| Auteur |
Bericht |
|
popeye
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 9:50 am |
|
 |
| Supporter |
 |
|
|
Geregistreerd op: di apr 27, 2004 12:23 pm Berichten: 233 Woonplaats: H'waard Supporter sinds: 1997 Supportersvak: W
|
|
Ik vond Poulsen gister erg goed spelen, hij wordt meer en meer een links-back. Aanvallend had hij ook goede rushes. Moisander vond ik erg matig, na rust was hij volgens mij op zoek naar een gele kaart. Een aantal keren was hij meer met de tegenstander bezig dan met de bal, dat was met de bijna strafschop ook het geval. Maar eindelijk hebben we het geluk ook een keer mee.
_________________ Het is weer feest...
|
|
 |
|
 |
|
prerry
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 9:50 am |
|
 |
| Fanatic |
 |
|
|
Geregistreerd op: za nov 25, 2006 8:49 pm Berichten: 608 Supporter sinds: 1991 Supportersvak: Vak Y
|
Léé vd Béé schreef: [..]
Als je de spelers vergelijkt met vorig seizoen komen ze er allemaal erg bekaaid vanaf. En over je 2e zin: Als je als tegenstander weet dat je de bal toch wel terugkrijgt, waarom dan met 3 man verdedigen? Ik zeg niet dat hij een wereldpartij speelde maar het begint weer ergens op te lijken. Het zou wel fijn zijn als El Ham wat eerder de bal afgeeft. Dat is volgens mij ook het enige probleem, hij krijgt de bal aangespeeld kijkt naar de grond gaat rennen en raakt 'm kwijt. Dan kun je zo hard werken als je wil/kan maar dat gaat nooit goed. En met je eerste zin heb je natuurlijk wel gelijk, maar wel gek natuurlijk, aangezien het dezelfde spelers zijn 
|
|
 |
|
 |
|
AZ Twello
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 10:17 am |
|
 |
| Goalscorer |
 |
|
|
Geregistreerd op: wo dec 22, 2004 11:01 am Berichten: 3254 Woonplaats: Twello Supporter sinds: 1981
|
achterklap schreef: [..]  Het probleem is, als je de bal knullig verliest, moet je met z'n allen hard werken om de bal weer te veroveren. En aan 1 van de 2 fases draagt Mounir absoluut zijn steentje bij. En je kunt wel hard werken, maar als je consequent de verkeerde keuzes maakt, dan kom je dus te kort. Ik kan bijvoorbeeld een buitenspeler zijn. Met geweldige dribbels en een 5dubbele schaar. Maar als ik mijn man niet voorbij kom, of geen goede voorzet aflever dan is je rendement wel heel beperkt. Laat Mounir nu maar zijn krachten gebruiken voor de actie en het schot, laat hem doen waar hij vorig seizoen goed in was. Met Wernbloom en Elm maar ook Schaars en Martens staan er veel harde werkers op het middenveld..
_________________ Seizoen 2010 - 2011 gaan we er weer voor......
|
|
 |
|
 |
|
achterklap
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 10:21 am |
|
 |
| Supporter |
|
|
|
|
Precies! Dus geen actie maken wanneer hij 4 tegenstanders nog voor zich heeft. Tellen kan de man volgens mij niet. Want als jij 4 man voorbij moet, staan er ergens anders een paar van jouw team vrij.
|
|
 |
|
 |
|
AZ Twello
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 11:07 am |
|
 |
| Goalscorer |
 |
|
|
Geregistreerd op: wo dec 22, 2004 11:01 am Berichten: 3254 Woonplaats: Twello Supporter sinds: 1981
|
achterklap schreef: Precies! Dus geen actie maken wanneer hij 4 tegenstanders nog voor zich heeft. Tellen kan de man volgens mij niet. Want als jij 4 man voorbij moet, staan er ergens anders een paar van jouw team vrij. Maar wil niet altijd zeggen dat ze dan aanspeelbaar zijn..
_________________ Seizoen 2010 - 2011 gaan we er weer voor......
|
|
 |
|
 |
|
prerry
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 11:53 am |
|
 |
| Fanatic |
 |
|
|
Geregistreerd op: za nov 25, 2006 8:49 pm Berichten: 608 Supporter sinds: 1991 Supportersvak: Vak Y
|
|
Wat ik gister ook mooi vond om te zien was dat ze na de 3e goal niet uitbundig gingen juichen. Bij andere clubs die vlak voor 't einde de voorsprong pakken gaan de spelers helemaal los, bij AZ bleven ze rustig, ze wisten dat ze er nog niet waren en dat vind ik een positief teken. Ze bleven deze keer de hele wedstrijd doorvoetballen, ze stopte niet na 90 minuten.
