Loting groepsfase Conference League (vr 1 sep, 14.30u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Ik word er zo moe van dat mensen een ploeg beoordelen over een wedstrijd. Ze winnen met 4-0 van Barça .. Maar verliezen met 3-2 (na 0-2 voorsprong!!) van een Zilina uit Slowakije ofzo..

Baseer een ploeg niet op een wedstrijd. We maken kans thuis tegen Athletic. Bal is rond.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Ze speelden in de voorronde wel met een half B-team volgens mij.

Maar Salmonyappi we wonnen ook thuis van Valencia. Zulke wedstrijden tegen zulke tegenstanders maakt heel veel los bij spelers en supporters terwijl Bilbao niet heel erg warm wordt van een wedstrijd in Alkmaar tegen de nummer veertien van Nederland.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Smit260 schreef:Ik word er zo moe van dat mensen een ploeg beoordelen over een wedstrijd. Ze winnen met 4-0 van Barça .. Maar verliezen met 3-2 (na 0-2 voorsprong!!) van een Zilina uit Slowakije ofzo..

Baseer een ploeg niet op een wedstrijd. We maken kans thuis tegen Athletic. Bal is rond.
Ik zeg ook niet dat we kansLOOS zijn, maar weinig kans.
Maar doe jij niet hetzelfde? Je baseert het feit dat we kans hebben op de thuiswedstrijd tegen Astra. Want verder hebben we nog niet zo veel laten zien :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Ze speelden in de voorronde wel met een half B-team volgens mij.

Maar Salmonyappi we wonnen ook thuis van Valencia. Zulke wedstrijden tegen zulke tegenstanders maakt heel veel los bij spelers en supporters terwijl Bilbao niet heel erg warm wordt van een wedstrijd in Alkmaar tegen de nummer veertien van Nederland.
Klopt hoor. Maar tegen Valencia stond er een iets ander team....
Tuurlijk is de bal rond, maar niet al té veel optimisme op basis van donderdag.
Je merkt, ik ben wat ontnuchterd sinds donderdag.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

Ik denk dat het onderhand wel afgelopen is met de underdogrol van AZ in Europa. We zijn de afgelopen 10 jaar gewoon een zekerheidje in de UEFA Cup/Europa Leaque, met 3 keer een kwartfinale en 1 keer de halve finale. Vooral door de statistieken tegen Spaanse tegenstanders zullen de Basken ons zeer serieus nemen. Die komen voor een puntje naar Alkmaar. Best wel gunstig dat de laatste wedstrijd van de poule Athletic-uit is. Ik neem aan dat zij dan al geplaatst zijn. Kunnen we knokken voor de eerste plaats. 8)
azmo3(vak-S)
Seizoenkaarthouder
Berichten: 440
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:24
Locatie: De Goorn

Waarom spelen we alle wedstrijden om 19.00 uur al?
AZ supporter ben je in goede, maar vooral in slechte tijden.
Voor tijd naar huis, blijf lekker thuis

Stewart rot op
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

azmo3(vak-S) schreef:Waarom spelen we alle wedstrijden om 19.00 uur al?
Geen idee.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Optie A is dat AZ dit heeft aangevraagd vanwege de jeugdige toeschouwers. Optie B is dat dit met de TV-uitzendingen te maken heeft.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Voor de groepsfase valt er niets aan te vragen. De UEFA stelt het speelschema samen en AZ is net op de plek in het schema beland waarin je 3x thuis speelt om 19.00u en 3x uit om 21.05u.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Eerste training AZ: 26 juni 2016.

June 30, 2016 1st qualifying round Europa League, 1st leg
July 7, 2016 1st qualifying round Europa League, 2nd leg

July 14, 2016 2nd qualifying round Europa League, 1st leg
July 21, 2016 2nd qualifying round Europa League, 2nd leg

AZ gaat voor instroom in deze ronde:

July 28, 2016 3rd qualifying round Europa League, 1st leg
August 4, 2016 3rd qualifying round Europa League, 2nd leg

August 18, 2016 4th qualifying round Europa League, 1st leg
August 25, 2016 4th qualifying round Europa League, 2nd leg

Daarna groepsfase.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef:AZ gaat voor instroom in deze ronde:

July 28, 2016 3rd qualifying round Europa League, 1st leg
August 4, 2016 3rd qualifying round Europa League, 2nd leg
Loting voor die ronde is op 15 juli.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jack schreef:AZ gaat voor instroom in deze ronde:

July 28, 2016 3rd qualifying round Europa League, 1st leg
August 4, 2016 3rd qualifying round Europa League, 2nd leg
Forza AZ schreef:Loting voor die ronde is op 15 juli.
Als AZ het tegen FC Utrecht redt, dan komen we die loting hopelijk ook wel door..

Welke tegenstander is dan de ergste die AZ kan treffen ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef:Als AZ het tegen FC Utrecht redt, dan komen we die loting hopelijk ook wel door..

