Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Last Scout

AZ 4 Life schreef: Je moet natuurlijk niet verwachten dat Billy Beane al binnen twee dagen heeft gezorgd voor een stapel rapporten op het bureau van Stewart. Er zullen eerst ideeen worden uitgewisseld, waarna er pas een plan van aanpak zal komen en daarna volgt pas de implementatie. Dat proces vergt normaal gesproken maanden. Zeker ook omdat Billy Beane niet dagelijk op de club rondloopt.
Vraag mij af waaruit jij hebt opgemaakt dat ik in mijn post dacht dat er al honderden rapporten op tafel lagen?
Natuurlijk heeft dat tijd nodig maar ik neem toch aan dat ze er de komende transferperiode allicht al iets mee willen.

Ik bedoelde namelijk gewoon of we de komende transferperiode een aankoop a lá Tim Sparv(Midtjylland) kunnen verwachten, en waar ze die in godsnaam vandaan gaan toveren.

Ik zou al bijna zelf op statistieken gaan speuren bij wie zie in Nederland dan zouden moeten uitkomen.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Wat voor stapel rapporten, er komen helemaal geenstapel rapporten.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout

Geest van Dirk schreef:Wat voor stapel rapporten, er komen helemaal geenstapel rapporten.
Klopt we doen moneyball zonder moneyball te doen, ik snap 'm, heel slim.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef:Vraag mij af waaruit jij hebt opgemaakt dat ik in mijn post dacht dat er al honderden rapporten op tafel lagen?
Natuurlijk heeft dat tijd nodig maar ik neem toch aan dat ze er de komende transferperiode allicht al iets mee willen.

Ik bedoelde namelijk gewoon of we de komende transferperiode een aankoop a lá Tim Sparv(Midtjylland) kunnen verwachten, en waar ze die in godsnaam vandaan gaan toveren.

Ik zou al bijna zelf op statistieken gaan speuren bij wie zie in Nederland dan zouden moeten uitkomen.
Ik heb het nooit over honderden rapporten gehad. Waar het om gaat is dat dit iets voor de lange termijn wordt. Er zullen door Beane ervaringen en adviezen worden gegeven, AZ zal dan moeten evalueren of de club er wat mee kan.
Last Scout

Spelers uit de eredivisie die ik volgend jaar graag bij AZ zie (Op basis van eigen mening(dikgedrukt) en meetbare/vindbare statistiek tot nu toe).

Doelman:
Hansen,Te Loeke, Ruiter

Verdediger:
Kanon,Tapia,Bijker,Meijers

Middenveld:
Turuc,Ayoub,Drost(twijfel tussen aanval en middenveld),Alberg, Matic, ?Overgoor?
Aanval:
Necid (heeft maar voor halfjaar bij Zwolle getekend),Botaka,Thomas,Tighadouni,Oar,Peterson,

Notitie :
1
Volgens de genoteerde waarneembare statistieken zijn : Tighadouini,Ayoub,Botaka,Matic All round goed in de Eredivisie (hoog genoteerd in elke categorie behalve doelman).

2
Meijers is ouder dan de rest maar is de meest effectieve verdediger volgens de statistieken, die mag je dus niet over het hoofd zien.

3
Uitgesloten zijn : Peters te oud(minder effectief), Gosens verhuurd.


Deze namen zijn geselecteerd op leeftijd ,pure statistische effectiviteit dit seizoen op hun positie en of ze in theorie haalbaar zijn voor AZ (Loon/aanschafprijs verhoudingen).
In de praktijk kan daar een verschil zitten in haalbaarheid maar niet in effectiviteit.

Doelmannen zijn uitgezonderd van de leeftijdsspecificatie
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ould-Chikh wilt niet verlengen bij Twente. 1 van de grootste taenten van zijn leeftijdscategorie. Er komt uit onze jeugd weinig door op de flanken meen ik. Zal bij de top 3 weinig speeltijd krijgen, even proberen maar.
Last Scout

Sir Robbert schreef:Ould-Chikh wilt niet verlengen bij Twente. 1 van de grootste taenten van zijn leeftijdscategorie. Er komt uit onze jeugd weinig door op de flanken meen ik. Zal bij de top 3 weinig speeltijd krijgen, even proberen maar.
Ould-Chikh , de geruchten gaan dat hij naar het buitenland wil, de zaakwaarnemer verklaart dat het om het geld gaat.

Zal in ieder geval geen goedkope worden qua salaris dan denk ik zo.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Hij schijnt wel aangegeven te hebben dat hij graag bij Twente wil blijven. Dat buitenland verhaal was meer een conclusie die getrokken werd vanwege het niet verlengen. De officiele lezing is dat hij graag bij Twente wilde blijven maar dat het verschil tussen vraag en aanbod niet te overbruggen was. Waar je dan aan moet denken weet ik niet. Zonder transfersom en met tekengeld kan het een leuke investering zijn.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

