Muamer Tankovic

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef:Je blijft maar zeiken! :mrgreen:
Is (terechte) kritiek op een speler die niet thuis geeft zeiken?
En heb je misschien ook nog een inhoudelijke reactie die hout snijdt?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Zie het onderschrift van Onderhond.
_________________
"I don't know that!"
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

Geest van Dirk schreef:Omdat het een goede voetballer is. Hij speelt niet op zijn best, maar heeft wel de drive om uiteindelijk wel die 9 te scoren i.p.v gisteren een 5,5. Met zijn 5,5 is hij ook nuttiger in het aanvalsspel dan zijn concurrenten in de selectie. Heb geduld en geef het tijd, want zijn rendement is doorgaands wel dik in orde, behalve gisteren, en dat maakt voorlopig veel goed.
Ik heb in vrone 15 ook altijd de drive gehad om een 9 te scoren. Welk rendement heb je het over. Tegen Nac en Excelsior was hij ook al met grote afstand de slechtste. Ik zie in de zeer wijde omtrek om me heen op de tribune iedereen maar mopperen op hem. Zouden zij het allemaal fout zien.
Een waardeloze voetballer met heel veel snit in de neus. Snel wegdoen.
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

=D>
salmonyappi schreef: Is (terechte) kritiek op een speler die niet thuis geeft zeiken?
En heb je misschien ook nog een inhoudelijke reactie die hout snijdt?
=D>
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef:Zie het onderschrift van Onderhond.
O, sorry. Misschien even een ander gevoel voor humor :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik ben het gewoon niet eens met de conclusies van Salmonyappi. Tankovic had beter kunnen profiteren van een aantal uitbraken, want hij had een aantal goede mogelijkheden om te scoren. Het gelijk concluderen of iemand qua karakter wel goed in elkaar zit bij falen is trouwens een iriterende eigenschap in het nederlandse voetbal, maar dit ter zijde.

Kristenforever kan alleen maar met meningen van anderen komen om haar standpunt kracht bij te zetten dus vind ik het zinloos om op haar verhaal in te gaan. Behalve dan dat het mij niks zegt, waar ze op de tribune zit en met wie en welke mede forummers zij leuke posts vind schrijven. Grow up :roll:

Waarom verdedig ik Tankovic enigszins: Hij is pas 19 jaar en moet het van zijn acties hebben, dat is onder andere zijn kwaliteit juist. Dit is wel het moeilijkste onderdeel binnen het voetbal en voor een 19 jarige om dit constant te laten zien is weggelegd voor de CR7's, Messi e.d. Zulke spelers komen niet bij AZ spelen. Het wil niet zeggen dat zulke type voetballers niet nuttig zijn binnen de selectie van welke voetbalclub dan ook en zeker zijn zulke spelers welkom bij AZ.
Ik stoor mij eigenlijk alleen een beetje aan het feit dat sommigen hem gelijk als zondebok zien van alles wat slecht ging gisteren.

Het probleem gisteren was het wegvallen van Ortiz, waardoor AZ het ontbrak aan voetbalintelligentie om onder de druk uit te voetballen. Elm kwam erin, maar die heeft zeker niet de oplossing in huis wat dat betreft. van de Brom gaf al aan dat de vervangers niet ingezet konden worden om een antwoord te hebben op de veranderde tactiek van Vitesse in de tweede helft.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
boer
Supporter
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 apr 2009, 06:12

