| Auteur |
Bericht |
|
Jack
|
Berichttitel: Re: Voetbal op TV en Internet Geplaatst: ma jul 26, 2010 9:19 pm |
|
 |
| Reservespeler |
 |
|
|
|
Citaat: RAI stopt met omstreden herhalingen MILAAN - RAI stopt met het uitzenden van herhalingen van omstreden arbitrale beslissingen in voetbalwedstrijden. De Italiaanse televisiezender wil daarmee bewerkstelligen dat de gesprekken in het voetbal weer over tactiek gaan en niet over arbiters. Discutabele beslissingen leiden op de Italiaanse televisie vaak tot heetgebakerde discussies tussen voetbalexperts. „Nu kunnen we het over voetbal hebben met minder geschreeuw en meer verstand”, verklaart RAI-voorzitter Paolo Galimberti het besluit. De scheidsrechterscommissie in Italië is tevreden met de maatregel. De televisiezenders Sky en Mediaset, die het grootste deel van de voetbaluitzendingen in het Zuid-Europese land verzorgen, zijn echter niet van plan het voorbeeld van de RAI te volgen. bron: www.telegraaf.nldatum: 26-7-2010 Eindelijk komt er een zender op dit idee. Wellicht dat het gejammer over technische hulpmiddelen, waar je ook schijtziek van wordt, dan ook eens ophoudt. Gewoon de beslissingen van de scheidsrechters respecteren en verder niet zeuren. Studio Voetbal en Voetbal International, de enige 2 voetbalblaatprogramma's doen ook niets anders herhalen en zeggen wat de scheidsrechter allemaal verkeerd doet en welke overtredingen te zwaar of te licht of niet of wel bestraft moeten worden. Trouwens, de voetbalcommentators ook. Die hebben het ook voortdurend over beslissingen die achteraf gezien goed of fout waren. Ik vind dit een geweldig initiatief van de RAI. Valt me reuze mee dat er een zender inziet dat ze het spel op zich niet meer bespreken.
|
|
 |
|
 |
|
Jim Beam
|
Berichttitel: Re: Voetbal op TV en Internet Geplaatst: ma jul 26, 2010 10:51 pm |
|
 |
| Reservespeler |
 |
|
|
Geregistreerd op: di dec 30, 2003 2:05 pm Berichten: 1975 Woonplaats: Niedorp Supporter sinds: 2012 Supportersvak: L
|
|
Zit Berlusconi natuurlijk achter. AC Milan moet weer kampioen worden, dus waarschijnlijk hebben de scheidsrechters allemaal een nieuw klokkie.
_________________ We don't care.
|
|
 |
|
 |
|
Playboy
|
Berichttitel: Re: Voetbal op TV en Internet Geplaatst: di jul 27, 2010 2:17 pm |
|
 |
| Herry en/of Berry |
 |
|
|
|
Jack schreef: Citaat: RAI stopt met omstreden herhalingen MILAAN - RAI stopt met het uitzenden van herhalingen van omstreden arbitrale beslissingen in voetbalwedstrijden. De Italiaanse televisiezender wil daarmee bewerkstelligen dat de gesprekken in het voetbal weer over tactiek gaan en niet over arbiters. Discutabele beslissingen leiden op de Italiaanse televisie vaak tot heetgebakerde discussies tussen voetbalexperts. „Nu kunnen we het over voetbal hebben met minder geschreeuw en meer verstand”, verklaart RAI-voorzitter Paolo Galimberti het besluit. De scheidsrechterscommissie in Italië is tevreden met de maatregel. De televisiezenders Sky en Mediaset, die het grootste deel van de voetbaluitzendingen in het Zuid-Europese land verzorgen, zijn echter niet van plan het voorbeeld van de RAI te volgen. bron: www.telegraaf.nldatum: 26-7-2010 En weer een punt voor Jack. Als ik aan het voetballen ben dan heb ik ook maar de schele ogen van de scheits te aanvaarden Eindelijk komt er een zender op dit idee. Wellicht dat het gejammer over technische hulpmiddelen, waar je ook schijtziek van wordt, dan ook eens ophoudt. Gewoon de beslissingen van de scheidsrechters respecteren en verder niet zeuren. Studio Voetbal en Voetbal International, de enige 2 voetbalblaatprogramma's doen ook niets anders herhalen en zeggen wat de scheidsrechter allemaal verkeerd doet en welke overtredingen te zwaar of te licht of niet of wel bestraft moeten worden. Trouwens, de voetbalcommentators ook. Die hebben het ook voortdurend over beslissingen die achteraf gezien goed of fout waren. Ik vind dit een geweldig initiatief van de RAI. Valt me reuze mee dat er een zender inziet dat ze het spel op zich niet meer bespreken.
