| Auteur |
Bericht |
|
Roadster
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 12:12 pm |
|
 |
| Seizoenkaarthouder |
 |
|
|
Geregistreerd op: ma jan 05, 2004 12:37 pm Berichten: 263 Woonplaats: Alkmaar / MO9
|
Gillus schreef: http://www.autoverhuur-carrental.nl/auto-boeken.php
Hier kan je oa auto's huren, maar wel een godsvermogen.
Roadster, hoe heb jij em dat geflikt!?
Gillus :
http://www.motoroads.com/car-rental-Sofia-car-rent.html
http://www.travel-bulgaria.com/content/ ... _car.shtml
Denk dat je daar een heel eind mee zal komen.
En inderdaad wij verblijven in Sofia gezien dat nog een beetje een wereld stad is en een goede uitgaans gelegenheid heeft
Er hebben trouwens erg veel mensen gekozen voor de vlucht van jouw en mij Gillus de prijs is nu al verdubbeld! humor!
|
|
 |
|
 |
|
Gillus
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 12:23 pm |
|
 |
| Kristen |
|
|
Geregistreerd op: di dec 30, 2003 3:22 pm Berichten: 5320 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 0 Supportersvak: W
|
Weinig humor
Maargoed, genoeg opties over. Snel alles beslissen in ieder geval. Welk hotel zit je!?
O ja ik heb nog steeds ID kaart, staat niet op de lijst dat het geaccepteerd is om Bulgarije binnen te komen. Iemand met meer verstand van zaken!?
_________________ je weet het
|
|
 |
|
 |
|
Westzijde - Vak G
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 12:26 pm |
|
 |
| Glory-hunter |
|
|
|
Gillus schreef: Weinig humor Maargoed, genoeg opties over. Snel alles beslissen in ieder geval. Welk hotel zit je!? O ja ik heb nog steeds ID kaart, staat niet op de lijst dat het geaccepteerd is om Bulgarije binnen te komen. Iemand met meer verstand van zaken!?
Ik ben dit jaar op vakantie geweest in Bulgarije. Een ID kaart wordt niet geaccepteerd om het land in te komen, daar zal je dus een paspoort voor moeten aanvragen bij de gemeente. Na het aanvragen duurde het hier, in Bergen, 5 werkdagen voordat het paspoort klaar was. Kosten waren tussen de 30 en 40 euro geloof ik.
|
|
 |
|
 |
|
Gillus
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 12:33 pm |
|
 |
| Kristen |
|
|
Geregistreerd op: di dec 30, 2003 3:22 pm Berichten: 5320 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 0 Supportersvak: W
|
Westzijde - Vak G schreef: [..]
Ik ben dit jaar op vakantie geweest in Bulgarije. Een ID kaart wordt niet geaccepteerd om het land in te komen, daar zal je dus een paspoort voor moeten aanvragen bij de gemeente. Na het aanvragen duurde het hier, in Bergen, 5 werkdagen voordat het paspoort klaar was. Kosten waren tussen de 30 en 40 euro geloof ik.
Kijk dit is nog eens informatie, vriendelijk dank!
http://www.sofiaapartments.net/ , ziet er keurig uit!
|
|
 |
|
 |
|
Forza AZ
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 12:34 pm |
|
 |
| Beheerder |
 |
|
|
Geregistreerd op: za dec 27, 2003 12:20 pm Berichten: 7760 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 1992 Supportersvak: X1
|
Roadster schreef: [..] Gillus : http://www.motoroads.com/car-rental-Sofia-car-rent.htmlhttp://www.travel-bulgaria.com/content/ ... _car.shtmlDenk dat je daar een heel eind mee zal komen. En inderdaad wij verblijven in Sofia gezien dat nog een beetje een wereld stad is en een goede uitgaans gelegenheid heeft  Er hebben trouwens erg veel mensen gekozen voor de vlucht van jouw en mij Gillus de prijs is nu al verdubbeld! humor!
Ik zie die vlucht anders nog steeds voor 175 euro staan. Of heb je nog minder betaald soms?
