Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik denk dat eerste. Er is namelijk ook geen enkele poging gedaan om Johansson te verlengen. Althans, het is niet naar buiten gebracht.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Het zou een leuke aankoop kunnen zijn. Ligeon is altijd gezien als een van de grotere talenten alleen heeft hij bij ajax de concurrentiestrijd niet kunnen ombuigen in zijn voordeel. Ik denk dat Matias dan waarschijnlijk verkocht wordt.
...... and that's what we mean by honey \:D/
8397
Supporter
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 jan 2014, 19:23
Locatie: Ergens in Waterland

Zou bijna weer over hypocrisie willen beginnen :P

Als hij beter is dan Johannson dan is ie wat mij betreft meer dan welkom. Al gun ik Mathias ook het allerbeste overigens. Het is mocht het waar zijn aan Ligeon om te zorgen dat hij slaagt in Alkmaar. En daarna nog een goede carrière kan bouwen.
Gaan we nog eens een keer voetballen A-selectie?
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Ik ken deze speler niet echt. Speelde bijna nooit bij ajax en naar NAC kijk ik, afgezien van de samenvattingen, niet.
Is hij van het niveau dat wij zoeken? Duur zal hij wel worden zijn aangezien de prioriteiten op andere posities (moeten) liggen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Hij zou een paar ton moeten kosten. Ik moet ook bekennen dat ik hem niet heel erg scherp heb gevolgd maar hij is qua type vergelijkbaar met Mattias. Als je Mattias voor 1.5 miljoen kan verkopen en je haalt hem op voor een paar ton dan doe je het niet verkeerd. Zullen qua niveau niet heel veel verschillen denk ik.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Als ik het allemaal zo'n een beetje lees op fora was hij in de jeugd een groot talent maar hij heeft bij het eerste geen kans gekregen omdat Van Rhijn daar staat. Hij is nu overbodig omdat Van Rhijn verlengd heeft en ze in Tete meer zien.
Als hij niet al teveel kost vind ik het niet zo erg. De centrale verdediging en de opengevallen plekken op het middenveld door het vertrek van Gudelj en Elm hebben nu prioriteit. Daar mag je wel gaan investeren en verder moet je ook nog geld over houden voor extra kosten zoals een transfervrij vertrek van Poulsen en Esteban die eventueel opgevangen moet worden met iemand van buitenaf.

Ligeon wordt trouwens over een paar weken 23.
Last Scout

Ligeon?

En daar staan jullie allemaal om te trappelen?


We hebben vorig seizoen al ajax-backup nummer 700 gehaald en die heb ik nog geen minuut zien spelen.

Het maakt we niet uit wie we halen al is het de opa van Maicon ofzo, maar een ezel hoort zich niet 5 x aan dezelfde steen te stoten.



Als mijn tekst te lang was :

We hebben al een afgekeurde ajax Rechtsback het gaat niet helpen als we er nog eentje bij pakken.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Laat ie wat mij betreft eerst maar eens laten zien wat ie allemaal kan.
Een paar maandjes proefdraaien bij Jong AZ of zo.
Als gewoon werknemer krijg je immers ook een proefperiode.
Daarna kunnen we altijd nog over een contract gaan praten.
Volgens mij lopen er genoeg betere spelers in den lande rond dan Ligeon.

Zet je geld nooit op een paard wat je nog nooit hebt zien lopen.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Last Scout schreef:Ligeon?

En daar staan jullie allemaal om te trappelen?


We hebben vorig seizoen al ajax-backup nummer 700 gehaald en die heb ik nog geen minuut zien spelen.
Ik wel. 1 invalbeurt.
Last Scout

pAZcal schreef: Ik wel. 1 invalbeurt.
Dat moet ik dan heel snel vergeten zijn, waar/wanneer was dit dan?

