Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Overige zaken » Filosoforum

Pagina 57 van 59 [ 1161 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59  Volgende

Tweede Kamer-verkiezingen op 9 juni. Ik stem:
CDA 0%  0%  [ 0 ]
PvdA 11%  11%  [ 12 ]
VVD 31%  31%  [ 32 ]
SP 8%  8%  [ 9 ]
PVV 31%  31%  [ 32 ]
Groen Links 4%  4%  [ 5 ]
ChristenUnie 0%  0%  [ 1 ]
D66 8%  8%  [ 9 ]
SGP 0%  0%  [ 0 ]
Trots op Nederland 1%  1%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 102

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Geloof, Politiek & Racisme II
 Bericht Geplaatst: ma jul 26, 2010 8:44 am 
Invaller

Supporter sinds: 1993
Supportersvak: X3
Kass schreef:
[..]

Ik probeer het je voor een laatste keer uit te leggen. Ik zie vele beperkingen, conflicten, onderdrukkingen, taboes en racistische elementen die hun basis hebben in cultuur. Als jij denkt dat ik hiermee bedoel dat schilderijen weggehaald moeten worden omdat er in theorie een cultuur daar onvrede mee kan hebben dan begrijp je duidelijk niet wat ik zeg. Voor mij staat de democratie, de universele mensenrechten en de grondwet centraal, alles wat culturele inslag heeft is voor mij minder belangrijk. Dus ook Sinterklaas, hoe je er ook bij komt.

Als jij vervolgens gaat kibbelen over Sinterklaas dan wel Ramadan zit je precies op het niveau waarom ik een hekel heb aan mensen die veel waarde hechten aan cultuur. Het interesseert mij namelijk geen reet wat iemand belangrijker vindt. Het enige wat mij interesseert is dat mensen hun eigen hobby's (lees cultuur) niet aan anderen opleggen of anderen hiermee in de weg zitten. Iets wat bij culturele aangelegenheden vaak wel gebeurt.

PS. Als je goed leest draag ik Amerika voor, juist vanwege het gegeven dat zij geen "eigen" cultuur hebben maar een mengeling van allerlei culturen. Wat voor mij de reden is dat mensen daar veel toleranter zijn dan hier.

Van mij hoeft een Sinterklaas feest niet aan andere worden opgelegd, alleen wil ik niet dat het verboden moet worden omdat het kwetsend zou zijn voor bepaalde groepen.
En dat is waar we nu mee bezig zijn in Nederland.
Wij moeten rekening houden met immigranten, maar zij mogen wel alles blijven doen omdat het hun cultuur is.

Maar je hebt gelijk, in Amerika zijn ze veel toleranter, daar hebben ze de oorspronkelijke bevolking zo goed als uitgemoord. :?

Bericht Geplaatst: ma jul 26, 2010 9:30 am 
Gewoon Dirk

Johan schreef:
[..]

Van mij hoeft een Sinterklaas feest niet aan andere worden opgelegd, alleen wil ik niet dat het verboden moet worden omdat het kwetsend zou zijn voor bepaalde groepen.
En dat is waar we nu mee bezig zijn in Nederland.
Wij moeten rekening houden met immigranten, maar zij mogen wel alles blijven doen omdat het hun cultuur is.

Dat is niet wat Kass zegt. Zijn essentie is dat we elkaar moeten accepteren, van beide kanten.

Citaat:
Maar je hebt gelijk, in Amerika zijn ze veel toleranter, daar hebben ze de oorspronkelijke bevolking zo goed als uitgemoord. :?

Ja en Nederland is niet tolerant vanwege haar rol in de slavernij. Of ze in Amerika toleranter zijn is interessante vraag, alleen je argumentatie klopt natuurlijk niet helemaal. De huidige generatie Amerikanen kun je niet verantwoordelijk houden voor het uitmoorden van de Indianen. Net zo min als dat je jonge Duitsers de schuld kunt geven van WOII en de Nederlanders van de slavernij.

