Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Over onze Glorie » AZ in Europa

Pagina 8 van 8 [ 151 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: AZ-IFK Göteborg (do 29 jul, 20.45u)
 Bericht Geplaatst: vr jul 30, 2010 11:59 am 
Goalscorer

Supporter sinds: 1999
Supportersvak: Met een oranje hesje tussen de fotografen.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=AdlKcv0zBfc

Bericht Geplaatst: vr jul 30, 2010 12:32 pm 
Basisspeler

Supporter sinds: 1996
Supportersvak: X2
Huiswaard schreef:
[..]

Briljante cornervariant gisteren: met z'n allen op een kluitje gaan staan en dan vlak voordat de bal komt allemaal een andere kant op rennen. Dit had met een beetje geluk nog twee doelpunten op kunnen leveren.
Deden ze tegen Plymouth ook. Als ik het goed heb ontstond daar de penalty ook uit. En als de nemer maar weet waar iedereen ongeveer heen gaat kan het inderdaad doelpunten op gaan leveren. Is ook nauwelijks te verdedigen, je weet niet wie waar heen gaat.

Bericht Geplaatst: vr jul 30, 2010 12:33 pm 
Goalscorer

Supporter sinds: 1981
Johannes schreef:

Wie was de verslaggever trouwens gister bij RTL 7, die doet het in tegenstelling tot de heren van de NOS nog wel aardig

Bericht Geplaatst: vr jul 30, 2010 12:35 pm 
Herry en/of Berry

Supporter sinds: 2000
Supportersvak: T
AZ Twello schreef:

Wie was de verslaggever trouwens gister bij RTL 7, die doet het in tegenstelling tot de heren van de NOS nog wel aardig

Leo Driessen..
IJmuidenaar en ajacied :s

Bericht Geplaatst: vr jul 30, 2010 12:37 pm 
Ben-Sider

Supporter sinds: 1974
Supportersvak: J
Brian McBride schreef:
Ik zou daar nog bij willen aanvullen;
++: Moissander, prachtige crosspases en duidelijke leider in de defensie. Als je 2-0 voor staat europees is het echt geen schande om de bal een roei over de zijlijn of naar voren te geven, als dat minder risico geeft dan als je de bal in de ploeg wilt houden; prima!
+ Martens; goed passes, altijd aanspeelbaar, liep overal (volgens mij was hij daarom na 3/4 wedstrijd moe, waardoor de passes minder goed/ niet aankwamen)
+ Didulica, behalve de passie, had hij nu ook hoge ballen klem (ipv wegboksen) en waren de voortzettingen prima.

- Geen rechtsbenige spelers met een goede pass, waardoor de meeste openingen aan de rechterkant werden gevonden (waar Benschop, na overgens prima aannames, veel te weinig mee deed. v/d Velden deed dat de tweede helft een stuk beter)
- Geen echte spits voor in de punt. Falkenburg is niet de speler om door de lucht aan te spelen is, waarna hij het spel kan verleggen/ richting de goal een actie onderneemt.

Nog even een aanvulling:
++ Nick Viergever - steeds op de goede plek, vrijwel alle tweede ballen veroverd, goede voortzetting. Hele goede samenwerking met Martens. Zijn eerste slechte bal was vlak voor zijn wissel toen hij een tik had gekregen. In mijn ogen de "man of the match".
+/- Van der Velden. Verhoogde de snelheid van het combinatiespel, goede voorzetten. Minnetje voor de overbodige hakjes.

M.b.t. Moisander, jouw pluspunten kloppen inderdaad maar hij maakte toch weer zijn bekende foutjes en tegen een sterkere tegenstander waren we hier waarschijnlijk niet mee weg gekomen.

Heb genoten van een fris voetballend AZ. En dan te bedenken dat ze nog zo kort bezig zijn met een sterk veranderde samenstelling.

Bericht Geplaatst: vr jul 30, 2010 12:39 pm 
Ben-Sider

Supporter sinds: 1974
Supportersvak: J
Erniej schreef:
[..]
Leo Driessen..
IJmuidenaar en ajacied

Telstar supporter, maar dat is geen garantie dat er geen 020 sympathieën zijn. Volgens mij valt dat bij Driessen wel mee.

Bericht Geplaatst: vr jul 30, 2010 3:13 pm 
Reservespeler

Het hele idee van de taktiek zoals ik die begreep van Verbeek voor de wedstrijd is niet veel terecht gekomen. De tegenstander zou veelal de lange bal hanteren en die moest dan door Viergever opgevangen worden en een eventueel afvallende bal zou door Jaliens en Moisander opgepikt moeten worden. Het kan aan mij liggen, maar ik heb het niet zien gebeuren.