|
|
 |
|
 |
|
Lupardi
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 1:14 pm |
|
 |
| Supporter |
|
|
|
prerry schreef: Wat ik gister ook mooi vond om te zien was dat ze na de 3e goal niet uitbundig gingen juichen. Bij andere clubs die vlak voor 't einde de voorsprong pakken gaan de spelers helemaal los, bij AZ bleven ze rustig, ze wisten dat ze er nog niet waren en dat vind ik een positief teken. Ze bleven deze keer de hele wedstrijd doorvoetballen, ze stopte niet na 90 minuten. Wacht effe. 3e goal???? heb ik iets gemist?????
|
|
 |
|
 |
|
Langedijk
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 1:15 pm |
|
 |
| Reservespeler |
 |
|
|
Geregistreerd op: di sep 04, 2007 11:12 am Berichten: 1848 Woonplaats: Langedijk Supporter sinds: 1987
|
Lupardi schreef: [..]
Wacht effe. 3e goal???? heb ik iets gemist????? Heb jij Feyenoord zien scoren dan?
|
|
 |
|
 |
|
achterklap
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 2:12 pm |
|
 |
| Supporter |
|
|
|
|
Ga jij even op alle slakken zout strooien. Volgens mij werd het 1-2, dus vielen er daadwerkelijk 3 goals
|
|
 |
|
 |
|
azlover
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 2:22 pm |
|
 |
| Supporter |
 |
|
|
Geregistreerd op: za jul 14, 2007 4:50 pm Berichten: 121 Woonplaats: te ver van Alkmaar Supporter sinds: 2005
|
prerry schreef: Wat ik gister ook mooi vond om te zien was dat ze na de 3e goal niet uitbundig gingen juichen. Bij andere clubs die vlak voor 't einde de voorsprong pakken gaan de spelers helemaal los, bij AZ bleven ze rustig, ze wisten dat ze er nog niet waren en dat vind ik een positief teken. Ze bleven deze keer de hele wedstrijd doorvoetballen, ze stopte niet na 90 minuten. Ja, uit ervaring weet AZ nu dat ze niet te vroeg moeten juichen  . Ik hield zelf ook nog wel mijn hart vast na de 1-2 voor die laatste minuten.
_________________ Dirk bedankt!!!
|
|
 |
|
 |
|
The North Shield
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 4:24 pm |
|
 |
| Reservespeler |
 |
|
|
Geregistreerd op: ma feb 05, 2007 7:32 pm Berichten: 1992 Woonplaats: Noord Hollands Dorp met een L. Supporter sinds: 1997 Supportersvak: Vak R ( MO 5 10 2 )
|
Langedijk schreef: [..]
Heb jij Feyenoord zien scoren dan? Stond na de wedstrijd een lekker potje te pissen in de wc van de business van feyenoord. Stonden er 2 roterdammers in het plat rotjeknors te mopperen en zeiken. Ik zei; "Mannen je kunt toch nooit winnen als de tegenstander 3 x goal treft en jij zelf niet. Wees blij dat we jullie er 1 kado deden anders viel er helemaal niets te juichen". Voordat ze konden reageren stond ik alweer een biertje te happen in de Gold Club 
_________________ Nieuwe trainer, nieuwe kansen natuurlijk maar hoe zit het met onze ( nieuwe ) spitsen?
|
|
 |
|
 |
|
MO7
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 4:41 pm |
|
 |
| Moderatort |
 |
|
|
Geregistreerd op: di dec 30, 2003 8:14 pm Berichten: 7335 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 1982 Supportersvak: vak O
|
|
Tja, eens een j...
_________________ Olhanense
|
|
 |
|
 |
|
kuifje
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 7:43 pm |
|
 |
| Kristen |
 |
|
|
Geregistreerd op: di dec 30, 2003 4:10 pm Berichten: 5629 Woonplaats: Zaandijk Supporter sinds: 1997 Supportersvak: G
|
AZ Twello schreef: [..]
Laat Mounir nu maar zijn krachten gebruiken voor de actie en het schot, laat hem doen waar hij vorig seizoen goed in was. Met Wernbloom en Elm maar ook Schaars en Martens staan er veel harde werkers op het middenveld.. Dat is dus het grote probleem. Die gasten zijn bijna nooit aanspeelbaar. Tuurlijk heeft Mounir gisteren een paar keer onnodig balverlies geleden, maar er waren ook genoeg momenten dat hij dat hij zijn bal wel bij een medestander kreeg. Het slecht aanspeelbaar zijn van zijn ploeggenoten is zowat de grootste oorzaak van de keren dat hij balverlies lijdt, namelijk niemand om de combinatie mee aan te gaan. Het vaak aanspeelbaar zijn vond ik gisteren net goed van hem, want hij was zowat de enige aan wie men een bal kwijt kon bij een voorwaartse pass. Doordat er volgens onvoldoende aansluiting was, leverde die arbeid zelden enig vervolg op.