Bericht Geplaatst: ma jul 26, 2010 10:11 am 
Reservespeler

Supporter sinds: 1987
AZ 4 Life schreef:
Dat is niet wat Kass zegt. Zijn essentie is dat we elkaar moeten accepteren, van beide kanten.

Acceptatie begint bij respect en respect begint bij aanpassing. Een woord waar vele allochtonen nog nooit van gehoord hebben.

Bericht Geplaatst: ma jul 26, 2010 11:29 am 
Moderatort

AZ 4 Life schreef:
Zijn essentie is dat we elkaar moeten accepteren, van beide kanten.

Waarom eigenlijk?

Bericht Geplaatst: ma jul 26, 2010 11:56 am 
Herry en/of Berry

Cruz Azul schreef:
[..]

Waarom eigenlijk?

Tsja, dat is een goede vraag als je hem zo lomp op tafel legt.
Waarom moet iedereen in Nederland braaf elkaars handje vast houden en waarom zou ik niet een bevolkingsgroep volledig links laten liggen omdat ze zichzelf volledig buitensluiten van de normen en waarden waar ik gehecht aan ben?

Bericht Geplaatst: ma jul 26, 2010 12:14 pm 
Gewoon Dirk

Langedijk schreef:
[..]

Acceptatie begint bij respect en respect begint bij aanpassing. Een woord waar vele allochtonen nog nooit van gehoord hebben.

Aanpassing is relatief. Chinezen zijn ook niet meer geintegreerd dan Marokkanen, verschil is alleen dat je die op straat geen bushokjes in elkaar ziet trappen. Dat is het hele verschil. Ik hoor namelijk nooit iemand over de integratie van Chinezen terwijl die nou ook niet super is. De Chinezen houden er ook gewoon hun eigen rituelen en feestdagen op na. Verschil is wel dat je ze ook niet hoort over onze feestdagen, en juist daar komt het wederzijdse respect om de hoek kijken.

Van mij mogen Moslims lekker suikerfeest vieren, Chinezen het Chineze nieuwjaar, Joden het Joodse carnaval. Het maakt me allemaal geen ruk uit, als wij ook maar lekker Sinterklaas en kerst kunnen vieren. Ik vind dat iedereen daar vrij in moet zijn, met acceptatie van beide kanten.

Bericht Geplaatst: ma jul 26, 2010 12:15 pm 
Gewoon Dirk

Cruz Azul schreef:
[..]
Waarom eigenlijk?

Omdat dit land dan een stuk prettiger en gemoedelijker zou zijn.

Bericht Geplaatst: ma jul 26, 2010 3:45 pm 
Ben-Sider

AZ 4 Life schreef:
[..]

Omdat dit land dan een stuk prettiger en gemoedelijker zou zijn.

Niet alleen vanuit het wij vs zij perspectief wat hier vaak wordt gebezigd. Maar ook gewoon omdat ieder individu in mijn ogen het recht zou moeten hebben op kennis, zich te kunnen uiten, de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid om te trouwen met wie je wil. Discriminatie en intolerantie is er ook binnen culturen zelf. Neem bijvoorbeeld de homo-emancipatie in masculine culturen en zelfs in onze cultuur. Neem het taboe op interraciale relaties binnen de Marokkaanse cultuur. Er zijn zoveel voorbeelden van verdriet en pijn die worden aangericht door culturen.

Er zijn veel mensen in Nederland die de Islam de schuld geven van intolerantie, ik denk dat de ware schuldige cultuur is en het gebrek aan tolerantie die hier uit voortvloeit.

Bericht Geplaatst: ma jul 26, 2010 5:18 pm 
Herry en/of Berry

Kass schreef:
[..]