In de Volkskrant vertelt Murat Yildirim dat hij wel een jaartje naar AZ wil.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef:In de Volkskrant vertelt Murat Yildirim dat hij wel een jaartje naar AZ wil.
Link? Interessante speler.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Papieren versie
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Ali Messaoud zijn contract loopt af bij Willem 2... misschien een interessante optie door het wegvallen van Elm en het waarschijnlijke vertrek van Ortiz en Gudelj. Uiteraard komt Van Overeem ook nog terug maar kan Messaoud een goede impuls zijn voor AZ, heeft zich de afgelopen 2 jaar sterk verbetert.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

alkmaar90 schreef:Ali Messaoud zijn contract loopt af bij Willem 2... misschien een interessante optie door het wegvallen van Elm en het waarschijnlijke vertrek van Ortiz en Gudelj. Uiteraard komt Van Overeem ook nog terug maar kan Messaoud een goede impuls zijn voor AZ, heeft zich de afgelopen 2 jaar sterk verbetert.
Kan een leuke optie zijn.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ortiz blijft gewoon. Bron: Ortiz zelf. Van Overeem vervangt Gudelj en dan heb je enkel nog een vervanger nodig voor Elm op het middenveld. Lijkt me niet dat Messaoud daarvoor in aanmerking komt. Sowieso blinkt hij bij Willem II niet echt uit.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Het zou geweldig zijn als Ortiz en Poulsen zouden blijven. Elm vervangen is niet eenvoudig, misschien kan Barry zijn kicksen weer aantrekken. Voor wisselspelers heeft AZ natuurlijk genoeg talent in huis. Wel zeer nuttig is een type de Zeeuw op het middenveld voor de noodzakelijke slimheid en coaching. Belangrijkste lijkt mij de positie van Hoedt. Ik zou Reijnen gewoon weer terughalen, misschien wel de beste voorstopper van de eredivisie op dit moment.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Zeeuw is een logischere vervanger van Elm dan Messaoud trouwens. Ook een stuk beter en hersteld de balans tussen ervaring en jeugd ook meteen weer.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

AZ 4 Life schreef:De Zeeuw is een logischere vervanger van Elm dan Messaoud trouwens. Ook een stuk beter en hersteld de balans tussen ervaring en jeugd ook meteen weer.
Moet ik hieruit concluderen dat Elm ooit voor balans heeft gezorgd. Aardige 1 April grap :lol:
Praat geen Poep, doos.
Last Scout

AZ 4 Life schreef:De Zeeuw is een logischere vervanger van Elm dan Messaoud trouwens. Ook een stuk beter en hersteld de balans tussen ervaring en jeugd ook meteen weer.
Ten eerste, Van Overeem is niet de vervanger voor Gudelj, is in mijn ogen toch net een ietwat andere speler, technischer minder fysiek, geen "bijtertje" in ieder geval.
Dos Santos is de vervanger al van Elm, gezien Verbeek dacht dat ie een aanvallende middenvelder had in Elm.



Ten tweede, ben je nou nogsteeds zo serieus over De Zeeuw? ik weet dat het 1 april is maar jeetje.


eventjes offtopic:
Ik vind het ergens nogsteeds ironisch dat een middenveld met Rienstra,Alberg,Messaoud.Vormer een ex-jeugdspeler middenveld is dat wij hier evengoed zouden hebben kunnen gebruiken .
Iets met "en ik blij dat het kwartje bij Stewart eindelijk gevallen is".
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Totaal oninteressant wie de vervanger van wie is. Het gaat om de balans op het middenveld. AZ heeft al drie seizoenen geen balans. Ga even kijken hoe Demi de Zeeuw zich laat gelden bij NAC. Vanaf dag 1 is hij de leider in het veld met resultaat. AZ heeft allemaal (zeer) goed voetballende middenvelders, maar geen gogme (winnaarsmentaliteit, dus balans). Denk dat de Zeeuw de missing link is.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef:Ten eerste, Van Overeem is niet de vervanger voor Gudelj, is in mijn ogen toch net een ietwat andere speler, technischer minder fysiek, geen "bijtertje" in ieder geval.
Dos Santos is de vervanger al van Elm, gezien Verbeek dacht dat ie een aanvallende middenvelder had in Elm.
Wat Verbeek vindt is al een tijdje niet meer relevant hier. Elm is natuurlijk geen aanvallende middenvelder maar meer een controleur/linkshalf. Wat dat betreft zie ik Dos Santos niet echt als een vervanger. Van Overeem is inderdaad een wat ander type, al is een kopie van Gudelj halen praktisch onmogelijk. Een krachtpatser die ook verder veel waarde heeft voor het elftal is zeer schaars/duur. Meestal worden het dan vrij snel domme krachten.
Ten tweede, ben je nou nogsteeds zo serieus over De Zeeuw? ik weet dat het 1 april is maar jeetje.
Ja, simpelweg omdat er hier gesteld wordt dat Messaoud een goede vervanger voor Elm zou zijn. Ik bestrijd dat. Zeker ook vanwege het type speler en ook omdat we komende zomer sowieso al wat routine kwijt gaan raken (Esteban, Elm, Wuytens, De Winter). De Zeeuw toont bij NAC aan er gewoon met kop en schouders bovenuit te steken. En dat na een half jaar niks doen. Hij is sowieso 100% beter dan Elm.
eventjes offtopic:
Ik vind het ergens nogsteeds ironisch dat een middenveld met Rienstra,Alberg,Messaoud.Vormer een ex-jeugdspeler middenveld is dat wij hier evengoed zouden hebben kunnen gebruiken .
Iets met "en ik blij dat het kwartje bij Stewart eindelijk gevallen is".
Dat is ook al tig keer uitgelegd. De meeste van die gasten zijn vertrokken in de periode dat de bomen nog tot de hemel groeiden bij AZ. Ik heb het dan over jongens als Rienstra, Alberg en Vormer. Messaoud is vertrokken toen wij nog de beschikking hadden over onder andere Maher, Falkenburg en Martens op zijn positie. Volledig te begrijpen dat die jongens toen zijn vertrokken/te licht zijn bevonden. Je moet de situatie van nu niet gaan vergelijken met de situatie van toen.
Plaats reactie