_________________ Wereldkampioen 2014? : Logan Bailly, Anthony Van Den Borre, Vincent Kompany, Thomas Vermaelen, Nicolas Lombaerts, Marouane Fellaini, Axel Witsel, Jan Vertonghen, Moussa Dembélé, Eden Hazard en Romelu Lukaku.
|
|
 |
|
 |
|
Kilkenny
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 7:57 pm |
|
 |
| Moderatort |
 |
|
|
Geregistreerd op: di feb 22, 2005 10:24 pm Berichten: 7673 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 0 Supportersvak: Vak X
|
kuifje schreef: [..]
Dat is dus het grote probleem. Die gasten zijn bijna nooit aanspeelbaar. Tuurlijk heeft Mounir gisteren een paar keer onnodig balverlies geleden, maar er waren ook genoeg momenten dat hij dat hij zijn bal wel bij een medestander kreeg. Het slecht aanspeelbaar zijn van zijn ploeggenoten is zowat de grootste oorzaak van de keren dat hij balverlies lijdt, namelijk niemand om de combinatie mee aan te gaan. Het vaak aanspeelbaar zijn vond ik gisteren net goed van hem, want hij was zowat de enige aan wie men een bal kwijt kon bij een voorwaartse pass. Doordat er volgens onvoldoende aansluiting was, leverde die arbeid zelden enig vervolg op. Toch slaagde hij er weer in de bal kwijt te raken met een gevaarlijke situatie en een (ongelukkig) doelpunt tot gevolg. Hij wil misschien niet, maar op dat soort momenten moet hij die bal dan maar terugleggen op het middenveld.
_________________ _________________ Suicidal for Life!
|
|
 |
|
 |
|
kuifje
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 8:05 pm |
|
 |
| Kristen |
 |
|
|
Geregistreerd op: di dec 30, 2003 4:10 pm Berichten: 5629 Woonplaats: Zaandijk Supporter sinds: 1997 Supportersvak: G
|
Kilkenny schreef: [..]
Toch slaagde hij er weer in de bal kwijt te raken met een gevaarlijke situatie en een (ongelukkig) doelpunt tot gevolg. Hij wil misschien niet, maar op dat soort momenten moet hij die bal dan maar terugleggen op het middenveld. Ik wil ook niet beweren dat hij vlekkeloos en zonder fout speelde, maar aangeven dat veel van wat hij deed wel goed was of een oorzaak had waar hij weinig aan kon doen. Eigenlijk is dat met het doelpunt ook. Mounir wordt in zijn spel verplicht om zich diep in te laten zakken om door aanspeelbaar te zijn lucht te geven aan de rest van de ploeg. In feite moeten daar Martens en Wernbloom zijn om de bal op te halen. Als dit dan regelmatig gebeurt dan wordt de kans ook groter dat er op een risicovolle plek balverlies wordt geleden.
_________________ Wereldkampioen 2014? : Logan Bailly, Anthony Van Den Borre, Vincent Kompany, Thomas Vermaelen, Nicolas Lombaerts, Marouane Fellaini, Axel Witsel, Jan Vertonghen, Moussa Dembélé, Eden Hazard en Romelu Lukaku.
|
|
 |
|
 |
|
Kilkenny
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 8:24 pm |
|
 |
| Moderatort |
 |
|
|
Geregistreerd op: di feb 22, 2005 10:24 pm Berichten: 7673 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 0 Supportersvak: Vak X
|
kuifje schreef: [..]
Ik wil ook niet beweren dat hij vlekkeloos en zonder fout speelde, maar aangeven dat veel van wat hij deed wel goed was of een oorzaak had waar hij weinig aan kon doen. Eigenlijk is dat met het doelpunt ook. Mounir wordt in zijn spel verplicht om zich diep in te laten zakken om door aanspeelbaar te zijn lucht te geven aan de rest van de ploeg. In feite moeten daar Martens en Wernbloom zijn om de bal op te halen. Als dit dan regelmatig gebeurt dan wordt de kans ook groter dat er op een risicovolle plek balverlies wordt geleden. Dan moet hij daar niet gaan pingelen, wat hij dus te vaak doet. Uiteraard moeten zijn medespelers ook zorgen goed aanspeelbaar te zijn. Wat betreft de corners, nu werd er eindelijk eens van bij de tweede paal teruggekopt en bij de eerste paal kwam een speler, in dit geval dus Moreno, eindelijkk eens goed voor de tegenstanders. Misschien dat de corners van Schaars niet altijd even goed zijn, de spelers voor de goal werken ook niet altijd goed mee. Gelukkig lijken er nu goede afspraken te zijn gemaakt, met name over het mee komen van één van de centrale verdedigers, waar de verdedigers van de tegenstander zich moelijker op kunnen instellen. Twee zwaluwen maken nog geen zomer, maar zo gaan we veel vaker plezier beleven van spelhervattingen.
