| Auteur |
Bericht |
|
Mike Vak K
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr jul 30, 2010 12:17 am |
|
 |
| Supporter |
 |
|
|
Geregistreerd op: za jan 21, 2006 6:42 pm Berichten: 172 Woonplaats: High Low City Supporter sinds: 1988 Supportersvak: x1
|
Mooi,kunnen ze meteen ook de bovenkleding meepakken? 
_________________ En we staan niet stevig op de been,dus we nemen er nog een!!
|
|
 |
|
 |
|
Kees Vooijs
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr aug 13, 2010 7:36 am |
|
 |
| Beheerdert |
 |
|
|
Geregistreerd op: zo jan 04, 2004 2:31 pm Berichten: 11179 Woonplaats: ALKMAAR Supporter sinds: 1980 Supportersvak: Net waar het gezellig is
|
|
Mensen het NHD gezien vanmorgen, foto van de presentatie van AFAS op het shirt? Het valt me op dat het wedstrijdshirt dat Verbeek overhandigd krijgt een andere 'layout' heeft dan de twee shirts die Martens en Schaars showen. (Vind die van Verbeek iets beter er uit zien, eerlijk gezegd (minder lelijk))
_________________ ...-
|
|
 |
|
 |
|
pAuluZ
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr aug 13, 2010 7:51 am |
|
 |
| Goalscorer |
 |
|
|
Geregistreerd op: wo jan 19, 2005 11:57 am Berichten: 3637 Woonplaats: Winkel Supporter sinds: 0
|
Kees Vooijs schreef: Mensen het NHD gezien vanmorgen, foto van de presentatie van AFAS op het shirt? Het valt me op dat het wedstrijdshirt dat Verbeek overhandigd krijgt een andere 'layout' heeft dan de twee shirts die Martens en Schaars showen. (Vind die van Verbeek iets beter er uit zien, eerlijk gezegd (minder lelijk)) Dat viel mij gister ook al op eerlijk gezegd. En ja die zien er beter uit. Die andere zijn waarschijnlijk even snel in elkaar geflanst ofzo.
_________________ De beste stuurlui staan aan de wallen.
|
|
 |
|
 |
|
WZV
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr aug 13, 2010 7:52 am |
|
 |
| Steward |
|
|
Geregistreerd op: vr jul 16, 2010 8:16 am Berichten: 15 Supporter sinds: 1999 Supportersvak: P
|
Kees Vooijs schreef: Mensen het NHD gezien vanmorgen, foto van de presentatie van AFAS op het shirt? Het valt me op dat het wedstrijdshirt dat Verbeek overhandigd krijgt een andere 'layout' heeft dan de twee shirts die Martens en Schaars showen. (Vind die van Verbeek iets beter er uit zien, eerlijk gezegd (minder lelijk)) Ja maar dat zei ik gisteren ook al, zie  Daar staat GJV ook met dat "mooiere" shirt. Ik meen het serieus dat ik het tenue van Afas op deze manier niet ga kopen, tis vreselijk. 2x Afas erop, mijn god, BUKO was al enorm en nou weer AFAS SOFTWARE. Ben ook benieuwd hoe ze dat op het uittenue gaan plaatsen. Dat geel/zwart staat prima maar met die grote witte letters heb ik al meteen weer mijn twijfels
|
|
 |
|
 |
|
Kilkenny
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr aug 13, 2010 8:01 am |
|
 |
| Moderatort |
 |
|
|
Geregistreerd op: di feb 22, 2005 10:24 pm Berichten: 7661 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 0 Supportersvak: Vak X
|
WZV schreef: ... BUKO stond ook niet met witte letters op het nieuwe uitshirt tegen Willem II, eind vorig seizoen.