Ik denk dat jij het veel te negatief interpreteerd, wij zien hem niet als zondebok of als schuldige aan het slechte spel.
Maar die jongen heeft gisteren niet zo heel veel goed gedaan. Ik vind dat je van een proffesioneel voetballer je toch mag verwachten dat hij een bal aan kan nemen, en deze langer dan 2 seconde bij zich kan houden, behoudens de actie in de 2e helft waarbij hij de bal over de achterlijn liep heb ik dit niet gezien.
daarnaast stoor ik me echt ontzettend aan die luie werkhouding. Hij heeft echt amper meegedaan met het jagen in de eerste helft of uberhaupt in de zone staan zodat er passingslijnen werden afgedekt.
Volgende keer even opletten hoe hij vanaf de linksback naar de CV of keeper loopt echt te amateuristisch voor woorden.
Het jaar der jaren 2008/2009
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Geest van Dirk schreef:Ik ben het gewoon niet eens met de conclusies van Salmonyappi. Tankovic had beter kunnen profiteren van een aantal uitbraken, want hij had een aantal goede mogelijkheden om te scoren. Het gelijk concluderen of iemand qua karakter wel goed in elkaar zit bij falen is trouwens een iriterende eigenschap in het nederlandse voetbal, maar dit ter zijde.

Kristenforever kan alleen maar met meningen van anderen komen om haar standpunt kracht bij te zetten dus vind ik het zinloos om op haar verhaal in te gaan. Behalve dan dat het mij niks zegt, waar ze op de tribune zit en met wie en welke mede forummers zij leuke posts vind schrijven. Grow up :roll:

Waarom verdedig ik Tankovic enigszins: Hij is pas 19 jaar en moet het van zijn acties hebben, dat is onder andere zijn kwaliteit juist. Dit is wel het moeilijkste onderdeel binnen het voetbal en voor een 19 jarige om dit constant te laten zien is weggelegd voor de CR7's, Messi e.d. Zulke spelers komen niet bij AZ spelen. Het wil niet zeggen dat zulke type voetballers niet nuttig zijn binnen de selectie van welke voetbalclub dan ook en zeker zijn zulke spelers welkom bij AZ.
Ik stoor mij eigenlijk alleen een beetje aan het feit dat sommigen hem gelijk als zondebok zien van alles wat slecht ging gisteren.

Het probleem gisteren was het wegvallen van Ortiz, waardoor AZ het ontbrak aan voetbalintelligentie om onder de druk uit te voetballen. Elm kwam erin, maar die heeft zeker niet de oplossing in huis wat dat betreft. van de Brom gaf al aan dat de vervangers niet ingezet konden worden om een antwoord te hebben op de veranderde tactiek van Vitesse in de tweede helft.
Nogmaals: hij toonde totaal geen inzet bij balverlies, sjokte over het veld, had geen enkele goede actie op dat hakje na. En dat gezeur van " hij is pas 19 ". Ook Haye is 19 en die was een stuk nuttiger en beter gister. En het is niet dat hij nú speciaal gister de zondebok is, het is al weken zo! En zeg dan niet dat spelers als Messi niet bij AZ komen spelen want dat mag geen verklaring zijn voor zijn lamlendige optreden
En we blijven allemaal maar afgeven op Elm, maar ook die was zeker gister een stuk nuttiger dan Muamer.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Nou ja hij kreeg van mij ook een 5,5. Ik vind alleen niet dat hij niet gewerkt zou hebben of "lui" zou zijn.

EDIT: Ook Haye heb ik er vanlangs horen krijgen na een mindere pot hier op het forum, hetzelfde geldt voor Hoedt en voor Luckassen en Dos Santos.

Ik vind leeftijd wel heel belangerijk, niet om te mogen spelen. wel wat betreft verwachtingspatroon
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Laat Tankovic eerst maar in Jong AZ gaan werken en laten zien dat hij het eerste waard is. Ik heb weinig goeds gezien van deze snotaap.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
azmo3(vak-S)
Seizoenkaarthouder
Berichten: 440
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:24
Locatie: De Goorn

Word deze speler met teveel opdrachten het veld ingestuurd waardoor hij blokkeert.
Of is het gewoon zijn verkeerde wedstrijdmentaliteit.
Vaak verkeerde keuzes en te laat met afspelen waardoor vaak balverlies.
Irriteerde me net als aan Elm mateloos aan Tankovic.
Mag toch hopen dat zijn instelling snel gaat veranderen en anders maar een keer Jong AZ..
AZ supporter ben je in goede, maar vooral in slechte tijden.
Voor tijd naar huis, blijf lekker thuis

Stewart rot op
9-13-9
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 dec 2004, 23:07
Locatie: Den Haag

Tankovic aka de fantoomjager, was met afstand de slechtste (basis)speler van het veld.