Falkenburg voorin. Hij wil de bal graag in de loop meenemen, de centrumverdedigers dekken niet door, daardoor krijgt Falkenburg ruimte om een aktie te maken. De zijkanten houden het veld breed waardoor Falkenburg wat met die ruimte kan. Maar dit scenario heb ik niet een keer toegepast gezien.

Goteborg laat zich bij spelhervattingen nogal eens verrassen. AZ had een ingestudeerde corner uitvoering. Tot mijn grote verbazing belandde de corner niet rechtstreeks in de voeten van de eerste de beste tegenstander, maar belandde hij meermalen gewoon op kophoogte midden in het 16 meter gebied. Dat leverde goede kansen op. Dus, het oefenen op spelhervattingen heeft resultaat opgeleverd. Van Gaal heeft wel eens verteld, op de vraag of corners niet gewoon bij medespelers terecht kunnen komen, dat dat nog niet zo gemakkelijk is als het lijkt.

Al met al, het verhaal vooraf op basis van de analyse van Goteborg is nauwelijks zo uitgekomen. Ik wil niet zeggen dat zo'n analyse zinloos is, maar om het eigen voetbal volledig op basis van zo'n analyse af te stemmen, dat kan kennelijk niet.

Het doet me heel erg sterk denken aan de wedstrijden met Co Adriaanse. Je speelt een wedstrijd, je ziet stomme dingen en de volgende wedstrijd zie je de stomme dingen nauwelijks meer terug. Bijvoorbeeld tig keer buitenspel lopen van een onoplettende aanvaller. Verbeteren van het spel op basis van wat er niet goed gaat in de wedstrijden voorafgaand.

Laatst bijgewerkt door Jack op vr jul 30, 2010 10:06 pm, in het totaal 2 keer bewerkt

Bericht Geplaatst: vr jul 30, 2010 4:45 pm 
Moderatort

Supporter sinds: 1982
Supportersvak: vak O
Metalingus schreef:
[..]

Volgens mij valt dat bij Driessen wel mee.

Als je cynisch doet moet je er tegenwoordig een :wink: achter zetten. Leo heeft het namelijk ongeveer uitgevonden.

Bericht Geplaatst: vr jul 30, 2010 8:10 pm 
Ben-Sider

Greenvelvet schreef:
[..]

:lol: =D>

Hopelijk kunnen de 85 personen die volgende week afreizen naar goteborg er ook om lachen.
Want al zal er misschien niet al te veel gebeurt zijn, het verhaaltje zal toch wel flink in de rondte gaan in goteborg, en hun zullen gerust wel wat jongens hebben daar die ook wel van een geintje houden.
:) :) :)

Bericht Geplaatst: vr jul 30, 2010 9:06 pm 
Reservespeler

jantje-AZ schreef:
[..]

Hopelijk kunnen de 85 personen die volgende week afreizen naar goteborg er ook om lachen.
Want al zal er misschien niet al te veel gebeurt zijn, het verhaaltje zal toch wel flink in de rondte gaan in goteborg, en hun zullen gerust wel wat jongens hebben daar die ook wel van een geintje houden.
:) :) :)

Strenge pliesie daar hoor. Bovendien werken die gasten daar overdag.

Bericht Geplaatst: di aug 03, 2010 8:32 pm 
Moderatort

AZ Twello schreef:
Erg jammer dat je hier je pleziertjes uithaalt... ik persoonlijk vind er niks aan en het leidt alleen maar tot nog meer combi's

Ga toch weg, je weet best dat die combi's totaal willekeurig worden opgelegd. Ingegeven door de waan van de dag en het helpt geen moer.
Voorbeeldje? Twee jaar terug was Heracles-AZ, was een combi. Leuk groepje BSY op de been in Almelo, maar zonder wedstrijdkaarten dus die combi maakt geen fuck uit.
Vorig jaar, relletje in Venlo. Ook niet schokkend, maar de betrokken AZ'ers rijden terug naar de omwisselplek (dat vind ik op zich dan wel weer humor) en bij het stadion worden AZ-fans die niet eens in de buurt waren, weggestuurd.

En dan denk jij dat het uitmaakt als ze op de PSB een beetje aan het klootviolen zijn om de tijd wat te doden?

Nu is er weer een voetbalwet. Vinden Jan LuL Met de Pet, Kees Kwast en Piet Groenteboer en ongetwijfeld Henk en Ingrid prima, maar is in mijn ogen net zo discriminerend als, laten we zeggen, een Marrokanenwet. Alle Marokkanen twee keer zo zwaar straffen voor hetzelfde vergrijp, als je dat voorstelt heb je alle selectief verontwaardigde Halsema's van deze wereld weer achter je broek aan.

Pagina 8 van 8 [ 151 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Forumoverzicht » Over onze Glorie » AZ in Europa