_________________ _________________ Suicidal for Life!
|
|
 |
|
 |
|
Martens1986
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr aug 13, 2010 10:52 am |
|
 |
| Supporter |
 |
|
|
Geregistreerd op: za jul 12, 2008 10:22 am Berichten: 191 Woonplaats: Alkmaar
|
|
Ik vind het op zich niet lelijk. Beter als geen sponsor er op. Alleen inderdaad die 2e keer Afas is weer echt iets des AZ. Is altijd zo geweest met DSB en BUKO. Ik had ook liever het Afas logo gezien. Dat zou ook op het uitshirt beter staan. Maar ik vind het nog steeds niet lelijk.
|
|
 |
|
 |
|
AZ Twello
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr aug 13, 2010 11:05 am |
|
 |
| Goalscorer |
 |
|
|
Geregistreerd op: wo dec 22, 2004 11:01 am Berichten: 3249 Woonplaats: Twello Supporter sinds: 1981
|
|
[quote="WZV"][/quote]
Zouden ze witte letters gaan gebruiken op het uitshirt? Ik verwacht daar gele letters.... Kan iemand duidelijkheid geven over welk shirt het juiste is? Of moeten we wachten tot zaterdag 19.43 opkomst spelers...
_________________ Seizoen 2010 - 2011 gaan we er weer voor......
|
|
 |
|
 |
|
AZ_4ever
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr aug 13, 2010 11:08 am |
|
 |
| Ben-Sider |
 |
|
|
Geregistreerd op: do apr 12, 2007 2:10 pm Berichten: 819 Woonplaats: Tuitjenhorn, maar nog steeds 100% Warmetuter Supporter sinds: 1996 Supportersvak: P
|
WZV schreef: ... Waar maken we ons allemaal druk over.. Wanneer er meer sponsoruitingen op het shirt vermeld staan, dan kan AZ meer vragen voor de shirtsponsoring. Elke extra sponsoruiting levert normaal gesproken extra centjes op.. AZ kan het geld op dit moment zeer goed gebruiken, dus altijd doen in deze situaties.. Trouwens laten we ons nu weer eens richten op de hoofdzaken zoals de stabiliteit van de club, zowel sportief en financïeel, i.p.v. zeuren over het ontwerp van het shirt..
|
|
 |
|
 |
|
Kilkenny
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr aug 13, 2010 12:05 pm |
|
 |
| Moderatort |
 |
|
|
Geregistreerd op: di feb 22, 2005 10:24 pm Berichten: 7661 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 0 Supportersvak: Vak X
|
AZ_4ever schreef: [..]
Waar maken we ons allemaal druk over.. Wanneer er meer sponsoruitingen op het shirt vermeld staan, dan kan AZ meer vragen voor de shirtsponsoring. Elke extra sponsoruiting levert normaal gesproken extra centjes op.. AZ kan het geld op dit moment zeer goed gebruiken, dus altijd doen in deze situaties..
Trouwens laten we ons nu weer eens richten op de hoofdzaken zoals de stabiliteit van de club, zowel sportief en financïeel, i.p.v. zeuren over het ontwerp van het shirt.. Niet mee eens. Dit is net zo goed van belang. Dat je niet aan reclame ontkomt is één ding, dat het ook op de rug staat e.d. zal ook nog wel, maar als men vind dat het visueel wat anders/mooier gebracht kan worden, mag dat best gemeld worden.
|
|
 |
|
 |
|
AZ-Alkmaar
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr aug 13, 2010 12:23 pm |
|
 |
| Oude garde |
 |
|
|
Geregistreerd op: vr jan 09, 2004 4:19 pm Berichten: 1042 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 1975 Supportersvak: R
|
AZ_4ever schreef: [..] Trouwens laten we ons nu weer eens richten op de hoofdzaken zoals de stabiliteit van de club, zowel sportief en financïeel, i.p.v. zeuren over het ontwerp van het shirt.. Hoezo, wij moeten er ook in lopen !!!
|
|
 |
|
 |
|
Achiej
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr aug 13, 2010 12:25 pm |
|
 |
| Supporter |
 |
|
|
Geregistreerd op: zo dec 19, 2004 11:42 am Berichten: 172 Woonplaats: AlkmaaR Supporter sinds: 1990 Supportersvak: X2
|
Kilkenny schreef: [..]