Niet alleen vanuit het wij vs zij perspectief wat hier vaak wordt gebezigd. Maar ook gewoon omdat ieder individu in mijn ogen het recht zou moeten hebben op kennis, zich te kunnen uiten, de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid om te trouwen met wie je wil. Discriminatie en intolerantie is er ook binnen culturen zelf. Neem bijvoorbeeld de homo-emancipatie in masculine culturen en zelfs in onze cultuur. Neem het taboe op interraciale relaties binnen de Marokkaanse cultuur. Er zijn zoveel voorbeelden van verdriet en pijn die worden aangericht door culturen.

Er zijn veel mensen in Nederland die de Islam de schuld geven van intolerantie, ik denk dat de ware schuldige cultuur is en het gebrek aan tolerantie die hier uit voortvloeit.

Elk mens heeft ook recht op kennis, maar dan moeten ze wel zelf zover ween dat ze de kennis kunnen verstaan.
Elk mens heeft het recht om zich te uiten, maar niet om een bushokje in elkaar te schoppen.
Elk mens heeft het recht om te trouwen met wie hij wil, maar dat snappen die culturen juist niet.

De islam is de schult ook niet. De Koran bezigt liefte en medeleven het probleem is inderdaat de cultuur die het trouwen, hoofddoekjes en misvormen bezicht. Het probleem is dat de mens niet zonder cultuur kan, want als jij geen cultuur hebt is geen cultuur hebben jouw cultuur.

Bericht Geplaatst: ma jul 26, 2010 6:00 pm 
Ben-Sider

Playboy schreef:
[..]

Elk mens heeft ook recht op kennis, maar dan moeten ze wel zelf zover ween dat ze de kennis kunnen verstaan.
Elk mens heeft het recht om zich te uiten, maar niet om een bushokje in elkaar te schoppen.
Elk mens heeft het recht om te trouwen met wie hij wil, maar dat snappen die culturen juist niet.

De islam is de schult ook niet. De Koran bezigt liefte en medeleven het probleem is inderdaat de cultuur die het trouwen, hoofddoekjes en misvormen bezicht. Het probleem is dat de mens niet zonder cultuur kan, want als jij geen cultuur hebt is geen cultuur hebben jouw cultuur.

Daar heb je een goed punt wat ook zeker klopt. De mens is een groepsdier en zal altijd ergens bij horen en willen horen. Maar de in mijn ogen enige oplossing voor de meeste van deze problemen is het streven naar een wereldcultuur gebaseerd op bepaalde grondrechten, waarbinnen iedereen zijn eigen subcultuur kan hebben. Waarschijnlijk is dit utopia, maar bijvoorbeeld de eenwording van Europa toont aan dat de mens in staat is om het kleinschalig nationalisme om te zetten in breder denken en bredere acceptatie. In mijn optiek is nationalisme ook een vorm van cultuur en toont de Europese Unie aan dat het wel degelijk mogelijk is om mensen breder te laten denken. Alkmaar vs Amsterdam, werd Nederland vs Duitsland en wordt steeds meer Europa vs Amerika.

Bericht Geplaatst: vr jul 30, 2010 12:18 pm 
Gewoon Dirk

Een rechts kabinet met gedoog-steun. Sorry hoor, maar een minderheids kabinet van VVD en CDA vind ik echt niet kunnen :? Het CDA is notabene gehalveerd!

Bericht Geplaatst: vr jul 30, 2010 12:30 pm 
Reservespeler

Supporter sinds: 0
Supportersvak: Vak N
AZ 4 Life schreef:
Een rechts kabinet met gedoog-steun. Sorry hoor, maar een minderheids kabinet van VVD en CDA vind ik echt niet kunnen :? Het CDA is notabene gehalveerd!

Ja er wordt heel veel gesproken over het recht doen aan de verkiezingsuitslag, maar CDA is nog steeds de 4e partij van NL.
De coalitie met gedoogsteun die er dan komt heeft de 1,3e en 4e partij van NL in formaat. Dan wordt er toch recht gedaan aan wat de mensen hebben gekozen.

Overigens was Paars-plus allang aan de orde geweest als PvdA niet zo stug zou blijven doen, ze doen voorkomen alsof zij hebben gewonnen en de dienst uitmaken, Groenlinks-D'66 en VVD hebben genoeg overeenkomsten en hadden er dus uitgekomen.