Aanvallend is hij week in week uit té zelfzuchtig, en verdedigend totaal afwezig.
Op elk niveau begint het met inzet. Kijk naar onze Aron. Niet in z'n oude vorm, maar werkelijk alles gegeven! Iets waar Tankovic een voorbeeld aan kan en moet nemen.
De beste jongen manifesteert zich als een diva, een egoïst en een anti teamspeler. Het is schrijnend om dit te aanschouwen en is bovendien iets waar menig supporter zich aan stoort.
Ik kan niet wachten tot Berghuis fit is en de beste jongen lekker op de bank laat plaatsnemen.
Iets waar hij zichzelf trouwens te goed voor vind... verwend kind.
Come on you Forest !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

9-13-9 schreef:Tankovic aka de fantoomjager, was met afstand de slechtste (basis)speler van het veld.

Aanvallend is hij week in week uit té zelfzuchtig, en verdedigend totaal afwezig.
Op elk niveau begint het met inzet. Kijk naar onze Aron. Niet in z'n oude vorm, maar werkelijk alles gegeven! Iets waar Tankovic een voorbeeld aan kan en moet nemen.
De beste jongen manifesteert zich als een diva, een egoïst en een anti teamspeler. Het is schrijnend om dit te aanschouwen en is bovendien iets waar menig supporter zich aan stoort.
Ik kan niet wachten tot Berghuis fit is en de beste jongen lekker op de bank laat plaatsnemen.
Iets waar hij zichzelf trouwens te goed voor vind... verwend kind.
Met je eens hoor. De enige manier om ons kritikasters de mond te snoeren is gewoon goed en met inzet voetballen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

9-13-9 schreef:Tankovic aka de fantoomjager, was met afstand de slechtste (basis)speler van het veld.

Aanvallend is hij week in week uit té zelfzuchtig, en verdedigend totaal afwezig.
Op elk niveau begint het met inzet. Kijk naar onze Aron. Niet in z'n oude vorm, maar werkelijk alles gegeven! Iets waar Tankovic een voorbeeld aan kan en moet nemen.
De beste jongen manifesteert zich als een diva, een egoïst en een anti teamspeler. Het is schrijnend om dit te aanschouwen en is bovendien iets waar menig supporter zich aan stoort.
Ik kan niet wachten tot Berghuis fit is en de beste jongen lekker op de bank laat plaatsnemen.
Iets waar hij zichzelf trouwens te goed voor vind... verwend kind.

De geest van dirk zal mij wel weer veroordelen dat ik dit een goede weergave vind!!
Vraag aan de geest van dirk: Hoeveel bekerfinales heb jij meegemaakt van AZ?
Ik durf te wedden dat ik er meer live heb bijgewoond dan jij. Namelijk allemaal. Inclusief in 1982 de finale uitwedstrijd in Utrecht. Dus stop met je gezever over mij als ik kritiek heb over jou balkan vriendje.
Ik heb alles voorbij zien komen van Hans Mol, Eddy Schaafstra Willem de Jager tot deze voorbijganger
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

@9-13-9: Dos Santos vond ik nog slechter. Man wat was die jongen slecht gister.
Last Scout

sister of mercy schreef:Laat Tankovic eerst maar in Jong AZ gaan werken en laten zien dat hij het eerste waard is. Ik heb weinig goeds gezien van deze snotaap.
4 goals en 4 assists zijn uiteraard niks waard.