Niet mee eens. Dit is net zo goed van belang. Dat je niet aan reclame ontkomt is één ding, dat het ook op de rug staat e.d. zal ook nog wel, maar als men vind dat het visueel wat anders/mooier gebracht kan worden, mag dat best gemeld worden. + Uit commercieel oogpunt gezien is het wel degelijk van belang dat het shirt er knap uitziet. Hoe mooier een shirt is, hoe meer mensen het kopen en het dus meer geld oplevert voor AZ. Dus ook dit detail hoort bij de financiële stabiliteit v/d club zoals jij aangeeft.
|
|
 |
|
 |
|
Kilkenny
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr aug 13, 2010 2:06 pm |
|
 |
| Moderatort |
 |
|
|
|
Achiej schreef: [..]
+ Uit commercieel oogpunt gezien is het wel degelijk van belang dat het shirt er knap uitziet. Hoe mooier een shirt is, hoe meer mensen het kopen en het dus meer geld oplevert voor AZ. Dus ook dit detail hoort bij de financiële stabiliteit v/d club zoals jij aangeeft. Dat staat nog altijd niet in verhouding met wat duidelijk aangebrachte reclame oplevert. Maar dat kan ook zonder overdreven koeieletters aan te houden uiteraard.
|
|
 |
|
 |
|
Kees Vooijs
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr aug 13, 2010 2:54 pm |
|
 |
| Beheerdert |
 |
|
|
Geregistreerd op: zo jan 04, 2004 2:31 pm Berichten: 11179 Woonplaats: ALKMAAR Supporter sinds: 1980 Supportersvak: Net waar het gezellig is
|
Ik vraag me ook nog steeds af waarom het niet zo:  Op de shirts komt. Dit straalt toch veel meer klasse en rust uit dan die schreeuwerige chocoladeletters. Bovendien is dan ook je logo meteen bekend. Het AZ logo laten ze toch ook in ere? Of desnoods nog zo:  Met de toevoeging ERP software dus. Dan had ik echt wel overwogen om een shirt te kopen, maar dit vind ik zò 3x niks, zo goedkoop staan.
_________________ ...-
|
|
 |
|
 |
|
MO7
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr aug 13, 2010 2:57 pm |
|
 |
| Moderatort |
 |
|
|
Geregistreerd op: di dec 30, 2003 8:14 pm Berichten: 7312 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 1982 Supportersvak: vak O
|
Kees Vooijs schreef: Ik vraag me ook nog steeds af waarom het niet zo:  Op de shirts komt. Dit straalt toch veel meer klasse en rust uit dan die schreeuwerige chocoladeletters. Bovendien is dan ook je logo meteen bekend. Het AZ logo laten ze toch ook in ere? Of desnoods nog zo:  Met de toevoeging ERP software dus. Dan had ik echt wel overwogen om een shirt te kopen, maar dit vind ik zò 3x niks, zo goedkoop staan. Het laatste jaar DSB kwam men toch ook terug op die chocoladeletters en kwam er een meer bescheiden sponsoruiting?
_________________ Olhanense
|
|
 |
|
 |
|
TOM SHARPE
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr aug 13, 2010 3:03 pm |
|
 |
| Ben-Sider |
 |
|
|
Geregistreerd op: di feb 14, 2006 11:26 am Berichten: 815 Woonplaats: Camping "De Zondebok" Supporter sinds: 0 Supportersvak: vak S
|
|
Als AFAS een bedrijf was geweest met een serieuze marketingafdeling en een vastgelegde corporate identity had deze rommel nooit zo op het shirt komen staan. Het logo is door de buurjongen gemaakt en past beter bij een dubieuze Oost-Europese luchtvaartmaatschappij... Er is zoals gewoonlijk weer eens niet over nagedacht. Gemiste kans voor zowel AFAS als de verkoop in de fanshop van shirtekes...