_________________ _________________ Suicidal for Life!
|
|
 |
|
 |
|
brett
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 8:36 pm |
|
 |
| Invaller |
 |
|
|
Geregistreerd op: wo dec 22, 2004 9:07 pm Berichten: 2062 Woonplaats: Rekerbuurt Supporter sinds: 0
|
Kilkenny schreef: [..]
Misschien dat de corners van Schaars niet altijd even goed zijn, de spelers voor de goal werken ook niet altijd goed mee.. Heeft toch te maken met de traptechniek van schaars. Vorig jaar Psv uit kopbal swerts leek verdacht veel op de tweede van gisteren. Dus in mijn ogen koppers genoeg en blijkt een goed genomen corner voor hoop gevaar te stichten..
_________________ Heb je ook een hekel aan die Stewards van AZ.
WEST-SIDE
|
|
 |
|
 |
|
Johan
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 8:53 pm |
|
 |
| Invaller |
 |
|
|
Geregistreerd op: ma jul 31, 2006 5:31 pm Berichten: 2255 Woonplaats: Helmond Supporter sinds: 1993 Supportersvak: X3
|
brett schreef: [..] Heeft toch te maken met de traptechniek van schaars. Vorig jaar Psv uit kopbal swerts leek verdacht veel op de tweede van gisteren. Dus in mijn ogen koppers genoeg en blijkt een goed genomen corner voor hoop gevaar te stichten.. Vaak schiet hij hem in de voeten van de tegenstander bij de eerste paal, en anders schiet hij hem over de man bij de tweede paal. Maar gisteren schoot hij zo zoals ze horen! Zal hij er op getraind hebben?
_________________ AZ zal bloeien en nooit vergaan!
|
|
 |
|
 |
|
Voltreffer Vick
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) Geplaatst: ma feb 08, 2010 9:38 pm |
|
 |
| Oude garde |
 |
|
|
Geregistreerd op: za jan 14, 2006 11:05 am Berichten: 1154 Woonplaats: kaasmarkt Supporter sinds: 1973
|
|
Uit de column van Willem:
Eerder op de dag zag ik Feyenoord-AZ. Dat pakte uit in een overwinning voor AZ en ik vond dat daar niet zo veel op af te dingen was. AZ was echt de betere ploeg. Niet de hele wedstrijd, Feyenoord deed ook aardig mee, maar AZ was gewoon beter. Eindelijk, zou ik zeggen. Ik ben blij dat de landskampioen zichzelf langzaam terug vindt. De bepalende jongens spelen weer met vertrouwen.
Dat zag je bijvoorbeeld goed aan Martens. El Hamdaoui gaat ook weer beter spelen alleen moeten ze hem nog eens uitleggen dat hij de bal best eens wat eerder aan een medespeler mag geven, voetballen moet je samen doen. Ik vind dat het leuke aan voetbal, als een ploeg uit een dip ineens weer lekker gaat spelen. Waar het aan ligt?
Daar ga ik niet bijdehand over doen, ik sta daar niet elke dag bij de trainingen van Dick Advocaat te kijken. Je moet de inbreng van een trainer in deze niet overschatten. Dat kan hem ook in kleine dingen zitten. Het zijn mensen hè, die voetballers. En als de een de ander aansteekt in zijn ongenoegen of ontevredenheid, dan heb je een probleem. Bij AZ zijn ze weer een beetje blij met elkaar, geloof ik en dat zie je op het veld terug. Dissonant vond ik, helaas, Stijn Schaars. Die haalde zijn niveau niet. (WILLEM VAN HANEGEM)
Ik heb 's avonds nog een keer de hele wedstrijd gezien, maar Willem heeft gewoon gelijk. De tweede helft liet Feijenoord toevalsvoetbal zien. Door het opportunisme leek het aardig, maar er zat geen enkele lijn in met als prachtig voorbeeld een actie van Tim de Cler (werd vanavond nog herhaald bij Voetbal Insite).Voetballend was AZ zowel 1e als 2e helft vele malen beter. De onzekerheid in de ploeg is (was?) nog het grote probleem, maar zodra het zelfvertrouwen terugkeert verwacht ik dat AZ nog vele punten kan halen.
_________________ Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
|
|
 |
|
 |
|
24/7AZ
|
Berichttitel: Re: Feyenoord-AZ (zo 7 feb, 14.30u) 1-2 Geplaatst: di feb 09, 2010 7:19 pm |
|
 |
| Supporter |
 |
|
|
Geregistreerd op: di apr 24, 2007 1:11 pm Berichten: 232 Woonplaats: ALKMAAR Supportersvak: W
|
|
_________________ It ain't over 'til its over
|
|
 |
|
 |
|