Bericht Geplaatst: vr jul 30, 2010 12:48 pm 
Gewoon Dirk

Falcx schreef:
[..]

Ja er wordt heel veel gesproken over het recht doen aan de verkiezingsuitslag, maar CDA is nog steeds de 4e partij van NL.
De coalitie met gedoogsteun die er dan komt heeft de 1,3e en 4e partij van NL in formaat. Dan wordt er toch recht gedaan aan wat de mensen hebben gekozen.

Overigens was Paars-plus allang aan de orde geweest als PvdA niet zo stug zou blijven doen, ze doen voorkomen alsof zij hebben gewonnen en de dienst uitmaken, Groenlinks-D'66 en VVD hebben genoeg overeenkomsten en hadden er dus uitgekomen.

Tsja, maar de partij van Wilders trekt er zo heel slim zijn handjes vanaf om die niet vuil te hoeven maken. Dit zou ik wel de minst goede oplossing vinden als ik eerlijk ben. Of de PVV er gewoon helemaal bij, of iets anders zoeken, dit slaat nergens op.

Bericht Geplaatst: vr jul 30, 2010 1:10 pm 
Ben-Sider

AZ 4 Life schreef:
[..]

Tsja, maar de partij van Wilders trekt er zo heel slim zijn handjes vanaf om die niet vuil te hoeven maken. Dit zou ik wel de minst goede oplossing vinden als ik eerlijk ben. Of de PVV er gewoon helemaal bij, of iets anders zoeken, dit slaat nergens op.

In Denemarken, waar een zelfde soort coalitie is, daar heeft de Deense PVV veel meer macht dan de minderheidsregering. Simpelweg omdat de minderheidsregering bang is dat de stekker eruit wordt getrokken. Als het CDA slim was, gaven ze zelf gedoogsteun aan een minderheidsregering. Nu verwordt het CDA tot een marionet van de PVV.

Bericht Geplaatst: vr jul 30, 2010 3:10 pm 
Reservespeler

Supporter sinds: 0
Supportersvak: Vak N
AZ 4 Life schreef:
[..]

Dat is zeker waar, de PVV krijgt een hele machtige positie zo zonder te kunnen worden afgerekend op het regeringsbeleid.
Ik hoopte dat Verhagen de PVV zover zou kunnen krijgen om in ieder geval tijdens de regeringstijd af te zien van de extreme dingen, de fundamenten botsen tenslotte van de beide partijen.

Bericht Geplaatst: di aug 03, 2010 8:06 pm 
Moderatort

Kass schreef:
[..]

In Denemarken, waar een zelfde soort coalitie is, daar heeft de Deense PVV veel meer macht dan de minderheidsregering. Simpelweg omdat de minderheidsregering bang is dat de stekker eruit wordt getrokken. Als het CDA slim was, gaven ze zelf gedoogsteun aan een minderheidsregering. Nu verwordt het CDA tot een marionet van de PVV.

Alsjeblieft niet. Zie je het al voor je, minister Agema, minister Brinkman en minister Graus?

Bericht Geplaatst: di aug 03, 2010 8:57 pm 
Moderatort

Supporter sinds: 1982
Supportersvak: vak O
Dropkick Murphy schreef:
[..]

Alsjeblieft niet. Zie je het al voor je, minister Agema, minister Brinkman en minister Graus?

Minister Agema is in ieder geval een stuk prettiger om naar te kijken dan Cramer, Vogelaar of Jetta Hinkepoot. En het lijkt me ook stug dat er niks zinnigers uitkomt. Het lijkt me dat Wilders jouw zorg trouwens wel deelt. Ik denk dat hij, in het geval dat, wel gaat informeren bij "buitenstaanders". Ik denk dan aan Ronald Sorensen, Marco Pastors of Joost Eerdmans.