_________________ Kijk voor alle wedstrijden van AZ sinds 1967 hier.
Vak X
|
|
 |
|
 |
|
Gillus
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 12:37 pm |
|
 |
| Kristen |
|
|
|
|
Overigens heb ik nog steeds niets geboekt hoor, ben druk op zoek naar alles opties en benodigdheden.
|
|
 |
|
 |
|
Forza AZ
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 12:46 pm |
|
 |
| Beheerder |
 |
|
|
Geregistreerd op: za dec 27, 2003 12:20 pm Berichten: 7760 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 1992 Supportersvak: X1
|
Maarten-Of-Martin schreef: [..]
Enkeltje kost: EUR 32,60 Als je een railpluskaart hebt, wordt het zo een 8 euro goedkoper.
En die kan je gewoon aan het loket kopen.
Retour Brussel kost volgens ns.nl:
zonder korting: 68,80
voordeelurenkaart: 50,80
RailPlus: 51,50
voordeelurenkaart + RailPlus: 38,10
Als je iemand meeneemt zonder voordeelurenkaart dan is dat zeker hetzelfde als voordeelurenkaart (vanwege samenreiskorting)?
Vak X
|
|
 |
|
 |
|
Roadster
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 1:00 pm |
|
 |
| Seizoenkaarthouder |
 |
|
|
Geregistreerd op: ma jan 05, 2004 12:37 pm Berichten: 263 Woonplaats: Alkmaar / MO9
|
Forza AZ schreef: [..]
Ik zie die vlucht anders nog steeds voor 175 euro staan. Of heb je nog minder betaald soms?
Onze vlucht op 30 november is nu € 392.36 p.p. wij betaalden 175 of zo
|
|
 |
|
 |
|
Gillus
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 1:34 pm |
|
 |
| Kristen |
|
|
|
|
Iemand enig idee hoe lang het nog gaat duren voor AZ met wat op de proppen komt!?
Misschien wel een busreis, dat zou wel gaaf(lees: voordelig) zijn.
|
|
 |
|
 |
|
AZ fanatic 4-life
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 1:41 pm |
|
 |
| Seizoenkaarthouder |
|
|
Geregistreerd op: za feb 28, 2004 1:12 pm Berichten: 421 Woonplaats: alkmaar
|
http://www.gomundo.nl/site/main.asp#
Hier staat een vlucht voor 195€ is incl. luchthaven belasting en reserveringskosten. Je vertrek dan op 30 november en ga op 2 dec weer terug. Je kom aan het begin van de middag aan in sofia dus heb nog tijd zat om voor de wedstrijd nog te zuipen. En ik snap niet waarom iedereen al zo vrolijk aan het boeken is als het niet zeker is of de wedstrijd op 30 november is ?
_________________ vakkie - x
|
|
 |
|
 |
|
AZ Antwerpen
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 1:45 pm |
|
 |
| Dagjesmens |
 |
|
|
Geregistreerd op: do nov 04, 2004 9:03 am Berichten: 47 Woonplaats: Antwerpen
|
http://www.brusselsairport.be/
en 173 € is het goedkoopste (inxl. tax)
valt goed te doen eens kijken of we nog vakantiedagen hebben
auto zal ook wel meevallen daar en naar brussel is het half uur met de trein voor mij.
eens kijken wat we kunnen regelen is zeker wel de moeite waard.
_________________ AZ forever
|
|
 |
|
 |
|
Rinus
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 2:11 pm |
|
 |
| Seizoenkaarthouder |
 |
|
|
|
Gillus schreef: Iemand enig idee hoe lang het nog gaat duren voor AZ met wat op de proppen komt!?
De loting is net iets meer dan 24 uur geleden. Je kan niet van AZ/KRAS verwachten dat men reeds op zo'n korte termijn al een aanbieding helemaal rond heeft. Men moet o.m. eerst offertes vragen bij luchtvaartmaatschappijen, hotels, busmaatschappijen etc, een programma bedenken, de betreffende overeenkomsten met alle partijen rondmaken et cetera. Ik zou het daarom niet raar (of zelfs snel) vinden als men binnen twee weken met een aanbieding zou komen. Bovendien is er geen haast bij, omdat de wedstrijd pas over acht weken is. Waarschijnlijk geeft men bovendien eerst prioriteit aan de (spelers)reis naar de Oekraïne, omdat daar al over twee weken wordt gespeeld.
|
|
 |
|
 |
|
Rinus
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 2:15 pm |
|
 |
| Seizoenkaarthouder |
 |
|
|
|
Gillus schreef: Misschien wel een busreis, dat zou wel gaaf(lees: voordelig) zijn.
