Ingezonden

De beste workouts voor voetballers

AZ-aanvaller Jens Odgaard viert zijn goal tegen Feyenoord

Voetbal is een zeer dynamische sport die een combinatie van techniek aan de bal, tactische kennis van het spel, mentale focus/concentratie en een zeer sterk fysiek lichaam vereist, zodat je 90 minuten van een slopend spel (gevecht) kunt doorstaan ​​om de 3 punten te verdienen. AZ spelers zijn daarom ook regelmatig in de sportschool te vinden. De kans is groot dat ze hierbij gebruik maken van de onderstaande oefeningen in combinatie met halterstangen!

High knees

Dit is net zoiets als op zijn plaats rennen, maar het is een beetje moeilijker. In feite is dat het punt. Om deze oefening te doen, ga je gewoon op één plek staan ​​en rennen, maar het is geen normaal hardlopen. Je moet je knieën bij elke stap zo hoog mogelijk omhoog brengen alsof je jezelf in de borst gaat knielen. Zorg ervoor dat je je rug recht houdt. Zwaai je armen naar voren en naar achteren in coördinatie met de beweging van elke knie. Dit is een goede oefening die is gericht op pure hardloopsnelheid afgeleid van explosieve beenkracht.

Medicijnbal push-ups

Dit is een variatie op de push-up die wat meer behendigheid vereist om te presteren, vandaar dat het hier is opgenomen. Je begint in een normale push-up positie, maar één hand rust op een medicijnbal. Het is het beste om hiervoor een licht leeggelopen bal te gebruiken, zodat deze niet zo veel rolt. We willen tenslotte niet dat je op je gezicht valt. Ga naar beneden voor een push-up terwijl je één hand op de bal houdt. Nadat je weer omhoog bent gekomen, ga je naar de andere kant en leg je de andere hand op de bal. Doe nu een push-up aan de andere kant, net zoals je eerder deed. Herhaal deze beweging voor zoveel herhalingen als je wilt, maar doe niet te veel als je later nog dunpleister moet aanbrengen.

Squats op één been

Ook bekend als de pistol squat, dit is een zeer indrukwekkende squat die een zeer goede been- en kernkracht vereist. De meeste mensen kunnen deze beweging niet doen, dus je zult een progressie moeten maken. Begin met normale squats met je hand op een bank of reling om je wat steun te geven. Als je dat niet kunt, moet je misschien beginnen door op een lage kruk te gaan zitten en met één been op te staan. Wanneer je de beweging doet, leg dan beide handen voor je uit voor een optimale balans. Doe het rustig aan met deze, doe ze zeker niet voordat je personeelsuitje Volendam begint.

Burpee pull-ups

Dit is een van de meest slopende oefeningen die we ooit hebben gezien. Burpees alleen zijn behoorlijk ruw, maar burpees in combinatie met een pull-up kunnen iedereen een run voor zijn geld geven. Als je het niet weet, houdt een burpee in dat je vanuit een staande positie naar een push-up positie valt en weer op je voeten komt als je de push-up voltooit. Dat is een normale burpee. Voor deze variatie ga je voor een bar staan ​​en voeg je een pull-up toe ter hoogte van de sprong. Als het gaat om combinatieoefeningen, is deze waarschijnlijk de koning.

AZFanpage
AZFanpage bestaat sinds 2000 en is sinds die tijd uitgegroeid tot de grootste supporterssite van AZ en is ook landelijk een bekende fansite. We brengen al het AZ-nieuws vanuit supportersperspectief. Kritisch, onafhankelijk en betrokken.

    Comments are closed.

    0 %