Bericht Geplaatst: di aug 03, 2010 10:03 pm 
Reservespeler

Supporter sinds: 1999
Supportersvak: Vak S
Geert Wilders heeft een verkiezingsprogramma dat niet door het Centraal Planbureau is goedgekeurd.
Rutte zegt: Geert, ik heb je al 7 keer gebeld. Dus als je werkelijk mee wilt regeren moet je opnemen.
Rutte zegt: Cohen, jij wilde niet aan mijn bezuinigingsplan van 18 miljard mee werken, dus het is jouw schuld dat Paars Plus niet is geslaagd. Rutte gaat nu regeren met een gehalveerde partij en een partij die zich niet interesseerd voor een gedegen financieel beleid.

Geert heeft geen idee hoe 18 miljard te bezuinigen. Geert zit wel aan de informatietafel maar wilt eigenlijk nog steeds niet regeren, dus laat het werkelijke regeren en het harde bezuinigen aan VVD en CDA over. VVD mag de hete kolen uit het vuur halen en zijn plannen gaan hoe dan ook impopulair worden bij andere partijen en wij het volk. Want rechtse mensen houden er niet van als ze het in de eigen portemonnee voelen. 'Want niet ten koste van mij he, de hard werkende mens. Bekort maar op al die buitenlanders'. Je kan de kortzichtige egocentrische reacties al raden. VVD gaat dus dalen in de peilingen en de PVV kan niets verkeerd doen.

Geert kan nu de komende jaren blijven schelden op de Islam zonder zich aan te trekken van repliek. STEL: Had hij wél deelgenomen aan de regering en het immigrantenvraagstuk aangepakt, dan had hij de consequenties van het werkelijk uitvoeren gevoeld. Namelijk: zijn plannen komen er niet door want ze zijn tegenstrijdig met Artikel 1 van de grondwet vrijheid van meningsuiting en vrijheid van religie.
STEL: Wilders krijgt zijn plannen wonderwel toch door de Eerste en Tweede Kamer, dan komt hij de Europese regels van de rechten van de mens tegen. Nederland kan niet de bouw van moskeëen hinderen als daar geen goede redenen voor zijn. Nederland kan geen boerka's verbieden, enkel afwijzen als kledingstuk voor mensen in overheidsdienst met een publieke functie. Nederland kán geen immigranten wijgeren, want ieder Europees land krijgt zijn procentueel deel naar grote en inwoneraantal. Welkom in Europa Geert Wilders, we leven niet in een kaasstolp. Iedere buitenlander die wij zouden weigeren komt bij onze buurlanden terecht. En hoe kunnen wij vragen van Turkije dat ze rechten van minderheden moeten respecteren voordat ze bij überhaupt bij Europa mogen horen, als Nederland ( Ik bedoel Wilders en PVV-stemmers) zélf de rechten van minderheden niet respecteren?

Bericht Geplaatst: di aug 03, 2010 10:19 pm 
Moderatort

Supporter sinds: 1982
Supportersvak: vak O
Kermit schreef:
Geert Wilders heeft een verkiezingsprogramma dat niet door het Centraal Planbureau is goedgekeurd.
Rutte zegt: Geert, ik heb je al 7 keer gebeld. Dus als je werkelijk mee wilt regeren moet je opnemen.
Rutte zegt: Cohen, jij wilde niet aan mijn bezuinigingsplan van 18 miljard mee werken, dus het is jouw schuld dat Paars Plus niet is geslaagd. Rutte gaat nu regeren met een gehalveerde partij en een partij die zich niet interesseerd voor een gedegen financieel beleid.

Geert heeft geen idee hoe 18 miljard te bezuinigen. Geert zit wel aan de informatietafel maar wilt eigenlijk nog steeds niet regeren, dus laat het werkelijke regeren en het harde bezuinigen aan VVD en CDA over. VVD mag de hete kolen uit het vuur halen en zijn plannen gaan hoe dan ook impopulair worden bij andere partijen en wij het volk. Want rechtse mensen houden er niet van als ze het in de eigen portemonnee voelen. 'Want niet ten koste van mij he, de hard werkende mens. Bekort maar op al die buitenlanders'. Je kan de kortzichtige egocentrische reacties al raden.