Daarnaast is Tankovic er uit halen Mühren er in zetten en dat zie ik persoonlijk toch echt veel minder zitten hoe kritisch je dan ook bent op Tankovic.
Last Scout

salmonyappi schreef: Ben je nou serieus? Wat hij moest doen was bijvoorbeeld: meedoen als er werd gejaagd, storen bij de opbouw van Vitesse. De bal een keer bij zich houden, want hij raakte deze veel te vaak kwijt.
Hij was uitermate slordig in de buurt van de zestien, was steeds te laat bij het aannemen van de bal, en ja: óók als deze goed op hem werd gepassed.
Hij is de middencirkel nauwelijks uitgeweest, liep meestal sloffend over het veld. AZ heeft echt met 10 man gespeeld!
Vergelijk zijn optreden eens met dat van Haye. Ze zijn even oud, dus dat argument dat hij "pas" 19 is is een flut-argument.

Verder is het een jongen die denkt dat hij beter is dan wat hij laat zien. Wel een grote mond, geen prestaties.
Maar ik hoor het hem zeggen in de kleedkamer: " nou jongens, dat was toch een mooie hakje van me!"
Het was een oprechte vraag ik heb gisteren niet gekeken (Ja ja een schande maar ik ben ziek.)

En de vraag blijft of je liever een "waardeloze voetballer hebt" die van tijd tot tijd magisch de bal het doel in mikt of hem naar zijn medespeler weet te lopen die dat doet of toch liever een aardappelzak die niks raakt zelfs niet op een goeie dag zoals de andere spelers die we voor die plek in de selectie hebben.

Daarnaast moet ik opmerken dat Tank gisteren blijkbaar weer in de spits stond maar hij dat niet van nature is natuurlijk, ook al gedraagd hij zich miss wel zo qua ego verneem ik.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Gisteravond heeft Tanko niet goed gespeeld. Maar zoals last Scout al aangeeft is 4 goals en 4 assists niet slecht voor een speler van zijn leeftijd die hier net komt. Lees de berichten uit het eerste jaar over Berghuis er eens op na. De beste man zou er geen pukkel van kunnen en is nu zo'n beetje onmisbaar volgens veel forummers.

Tankovic komt er wel en gaat AZ nog veel plezier - en waarschijnlijk geld - opleveren. Als Berghuis fit is kan Tanlovic een linie zakken en de plek van Dos Santos overnemen.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Die jongen is pas negentien en laat al zien over veel talent en kwaliteit te beschikken. De komende tijd moet hij gewoon wat vaker op zijn bek gaan, bij Fulham kreeg die jongen alle ballen en schoot ze er vervolgens in, bij AZ moet hij er nog aan wennen om in dienst te spelen van een Aron Johannsson. Als Tankovic dit seizoen iets van 15 wedstrijden speelt en dan 5,6x scoort is dat toch super? Volgend seizoen laat je hem dan vaker spelen, dan kunnen de verwachtingen ook omhoog.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

elmo schreef: Tankovic komt er wel en gaat AZ nog veel plezier - en waarschijnlijk geld - opleveren. Als Berghuis fit is kan Tanlovic een linie zakken en de plek van Dos Santos overnemen.
Ik denk niet dat 'de Tank' zoals hij zaterdagavond presteerde geschikt is om een linie te zakken. Dan mag hij zijn instelling wel flink veranderen. Zonder bal doet hij vrijwel niets. Gaat geen duel aan. Volgt de tegenstander vijf meter en laat hem dan al lopen. Nee op 'tien' zal hij veel meer arbeid moeten verrichten in dienst van het elftal. Met wat hij toe nu toe heeft laten zien zie ik hem dat niet doen. Zeker niet over 90 minuten.

Als wij altijd de bovenliggende partij zouden zijn dan zou het misschien kunnen. Met dit team zijn wij dat niet en zou het een soort 'zelfmoord' zijn om hem op tien te zetten. Daarom stond eerder dit seizoen Henriksen op die plek en nu Dos Santos die zonder bal veel meer meters maakt. Niet alleen aanvallend, maar ook in de omschakeling verdedigend.
Gesloten