FC Twente-AZ (wo 19 jan, 21.00u, KNVB-beker)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 17 jan 2022, 17:48 En het is een prijs die ook rechtstreeks kwalificatie voor Europa oplevert.
Grote kans op directe plaatsing voor de groepsfase Europa League nog wel, dus zeker heel waardevol.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 17 jan 2022, 17:48
AZ zou uit moeten spreken (en hiernaar acteren natuurlijk): hier gaan we gewoon volle bak voor!
Doe dat maar niet want grote kans dat ze deze week gewoon klaar zijn. En zo niet dan heb je 50% kans op een uitwedstrijd bij ajax of PSV in de kwart finale. En als je dan mazzel hebt is de kans op 1 van die clubs in de halve finale 2 op 3. En als je dan weer mazzel hebt krijg je 1 van beide 100% zeker in de finale. Met andere woorden: deze selectie gaat de beker nooit winnen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 17 jan 2022, 21:20 Doe dat maar niet want grote kans dat ze deze week gewoon klaar zijn. En zo niet dan heb je 50% kans op een uitwedstrijd bij ajax of PSV in de kwart finale. En als je dan mazzel hebt is de kans op 1 van die clubs in de halve finale 2 op 3. En als je dan weer mazzel hebt krijg je 1 van beide 100% zeker in de finale. Met andere woorden: deze selectie gaat de beker nooit winnen.
Zolang ajax of Psv de beker maar wint is t prima. Moet AZ natuurlijk wel vierde worden.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 17 jan 2022, 21:59 Zolang ajax of Psv de beker maar wint is t prima.
Helemaal niet. AZ moet voor die cup gaan!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 18 jan 2022, 18:19 Helemaal niet. AZ moet voor die cup gaan!
Vorig jaar liet Jansen de beker ook gewoon lopen weet ik nog tegen ajax. Panta op rechtsback, Aboukhal erin. Hopelijk gaat ie dat soort grappen niet meer doen.

Tuurlijk moet AZ voor de beker gaan. Maar overall is het vooral cruciaal dat ajax, PSV of AZ de beker wint. Geen Europees voetbal zou desastreus zijn voor AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

In de TOTO KNVB Beker staan FC Twente en AZ woensdagavond tegenover elkaar. De Tukkers kunnen waarschijnlijk een beroep doen op Michal Sadílek, tot verbazing aan Alkmaarse zijde.

Sadílek kreeg in de laatste wedstrijd voor de winterstop, uit bij FC Utrecht, een rode kaart vanwege een vermeende elleboogstoot. De 22-jarige Tsjech werd daarop voor twee wedstrijden geschorst. Tegen sc Heerenveen zat hij zijn eerste wedstrijd schorsing keurig uit, maar vanwege de beroepszaak lijkt hij tegen AZ in actie te mogen komen. Waarschijnlijk komt de beroepscommissie namelijk niet voor woensdagavond bijeen.

AZ-trainer Pascal Jansen zet grote vraagtekens bij de situatie rond Sadílek. "Wij vragen ons af: kun je nog in beroep gaan als je al een wedstrijd schorsing erop heb zitten? Tegen een straf die toch al loopt?", zo laat hij weten aan De Telegraaf. "Ik heb daar niet voor gestudeerd, maar het zijn vraagtekens die ik had. Maar goed, ik hoor wel waar wij morgenavond rekening mee moeten houden."

FC Twente is er veel aan gelegen om Sadílek speelgerechtigd te krijgen. Ramiz Zerrouki is met Algerije actief op de Afrika Cup, waar routinier Wout Brama ook nog niet speelklaar is. Zonder dit trio won de formatie van trainer Ron Jans wel van Heerenveen (2-0).
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 17 jan 2022, 21:20 Doe dat maar niet want grote kans dat ze deze week gewoon klaar zijn. En zo niet dan heb je 50% kans op een uitwedstrijd bij ajax of PSV in de kwart finale. En als je dan mazzel hebt is de kans op 1 van die clubs in de halve finale 2 op 3. En als je dan weer mazzel hebt krijg je 1 van beide 100% zeker in de finale. Met andere woorden: deze selectie gaat de beker nooit winnen.
Zolang AZ totaal out of the blue in de Arena van ajax kan winnen is alles mogelijk en deze hele “kansberekening” te pessimistisch.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Vandaag weer het volgende échte test moment voor AZ en Jansen.
Twente is op dit moment voor de verandering weer eens een directe concurrent (door goed presteren van Twente en het af laten weten van AZ).