Op de website van AZ staat o.m. onderstaande over reizen naar uitwedstrijden voor de UEFA Cup.
" Uitwedstrijden
De wijze van verkoop zal pas duidelijk worden na de loting. Veel zal afhangen van de bestemming en de tegenstander. De tegenstanders zijn wat betreft afstand en reizen onder te verdelen in drie categorieën.
1) Tegenstander op een afstand tot circa 400 km: Busreis.
In dit geval zal een busreis worden georganiseerd.
2) Tegenstander op een afstand van circa 400 km tot circa 1300 km: Busreis / Vliegreizen.
In ieder geval zal een 3–daagse vliegreis per eigen charter met de AZ-selectie georganiseerd worden. Deze reis zal altijd doorgang vinden.
Daarnaast zal een busreis met overnachting en eventueel zonder overnachting georganiseerd worden.
Vanaf een eventuele ¼ finale zullen ook reizen per dagcharter worden aangeboden die uitsluitend doorgang vinden bij voldoende belangstelling.
3) Tegenstander op een afstand groter dan 1300 km vliegreizen.
In ieder geval zal een 3–daagse vliegreis per eigen charter met de AZ-selectie georganiseerd worden. Deze reis zal altijd doorgang vinden.
Daarnaast zullen reizen per dagcharter worden aangeboden die uitsluitend doorgang vinden bij voldoende belangstelling. "
Gezien de afstand naar Bulgarije lijkt een busreis er niet in te zitten.
|
|
 |
|
 |
|
Bob Ross
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 2:16 pm |
|
 |
| Beheerdert |
 |
|
|
Geregistreerd op: wo dec 31, 2003 1:28 pm Berichten: 5551 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 1995 Supportersvak: W
|
Rinus schreef: [..]
De loting is net iets meer dan 24 uur geleden. Je kan niet van AZ/KRAS verwachten dat men reeds op zo'n korte termijn al een aanbieding helemaal rond heeft. Men moet o.m. eerst offertes vragen bij luchtvaartmaatschappijen, hotels, busmaatschappijen etc, een programma bedenken, de betreffende overeenkomsten met alle partijen rondmaken et cetera. Ik zou het daarom niet raar (of zelfs snel) vinden als men binnen twee weken met een aanbieding zou komen. Bovendien is er geen haast bij, omdat de wedstrijd pas over acht weken is. Waarschijnlijk geeft men bovendien eerst prioriteit aan de (spelers)reis naar de Oekraïne, omdat daar al over twee weken wordt gespeeld. Hoe dan ook, de ervaring leert dat het de moeite niet waard is om op de AZ-'aanbieding' te wachten. Als je het zelf regelt kom je tientallen of misschien wel honderden euro's goedkoper uit. Komt nog bij dat als je zelf op pad gaat het avontuur nog 3 keer zo groot is en je geen last van de Gruppo di Koning heb.
_________________ Ach ja, het kampioenschap is toch al binnen.
|
|
 |
|
 |
|
Bob Ross
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 2:32 pm |
|
 |
| Beheerdert |
 |
|
|
Geregistreerd op: wo dec 31, 2003 1:28 pm Berichten: 5551 Woonplaats: Alkmaar Supporter sinds: 1995 Supportersvak: W
|
Wat algemene info:
Algemeen
Officiële naam: Republika Balgarija (Republiek Bulgarije)
Volkslied: ‘Gorda stara planina’ (‘Trotse en oude bergen’)
Nationale feestdag: Bevrijdingsdag (3 maart)
Oppervlakte: Oppervlakte 110.994 km2 (2,7 x Nederland)
Taal: Bulgaars
Hoofdstad: Sofija (Sofia)
Regeringszetel: Sofia
Regionale Indeling: Bulgarije is onderverdeeld in 28 provincies.