_________________ Lead me, follow me, or get out of my way.
|
|
 |
|
 |
|
Kool
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: vr aug 13, 2010 3:59 pm |
|
 |
| Seizoenkaarthouder |
|
|
|
Achiej schreef: [..] + Uit commercieel oogpunt gezien is het wel degelijk van belang dat het shirt er knap uitziet. Hoe mooier een shirt is, hoe meer mensen het kopen en het dus meer geld oplevert voor AZ. Dus ook dit detail hoort bij de financiële stabiliteit v/d club zoals jij aangeeft. Uit commercieel oogpunt gezien is het belangrijkste dat de naam van de sponsor duidelijk leesbaar is. Deze wil meer naamsbekendheid en dat krijg je niet met onduidelijke logo's.
|
|
 |
|
 |
|
Kees Vooijs
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: za aug 14, 2010 11:01 am |
|
 |
| Beheerdert |
 |
|
|
|
Opeens schoot me te binnen waar nou precies bij mij de schoen wringt met dat AFAS op ons shirt. Kijk naar andere Eredivisie clubs, allen hebben hun sponsor op het shirt zoals ook het logo van de sponsor is. Of op zijn minst in hetzelfde lettertype, dezelfde stijl. Kijk naar Arke, Aegon, ASR, Philips, NoordLease, Afab, Curacao, Univé. Maar nee hoor, niet bij AZ, die zoeken gewoon de letters bij een promoshop en flikkeren het (zo groot mogelijk) op het shirt. 
_________________ ...-
|
|
 |
|
 |
|
Johannes
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: za aug 14, 2010 12:48 pm |
|
 |
| Goalscorer |
|
|
Geregistreerd op: za dec 27, 2003 3:19 pm Berichten: 3663 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 1999 Supportersvak: Met een oranje hesje tussen de fotografen.
|
Snelle photoshop met AFAS logo. Bijlage:
1.jpg [ 97.68 KiB | 1370 keer bekeken ]
Bijlage:
3.jpg [ 98.09 KiB | 1370 keer bekeken ]
Bijlage:
4.jpg [ 106.83 KiB | 1366 keer bekeken ]
|
|
 |
|
 |
|
Koning-Rob
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: za aug 14, 2010 1:09 pm |
|
 |
| Glory-hunter |
|
|
|
|
De middelste ziet er goed uit (al mag het logo/de tekst van mij nog iets omhoog), het uitshirt zou met gele letters/geel logo nog beter zijn, de bovenste vind ik niet mooi (vooral door de vele kleuren).
Ik denk alleen dat het bij een leuk voorstel zal blijven, denk niet dat AZ alles gaat omgooien omdat de supporters een ander (eigen) ontwerp mooier vinden....
Al moet ik wel zeggen dat ik (als een van de weinigen volgens mij) (de voorkant van) het ontwerp van AZ, die Verbeek vasthoudt, ook niet verkeerd vind. Ik vind alleen de letters op de achterkant VEEL te groot!
_________________ Je kunt zeiken op amsterdam wat je wilt, en dat moet je ook gewoon doen: je ruikt t verschil toch niet!!
|
|
 |
|
 |
|
Johannes
|
Berichttitel: Re: Het AZ-shirt (Quick) Geplaatst: za aug 14, 2010 1:21 pm |
|
 |
| Goalscorer |
|
|
Geregistreerd op: za dec 27, 2003 3:19 pm Berichten: 3663 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 1999 Supportersvak: Met een oranje hesje tussen de fotografen.
|
Uitshirt met gele letters/logo. Bijlage:
5.jpg [ 110.56 KiB | 1198 keer bekeken ]
|
|
 |
|
 |
|