Deze confrontatie, hoewel in de beker, zegt mij veel meer over waar we nu staan als club dan een aantal andere wedstrijden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ja, ik ben ook erg benieuwd hoe AZ het er vanavond vanaf gaat brengen.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 19 jan 2022, 11:40 Vandaag weer het volgende échte test moment voor AZ en Jansen.
Twente is op dit moment voor de verandering weer eens een directe concurrent (door goed presteren van Twente en het af laten weten van AZ).

Deze confrontatie, hoewel in de beker, zegt mij veel meer over waar we nu staan als club dan een aantal andere wedstrijden.
Start was moeizaam, als je dat bedoelt eens, maar inmiddels aan een zeker qua resultaat hele sterke reeks, of zit periode daarvoor (opbouw van nieuwe team) je nog steeds dwars?
Vanavond spannende pot, hopelijk met goede afloop, ben (licht) optimistisch, belangrijk zal zijn dat je niet tegen een (vroege) tegengoal aan loopt
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 19 jan 2022, 13:32 Start was moeizaam, als je dat bedoelt eens, maar inmiddels aan een zeker qua resultaat hele sterke reeks, of zit periode daarvoor (opbouw van nieuwe team) je nog steeds dwars?
Vanavond spannende pot, hopelijk met goede afloop, ben (licht) optimistisch, belangrijk zal zijn dat je niet tegen een (vroege) tegengoal aan loopt
We staan op dit moment op dezelfde plek in de competitie, enkel een voorsprong op doelsaldo en daar ben ik consequent in (niet omdat het ons nu even uitkomt opeens doen alsof doelsaldo wel uitmaakt). Ik draag de mindere periode niet zo zeer na, maar die is er wel geweest. Daar waar Twente jaren uit de subtop heeft gelegen is plek 5-6 in de achtervolging op plek 4 voor Twente goed presteren. Voor AZ is het vanuit de gemiddelde plek 4 het resultaat van een mindere periode waar de club zich uit heeft teruggevochten.

Met uitzondering van de wedstrijd tegen ajax hebben we nu ook een hele periode tegen de mindere goden gevoetbald. Twente is op dit moment gelijkwaardig in prestaties en dus ben ik benieuwd hoe we het er van af gaan brengen. Ieder resultaat geeft ons meer zicht op waar dit team momenteel staat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AlkmaarForever schreef: 19 jan 2022, 17:28 Sadilek mag dus spelen vanavond.
Wij gaan uit van eigen kracht.
We gaan voor de winst, en anders moet we zorgen dat we niet verliezen.
Voorkomen dat we niet tegen momentjes van Twente aanlopen.
Niet vergeten onszelf te belonen.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Eitje dit, Twente kan er geen kut van, 0-4.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 19 jan 2022, 14:26.

Met uitzondering van de wedstrijd tegen ajax hebben we nu ook een hele periode tegen de mindere goden gevoetbald.
Dat klopt wel, echter verloren we deze potjes tegen mindere clubs voorheen ook heel vaak. Nu 6 op rij gewonnen, en ook nog eens met slecht voetbal. Kan je nagaan als we goed gaan spelen. 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Als AZ deze wint dan komen er mooiere wedstrijden. voorspelling 1-3.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wel mooi aan een bekerwedstrijd is dat gelijkspelen geen probleem is, althans binnen de 90 minuten (liefst wel binnen 120).
Ik denk dat het een andere druk geeft.
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Panta valt geblesserd weg. Schuiven dus. Clasie naar achteren naast Beukema. Yuki naar middenveld. Evjen op rechtsbuiten.

Waarom Reijnders eigenlijk niet voor Clasie op het middenveld?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Volgens mij ging het de vorige keren dat Clasie CV moest staan niet al te lekker.
we can come an end
Plaats reactie