_________________ Sorry voor mijn spelfouten maar ik heb wat last van dislectie
|
|
 |
|
 |
|
DefJK
|
Berichttitel: Re: Voetbal op TV en Internet Geplaatst: di jul 27, 2010 2:51 pm |
|
 |
| Seizoenkaarthouder |
 |
|
|
Geregistreerd op: di mei 22, 2007 5:15 pm Berichten: 338 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 1994 Supportersvak: Vak S
|
|
Ze kunnen in dit tijdperk ook gewoon technische hulpmiddelen invoeren, zijn we ook van dat gezeik af. Tuurlijk wordt het herhaald.......beetje de kop in het zand steken dit.
Ze kunnen ook alle overtredingen niet meer herhalen, kunnen we ook niet meer zeuren dat er zo hard gespeeld wordt. Ze kunnen ook alle vieze overtredingen die niet worden geconstateerd door de scheidsrechter niet meer herhalen, vallen er na wedstrijden ook geen schorsingen meer.
Naar mijn inziens hoort dit gezeur gewoon bij het voetbal. Als ze er wat aan willen doen, zouden ze camerabeelden moeten gebruiken bij belangrijke beslissingen, doen ze niet...dus hou je dit gezeur.
|
|
 |
|
 |
|
Johannes
|
Berichttitel: Re: Voetbal op TV en Internet Geplaatst: di aug 10, 2010 8:38 pm |
|
 |
| Goalscorer |
|
|
Geregistreerd op: za dec 27, 2003 3:19 pm Berichten: 3663 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 1999 Supportersvak: Met een oranje hesje tussen de fotografen.
|
|
Voor de liefhebber, nu op Eredivisie live 1, PSV-AZ van een aantal jaar terug, Sinouh op doel en Boukhari in de spits.
|
|
 |
|
 |
|
'81
|
Berichttitel: Re: Voetbal op TV en Internet Geplaatst: di aug 10, 2010 9:05 pm |
|
 |
| Seizoenkaarthouder |
 |
|
|
Geregistreerd op: do dec 18, 2008 11:36 am Berichten: 368 Supporter sinds: 1989 Supportersvak: X
|
Johannes schreef: Voor de liefhebber, nu op Eredivisie live 1, PSV-AZ van een aantal jaar terug, Sinouh op doel en Boukhari in de spits. Winnen we deze? Dan kijk ik hem af 
_________________ Landskampioen '81 , '09
|
|
 |
|
 |
|
Voltreffer Vick
|
Berichttitel: Re: Voetbal op TV en Internet Geplaatst: di aug 10, 2010 9:29 pm |
|
 |
| Oude garde |
 |
|
|
Geregistreerd op: za jan 14, 2006 11:05 am Berichten: 1151 Woonplaats: kaasmarkt Supporter sinds: 1973
|
'81 schreef: [..] Winnen we deze? Dan kijk ik hem af  De legendarische 3-2 van Koevermans in de 88e minuut.
_________________ Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
|
|
 |
|
 |
|
rudeboyaz
|
Berichttitel: - Geplaatst: zo aug 22, 2010 10:31 am |
|
 |
| Seizoenkaarthouder |
|
|
Geregistreerd op: ma mei 21, 2007 10:02 am Berichten: 317 Woonplaats: Amsterdam Supporter sinds: 1986 Supportersvak: W
|
|
Ik zit in Denemarken en wil de wedstrijd niet missen. Iemand ervaring met livestreams in het buitenland? Ik zit nl. vaak voor werk in het buitenland en het is mij nog nooit gelukt via een livestream een wedstrijd van AZ te volgen...
|
|
 |
|
 |
|