Volgens het Noordhollands Dagblad wordt gokpartij BetCity de nieuwe shirtsponsor bij AZ. Beide partijen hebben een akkoord bereikt voor een periode van vier jaar.
De kans is groot dat er volgend seizoen een gokbedrijf op het shirt van AZ staat. De club nadert een akkoord over een vierjarige deal met Betcity (ja, van die reclames met Andy van der Meyde). https://t.co/qAZf2DOycx
— Jeroen Haarsma (@Jeroen_Haarsma) February 3, 2022
AZ wil momenteel nog niet reageren op de deal, maar de geruchten deden al weken de ronde in het Alkmaarse. Melvin Borstelaar geeft namens BetCity aan dat hij er vanuit gaat dat de overeenkomst rondkomt. Tegenover het NHD zegt hij: ‘In principe zijn we eruit met de club en staat onze naam de komende jaren op het shirt. We wachten op groen licht vanuit AZ.’
AZ sloot eerder een sponsorcontract met Unibet en het kan zijn dat deze overeenkomst nog roet in het eten kan gooien. In tegenstelling tot BetCity is Unibet nog niet actief op de Nederlandse gokmarkt.
Alleen shirtsponsor
In tegenstelling tot de huidige overeenkomst met AFAS, komt BetCity alleen op het shirt te staan. Dit zou de Alkmaarders de ruimte bieden om andere overeenkomsten te sluiten voor bijvoorbeeld de naamgeving van het stadion (hoeft niet hoor, Victorie-stadion klinkt toch altijd beter) en het jeugdcomplex.
[foto van het gezicht van BetCity, Andy van der Meijde – via Peter Lous / Pro Shots]