Belangrijkste steden:
Stad
Inwoneraantal
Sofia
1.189.000
Plovdiv
340.000
Varna
305.000
(Bron: UN statistics devision 2004)
Bevolking
Aantal inwoners (2003): 7.538.000 inwoners (Bron: CIA)
Bevolkingsdichtheid (2003): Ongeveer 742,1 inwoners per km²
Bevolkingsspreiding: 66,6% van de bevolking woont in stedelijke gebieden; 33,3 % woont op het platteland (Bron: EVD 1998).
Leeftijdsopbouw bevolking (2003):
Leeftijd
Percentage van de bevolking
0 - 14 jaar
14
15 - 64 jaar
69
65 jaar en ouder
17
(Bron: CIA ,2004)
Bevolkingssamenstelling (1999)
Nationaliteit
Percentage van de bevolking
Bulgaren
83,6
Turken
9,5
Overigen
4,6
|
|
 |
|
 |
|
Vennie
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 2:34 pm |
|
 |
| Oude garde |
 |
|
|
Geregistreerd op: wo dec 31, 2003 6:02 am Berichten: 1097 Woonplaats: Alkmaar
|
Jochem schreef: [..] Hoe dan ook, de ervaring leert dat het de moeite niet waard is om op de AZ-'aanbieding' te wachten. Als je het zelf regelt kom je tientallen of misschien wel honderden euro's goedkoper uit. Komt nog bij dat als je zelf op pad gaat het avontuur nog 3 keer zo groot is en je geen last van de Gruppo di Koning heb.
Jawel hoor, als je en lui en rijk bent en je hebt geen initiatief, dan is het zeker de moeite die reis af te wachten! 
|
|
 |
|
 |
|
Gijs
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 2:37 pm |
|
 |
| Moderatort |
 |
|
|
|
|
Wel opvallend dat deze reis veel meer leeft dan die naar Dnjepr, terwijl het ongeveer net zo ver weg is en Dnjepr een veel grotere/mooiere stad is.
Zal wel te maken hebben met de korte termijn om het te plannen neem ik aan.
|
|
 |
|
 |
|
Bob Ross
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 3:11 pm |
|
 |
| Beheerdert |
 |
|
|
|
Gijs schreef: Wel opvallend dat deze reis veel meer leeft dan die naar Dnjepr, terwijl het ongeveer net zo ver weg is en Dnjepr een veel grotere/mooiere stad is.
Zal wel te maken hebben met de korte termijn om het te plannen neem ik aan. Oekraïne klinkt ook heel veel verder, terwijl dat niet zo is inderdaad. Toch is dat land net wat minder verwesterd en dus wat toegankelijker voor ons Hollanders, denk ik tenminste dan. Wat ik ook gaaf vindt is dat je in een dorpje met 6000 inwoners speelt in Bulgarije, dan weet je zeker dat je in een ultra-weirde omgeving terechtkomt.
|
|
 |
|
 |
|
Forza AZ
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 3:16 pm |
|
 |
| Beheerder |
 |
|
|
|
Jochem schreef: [..] Oekraïne klinkt ook heel veel verder, terwijl dat niet zo is inderdaad. Toch is dat land net wat minder verwesterd en dus wat toegankelijker voor ons Hollanders, denk ik tenminste dan. Wat ik ook gaaf vindt is dat je in een dorpje met 6000 inwoners speelt in Bulgarije, dan weet je zeker dat je in een ultra-weirde omgeving terechtkomt.
Stadje van 50.000 inwoners bedoel je. Het stadion heeft zo'n 7000 plaatsen.
Vak X
|
|
 |
|
 |
|
Bob Ross
|
Berichttitel: Geplaatst: wo okt 05, 2005 3:19 pm |
|
 |
| Beheerdert |
 |
|
|
|
Forza AZ schreef: [..]
Stadje van 50.000 inwoners bedoel je. Het stadion heeft zo'n 7000 plaatsen. Dat wist allang al, wou even kijken of je scherp was! 
|
|
 |
|
 |
|