Maar zo denderend kan het niet geweest zijn, of was ie dan ook nog het hele seizoen geblesseerd?
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Dat er maar 1 forumlid is die zich dat herinnert zegt m.i. al genoeg.
Snel vergeten die Ligeon.
Kan me niet voorstellen dat er niks beters rondloopt.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Last Scout schreef:
Dat moet ik dan heel snel vergeten zijn, waar/wanneer was dit dan?
Mijn eerste gedachte was NAC uit (0-1) en dat klopt. De laatste 11 minuten mocht ie invallen blijkt na even zoeken.

Was rechtsback toen ie kwam en beoogd back-up voor Mattias Johansson. In Jong AZ speelde hij meestal als rechtercentrumverdediger. Van Basten zag in hem geloof ik een verdedigende middenvelder.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Elke rechtsback juich ik toe, dus ook Ligeon. Als Johansson maar vertrekt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef:Elke rechtsback juich ik toe, dus ook Ligeon. Als Johansson maar vertrekt.
Hij moet inderdaad nu weg wil hij nog wat euro's opleveren. Maar ja Stewart is daar niet zo 'handig' in!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef:Ligeon?

En daar staan jullie allemaal om te trappelen?


We hebben vorig seizoen al ajax-backup nummer 700 gehaald en die heb ik nog geen minuut zien spelen.

Het maakt we niet uit wie we halen al is het de opa van Maicon ofzo, maar een ezel hoort zich niet 5 x aan dezelfde steen te stoten.



Als mijn tekst te lang was :

We hebben al een afgekeurde ajax Rechtsback het gaat niet helpen als we er nog eentje bij pakken.
Staan trappen is wat overdreven, het is volgens mij een aardige optie. Ligeon is gewoon jarenlang tweede keuze geweest op die positie bij ajax, alleen heeft Van Rhijn zelden een wedstrijd moeten missen. Ik vind het een acceptabel alternatief van wat ik van hem heb gezien. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik hem niet heel uitgebreid heb gevolgd. De wedstrijden die hij bij ajax en NAC heeft gespeeld viel hij mij nooit negatief op in elk geval.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Adnane Tighadouini van NAC Breda staat nu ook op de Italiaanse radar. Een zegsman van de Brabantse club bevestigt dat Udinese zich enkele weken terug gemeld heeft voor de 22-jarige aanvaller.
Die heeft echter te kennen gegeven dat zijn voorkeur uitgaat naar een Nederlandse topclub. Zo staat zijn zaakwaarnemer er ook in. Tighadouini heeft zich voorgenomen om na dit seizoen te vertrekken bij NAC, ondanks een nog doorlopend contract.

Hij hoopt de kans te krijgen bij ajax, PSV, Feyenoord, FC Twente of AZ. Tegen laatstgenoemde club bindt NAC zondag de strijd aan. Winst is vrijwel zeker nodig om nog een kans te maken op rechtstreeks lijfsbehoud in de Eredivisie. Concurrent Excelsior mag dan niet winnen van FC Utrecht.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

En volgens Voetbalzone zou er ook een gelimiteerde transfersom in zijn contract staat van iets minder dan een miljoen.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=244519
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Een bedrag richting het miljoen is natuurlijk absurd voor een speler als Ligeon. Zeker gezien de berichten dat AZ de gelden van de transfer van Gudelj nodig heeft om de gaten te dichten verwacht ik op transfergebied geen grote aankopen. Voor 2 a 3 ton mag hij komen, anders gewoon Luckassen op rechtsback met Andersson als backup.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Een miljoen voor Ligeon is inderdaad absurd maar dat zal ajax ook niet gaan vragen. Een miljoen voor Tighadouini is een koopje voor iemand die er meteen staat en nog een heel hoog groeipotentieel heeft. Eigenlijk een Berghuis 2.0 versie die er meteen staat en ook nog sterker is.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Als die transfersom van Tighadouini inderdaad minder dan een miljoen is dan hoop ik dat Stewart nu aan de lijn hangt. Dat is een koopje en je hebt eindelijk een fatsoenlijke linksbuiten. Bovendien maak je gegarandeerd winst op die gozer.
Plaats reactie