uit, Westham thuis, nu PSV thuis, de beker Utrecht thuis, hoeveel voorbeelden heb je nodig? Altijd maar weer afwachten en de laatste 30 minuten reageren ipv de toon zetten Een heel vlak saai seizoen, geen vermaak, maar wel de seizoenkaarten grof duurder maken. Ja Roma was de uitzondering, maar Anderlecht, toen de nummer 9 van België, ga je toch niet serieus nemen? Wat wil AZ nu? Het lachertje? altijd maar net niet? alleen maar opleiden of nu eindelijk een stap maken. Neem afscheid van middelmaat en ga eens met flair, met durf en met moed investeren en vermaak eindelijk je publiek eens. O ja stop met belachelijke doelstellingen als bij de eerste 4. Als je als doelstelling een 4e plek noemt, dan schaam ik mij rot. Zeg gewoon ik wil kampioen worden of een CL plek winnen, dan kan je er eindelijk op afgerekend worden. 😁
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DonnyDelano schreef: 28 mei 2023, 15:52 Prima, eens dat we staan waar we horen te staan. Maar we konden vandaag niets verliezen, alleen iets winnen. Waarom dan zo behoudend spelen? Pak die kutlampen gewoon bij de strot, zoals tegen Anderlecht thuis. Worst case wordt je weggecounterd en verlies je thuis met 0-4, lekker belangrijk. Nu voelt het als een gemiste kans
Volgens mij had AZ liever meer dominant gespeeld en PSV vanaf het begin bij de strot gegrepen. Maar je hebt ook te maken met weerstand van een zeker niveau. Dit PSV was veel sterker dan Anderlecht in Alkmaar was. En dan hebben wij natuurlijk een aantal zwakkere plekken. Had bijvoorbeeld liever Lahdo gezien dan van Brederode in deze wedstrijd. Bovendien had Karlsson het niet echt vandaag en ook Pavlidis niet. Als je dan ook nog eens geen geluk heb in de afwerking wordt het lastig het gewenste resultaat te halen. Maar om dat nou af te schuiven op de trainer en zijn behoudende spelopvatting gaat me wat te ver.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZA'dam schreef: 28 mei 2023, 16:11 Maar om dat nou af te schuiven op de trainer en zijn behoudende spelopvatting gaat me wat te ver.
Geen gameplan, geen strijdwijze, geen wil om te winnen. Dan ga je (haast) nooit winnen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Rjansen17 schreef: 28 mei 2023, 16:09 Zeg gewoon ik wil kampioen worden of een CL plek winnen, dan kan je er eindelijk op afgerekend worden. 😁
Ja, dan zou ik ze er meteen op afrekenen dat ze een doelstelling formuleren die niet reeel is tov hun begroting
we can come an end
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

AZA'dam schreef: 28 mei 2023, 16:11 Volgens mij had AZ liever meer dominant gespeeld en PSV vanaf het begin bij de strot gegrepen. Maar je hebt ook te maken met weerstand van een zeker niveau. Dit PSV was veel sterker dan Anderlecht in Alkmaar was. En dan hebben wij natuurlijk een aantal zwakkere plekken. Had bijvoorbeeld liever Lahdo gezien dan van Brederode in deze wedstrijd. Bovendien had Karlsson het niet echt vandaag en ook Pavlidis niet. Als je dan ook nog eens geen geluk heb in de afwerking wordt het lastig het gewenste resultaat te halen. Maar om dat nou af te schuiven op de trainer en zijn behoudende spelopvatting gaat me wat te ver.
Ik geef volgens mij vrij duidelijk aan dat het gaat om de spelopvatting. Niet over kwaliteit, spelers die wel/niet hun dag hebben of geluk in de afwerking. Feit is dat AZ geen moment écht heeft geprobeerd te winnen, het was gewoon West Ham thuis all over again. Lang breien en bidden dat die ene kans er per ongeluk in gaat. En dat terwijl er vandaag dus niets te verliezen was
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 28 mei 2023, 16:41 [..] dat ze een doelstelling formuleren die niet reeel is tov hun begroting
Alsof dat een wetmatigheid is. Feyenoord heeft een begroting lager dan PSV en ajax.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 28 mei 2023, 16:58 Alsof dat een wetmatigheid is. Feyenoord heeft een begroting lager dan PSV en ajax.
Maar die hebben veel van de handelswijze van AZ gekopieerd en ook AZ mensen overgenomen waardoor ook zij boven hun begroting kunnen presteren
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 28 mei 2023, 17:02 Maar die hebben veel van de handelswijze van AZ gekopieerd en ook AZ mensen overgenomen waardoor ook zij boven hun begroting kunnen presteren
Dan dient AZ dat dus ook te doen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DonnyDelano schreef: 28 mei 2023, 16:43 Ik geef volgens mij vrij duidelijk aan dat het gaat om de spelopvatting. Niet over kwaliteit, spelers die wel/niet hun dag hebben of geluk in de afwerking. Feit is dat AZ geen moment écht heeft geprobeerd te winnen, het was gewoon West Ham thuis all over again. Lang breien en bidden dat die ene kans er per ongeluk in gaat. En dat terwijl er vandaag dus niets te verliezen was
En ik gaf aan dat AZ waarschijnlijk liever meer dominant had gespeeld. Aanvallend, attractief en verzorgd voetbal, de tegenstander weg tikkend en met mooie aanvallen er regelmatig doorheen voetballend waardoor ze met een paar doelpunten verschil verdiend gewonnen hadden en iedereen tevreden naar huis was gegaan. Maar dat dat, zelfs als ze met die spelopvatting gespeeld hadden, niet altijd lukt omdat dat ook afhankelijk is van het niveau van de tegenstand, de vorm van de dag en de klasse en kwaliteit van je spelers.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

AZA'dam schreef: 28 mei 2023, 17:24 En ik gaf aan dat AZ waarschijnlijk liever meer dominant had gespeeld. Aanvallend, attractief en verzorgd voetbal, de tegenstander weg tikkend en met mooie aanvallen er regelmatig doorheen voetballend waardoor ze met een paar doelpunten verschil verdiend gewonnen hadden en iedereen tevreden naar huis was gegaan. Maar dat dat, zelfs als ze met die spelopvatting gespeeld hadden, niet altijd lukt omdat dat ook afhankelijk is van het niveau van de tegenstand, de vorm van de dag en de klasse en kwaliteit van je spelers.
Dat hebben ze dan goed weten te verbergen, dat ze dat liever hadden gedaan!
Plaats reactie