Welke tegenstander is dan de ergste die AZ kan treffen ?
Daar valt nog weinig over te zeggen, aangezien nog lang niet alle deelnemers bekend zijn.

De grootste naam is misschien Rangers (als ze de finale van de Schotse beker winnen). Ook Basaksehir gaat zich waarschijnlijk weer plaatsen voor de 3e voorronde.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Zullen we nou niet opnieuw op z'n AZ's op de winst vooruitlopen? Eerst maar eens zorgen dat we die loting halen....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

We lijken al relatief zeker van de eerste pot, mochten we de groepsfase halen. Vooralsnog zijn AIK Stockholm, IFK Goteborg, Slavia Praag en Slovan Bratislava de grotere namen die we kunnen loten in Q3.

Het blijft elke keer een duivels dilemma. Een seizoen lang spelen voor Europees voetbal, het vieren wanneer je het gehaald hebt, het toeleven naar die potjes en dat alles in de wetenschap dat die wedstrijden je behoorlijk wat punten gaan kosten in de Eredivisie.

De enige twee jaar dat we geen Europees speelden in de afgelopen 10 jaar wonnen we de titel en werden we 3e, wat boven de verwachting was.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Er zijn genoeg teams die een kampioenschap halen en daarnaast nog een andere prijs. Zelfs drie prijzen komt voor. Daarom vind ik de benadering: "je speelt Europees, dus verlies je punten in de eredivisie" niet kloppen.

De benadering moet zijn, het voetbal moet voortdurend beter worden. Daardoor win je meer in alle competities die je speelt.

Vermoeidheid is voor een groot deel psychologisch. Men laat het zich ook wel gemakkelijk aanpraten zodat er weer een excuus is.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Grifo schreef:De enige twee jaar dat we geen Europees speelden in de afgelopen 10 jaar wonnen we de titel en werden we 3e, wat boven de verwachting was.
Kampioen worden is voor AZ niet realistisch (op dit moment), dus dan is het hoogst haalbare deelname aan de EL.

Ik zie dus geen dilemma. Want waarom zou je de EL wedstrijden als minder belangrijk beschouwen om zodoende puntverlies in de competitie te voorkomen, waarmee je dan betere kans hebt op plaatsing voor de EL.
Last Scout

Forza AZ schreef: Kampioen worden is voor AZ niet realistisch (op dit moment), dus dan is het hoogst haalbare deelname aan de EL.

Ik zie dus geen dilemma. Want waarom zou je de EL wedstrijden als minder belangrijk beschouwen om zodoende puntverlies in de competitie te voorkomen, waarmee je dan betere kans hebt op plaatsing voor de EL.
Als we plek 4 even realistisch noemen gezien het team de prestaties en zeker het wegvallen van Twente dan zou je kunnen zeggen dat bij een uitschieter omhoog en dus de eerstvolgende ambitie Championsleague zou moeten zijn.

Jammer dat dat niet via de beker kan.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Jack schreef:Vermoeidheid is voor een groot deel psychologisch. Men laat het zich ook wel gemakkelijk aanpraten zodat er weer een excuus is.
Het is bewezen dat twee dagen rust tussen wedstrijden niet voldoende is volledig te herstellenen van invloed is op de prestaties van de wedstrijd erna, terwijl dat effect bij 3 dagen rust niet meer bestaat. Zeker in uitwedstrijden laat zich dat voelen.

Je kan ook zeker wel prijzen pakken, maar het effect zal er niet minder om zijn. Hoe minder breed de selectie, hoe groter het effect.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jack schreef:Vermoeidheid is voor een groot deel psychologisch. Men laat het zich ook wel gemakkelijk aanpraten zodat er weer een excuus is.
Grifo schreef:Het is bewezen dat twee dagen rust tussen wedstrijden niet voldoende is volledig te herstellenen van invloed is op de prestaties van de wedstrijd erna, terwijl dat effect bij 3 dagen rust niet meer bestaat. Zeker in uitwedstrijden laat zich dat voelen.

Je kan ook zeker wel prijzen pakken, maar het effect zal er niet minder om zijn. Hoe minder breed de selectie, hoe groter het effect.
Fysiek is het denk ik gemakkelijk te meten, mentale vermoeidheid minder goed.

Vaak wordt het reizen, verwerken van indrukken, verwerken van de internationale wedstrijdbeleving als factor gezien. Maar daarnaast denk ik ook dat de positionering in de media een rol speelt. Hoe is de wedstrijd door anderen ervaren, wat wordt er over mij geschreven. Wat heb ik tegen anderen verteld, hoe komt dat over.

Men is veel met andere zaken dan voetbal bezig en die verminderde aandacht voor het voetbal uit zich in zwakke vervolgprestaties.

Zo schat ik e.e.a. tenminste in.
Glory Hunter
Plaats reactie