Geert kan nu de komende jaren blijven schelden op de Islam zonder zich aan te trekken van repliek. STEL: Had hij wél deelgenomen aan de regering en het immigrantenvraagstuk aangepakt, dan had hij de consequenties van het werkelijk uitvoeren gevoeld. Namelijk: zijn plannen komen er niet door want ze zijn tegenstrijdig met Artikel 1 van de grondwet vrijheid van meningsuiting en vrijheid van religie.
STEL: Wilders krijgt zijn plannen wonderwel toch door de Eerste en Tweede Kamer, dan komt hij de Europese regels van de rechten van de mens tegen. Nederland kan niet de bouw van moskeëen hinderen als daar geen goede redenen voor zijn. Nederland kan geen boerka's verbieden, enkel afwijzen als kledingstuk voor mensen in overheidsdienst met een publieke functie. Nederland kán geen immigranten wijgeren, want ieder Europees land krijgt zijn procentueel deel naar grote en inwoneraantal. Welkom in Europa Geert Wilders, we leven niet in een kaasstolp. Iedere buitenlander die wij zouden weigeren komt bij onze buurlanden terecht. En hoe kunnen wij vragen van Turkije dat ze rechten van minderheden moeten respecteren voordat ze bij überhaupt bij Europa mogen horen, als Nederland ( Ik bedoel Wilders en PVV-stemmers) zélf de rechten van minderheden niet respecteren?

Beetje Jackiaanse manier van formuleren, Kermit. Ten eerste heeft de PVV het programma niet aangeboden bij het CPB. Misschien omdat ze de bui al zagen hangen, maar afgekeurd is 'ie dus niet. Verder (en ik ben dus zelf GEEN PVV-stemmer) ben ik nogal verbaasd over het ge-emmer over artikel 1 van de grondwet. Wilders kent dat artikel vast ook wel en zal niet dusdanig wereldvreemd zijn om te beseffen dat zijn wensen teruggetuned moeten worden tot realistische proporties. Ik denk dat de uitgangspunten van de SGP verder afstaan van artikel 1 van de Grondwet dan die van de PVV, maar daar hoor je nooit iemand over.

Trouwens, een burka-verbod is in Antwerpen en Frankrijk al realiteit, hoor.

Bericht Geplaatst: wo aug 04, 2010 8:24 am 
Supporter

Supporter sinds: 1970
Supportersvak: R
Ik stem al heel lang PVDA, maar ik wilde heel graag dat VVD/CDA/PVV samen iets gaan doen.
Nederland heeft gestemd en laat ze maar zien dat ze het kunnen.
De oplossing die nu naar boven komt met een minderheidskabinet is natuurlijk schandalig.
Rutte wil absoluut premier worden, die onbetrouwbare Verhagen heeft de verkiezingen dik verloren
en bepaalt gewoon doodleuk dat de PVV niet mee mag doen en Geert lacht zich eigen dood,
hij heeft de macht over de de regering de komende tijd en wat er ook gebeurt, hij wordt groter.
Slechte ontwikkeling, maar we laten het met z'n allen gebeuren.
Rechts Nederland heeft zijn eigen propaganda machine overigens goed gebruikt en doet dat
nog steeds (zie nu ook weer een poll onder de Telegraaf lezers, wie men de slimste
politicus vindt van de afgelopen tijd....dat is hetzelfde om
aan alle AZ fans op dit forum te vragen wie er kampioen moet worden...dat zal een verrassende
uitslag hebben). De uitslag zal wel 1. Rutte en 2. Wilders zijn , MAAR...het moet eigenlijk
1. Wilders....en dan een hele tijd niets.

Pagina 57 van 59 [ 1161 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59  Volgende

Forumoverzicht » Overige zaken » Filosoforum